Hop til indhold

Staffordshire bull terrier eller?


Gæst andreadot
 Share

Recommended Posts

Gæst andreadot

Hej alle

 

er ny herinde, og er i et kæmpe dilemma.

 

Lige kort fortalt går historien ud på at min familie og jeg har igennem en del år(6 år) ønsket os en hun af racen staffordshire bull terrier. Det er først nu at alting går op i en højere enhed. Størrere hus, stor have, arbejde hvor hunden vil kunne komme med.

 

Vi har besøgt nogle avlere og fundet den rette. Hvalpen er bestilt og så kom det her lovforslag...

 

Og egentligt er jeg ligeglad, vi kan jo stadig få vores drømmehund.

 

Men Helt ærligt har jeg ikke lyst til at have en hund som skal gå med mundkurv. Jeg syntes det sender nogle utrolige dårlige signaler.

 

Jeg er enormt splittet, for det er virkelig den hund jeg gerne vil have. En stor hund i en lille krop, atletisk og glad for børn.

 

Meningen er at den skal med mig på arbejde hver dag. Dvs den skal med i bussen.

Og som jeg ser det er det bare utroligt kikset at have en hund med mundkurv.

 

Nu kigger vi så efter andre alternativer. Det er bare så svært når jeg så længe har gået og ønsket mig den her hund.

 

Er der andre der har samme tanker som mig og i givet fald hvad tænker i ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå at du er i tvivl. Hvis jeg havde vidst at jeg ville blive en fæl "kamphundeejer" da jeg købte min DdB hvalp for et år siden, havde jeg nok ikke gjort det. Det har faktisk været lidt som at gå en socialgruppe ned :???:

 

På den anden side - er det virkelig drømmehunden, så er det jo det, og nu er det måske sidste chance for at få den...

 

Det med mundkurven forstår jeg godt at du er bekymret over. Jeg må ærligt indrømme at jeg selv kraftigt overvejer at bryde loven, hvis det bliver tilfældet. Jeg synes det er rent dyrplageri :evil:

 

Men nu bor jeg også ude på landet hvor der er masser af steder man kan gå tur uden at møde et øje. Og i nødstilfælde kan jeg bare bilde folk ind at jeg har en fed rød Labrador ;-)

Hvis man bor i byen er det nok svært at slippe udenom mundkurvstvang.

 

Ja, det var sikkert ikke en stor hjælp, men et eller andet sted håber jeg nu alligevel for dig at du får din drømmehund :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

ja det der med socialgruppe, kan jeg faktisk godt sætte mig ind i. hver gang vi nævner racen og at det er sådan en fætter vi vil have. er der oftest kun hovedrysten til overs for os.

 

Jeg er virkelig i vildrede. For skal jeg så have en fransk bulldog?

 

Det er jo slet ikke den hund jeg vil have, for søren hvor er det svært

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er et utroligt svært spørgsmål du stiller :cry:

 

Det kræver virkelig sin mand/kvinde at have en hund der er så meget søgelyset, og som højst sandsynlig bliver forbudt og skal leve under særregler.

 

Havde jeg vidst hvad jeg ved i dag, så havde jeg nok ikke anskaffet mig min elskede Luna. Men jeg troede ærlig talt aldrig at det ville komme så vidt. Du skal tænke på at næsten al træning er udelukket, og at dine gåture måske ikke bliver så hyggelige som du havde ønsket.

 

Så hvis du vil have denne race, så skal du virkelig ønske dig det så meget, at du er villig til at overse og overhører folks kommentarer og måske direkte fjendtligheder. Du skal elske den højt nok til at næsten at du kan leve med at du næsten ikke kan finde et sted der vil have at den deltager i træningen, og hvis den får lov, så vil den som den eneste hund skulle være iført mundkurv.

 

 

Ligesom Umulia, så er jeg så heldig at jeg lever laaaangt ude på landet, så her er der ikke så mange der går op i hvilken race jeg har. Men jeg har måtte erkende at mine drømme om at gå til seriøs træning med hende, enten lydighed eller agillity, det kan bare ikke lade sig gøre :cry:

 

Det kræver virkeligt at du er hårdhudet, men hvis du mener, at du kan leve med ovenstående, så syntes jeg at du skal anskaffe dig denne fantastiske race :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

er ny herinde, og er i et kæmpe dilemma.

