Hop til indhold

Til jer der vil støtte op om at Luna ikke skal bære mundkurv


Lonny
 Share

Recommended Posts

Fordi den bliver fjernet om 6 måneder.. :P men de snakker om at indfører hundeskat, hvilket jeg slet ikke håber for så har vi ikke råd til at have vores hunde. (alt efter hvad de snakker om, om måneden. Men de har vist snakket 5-6000kr om året pr hund, så vidt jeg kan forstå.)

 

se det syntes jeg er en rigtig god ide!

Hundeskat eller som man havde det i gamle dage, et hundetegn som skulle indløses hos politimesteren 1 gang årligt, så fik man et skilt man skulle sætte i halsbåndet, alle hunde som ikke havde skiltet blev indbragt, og kunne hentes igen mod betaling af hundetegn og bøde.

Ikke så meget parlementering, har hunden ikke hundetegn så bliver den taget med længere er den ikke.

 

For mig må prisen gerne være 5-6.000,00 det vil betyde at kun dem som virkelig vil have hund får hund!

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Unknown99
se det syntes jeg er en rigtig god ide!

Hundeskat eller som man havde det i gamle dage, et hundetegn som skulle indløses hos politimesteren 1 gang årligt, så fik man et skilt man skulle sætte i halsbåndet, alle hunde som ikke havde skiltet blev indbragt, og kunne hentes igen mod betaling af hundetegn og bøde.

Ikke så meget parlementering, har hunden ikke hundetegn så bliver den taget med længere er den ikke.

 

For mig må prisen gerne være 5-6.000,00 det vil betyde at kun dem som virkelig vil have hund får hund!

:-D

 

Jeg kan sagtens se argumentet, men det vil så betyde at vi ikke ville have råd til at have vores hunde, og det har intet med at gøre hvorvidt hvor meget vi gerne vil have vores hunde, men så stor en ekstraudgift, ville vi ikke andet end at skulle af med vores hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

en eller anden online avis.. jeg ved ikke om det var en politker eller en hundeekspert der nævnte det med genindførelse af hundeskatten.. hvad bliver det næste i stedet for at give børnepenge, så tager de børnepenge.. du skal betale 1000 kr pr barn du får.. så vil man måske lige tænke sig en ekstra gang inden man tager på daisy, og glemmer beskyttelsen derhjemme.. :P

 

Nu har jeg googlet det lidt, og så vidt jeg kan se, så er det et forslag enhedslisten har tænkt sig at komme med til efteråret, men ét parti kan jo ikke alene gennemføre sådan et forslag...

 

Personligt syntes jeg at det er en god idé, disse penge kunne så bruges til det dyrepoliti jeg syntes vi har enormt hårdt brug for.

 

Og hvad angår børn, så er der manglen på børn, så det vil aldrig ske, men der er absolut ikke mangel på hunde, og derfor har politikerne heller ingen grund til at yde tilskud for at få folk til at få flere hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

se det syntes jeg er en rigtig god ide!

Hundeskat eller som man havde det i gamle dage, et hundetegn som skulle indløses hos politimesteren 1 gang årligt, så fik man et skilt man skulle sætte i halsbåndet, alle hunde som ikke havde skiltet blev indbragt, og kunne hentes igen mod betaling af hundetegn og bøde.

Ikke så meget parlementering, har hunden ikke hundetegn så bliver den taget med længere er den ikke.

 

For mig må prisen gerne være 5-6.000,00 det vil betyde at kun dem som virkelig vil have hund får hund!

:-D

 

NEJ! :evil: Det vil så betyde at ingen på SU eller anden lav indkomst har mulighed for at holde hund! :damn: Sys satme det er for ringe altså!!! Jeg har udbetalt hver måned 2000 kr. og det er til mad og alt hvad der skal til. Skal jeg til at betale mere i skat må jeg sulte eller gå af med mine dyr! :confused: Sys på INGEN måde at det er fair! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skal betale skat for min hund! Så vil jeg fanderme også have lov til at have min hund gratis med bus uden at skulle slæbe på hende, og have hende med i butikker og så skal hundeskoler være gratis!!!!

jeg betaler da skat skal jeg så også gratis med bussen eller hvad?????????????

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens se argumentet, men det vil så betyde at vi ikke ville have råd til at have vores hunde, og det har intet med at gøre hvorvidt hvor meget vi gerne vil have vores hunde, men så stor en ekstraudgift, ville vi ikke andet end at skulle af med vores hunde.
Jeg synes heller ikke det behøver være så dyrt. Jeg tror bare det ville afholde nogen, der ikke burde have hund, fra at få hund, hvis de skulle betale lidt ekstra for at have den.
Link til indlæg
Del på andre sites

se det syntes jeg er en rigtig god ide!

