Hop til indhold

Shabi in da house!


sonja77
 Share

Recommended Posts

  • Svar 435
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Weeeeee.............hun lyder virkelig dejlig og ser så kær ud :hjerte:

 

Jeg glæder mig super meget til at møde hende!!! :banan:

 

Hvornår skal vi gå tur med de tre vapser??? Eller vil du hellere have at Tyson og Shabi går lidt alene her i starten? :hmm:

Det synes jeg jo er et suuuper dårlig ide :lol:

 

Vi kan også hygge herhjemme med de 3 vapser? Jeg vil også nusse med hende :mrgreen: Hehe...har det som om jeg har fået en ½ ny hund :slem:

 

Hun skal lige have lidt tid til at falde til, før hun skal møde en masse nye mennesker og hunde. Har sendt dig en sms. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været ude på en lang gåtur i parken, og det var bare så hyggeligt. Denne gang turde jeg ikke slippe Shabi, så hun var i lang flexline. Hun var dog rigtig flink til at reagere på indkald, så jeg tror ikke, at der går lang tid, før jeg tør lade hende løbe løs. Tyson var selvfølgelig løs som sædvanlig.

 

Det var tydeligt, at Tyson rigtig nød at have Shabi med på turen. :lun: Han havde sådan et glad kropssprog, og virkede sådan lidt stolt/høj i hatten over at have en lækker tæve med sig. :mrgreen:

 

Mange gange stod de og snusede til den samme plet med hovederne tæt sammen, det så simpelthen så sødt ud. :hjerte: Shabi var meget optaget af alle de spændende, nye dufte, og hun var utrolig nysgerrig og skulle undersøge alting.

 

På et tidspunkt var Tyson løbet en stor omvej rundt om nogle buske, så han var ude af syne. Da han så pludselig kom til syne foran os og drønede imod os, blev Shabi simpelthen så glad og sprang hen til ham med sådan nogle legehop. :lun:

 

På et tidspunkt mødte vi to hanhunde. Tyson kan godt hilse høfligt på andre hanhunde, men hvis de så bliver ved med at snuse ham bagi (og det gør de desværre for det meste), bliver han sur, så vi plejer bare at gå videre. Men Shabi ville gerne hilse. Heldigvis er hun jo rigtig god til andre hunde, så jeg behøvede ikke at bekymre mig om hende. Så jeg kunne bare holde øje med hende med et halvt øje, og imens rose og belønne Tyson for at være rolig og ignorere hanhundene. Det fungerede rigtig fint! :banan:

 

I slutningen af turen legede Tyson og Shabi lidt tagfat. Det var rigtig kært. :hjerte: Til sidst syntes Shabi dog, at Tysons skingre legegøen kammede lidt over, så hun sagde "wrauf" og stoppede legen. Det respekterede han med det samme og stoppede (han kan ellers godt finde på at blive ved :genert:), og så gik de glade videre begge to. :5up:

 

Herhjemme legede Shabi ruskeleg med en af bamserne, og imens stod jeg og kastede godbidder til Tyson som belønning for, at han lod hende gøre det (han vil nemlig helst skælde hende ud og tage bamsen fra hende - han er sådan rigtig "det er MIN bamse").

 

Nu sover begge hundene. :sove:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været ude på en lang gåtur i parken, og det var bare så hyggeligt. Denne gang turde jeg ikke slippe Shabi, så hun var i lang flexline. Hun var dog rigtig flink til at reagere på indkald, så jeg tror ikke, at der går lang tid, før jeg tør lade hende løbe løs. Tyson var selvfølgelig løs som sædvanlig.

 

Det var tydeligt, at Tyson rigtig nød at have Shabi med på turen. :lun: Han havde sådan et glad kropssprog, og virkede sådan lidt stolt/høj i hatten over at have en lækker tæve med sig. :mrgreen:

 

Mange gange stod de og snusede til den samme plet med hovederne tæt sammen, det så simpelthen så sødt ud. :hjerte: Shabi var meget optaget af alle de spændende, nye dufte, og hun var utrolig nysgerrig og skulle undersøge alting.

 

På et tidspunkt var Tyson løbet en stor omvej rundt om nogle buske, så han var ude af syne. Da han så pludselig kom til syne foran os og drønede imod os, blev Shabi simpelthen så glad og sprang hen til ham med sådan nogle legehop. :lun:

 

På et tidspunkt mødte vi to hanhunde. Tyson kan godt hilse høfligt på andre hanhunde, men hvis de så bliver ved med at snuse ham bagi (og det gør de desværre for det meste), bliver han sur, så vi plejer bare at gå videre. Men Shabi ville gerne hilse. Heldigvis er hun jo rigtig god til andre hunde, så jeg behøvede ikke at bekymre mig om hende. Så jeg kunne bare holde øje med hende med et halvt øje, og imens rose og belønne Tyson for at være rolig og ignorere hanhundene. Det fungerede rigtig fint! :banan:

 

I slutningen af turen legede Tyson og Shabi lidt tagfat. Det var rigtig kært. :hjerte: Til sidst syntes Shabi dog, at Tysons skingre legegøen kammede lidt over, så hun sagde "wrauf" og stoppede legen. Det respekterede han med det samme og stoppede (han kan ellers godt finde på at blive ved :genert:), og så gik de glade videre begge to. :5up:

 

Herhjemme legede Shabi ruskeleg med en af bamserne, og imens stod jeg og kastede godbidder til Tyson som belønning for, at han lod hende gøre det (han vil nemlig helst skælde hende ud og tage bamsen fra hende - han er sådan rigtig "det er MIN bamse").

