Hop til indhold

Så er det Misjas tur til et dyrelæge besøg


KarinaG
 Share

Recommended Posts

Misja skulle egentlig først have været til det årlige sundhedstjek om 2 måneder, men i går fik hun sådan et slags anfald der fik hende til at panikke fuldstændig!

Misja panikker ellers ikke men lige pludselig kom det og hun rendte hen til mig og kiggede op på mig med kæmpe store øjne mens hun prøvede at få vejret. "Anfaldet" varede i et stykke tid hvor jeg bare kunne sidde ved hende, ae hende og tale roligt til hende :cry: Men så var det væk og hun var normal igen :vedikke:

 

Hun har over det sidste ca. ½-årstid, ind i mellem lydt som om der lå en kæmpe gang slim fast nede i halsen.

Kender i det når man har været rigtig forkølet og snottet, at der ligesom sidder en gigantisk slimklat fast nede i halsen som hverken vil op eller ned og som nogen gange ligesom sidder fast/lukker af for luften og man prøver at få den op eller synke og få den ned ?

 

Nå, men jeg kender det efter en rigtig slem og snottede forkølelse :lol:.

Men Misja har ikke været forkølet og alligevel er der en gang i mellem, især når hun hviler sig, den der lyder hvor hun så synker og synker og synker og det tydeligt kan høres, at noget slim sidder fast i halsen - svært at beskrive.

 

Men i går gik det så helt amok og da vi skulle sove i går aftes, lå jeg og kunne høre den der lyd hver gang hun trak vejret mens hun selv sov og dér lovede jeg mig selv, at i morgen skulle der ringes til dyrelægen....

 

Der ud over så er hun ofte forpustet ude på gåturene, som om det er en 30 graders varm sommer dag - Misja er i kanon form, så hun har ingen konditionsmæssig grund til at blive forpustet af at løbe frit rundt som hun plejer.

 

Og så er der jo lige hendes højre forben/skulder, jeg plejer at cykle med hende året rundt men hele sidste år måtte jeg droppe det fordi hun hver gang gik urent på det højre forben. Lige meget hvor meget jeg varmede hende op, masserede hende og strakte hende ud så kom det urene trav inden for en lille ½ time - nu vil jeg have dyrelægen til at tage et røntgen hvis lungerne alligevel skal fotograferes. Det er jo nok gigt, men jeg vil i så fald godt vide hvor meget og om det er helt omsonst at forsøge med cyklen igen..

 

Gudskelov har jeg for længe siden tegnet et Falck dyretransport abonnement, så kørslen er på plads uden at jeg også behøver at skulle bekymre mig om bussen og tiden.

 

Men i må meget gerne krydse fingre for, at lungerne har det fint - selv om vi har hjerte lunge orme herude i området - og at det "bare" er fordi jeg ryger og støver i hjemmet at hun har lidt ekstra slim - og at jeg så får sparket mig selv ind i ikke-rygernes rækker igen-igen :engel: Og Misja aldrig mere skal have "den der" lyd, eller panikke over ike at kunne få vejret :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang anfaldet, så lyder det mistænkeligt meget som reverse sneezing... kan du genkende anfald som disse YouTube - reverse sneezing ? :-)

 

Det er ganske ufarligt og kommer af at hunden har blød gane, man kan afhjælpe de helt slemme anfald ved at stryge hunden langs med hals og bryst.

Nogen råder også til at holde hunden for næsen, jeg har aldrig kunnet få det til at fungere optimalt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang anfaldet, så lyder det mistænkeligt meget som reverse sneezing... kan du genkende anfald som disse YouTube - reverse sneezing ? :-)

 

Det er ganske ufarligt og kommer af at hunden har blød gane, man kan afhjælpe de helt slemme anfald ved at stryge hunden langs med hals og bryst.

Nogen råder også til at holde hunden for næsen, jeg har aldrig kunnet få det til at fungere optimalt :-)

Dem har hun også og har altid haft dem siden hun var hvalp, det er slet ikke den lyd - men så meget lig en slim-lyd at jeg nææsten ikke er i tvivl ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, stakkels Misja og stakkels dig :ae:

 

Hvornår skal hun til dyrlægen?

 

Og selvfølgelig skal jeg nok krydse fingre :x:X

 

Tak....og ja, det er noget HØ :cry:

 

Hun skal i morgen, jeg kunne ikke finde dig på nettet og ville først ringe til dig i aften for ikke at forstyrre dig på arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja skulle egentlig først have været til det årlige sundhedstjek om 2 måneder, men i går fik hun sådan et slags anfald der fik hende til at panikke fuldstændig!