Hundeskat eller som man havde det i gamle dage, et hundetegn som skulle indløses hos politimesteren 1 gang årligt, så fik man et skilt man skulle sætte i halsbåndet, alle hunde som ikke havde skiltet blev indbragt, og kunne hentes igen mod betaling af hundetegn og bøde.

Ikke så meget parlementering, har hunden ikke hundetegn så bliver den taget med længere er den ikke.

 

For mig må prisen gerne være 5-6.000,00 det vil betyde at kun dem som virkelig vil have hund får hund!

:-D

 

 

Jeg kan godt følge dig, men jeg tror desværre at en hund så ville blive et status markering, og derved ville folk måske spare på træning, drelæge og andet, da de så ikke ville have råd til det ved siden af.

 

Vi skulle også skaffe os af med Aslan hvis denne kommer. Vi har ikke flere laster vi kan spare på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
se det syntes jeg er en rigtig god ide!

Hundeskat eller som man havde det i gamle dage, et hundetegn som skulle indløses hos politimesteren 1 gang årligt, så fik man et skilt man skulle sætte i halsbåndet, alle hunde som ikke havde skiltet blev indbragt, og kunne hentes igen mod betaling af hundetegn og bøde.

Ikke så meget parlementering, har hunden ikke hundetegn så bliver den taget med længere er den ikke.

 

For mig må prisen gerne være 5-6.000,00 det vil betyde at kun dem som virkelig vil have hund får hund!

:-D

 

Ikke enig!! Det ville bare IGEN ramme de fattige, studerende og de ældre virkelig vil have hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg betaler da skat skal jeg så også gratis med bussen eller hvad?????????????

 

Jamen hvad faen skal skatten så ellers gå til?? :confused: Skal dyrlægen så være inden under skatten? DET kunne jeg gå med til så! Men de kan ikke bare lade os betale skat og så ikke få en eller anden gode ud af det :vedikke:

 

nej NU har jeg det! :mrgreen: vi slipper for at samle op, for de kan ansætte en masse mennesker for alle de hundeskattepenge til at samle op efter de rige, højt på strå hunde ejere der er tilbage. Det blir squ nok os arbejdsløse pædagoger der kommer til det. :engel:

 

Helt ærligt altså! Hvor er mit gamle Danmark?? :megaked: Børn skal ikke have det for godt! Pædagoger blir sparet væk, uddannelse blir sparet væk! Hunde blir aflivet pga race og børn er en belastning for samfundet! Melder mig kraftedme snart ud af det her "velfærds samfund" :roll::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt følge dig, men jeg tror desværre at en hund så ville blive et status markering, og derved ville folk måske spare på træning, drelæge og andet, da de så ikke ville have råd til det ved siden af.

 

Nu kan man jo fradrage så mange sjove ting når man betaler skat, så måske kunne en rigtig god løsning være, at man betalte denne skat, men havde lov til at fradrage regninger for hundetræning, på denne måde ville vi både have råd til dyrepoliti, og vi ville motivere flere til at gå til træning med deres hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Trods det at jeg har forsøgt i flere år, så er det stadig ikke lykkedes mig at få en forklaring på hvorfor mennesker, der prioriterer det materielle højt og er gode til at tjene penge, skulle være så meget mere ansvarlige og moralske end andre, at det burde være deres privilegium alene at have hund? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

se det syntes jeg er en rigtig god ide!

Hundeskat eller som man havde det i gamle dage, et hundetegn som skulle indløses hos politimesteren 1 gang årligt, så fik man et skilt man skulle sætte i halsbåndet, alle hunde som ikke havde skiltet blev indbragt, og kunne hentes igen mod betaling af hundetegn og bøde.

Ikke så meget parlementering, har hunden ikke hundetegn så bliver den taget med længere er den ikke.

 

For mig må prisen gerne være 5-6.000,00 det vil betyde at kun dem som virkelig vil have hund får hund!

:-D

 

Jeg synes også, at en hundeskat vil være en rigtig rigtig god ide :5up: men 5.000-6.000 kr. pr. år er IMO for meget, så vil de færreste pensionister, studerende, andre på overførselsindkomst og lavt lønnede have råd.

 

I øvrigt kan jeg ikke se at et dyrepoliti eller hvad pengene nu skal bruges til skal være så dyrt, at det er nødvendigt med store beløb pr. hund. Hvis der er 550.000 hunde i DK som hver betaler kr. 5.000 om året vil det give en indtægt på kr. 2,75 mia. :shock: Det er MANGE penge - og skal et dyrepoliti indføres, kan det da ikke være rigtigt, at det udelukkende er hundeejere, der skal finansierer det - ejere af katte, heste, gnavere og landbruget i øvrigt må også spytte i kassen :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan man jo fradrage så mange sjove ting når man betaler skat, så måske kunne en rigtig god løsning være, at man betalte denne skat, men havde lov til at fradrage regninger for hundetræning, på denne måde ville vi både have råd til dyrepoliti, og vi ville motivere flere til at gå til træning med deres hund?

