Hop til indhold

Shabi in da house!


sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg leder stadig efter en god sele til mine løver. Den der ser ud til at sidde godt.

 

Er det en Hurtta Pro ?

 

- og hvilken størrelse er det.

 

Ja. Størrelse 45. :-)

 

Hvorfor er det for øvrigt, at vi så sjældent ser billeder af dine løver eller hører om dem? :hmm::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 435
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja. Størrelse 45. :-)

 

Hvorfor er det for øvrigt, at vi så sjældent ser billeder af dine løver eller hører om dem? :hmm::engel:

 

Jeg har ikke prøvet Hurtta pro endnu - måske jeg skulle gøre forsøget.

 

Tja, jeg har ikke fået taget nogle billeder siden vinter.... måske jeg skulle finde kameraet her i påsken:lol:

Men en kort update: De har det rigtig godt og nyder hinandens selskab. Oskar bliver mere og mere rolig - og nærmer sig voksenalderen:lol:

Luffe er en rigtig hyggefis, som elsker at ligge i sofaen, sengen og på hans nye lammeskind. De passer perfekt sammen, og de er lykkelige over, at sneen er væk, så de rigtig kan komme i haven og lege :mrgreen:

 

I morgen skal Luffe i narkose - han skal have en tandrensning, for dyrlægen rådede til, at det var nu, da han ellers ville udvikle tandkødsbetændelse. Så i morgen tidlig drager vi afsted til dyrlæge. Jeg hader det, men jeg må prøve at tage mig sammen:lol: Luffe elsker dyrlægen, og han var med hver gang Oskar skulle have renset såret efter den amputerede tå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, vi var på Damhusengen her til eftermiddag. Jeg har haft cykeltraileren stående oppe i lejligheden, så hundene kunne vænne sig til at sidde i den:

 

[ATTACH]23889[/ATTACH]

 

Jeg har dog ikke fået den der dobbeltlinedims med karabinhage til at spænde dem fast endnu, så jeg turde ikke køre med forklappen åben. Og da Tyson ikke bryder sig om at være i traileren med lukket klap (endnu i hvert fald), havde jeg bare Shabi i traileren og Tyson i cykelkurven. Shabi var så dygtig og fandt sig fint i at køre i traileren. :lun:

 

På engen tog jeg en masse billeder af vapperne. :slem:

 

Det er det bedste at snuse til de samme pletter...

[ATTACH]23890[/ATTACH]

 

Ummm, rulle sig. :mums:

[ATTACH]23891[/ATTACH]

 

[ATTACH]23892[/ATTACH]

 

[ATTACH]23893[/ATTACH]

 

[ATTACH]23894[/ATTACH]

 

Kan I forestille jer en smukkere hund? Jeg kan ikke. :hjerte:

[ATTACH]23895[/ATTACH]

 

[ATTACH]23896[/ATTACH]

 

[ATTACH]23897[/ATTACH]

 

[ATTACH]23898[/ATTACH]

 

Løve med vind i håret. :cool:

[ATTACH]23899[/ATTACH]

:-)Hvor de to da bare klæder hinanden, de er så søde:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrev Janni ikke på et tidspunkt noget om, at alle hendes løver går pænt i snor? :hmm: Hun havde vist glemt Shabi, da hun skrev det. :mrgreen: Det er altså noget, der kræver lidt arbejde, det er sværere at træne, når jeg går med to hunde, end dengang jeg trænede det med Tyson. Forhåbentlig lærer hun det hurtigt, hun ser ud til at være begyndt at fatte lidt af det - i hvert fald noget af tiden. :stupid:

 

Den lille dame har fået en fin, rød Hurrta-sele i dag - den klæder hende rigtig godt. :hjerte:

 

Hun kan for øvrigt være en lille hystade, der kan finde på at knurre og gø af fremmede mennesker. :fyfy: Slet ikke alle, de fleste gange siger hun ikke noget, men nogle synes hun vist skal skræmmes væk. :vedikke: Jeg vil tro, at det i hvert fald delvist er en reaktion på omplaceringen og alt det fremmede, men nu har jeg i hvert fald godbidder parat til at aflede og belønne.

