Hop til indhold

Så kom forbuddet...


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

En amstaff der bliver slået med snoren, det kan nok ikke ikke bevises at der er tale om mishandling for vi har kun set det en gang, men hunden kryber og farer sammen når ejeren rykker lidt i snoren... så dyrenes beskyttelse kan nok ikke gøre så meget for den hund, men politiet kan, med alle de restriktioner der kommer, tjekke om hunden er chippet og får mundkurv på og ad den vej kommer ejeren af hunden jo mere i søgelyset end han er nu....

 

Lad os sige at hunden bliver tjekker for chip og mundkurv.. dette er iorden og hva så ?

Næste gang politiet bliver ringet op om denne hund vil de blot siger at loven overholdes og så er der ikke mere at komme efter. Denne lov er ikke om tørre tæsk og mørke kældere.

 

Det er naivt at tror den nye love er der for at hjælpe eller beskytte hunde der mishandles, den er der ene og alene for at nedskære bid ulykker og for at komme en bestemt gruppe hunde til livs.

Der er stadig flere sager om vanrøgt end der er om hundebid og sager om kamp eller muskelhunde, så politiet kan ikke sætte ind hver gang en enkel person lige har set en hund få et rap i rø..en.

 

jeg tror såmen heller ikke de kommer hvis der er tale om mangel på mundkurv.. de kommer først når de høre ordet "kamp eller muskelhund" , "bid eller angreb" ..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 724
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du vil altså forsøge at undgå at en hund bliver mishandlet ved at angive dens ejer for at lade hunden gå uden mundkurv?

Og hvis han så sætter mundkurv på og hunden ER chippet.

Men den stadig bliver mishandlet i dine øjne.

 

Hvad så.?

 

Hvis det kan bringe ejeren i søgelyset, så ja... hellere det end ingenting, men det mener du måske ikke?

 

Jeg har bare ikke lyst til at møde den hund den dag den taber overblikket fordi den ikke har overskud til andet end at undgå prygl og fordi det er da ikke til at være vidne til den behandling den får, så derfor vil jeg da bestemt forsøge at gøre noget ved det...

 

 

men nu melder jeg mig altså også ud af debatten af samme grund som de andre som har gjort det samme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Præcis. Og at man kan forveksle en 7 måneder gammel labrador hvalp med en amstaff er så langt ude, at jeg slet ikke ved hvad jeg skal sige til det.

 

Tjah, måske

 

Se lige på denne hvalps hoved, jeg synes helt klart der er nogle træk der godt i en hurtig vending kunne forveksles med noget kamphundeagtigt noget, der blev vist sagt kamphund og ikke decideret amstaff i det klip?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hvis det kan bringe ejeren i søgelyset, så ja... hellere det end ingenting, men det mener du måske ikke?

 

Jo jeg ville da anmelde mishandling hvis jeg var vidende om det.

 

Jeg har bare ikke lyst til at møde den hund den dag den taber overblikket fordi den ikke har overskud til andet end at undgå prygl og fordi det er da ikke til at være vidne til den behandling den får, så derfor vil jeg da bestemt forsøge at gøre noget ved det...

 

Hvis jeg var vidende om den får sådan en behandling så ville jeg allerede have anmeldt det, med baggrund i dyreværnsloven.

 

 

Men nu melder jeg mig altså også ud af debatten af samme grund som de andre som har gjort det samme.

 

Jamen, du må undskylde at jeg ikke forstod dit dilemma eller dit valg og derfor spurgte ind til det. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, måske

 

Se lige på denne hvalps hoved, jeg synes helt klart der er nogle træk der godt i en hurtig vending kunne forveksles med noget kamphundeagtigt noget, der blev vist sagt kamphund og ikke decideret amstaff i det klip?