 

 

Og hundemad :5up:

 

Men tror ikke det ville hjælpe, så skulle hovederne der ovre på borgen og skat til at lukke huller, det har de jo slet ikke tid til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også, at en hundeskat vil være en rigtig rigtig god ide :5up: men 5.000-6.000 kr. pr. år er IMO for meget, så vil de færreste pensionister, studerende og andre på overførselsindkomst ikke have råd.

 

I øvrigt kan jeg ikke se at et dyrepoliti eller hvad pengene nu skal bruges til skal være så dyrt, at det er nødvendigt med store beløb pr. hund. Hvis der er 550.000 hunde i DK som hver betaler kr. 5.000 om året vil det give en indtægt på kr. 2,75 mia. :shock: Det er MANGE penge - og skal et dyrepoliti indføres, kan det da ikke være rigtigt, at det udelukkende er hundeejere, der skal finansierer det - ejere af katte, heste, gnavere og landbruget i øvrigt må også spytte i kassen :slem:

 

Jeg syntes personligt også at 5.000-6.000 lyder af rigtig meget, men måske er det meningen at det skal være så højt for netop at forhindre nogen i at anskaffe sig hunde, men som sædvanligt vil dette forslag jo også ramme en masse forkerte mennesker...

 

Det er sgu svært sådan noget her :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes personligt også at 5.000-6.000 lyder af rigtig meget, men måske er det meningen at det skal være så højt for netop at forhindre nogen i at anskaffe sig hunde, men som sædvanligt vil dette forslag jo også ramme en masse forkerte mennesker...

 

Det er sgu svært sådan noget her :vedikke:

 

Man ku' jo starte med at regne baglæns :hmm:

 

Hvad koster et dyrepoliti og hvormange skal være med til at betale.

 

Gnavere, fisk og fugle og andre ikke registrerede dyr kunne opkræves et engangsbeløb ved anskaffelsen - alle registrerede dyr kunne opkræves et årligt beløb, så kunne hvert dyr slippe billigt, måske med 100-200 kr. pr. år :vedikke: Ejere af dyr med pålagt en lovpligtig ansvarsforsikring fx. hunde og heste kunne opkræves via forsikringspræmien, det burde være til at administerere - eller også skulle der sendes opkrævningerne ud direkte fra det centrale register :hmm: det ville få mange til være obs på, at ejerskifter bliver registeret ......

Link til indlæg
Del på andre sites

5000-6000kr. lyder sq da helt vildt sindssygt meget, synes jeg!

 

Jeg har intet imod, at skulle betale en sum hvert år for at have hund, so be it. Især hvis det kunne finansiere bedre dyrevelfærd! Men der er altså en grænse, pensionister og andre skal da også have lov til at have hund, imo, selvom de ikke tjener særlig meget.

 

Herhjemme tjener mine forældre ok penge, men vi ville da godt nok være på skideren, hvis den der skat skulle ligges oven i alle Møffes dumme dyrlægeregninger og andet godt... Det er sq ikke billigt at have hund, hvis man vil være ansvarlig, ikke hvis man er uheldig (hvilket jeg synes, vi har været med halten, hjerte/lunge orm og andet godt)... Træning er heller ikke ligefrem billigt, medmindre der er et godt (nok) alternativ i den nærmeste klub :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

Solidaritet er jo ordet her. Jeg syns ikke kun det skal gå ud over hundejere hvis vi snakke dyrepoliti, eller velværd, for det er noget alle dyr skal have gavn af. Så skulle det være en kæledyrsafgift som A9 er inde på. Jeg ved bare ikke om hundeskatten er løsningen på problemet, når vi snakker "kamphunde" og arrangeret hunde kamp. Umiddelbart kan jeg ikke se hvad der skulle hindre personer i at købe uregistrede hvalpe, og bruge dem til det formål som de nu har i sinde. Og så er vi der hvor vi startede med det lovforbud, at det rammer dem som godt kan finde ud af at håndtere sin race. Der har også været snak om hundekørekort, som jeg også umiddelbart er en tilhænger af. Ligesom man skal have vejledning i mange ting idag, Scooter, jagttegn, bil, osv osv. Men igen hvem stopper en person fra at købe sig en hund uden dette kort. Der vil altid være nogen der omgås loven lige meget hvad, og så ender loven med at ramme de forkerte (som i dette tilfælde).