 

Lige kort fortalt går historien ud på at min familie og jeg har igennem en del år(6 år) ønsket os en hun af racen staffordshire bull terrier. Det er først nu at alting går op i en højere enhed. Størrere hus, stor have, arbejde hvor hunden vil kunne komme med.

 

Vi har besøgt nogle avlere og fundet den rette. Hvalpen er bestilt og så kom det her lovforslag...

 

Og egentligt er jeg ligeglad, vi kan jo stadig få vores drømmehund.

 

Men Helt ærligt har jeg ikke lyst til at have en hund som skal gå med mundkurv. Jeg syntes det sender nogle utrolige dårlige signaler.

 

Jeg er enormt splittet, for det er virkelig den hund jeg gerne vil have. En stor hund i en lille krop, atletisk og glad for børn.

 

Meningen er at den skal med mig på arbejde hver dag. Dvs den skal med i bussen.

Og som jeg ser det er det bare utroligt kikset at have en hund med mundkurv.

 

Nu kigger vi så efter andre alternativer. Det er bare så svært når jeg så længe har gået og ønsket mig den her hund.

 

Er der andre der har samme tanker som mig og i givet fald hvad tænker i ?

 

Nu skal du jo regne med, at det bliver mere almindeligt at se hunde med mundkurv på offentlige steder hvis loven bliver vedtaget. Og når du endnu ikke har fået hvalpen, så har du alle muligheder for at lære den at gå med mundkurv fra start af. Det skulle ikke være sværere end at lære hvalpen at gå med snor eller sele.

Jeg synes det må være meget værre for folk der allerede HAR en voksen "kamphund":roll:. Og for hunde af alle racer, der ryger ud i en eller anden uheldig situation og af den grund bliver idømt mundkurv.

 

Og som Umulia siger, hvis der ingen mennesker er i nærheden, så er der heller ingen der kan se, at din hund ingen mundkurv har på.

 

Men hvis du bor i et almindeligt villaområde med andre mennesker og andre hunde, så ER det måske ikke den bedste race at tilbyde et hjem.

Der findes mange dejlige racer, og i sidste ende bliver man jo glad for den hund, man beslutter sig for at få.

Og det er jo ikke nyt, at der er problemer med visse hunderacer. Det har der faktisk været i nogle år. Det lovforslag har været meget længe undervejs.

 

En anden mulighed, du har, er at vente med at få hund og selv forsøge at ændre forholdene først.

 

En forening som OASA har et alternativt forslag til regler omkring kamphunde, -som ikke omfatter mundkurv, men registrering af alle "potentielt farlige hunde" og skærpet opmærksomhed på dem. Og racen skal så bare være en skærpende omstændighed HVIS der sker overfald eller hunden bider nogen. For sæde og rare kamp-vuffere har det jo ingen betydning. OASA - Organisation Against the Suffering of Animals

Jeg kan godt lide, at OASA ikke bagatelliserer problemerne, men heller ikke straffer "alle de fæle kamphunde".

 

Formanden for OASA hedder Mirja Holm. Og hun er medstifter og opstillet som folketingskandidat for det nye parti Fokus, når de har fået samlet de 20.000 stemmer der skal til for stille op ved næste valg.

 

--Fokus har dyrevelfærd som hjertesag.

Partiet Fokus

 

---Og netop i et nyt parti har man mulighed for at præge holdninger og lovgivning. Så det er måske den vej, du skal gribe sagen an?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der andre der har samme tanker som mig og i givet fald hvad tænker i ?

 

Jeg drømmer om en bull terrier - og fik jeg muligheden før de bliver helt forbudt, så skal jeg stadig have sådan en. Ved godt at nogle mener der er 400 racer og man bare kan vælge en anden....men der er jo en grund til dit valg. Synes du lyder meget gennemtænk, og en fransk bulldog er noget helt helt andet.

 

Uanset hvilken race vil nogen synes du er latterlig og gøre nar, du vil få den fordel at de holder afstand :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Jeg bor i alm villakvarter, 20 km nord for århus.

 

Jeg ser mig selv som meget fornuftig og kunne ikke drømme om at udsætte mine børn for fare ej heller andre. Så egentligt syntes jeg at jeg har gennemtænkt det her meget og overvejet for og imod.

 

Jeg er stadig i 7 sind. for det er virkelig drømmehunden. og lige nu pløjer jeg div. hundebøger igennem for at finde et alternativ.

