Hop til indhold

Så skete det... løb på trapper


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

Så er vores lille hvalp, begyndt at løbe på trappe. så godt vi fik købt den lille hund gård. som man kan lave om på og sætte foran trappen.

 

Den jagter katten og har set hvordan den fiser op af trapperne så let som ingenting og nu efter 2 uger er hvalpen så begyndt at fise efter den, kun op ikke ned endnu/ - og det får den heller ik lov til.

 

Så hegn stillet foran trappen hvis vi har brug for at have døren åben til entrén og ellers siger vi nej og så gør den det ik.

 

Men synes det er hurtigt den har lært at løbe op af dem. det er 14 trin så let som ingenting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Odin var også ret hurtig til at løbe op til vores første sal. Jeg kan ikke huske hvor hurtig, men synes jeg kan huske at det var næsten med det samme, vi fik ham ind af døren som 8 ugers hvalp.

 

Nu er han 9 år, og tager stadig trapperne i pænt tempo. Derimod går hverken Lady eller Balou på trapper. Balou prøvede lige da vi fik ham, men det så ret klumset ud :lol: og han opgav, for det var vist for svært og uvandt for ham

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

nå ja :mrgreen: åhhh det lyder ellers som en kær lille størrelse :hjerte:

 

Faktisk mødte vi en kvinde den anden dag, der mente, at Tyson må være sådan en blanding, for hun havde selv en pom/pap-blanding, som hun sagde lignede ham på en prik. Jeg undrede mig lidt over det, for Tyson er jo større end både en pom og en papillon, men det sagde hun, at hendes hund også er. Og blandinger kan jo godt blive større end begge deres forældre. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja man bliver overrasket over hvad de kan de små. Da min 10 ugers beagle også gjorde det i sin tid - lærte vi at huske at skydedøren ud til gangen skulle lukkes :mrgreen:

 

Men det er jo nok en god ide at I lærer den ikke at jagte katten - såvidt jeg husker var du vist bekymret over om katten kunne finde på at gøre hunden noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja de lærer hurtigt - Karla har ikke været mere end 8-9 uger da jeg første gang ikek kunne finde hende og i panik spænede huset rundt - for at finde ud af, at hun vari kælderen... hun havde taget den hele vejen ned fra 2 sal :shock:

 

der var ikke nogen der havde fortalt hvalpen, at hvalpe er bange for at gå ned af trapper :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk mødte vi en kvinde den anden dag, der mente, at Tyson må være sådan en blanding, for hun havde selv en pom/pap-blanding, som hun sagde lignede ham på en prik. Jeg undrede mig lidt over det, for Tyson er jo større end både en pom og en papillon, men det sagde hun, at hendes hund også er. Og blandinger kan jo godt blive større end begge deres forældre. :-)

Sorry for OT, men Marco er jo også pap og han er gigantisk :mrgreen: Han er højere end Karina (JRT) og et løst gæt ville være at han er cirka 25 cm høj :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså en rettesnor er jo at muskler og sener ikke er udviklet nok - det kan man først gå ud fra når hvalpen er udvokset sådan omkring 7-8 måneder alt efter race.

 

Det er nok ikke så meget det at gå op af trappen - det er mere det at gå ned ad da det giver nogle dunk i skulder og hofte - derfor skal man helst så vidt muligt bære hunden op og ned.

 

Vi har båret vores hunde til de var omkring ½ år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine

Egon har ikke fattet endnu, at man kan gå op af trappen til 1.sal, men han ved godt at ovenpå er der en krukke med godbidder, så nogle gange står han med poterne oppe på første trin, prøver at se sød ud og charme sig ind på os. Det ser sååå sødt ud :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry for OT, men Marco er jo også pap og han er gigantisk :mrgreen: Han er højere end Karina (JRT) og et løst gæt ville være at han er cirka 25 cm høj :blink:

 

Det er nu ikke gigantisk, Vic er lige knap 28 cm.

 

Sakset fra papillon-klubben :

 

StørrelseSkulderhøjde omkring 28 cmVægtTo størrelsesvarianter: Under 2,5 kg for såvel hanner som tæver. Mindstevægt 1,5 kg. 2.Fra 2,5 kg til 4,5 kg for hanner, fra 2,5 kg til 5 kg for tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ikke gigantisk, Vic er lige knap 28 cm.

 

Sakset fra papillon-klubben :

 

StørrelseSkulderhøjde omkring 28 cmVægtTo størrelsesvarianter: Under 2,5 kg for såvel hanner som tæver. Mindstevægt 1,5 kg. 2.Fra 2,5 kg til 4,5 kg for hanner, fra 2,5 kg til 5 kg for tæver.

Nåda :genert: Jamen det er også bare på øjemål :oops: Men han er højere end Karina og højere end mine svigerforældres papilion, som også er en mini-en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåda :genert: Jamen det er også bare på øjemål :oops: Men han er højere end Karina og højere end mine svigerforældres papilion, som også er en mini-en.

 

Hvis han er højere end Karina - tror jeg også han er højere end 25 cm - ifølge JRT racestandard så er en JRT minimum 25 cm over ryggen

 

En robust, sej terrier, der er "på tæerne" hele tiden. Højden er over ryggen, lige bag ved skulderbladene, skal være mellem 25,4 cm og 38,1 cm. Kropslængden skal være proportioneret til højden, og kroppen skal fremstå kompakt og afbalanceret i god kondition med faste muskler.
Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så har jeg fået målt Marco, Karina gad ikke, hun synes tommestokken var farlig :shock: Vi kan nu konkludere at HundensVen's øjemål IKKE er så godt :mrgreen: Marco er 40 centimeter høj :vuf: Jeg vil gætte på (udfra mit ikke så præcise øjemål :mrgreen:) at Karina er cirka 12cm lavere

 

det er ca på højde med Karla :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...