 

Vi mødte så den sure dame i min forening, der ikke syntes, at jeg skulle have en hund til. Hun bukkede sig ned over Shabi for at klappe hende, og så gøede Shabi af hende. :oops: Jeg trak Shabi lidt væk, bad hende stoppe og belønnede hende med godbidder, men damen blev ved med at prøve at læne sig ind over hende og klappe hende. Jeg sagde så til hende, at hun nok skulle lade være med at læne sig ind over hende, for det kan jo virke truende på en lille hund. Hun vendte øjne af mig og sagde, at hun altså har haft hunde, siden hun var ung, og det var noget pjat jeg sagde, for det eneste man skal gøre er at stikke hånden hen til en hund, så er der ingen problemer. Det gjorde hun så én gang til, mens hun bøjede sig ind over hende. Shabi gøede selvfølgelig igen. Damen sagde så: "svenskerne siger 'tys', når de vil have en hund til at tie stille, det skulle du tage at gøre". Jeg svarede, at det jo kun virker, hvis hunden kender betydningen af ordet, men igen vendte hun øjne af mig, og så lænede hun sig ind over Shabi og sagde "tys! tys!". Sjovt nok fik det bare Shabi til at gø mere, og så snerpede damen sammen og gik. :rolleyes:

;-) Yogi ligner sin mor Shabi. Yogi kan også være en hystade.Hyggeligt at læse lidt om Shabi :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøjj hun er da en hysterisk spade, den dame. :stupid:

Skal jeg og lumi komme og hjælpe med at gø af hende? :lol:

 

Men det er super at høre hvordan de to vapser hygger sig sammen :hjerte:

 

Jeg tror faktisk lige præcis, at hun er et af de mennesker, som Lumi ville gø af. :mrsgreen:

 

Shabi gider ikke at hilse på alle og enhver, og det er jo helt ok, det skal hun heller ikke, hvis hun ikke vil. Men hende damen blev jo bare ved og ved, selvom Shabi tydeligt viste, at hun ikke gad. :rolleyes: Det skal også siges, at vi lige havde været henne og få ny sele til Shabi hos dyrlægen, hvor de to veterinærsygeplejersker havde maset rundt med alle mulige forskellige seler på hende, og det virkede som om, at hun syntes, at det var lidt for overvældende. Så det var faktisk helt forståeligt, at hun efterfølgende sagde til folk, at nu ville hun altså gerne have fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shabi er ved at blive dygtig til at forstå, at når jeg siger "vent", når vi skal krydse en vej, betyder det, at man skal vente ved kantestenen, indtil jeg siger værsgo'. Og hun er også ved at være god til at forstå, at man skal vente med at gå ind og ud af døren, indtil man får lov. :5up:

 

Hun er meget begejstret for det hjemmelavede mad, de får om morgenen. Men synes vist, at det er noget besværligt, at det er i en kong. Hvorfor kan jeg ikke bare give hende det i skålen, så ville det jo være meget lettere for hende at spise? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk lige præcis, at hun er et af de mennesker, som Lumi ville gø af. :mrsgreen:

 

Shabi gider ikke at hilse på alle og enhver, og det er jo helt ok, det skal hun heller ikke, hvis hun ikke vil. Men hende damen blev jo bare ved og ved, selvom Shabi tydeligt viste, at hun ikke gad. :rolleyes: Det skal også siges, at vi lige havde været henne og få ny sele til Shabi hos dyrlægen, hvor de to veterinærsygeplejersker havde maset rundt med alle mulige forskellige seler på hende, og det virkede som om, at hun syntes, at det var lidt for overvældende. Så det var faktisk helt forståeligt, at hun efterfølgende sagde til folk, at nu ville hun altså gerne have fred.

 

Hehe ja det lyder hun til at være. Lidt a la manden med stokken på Nørreport..hehe :stupid:

 

Kan godt forstå at Shabi ikke lige var ik snakke-humør og slet ikke når hun ikke forstår et nej fra Shabi og blir ved med at bukke sin INDover hende :stupid::evil:

 

3 dage til vi skal møde Shabi!!! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været ude at gå tur med min mor på Damhusengen. Vi kørte først hen til min mor, så Shabi også lige kunne komme op og se hendes lejlighed.