 

Men det er bare ikke let når den eneste hund jeg har kigget på de seneste 7 år er en staff.

 

Eftersom jeg skal have den med på arbejde hver dag i bus må den ikke være for stor max 20 kg.

 

Jeg gider ikke meget pels, dvs, vi snakker korthårshund.

 

Og så skal jeg ikke have en hund der er mindre end vores maincoon kat på 10 kg.

 

Og så skal den være glad for børn.

 

Jeg vil sku have en staff.

 

Nå men nu må vi se hvad de kloge mænd/kvinder siger

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i alm villakvarter, 20 km nord for århus.

 

Jeg ser mig selv som meget fornuftig og kunne ikke drømme om at udsætte mine børn for fare ej heller andre. Så egentligt syntes jeg at jeg har gennemtænkt det her meget og overvejet for og imod.

 

Jeg er stadig i 7 sind. for det er virkelig drømmehunden. og lige nu pløjer jeg div. hundebøger igennem for at finde et alternativ.

 

Men det er bare ikke let når den eneste hund jeg har kigget på de seneste 7 år er en staff.

 

Eftersom jeg skal have den med på arbejde hver dag i bus må den ikke være for stor max 20 kg.

 

Jeg gider ikke meget pels, dvs, vi snakker korthårshund.

 

Og så skal jeg ikke have en hund der er mindre end vores maincoon kat på 10 kg.

 

Og så skal den være glad for børn.

 

Jeg vil sku have en staff.

 

Nå men nu må vi se hvad de kloge mænd/kvinder siger

alternativet kunne være en beagle :blink: kræver nok mere eller anden form for aktivering.

 

hvorfor skal den med på job?

 

Hvis jeg var dig? vent til alt det med lovforslaget er drøftet og se hvad du skal udstyre din hund med for at kunne færdes med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

alternativet kunne være en beagle :blink: kræver nok mere eller anden form for aktivering.

 

hvorfor skal den med på job?

 

Hvis jeg var dig? vent til alt det med lovforslaget er drøftet og se hvad du skal udstyre din hund med for at kunne færdes med den.

 

Er det ikke forsent, når lovforslaget er gennemdrøftet og vedtaget, så er det jo nok ikke længere lovligt at købe denne race...

Link til indlæg
Del på andre sites

En lov træder ikke i kraft med omgående weekend, men som regel fra førstkommende 1.juli eller 1. januar.

 

Det er jeg godt klar over, de siger at denne skal træde i kraft den 1/7-2010, men hvis TS skulle vente og se om loven bliver vedtaget eller ej, for derefter at bruge tid på at finde den rette hvalp, så kan TS godt risikere først at finde hvalpen efter forbuddet er trådt i kraft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg godt klar over, de siger at denne skal træde i kraft den 1/7-2010, men hvis TS skulle vente og se om loven bliver vedtaget eller ej, for derefter at bruge tid på at finde den rette hvalp, så kan TS godt risikere først at finde hvalpen efter forbuddet er trådt i kraft.

 

Hun har jo fundet opdrætter og bestilt hvalp...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

HEj igen

 

jamen ifølge min svigerfar er en beagel verdens mest fantastiske hund.

 

Jeg huser tydeligt min svigerfars gamle beagel. Jeg syntes bare det er en alt for selvstændig hund med egne meninger og så har den ofte nok i en person. Og eftersom vi har børn ville jeg godt at vi fik en hund som var glad fora alle.

 

Grunden til at jeg vil have den med på arbejde er egentligt fordi jeg ikke syntes en hund skal gå alene hjemme i en hel arbejdsdag.

 

Jeg er dyrepasser og kan derfor fint have hunden med på arbejde. Hvor vi så kan gå lidt ture sammen i uniparken et par gange om dagen. Og så syntes jeg det er enormt hyggeligt at kunne tage den med. og vide at den ikke bare ligger hjemme og venter på jeg kommer hjem.

 

Men ja lad os nu se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke man skal føle sig alt for sikker.

 

Fordommene er der stadig, og de bliver bestemt ikke mindre af at der kommer forbud, nu bliver folk da først rigtig bange for "kamphundene"!