Misja panikker ellers ikke men lige pludselig kom det og hun rendte hen til mig og kiggede op på mig med kæmpe store øjne mens hun prøvede at få vejret. "Anfaldet" varede i et stykke tid hvor jeg bare kunne sidde ved hende, ae hende og tale roligt til hende :cry: Men så var det væk og hun var normal igen :vedikke:

 

Hun har over det sidste ca. ½-årstid, ind i mellem lydt som om der lå en kæmpe gang slim fast nede i halsen.

Kender i det når man har været rigtig forkølet og snottet, at der ligesom sidder en gigantisk slimklat fast nede i halsen som hverken vil op eller ned og som nogen gange ligesom sidder fast/lukker af for luften og man prøver at få den op eller synke og få den ned ?

 

Nå, men jeg kender det efter en rigtig slem og snottede forkølelse :lol:.

Men Misja har ikke været forkølet og alligevel er der en gang i mellem, især når hun hviler sig, den der lyder hvor hun så synker og synker og synker og det tydeligt kan høres, at noget slim sidder fast i halsen - svært at beskrive.

 

Men i går gik det så helt amok og da vi skulle sove i går aftes, lå jeg og kunne høre den der lyd hver gang hun trak vejret mens hun selv sov og dér lovede jeg mig selv, at i morgen skulle der ringes til dyrelægen....

 

Der ud over så er hun ofte forpustet ude på gåturene, som om det er en 30 graders varm sommer dag - Misja er i kanon form, så hun har ingen konditionsmæssig grund til at blive forpustet af at løbe frit rundt som hun plejer.

 

Og så er der jo lige hendes højre forben/skulder, jeg plejer at cykle med hende året rundt men hele sidste år måtte jeg droppe det fordi hun hver gang gik urent på det højre forben. Lige meget hvor meget jeg varmede hende op, masserede hende og strakte hende ud så kom det urene trav inden for en lille ½ time - nu vil jeg have dyrelægen til at tage et røntgen hvis lungerne alligevel skal fotograferes. Det er jo nok gigt, men jeg vil i så fald godt vide hvor meget og om det er helt omsonst at forsøge med cyklen igen..

 

Gudskelov har jeg for længe siden tegnet et Falck dyretransport abonnement, så kørslen er på plads uden at jeg også behøver at skulle bekymre mig om bussen og tiden.

 

Men i må meget gerne krydse fingre for, at lungerne har det fint - selv om vi har hjerte lunge orme herude i området - og at det "bare" er fordi jeg ryger og støver i hjemmet at hun har lidt ekstra slim - og at jeg så får sparket mig selv ind i ikke-rygernes rækker igen-igen :engel: Og Misja aldrig mere skal have "den der" lyd, eller panikke over ike at kunne få vejret :cry:

 

Karina for fanden.. Hvorfor har du ikke sagt det? Gad vide om det hænger sammen med din øv-dag? :hmm::hmm:

 

Stakkels Mitte da :cry: Jeg krydser fingre for at det er "ingenting"

Link til indlæg
Del på andre sites

Karina for fanden.. Hvorfor har du ikke sagt det? Gad vide om det hænger sammen med din øv-dag? :hmm::hmm:

 

Stakkels Mitte da :cry: Jeg krydser fingre for at det er "ingenting"

Jamen jeg ved det ikke J, jeg er vist nogen gange lidt for meget en eneboer - og saå vil jeg jo heller ikke lyde hysterisk og al det! :oops:

 

Og tak skal du have, det har også bare at være ingenting og jeg har jo ikke noget i mod at få undersøgt ingenting :genert::???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg ved det ikke J, jeg er vist nogen gange lidt for meget en eneboer - og saå vil jeg jo heller ikke lyde hysterisk og al det! :oops:

 

Ved du hvad? Du er bestemt ikke hysterisk.. Og tænk lige på, hvem det er du snakker til;-)

 

Og tak skal du have, det har også bare at være ingenting og jeg har jo ikke noget i mod at få undersøgt ingenting :genert::???:

 

Nej da.. det er de bedste undersøgelser;-):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have, det betyder så meget at vide der er andre som forstår hvorden det føles at sidde og bare vente uden at vide besked.

 

 

Alt er krydset herfra - håber det "bare" er noget betændelses halløj!

 

Lungebetændelse måske?

Jeg ved det ikke, jeg forstiller mig et andet sygdoms forløb så, men jeg har aldrig haft lungebetændelse hos dyr eller mig selv - så jeg aner ikke hvordan forløbet kan se ud :vedikke:

 

Men jeg håber og beder til, at det "bare" er min cigaretrøg der skal væk...