Tja. Personligt synes jeg ikke, det ligner en kamphund - og slet ikke som hvalp. Men hvis man ikke kender noget til hunde, kan man nok godt finde en lighed. Måske :mrgreen:

 

Mener at den ene betjent til sidst i klippet siger, at hvalpen godt kunne forveksles med en mastiff eller amstaff lignende hund. Så jeg gik ud fra, at det var det, de troede det var.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tja. Personligt synes jeg ikke, det ligner en kamphund - og slet ikke som hvalp. Men hvis man ikke kender noget til hunde, kan man nok godt finde en lighed. Måske :mrgreen:

 

Det er jo det. Lyse øjne, rød næse bredt hoved, hvis der ikke er noget at sammenligne med, kan en hund hurtigt ses som noget, den ikke er.

 

Da han var hvalp blev jeg da nogle gange i tvivl om hvorvidt der havde været en anden end den registrerede farmand på moderen.

 

Mener at den ene betjent til sidst i klippet siger, at hvalpen godt kunne forveksles med en mastiff eller amstaff lignende hund. Så jeg gik ud fra, at det var det, de troede det var.

 

Ja, han sagde mastiff :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det er jo det. Lyse øjne, rød næse bredt hoved, hvis der ikke er noget at sammenligne med, kan en hund hurtigt ses som noget, den ikke er.

 

Da han var hvalp blev jeg da nogle gange i tvivl om hvorvidt der havde været en anden end den registrerede farmand på moderen.

 

 

 

Ja, han sagde mastiff :lol:

Ja, det var helt skørt. Håber da det bare var en fejl, for en mastiff ligner den da endnu mindre :lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var helt skørt. Håber da det bare var en fejl, for en mastiff ligner den da endnu mindre :lol:

 

I huset hvor hunden bor nævner de mastiff og bagefter i bilen bliver der sagt at den godt kan forveksles med "sådan en mastiff eller amstaff" .. :stupid:

 

Det der under mig mest er at der er anmeldt en Aggressiv kamphund og de første politiet møde fortæller at de måtte flygte fra den ... DU MILLE .. de står selv med en hund i snor og kan ikke se forskel på en aggressiv kamphund og en glad stor hvalp ??? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Tjah, måske

 

Se lige på denne hvalps hoved, jeg synes helt klart der er nogle træk der godt i en hurtig vending kunne forveksles med noget kamphundeagtigt noget, der blev vist sagt kamphund og ikke decideret amstaff i det klip?

 

hehe...ja det kunne godt ligne en pitbull evt. med noget tosa eller andet sjov med flapører blandet i...

 

Første gang min lillebror så en af min veninders store lab/retriever sagde han "fuck den har et vildt hoved, hvilken slags kamphund er det?" ...den er så også både større og bredere end mine:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I huset hvor hunden bor nævner de mastiff og bagefter i bilen bliver der sagt at den godt kan forveksles med "sådan en mastiff eller amstaff" .. :stupid:

 

Det der under mig mest er at der er anmeldt en Aggressiv kamphund og de første politiet møde fortæller at de måtte flygte fra den ... DU MILLE .. de står selv med en hund i snor og kan ikke se forskel på en aggressiv kamphund og en glad stor hvalp ??? :confused:

Ja, det var også min tanke.
Link til indlæg
Del på andre sites

sad og hørte et nummer og teksten beskriver præcis hvordan man sidder og har det for tiden..

 

[media]http://vimeo.com/10282880[/media]

 

sentimentalt pjat? måske... men når man elsker sin hund er det hårdt i øjeblikket...

 

Trist baggrund, men fandme nogle dejlige billeder :lun:

 

Jeg kan godt forstå at det ikke er sjovt i øjeblikket :ae:

 

Jeg ville sådan ønske at man kunne svinge tryllestaven og vupti fjerne de dårlige ejere så der kun var de gode tilbage. Det ville gøre livet nemmere for os allesammen!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
ehe...ja det kunne godt ligne en pitbull evt. med noget tosa eller andet sjov med flapører blandet i...

 

Ja, ikke?