 

Jeg har en veninde der har amstaff, pyha hvor får man mange grimme blikke når man kommer gående med den. For ikke at tale om hvor nervøs hun er hver eneste gang hun skal ud og gå med den, for hun ved godt hvem der får skylden hvis en løs hund kommer hen til dem. Det må næsten være det allerværste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke man skal føle sig alt for sikker.

 

Fordommene er der stadig, og de bliver bestemt ikke mindre af at der kommer forbud, nu bliver folk da først rigtig bange for "kamphundene"!

 

Jeg har en veninde der har amstaff, pyha hvor får man mange grimme blikke når man kommer gående med den. For ikke at tale om hvor nervøs hun er hver eneste gang hun skal ud og gå med den, for hun ved godt hvem der får skylden hvis en løs hund kommer hen til dem. Det må næsten være det allerværste.

Hvis forbuddet bliver gennemført, så skal der helt sikkert være nogle, der tror at en staffy er én af de forbudte racer pga. udseendet og så skal du høre for det alligevel og vil måske også opleve den negative reaktion, der vil komme i forhold til de øvrige racer.

 

Det skal du bare være forberedt på. Men er det den hunderace, du har lyst til, så go for it :5up: Nogle racer får meget opmærksomhed pga. deres udseende (borzoi, shar pei, tibetansk mastiff osv), og det hører jo med til valget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Man skal nok indstille sig på, at der er rigtig mange som vil spørge "om ikke den der hund burde have mundkurv på".

Folk kan jo nok ikke se forskel på en Staffy og de forbudte racer, så man bliver nok udsat for at en del tror, at det er en af dem er skal gå med mundkurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal nok indstille sig på, at der er rigtig mange som vil spørge "om ikke den der hund burde have mundkurv på".

Folk kan jo nok ikke se forskel på en Staffy og de forbudte racer, så man bliver nok udsat for at en del tror, at det er en af dem er skal gå med mundkurv.

Igår blev lene spurgt om ikke den hund(lexus) skulle have mundkurv på.

 

De næste dage bliver nok lidt underlige for mange af os som har hunde der for nogle kunne minde om kamphunde

Link til indlæg
Del på andre sites

HEj igen

 

jamen ifølge min svigerfar er en beagel verdens mest fantastiske hund.

 

Jeg huser tydeligt min svigerfars gamle beagel. Jeg syntes bare det er en alt for selvstændig hund med egne meninger og så har den ofte nok i en person. Og eftersom vi har børn ville jeg godt at vi fik en hund som var glad fora alle.

 

Grunden til at jeg vil have den med på arbejde er egentligt fordi jeg ikke syntes en hund skal gå alene hjemme i en hel arbejdsdag.

 

Jeg er dyrepasser og kan derfor fint have hunden med på arbejde. Hvor vi så kan gå lidt ture sammen i uniparken et par gange om dagen. Og så syntes jeg det er enormt hyggeligt at kunne tage den med. og vide at den ikke bare ligger hjemme og venter på jeg kommer hjem.

 

Men ja lad os nu se.

 

 

Jeg vil IKKE forsøge at overtale dig til en beagle - blot vil jeg kommentere på at du tager meget fejl af beaglen. Beaglen er en pack hound den er opdrættet til samarbejde. Den er meget børnevenlig og meget social. Jeg har selv to og skal have en 3 om få måneder. De er selvstændige når det er næsen som styrer - men det kan man træne ligesom man kan træne alle andre hunde alt efter race. Beagler elsker selskab jo mere jo bedre - så det er IKKE en hund som er skabt til at kunne være alene i længere tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Jeg er udemærket klar over at der bliver mere focus på staffen og at man ikke skal træde ved siden af.

 

Men for mig var der ingen grund til at anskaffe mig en hund som ville blive forbudt, selv om jeg ville kunne nå at få den inden forbuddet.

 

jeg er selvfølgelig godt klar over at der bliver meget snak og sikkert også disskusion om hvorfor man dog har den race.

 

min føromtalte svigerfar nævnte at jeg aldrig ville kunne tilgive mig selv hvis den hun gjorde mine børn noget. Og jeg nævnte så for ham at det vel gjaldt for alle hunde. Men det mente han nu ikke. Det var værrere hvis det var en muskelhund....

 

Og jeg er godt klar over at en beagel er en dejlig hund, for mig er den bare en tand for selvstændig og egenrådig.

Og jeg mener ikke noget ondt med det og kender selvfølgelig ikke alle beagler.

 

heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...