 

Dagen i dag skal bare overståes og fyldes med ting så jeg ikke sidder og tænker for meget, jeg hader ventetid og uvished :megaked: har brug for at kunne handle :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og tak skal du have, det har også bare at være ingenting og jeg har jo ikke noget i mod at få undersøgt ingenting :genert::???:

 

Nej da.. det er de bedste undersøgelser;-):-D

 

Helt enig med JeanetteH :genert: - hellere give dr. dyr en stor pose penge for at finde ingenting :engel: end en lille pose for at finde noget :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have, det betyder så meget at vide der er andre som forstår hvorden det føles at sidde og bare vente uden at vide besked.

 

 

 

Jeg ved det ikke, jeg forstiller mig et andet sygdoms forløb så, men jeg har aldrig haft lungebetændelse hos dyr eller mig selv - så jeg aner ikke hvordan forløbet kan se ud :vedikke:

 

Men jeg håber og beder til, at det "bare" er min cigaretrøg der skal væk...

 

Dagen i dag skal bare overståes og fyldes med ting så jeg ikke sidder og tænker for meget, jeg hader ventetid og uvished :megaked: har brug for at kunne handle :cry:

 

Kan sagtens forstå, at ventetiden er laaaang :megaked:

 

Tja, hun burde nok hoste mere, hvis det var lungebetændelse - aner det faktisk ikke hos hunde....

 

Cigaretrøg :hmm: Puh... Det ville jo være nemt - og et godt skub til at komme udenfor og ryge.... giv lige besked, hvis det er det, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med JeanetteH :genert: - hellere give dr. dyr en stor pose penge for at finde ingenting :engel: end en lille pose for at finde noget :scared:

 

Kan sagtens forstå, at ventetiden er laaaang :megaked:

 

Tja, hun burde nok hoste mere, hvis det var lungebetændelse - aner det faktisk ikke hos hunde....

 

Cigaretrøg :hmm: Puh... Det ville jo være nemt - og et godt skub til at komme udenfor og ryge.... giv lige besked, hvis det er det, ikke?

Det kan du tro jeg nok skal ;-)

...Ja jeg vil under alle omstændigheder nok få brug for at læsse af herinde - uanset udfaldt i morgen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en tråd tidliger omkring min lille Pomkin og hendes vejrtrækning...

 

Jeg stoppede med at ryge indenfor og VUPTI... hun har INTET haft siden :5up:

 

PS: mit rygeforbrug er nedsat og huset dufter helt anderledes ... to fordele mere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en tråd tidliger omkring min lille Pomkin og hendes vejrtrækning...

 

Jeg stoppede med at ryge indenfor og VUPTI... hun har INTET haft siden :5up:

 

PS: mit rygeforbrug er nedsat og huset dufter helt anderledes ... to fordele mere..

Jeg satser også på at det bare er det :-D og plastrene er alt andet lige, også billigere end smøgerne og ja, så har det sine klare fordele når der ikke bliver røget i hjemmet ;-)

 

Dejligt at høre Pomkin har det så godt igen :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi landet hjemme igen, det var lidt af en omgang, men dejligt at være i helt trykke hænder hos min yndlings dyrelæge :-D

 

I morges blev hun undersøgt i dybden oppe på bordet, mens vi gennemgik de forskl. symptomer. Lis (dyrelæge) konstaterede en reaktion når der blev trykket på de lange rygmuskler + højre skuldre "klikkede/smuttede" lidt i senen ved udstrækningen. Hun hostede også dybt og tørt, når der blev klemt let på struben - og så var der mine egne observationer og oplevelser.

 

Så der skulle tages røntgen af lunger, hals/nakke, ryg og lænd, h-forben fra skulder til pote - altsammen for at se efter spondylose, sammenfald og gigt + lungeorm/forandringer af lunger + årsag til problem i hals og svælg. - nå ja og så ville hun tage en afførings prøve direkte fra tøsens mås mens hun var sederet :shock:, for at undersøge for lungeorme.

 

Status er god mht. bevægeapparatet! Der er ingen særlig gigt, slet ingen spondylose (staves?) og ingen sammenfald af hvirvler, skulderen har en sene som driller men ingen gigt og mht. ryggen er det muskulært og skyldes sandsynligvis, at hun kompensere for den lille skævhed hun har i hofterne - så super nyheder alt i alt :-)

 

Lungerne havde forandringer der både kan skyldes min cigaret røg men også være pga. lungeorm og hun har røde hævede mandler der bliver behandlet med antibiotika nu og 8 dage frem - pga. min cigaret røg! :damn:

 

Jeg skal så kvitte al røg indedørs og aflevere en afførings prøve fredag for møg-ormene...

 

Så suma-sumarum skal jeg nu være X-ryger igen-igen og Misja har måske-måske ikke lunge orm, men det hele er i gang så jeg er ikke bekymret længere og det var SÅ skønt at vide hun ikke har nogen nævneværdig gigt, på trods af alt - nå ja tænderne var også fine og hun fik nok en gang ros for hendes muskler og gode form :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...