Og så er det bare Pelle :-D

 

Første gang min lillebror så en af min veninders store lab/retriever sagde han "fuck den har et vildt hoved, hvilken slags kamphund er det?" ...den er så også både større og bredere end mine:mrgreen:[/quote

 

Og i en hurtig sekvens ser folk ofte bare det de vil eller lige er fyldt op med.

 

Min Rasmus blev engang beskyldt for at rende løs og terrorisere området af en dame der lige tilfældig så os gå ud af opgangen.

"Det er den lille sorte der" sagde hun til en hun fulgtes med.

 

Kors hvor blev jeg tosset og hun fik en bredside, så hun ikke kunne være i tvivl om hvad jeg mente. Men hun fastholdt det!

 

Iøvrigt var Rasmus ca 60 cm over ryggen og det kan man næppe kalde "lille", men folk ser generelt det de vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Ja, ikke?

Og så er det bare Pelle :-D

 

 

hehe....han er sød...:engel:

 

Og i en hurtig sekvens ser folk ofte bare det de vil eller lige er fyldt op med.

 

Min Rasmus blev engang beskyldt for at rende løs og terrorisere området af en dame der lige tilfældig så os gå ud af opgangen.

"Det er den lille sorte der" sagde hun til en hun fulgtes med.

 

Kors hvor blev jeg tosset og hun fik en bredside, så hun ikke kunne være i tvivl om hvad jeg mente. Men hun fastholdt det!

 

Iøvrigt var Rasmus ca 60 cm over ryggen og det kan man næppe kalde "lille", men folk ser generelt det de vil.

 

Præcis...hehe..

 

Nej folk er sgu underlige nogen gange...så kan godt forstå du lige talte med store bogstaver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, ikke?

Og så er det bare Pelle :-D

 

Første gang min lillebror så en af min veninders store lab/retriever sagde han "fuck den har et vildt hoved, hvilken slags kamphund er det?" ...den er så også både større og bredere end mine:mrgreen:[/quote

 

Og i en hurtig sekvens ser folk ofte bare det de vil eller lige er fyldt op med.

 

Min Rasmus blev engang beskyldt for at rende løs og terrorisere området af en dame der lige tilfældig så os gå ud af opgangen.

"Det er den lille sorte der" sagde hun til en hun fulgtes med.

 

Kors hvor blev jeg tosset og hun fik en bredside, så hun ikke kunne være i tvivl om hvad jeg mente. Men hun fastholdt det!

 

Iøvrigt var Rasmus ca 60 cm over ryggen og det kan man næppe kalde "lille", men folk ser generelt det de vil.

 

Futte blev også engang beskyldt for at have jagtet en westie ind igennem westie-ejerens lejlighed :lol::roll: Det var nu ikke ham, men en langhåret schæfer i brunlige farver som boede længere oppe af vejen :mrgreen: Men jeg kan nu godt forstå at de kunne tage fejl, der er trods alt ikke så mange som kender en Tervueren :cool: Det var kun fordi hun stædigt holdt på at det VAR Futte at jeg blev så gal... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja, ikke?

Og så er det bare Pelle :-D

 

 

 

Futte blev også engang beskyldt for at have jagtet en westie ind igennem westie-ejerens lejlighed :lol::roll: Det var nu ikke ham, men en langhåret schæfer i brunlige farver som boede længere oppe af vejen :mrgreen: Men jeg kan nu godt forstå at de kunne tage fejl, der er trods alt ikke så mange som kender en Tervueren :cool: Det var kun fordi hun stædigt holdt på at det VAR Futte at jeg blev så gal... :genert:

 

Jep, de kan i det mindste nøjes med at sige "det lignede din hund"

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det er rigtig godt skrevet, meget præcist... Tror desværre ikke det hjælper, tror alt det her udvalgs-pjat bare er lavet for at det skal se ud af noget. Når de ikke engang lytter til de mennesker de selv har udvalgt, hvorfor skulle de lytte til nogen andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...