Link til indlæg
Del på andre sites

Solidaritet er jo ordet her. Jeg syns ikke kun det skal gå ud over hundejere hvis vi snakke dyrepoliti, eller velværd, for det er noget alle dyr skal have gavn af. Så skulle det være en kæledyrsafgift som A9 er inde på. Jeg ved bare ikke om hundeskatten er løsningen på problemet, når vi snakker "kamphunde" og arrangeret hunde kamp. Umiddelbart kan jeg ikke se hvad der skulle hindre personer i at købe uregistrede hvalpe, og bruge dem til det formål som de nu har i sinde. Og så er vi der hvor vi startede med det lovforbud, at det rammer dem som godt kan finde ud af at håndtere sin race. Der har også været snak om hundekørekort, som jeg også umiddelbart er en tilhænger af. Ligesom man skal have vejledning i mange ting idag, Scooter, jagttegn, bil, osv osv. Men igen hvem stopper en person fra at købe sig en hund uden dette kort. Der vil altid være nogen der omgås loven lige meget hvad, og så ender loven med at ramme de forkerte (som i dette tilfælde).

 

Netop her ville et dyrepoliti vel kunne hjælpe, grunden til at vi står i den suppedas vi gør i dag, er jo netop at politiet ikke har haft resourcer til at håndhæve den allerede eksisterende lov. Hvis vi nu havde nogle mennesker hvis opgave alene var at håndhæve dyrelovene, tror du så ikke at de mange anmelderser ville være blevet taget seriøst, istedet for som i dag at blive ignoreret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Netop her ville et dyrepoliti vel kunne hjælpe, grunden til at vi står i den suppedas vi gør i dag, er jo netop at politiet ikke har haft resourcer til at håndhæve den allerede eksisterende lov. Hvis vi nu havde nogle mennesker hvis opgave alene var at håndhæve dyrelovene, tror du så ikke at de mange anmelderser ville være blevet taget seriøst, istedet for som i dag at blive ignoreret?

 

Tjaa og dog. Kig på det rigtige politi, de har svært nok ved at holde loven inden for deres egne rækker. En betjent der sælger narko, en der er imod narko lovgivningen, og en der kører med alkohol i blodet. :banan: Jeg må ærligt indrømme at jeg heller ikke tror at dyrepolitiet ville gøre en umiddelbar forskel i sådane situationer. Jeg tror slet ikke at et dyrepoliti ville være en løsning. jeg tror danmark er for lille til det. Syns man skulle lave et statstøtte organisation ala dyrenes beskyttelse, med beføjelser ala politiet, bare til dyr i stedet. Så de fungere som lovformidler/udøver, vejledningscenter, dyrelæge hjælp til dyrene, osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

det er rigtig et dyrepoliti ville være en super løsning, men problemet med danmark er jo bare vi har en masse politikere der kan lide at fiske stemmer, men er ret ligeglade med at håndhæve loven når det kommer til stykket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Som om den siddende regerings skatter og afgifter nogensinde har handlet om andet end bare at skrabe penge ind til fede lønninger...Hvis der kommer en dyreskat får vi intet ud af det...og det er der(meget apropos) statsgaranti for...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa og dog. Kig på det rigtige politi, de har svært nok ved at holde loven inden for deres egne rækker. En betjent der sælger narko, en der er imod narko lovgivningen, og en der kører med alkohol i blodet. :banan: Jeg må ærligt indrømme at jeg heller ikke tror at dyrepolitiet ville gøre en umiddelbar forskel i sådane situationer. Jeg tror slet ikke at et dyrepoliti ville være en løsning. jeg tror danmark er for lille til det. Syns man skulle lave et statstøtte organisation ala dyrenes beskyttelse, med beføjelser ala politiet, bare til dyr i stedet. Så de fungere som lovformidler/udøver, vejledningscenter, dyrelæge hjælp til dyrene, osv.

 

Måske misforstår jeg konceptet dyrepoliti, men det jeg ser for mig når jeg snakker om dyrepoliti er nogenlunde det jeg har markeret af din tekst :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Måske misforstår jeg konceptet dyrepoliti, men det jeg ser for mig når jeg snakker om dyrepoliti er nogenlunde det jeg har markeret af din tekst :-D

 

okie for når jeg hører dyrepoliti, så tænker jeg udelukkende på folk der er ansat til at håndtere og formidle den type lovgivning. feks. traffik afdelingen, mord afdelingen, narkotika afdelingen osv. :) Min tanke med et dyrepoliti var at det skulle være en blanding af det hele. At de er en seperat enhed udenom politiet, hvor de ville have magt til, at gå ind og give bøder, advasler til folk omkring misrøgt ved dyr (ikke kune hunde) osv. Men som jeg sagde før så tror jeg desværre danmark er for lille, hvor mange enheder skulle man have, hvor de skulle de placere rent strategisk osv. Jeg brainstormer bare lidt. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...