 

Nu sover begge hundene. :sove:

 

Lidt flere billeder af Shabi-måsen. :hjerte:

 

[ATTACH]23824[/ATTACH]

 

[ATTACH]23825[/ATTACH]

 

[ATTACH]23826[/ATTACH]

 

Og I skal da ikke snydes for billeder af muslingen. :lun:

[ATTACH]23827[/ATTACH]

 

[ATTACH]23828[/ATTACH]

 

[ATTACH]23829[/ATTACH]

 

 

Det er da total optur:lun::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens sidste minutiøse update. :mrgreen:

 

Vi gik aftentur med indlagt mørkesøg - det var et hit hos vapperne. :banan:

 

Vi gik hen på nogle store plæner, der ligger mellem nogle boligblokke. Jeg lod Shabi løbe løs, og hun var så dygtig og kom hver gang jeg kaldte. :5up: Hun fik desuden en godbid, hver gang hun tog uopfordret kontakt - så det gjorde hun tit. :mrsgreen:

 

Herhjemme fik hundene deres aftensmad som fodersøg. Jeg var rigtig glad for, at jeg havde fået sat børnegitteret op, for så kunne de søge i hvert deres rum, så jeg kunne kontrollere, hvor meget de hver især fik at spise. Når de søger sammen, ender Tyson med at spise det meste, fordi han er så hurtig, at han nærmest inhalerer foderpillerne. :lol:

 

Og så har jeg øvet mig på lidt løvesoignering: Jeg har hevet lidt hår ud af ørene på Shabi og børstet hende igennem.

 

Så afslappet bliver man af at blive børstet:

[ATTACH]23835[/ATTACH]

 

Tyson :lun:

[ATTACH]23836[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Udenfor går det rigtig godt. Indenfor kræver det stadig lidt tilvænning fra Tysonmandens side. :lol:

 

ja det kan jeg også godt forstå. Det er jo meget for den lille mand at der pludselig er en ny kvinde i hans liv, som hans skal dele sine ejendele med :shock: Hehe...

 

Men så godt som det allerede går, så er der da ingen tvivl om at det skal han nok få lært - og vil nyde hendes selskab :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Löwchen Present Shiba alias Shabi flyttet ind!

 

Jeg hentede hende her til aften i Hvidovre, hvor kennel-lowchen var taget over med hende. Hun kunne kende mig med det samme og var meget glad for at se mig. :lun: Hun ville nusses og kæles og var i det hele taget bare megakær. :hjerte:

 

Da vi skulle gå, satte jeg selen på hende, og så vidste hun godt, at hun skulle med. Det ville hun gerne, ork, det kunne næsten ikke gå hurtigt nok med at komme af sted. :-D

 

Jeg var med S-tog og cykel, så hun skulle sidde i cykelkurven. Det havde hun ikke prøvet før, men det kunne hun godt lide, for så kunne hun rigtig sidde og følge med i alting.

 

I S-toget fik hun den tossede idé at knurre af de mennesker, der stod på, når toget stoppede. Men da hun så fandt ud af, at hun fik godbidder, hvis hun ikke sagde noget, så var hun da helt ligeglad med de mennesker. :lol:

 

Lige da hun kom ind af døren herhjemme, lavede hun lige som sidst en tissetår midt på koskindet på stuegulvet. Så har hun da fået markeret sit nye territorium. :stupid:

 

Nu har vi været hjemme et par timer, og hun virker rigtig tryg og veltilpas. Hun er helt vild med at blive nusset og at ligge i arm, men lige nu har hun lagt sig over i gyngestolen og sover på lammeskindet dér. :sove:

 

Tyson ved ikke helt, hvad han skal synes. På den ene side er hun jo meget sød og lidt interessant. På den anden side tager hun jo noget af min opmærksomhed, og han er ellers vant til at være centrum hele tiden. Men han syntes da, at det var hyggeligt at snuse de samme steder som hende på aftenturen og at tisse oven på hendes tissepletter. :mrgreen:

Hej

Tillykke med Shabi (Yogi mor)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan noget hjemmelavet mad, som man får om morgenen her i huset... det er da godt nok lækkert, synes Shabi. :mums:

 

Vi har været ovre på sportspladsen her til morgen, og hundene fik rigtig leget tag-fat. Der er virkelig fart på Shabi, Tyson kunne næsten ikke følge med. :lol: Man kan godt se, at de stadig er ved at lære hinanden at kende, indtil videre leger de kun løbeleg (og det er kun Tyson, der jagter Shabi, ikke omvendt), ikke noget med brydeleg og tacklinger, sådan som Tyson og Lumi laver. Men det er jo meget forståeligt, de skal jo lige kende hinanden bedre først. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...