 

Hundene sad nu begge i traileren, da jeg har fået dobbeltlinen med karabinhage til at spænde dem fast. Den er dog ikke kort nok, da ringen til at spænde dem fast sidder helt foran ved forklappen, så på et tidspunkt, da jeg holdt stille, hoppede Shabi ud. :???:

 

Men de VIL have forklappen åben, hvis den er lukket, sidder de og piber og brokker sig. Så jeg prøvede igen at have den åben, men kørte forsigtigt og vendte mig ofte om og roste dem. De så sjove ud, de stak hovederne helt ud og lod håret blafre i blæsten. :lol: Jeg må se, om der er noget andet inde i traileren, jeg kan spænde linen fast til, så jeg ikke skal være nervøs for, at de finder på at hoppe ud. :hmm:

 

På Damhusengen viste Shabi sig fra den frækkeste side, jeg endnu har set. :stupid: Hun jagtede løbere, løb hen til alle hunde og børn og hørte kun mit indkald, når det passede hende. :damn: Som min mor sagde: "Når man sammenligner, kan man rigtig se, hvor velopdragen Tyson er." :mrgreen:

 

Til sidst tog jeg hende i snor, og det virkede til at få hende til at slappe mere af, så da jeg sidst på turen slap hende igen, gik det bedre med kontakten. :5up:

 

Det kan godt være, at jeg skal overveje at have en lang line med til hende, indtil vi er mere sikre på hinanden. Indtil nu er det jo bare gået så godt, men vi har jo slet ikke samme forhold endnu som Tyson og mig, og jeg har jo brugt lang tid på at træne Tyson til altid at lystre indkald, kun hilse på de hunde, han får lov til, gå plads når vi passerer folk osv.

 

Det har vist været ret mange indtryk for hende med at møde min mor og besøge hendes lejlighed, al ophidselsen på engen (hvor der altså også var virkelig mange hunde og mennesker i det gode vejr) og køre i cykeltraileren. Hun har været 20 minutter om at falde ned, efter at vi kom hjem, men nu ligger hun til gengæld og snorkbobler. :sove:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været ude at gå tur med min mor på Damhusengen. Vi kørte først hen til min mor, så Shabi også lige kunne komme op og se hendes lejlighed.

 

Hundene sad nu begge i traileren, da jeg har fået dobbeltlinen med karabinhage til at spænde dem fast. Den er dog ikke kort nok, da ringen til at spænde dem fast sidder helt foran ved forklappen, så på et tidspunkt, da jeg holdt stille, hoppede Shabi ud. :???:

 

Men de VIL have forklappen åben, hvis den er lukket, sidder de og piber og brokker sig. Så jeg prøvede igen at have den åben, men kørte forsigtigt og vendte mig ofte om og roste dem. De så sjove ud, de stak hovederne helt ud og lod håret blafre i blæsten. :lol: Jeg må se, om der er noget andet inde i traileren, jeg kan spænde linen fast til, så jeg ikke skal være nervøs for, at de finder på at hoppe ud. :hmm:

 

På Damhusengen viste Shabi sig fra den frækkeste side, jeg endnu har set. :stupid: Hun jagtede løbere, løb hen til alle hunde og børn og hørte kun mit indkald, når det passede hende. :damn: Som min mor sagde: "Når man sammenligner, kan man rigtig se, hvor velopdragen Tyson er." :mrgreen:

 

Til sidst tog jeg hende i snor, og det virkede til at få hende til at slappe mere af, så da jeg sidst på turen slap hende igen, gik det bedre med kontakten. :5up:

 

Det kan godt være, at jeg skal overveje at have en lang line med til hende, indtil vi er mere sikre på hinanden. Indtil nu er det jo bare gået så godt, men vi har jo slet ikke samme forhold endnu som Tyson og mig, og jeg har jo brugt lang tid på at træne Tyson til altid at lystre indkald, kun hilse på de hunde, han får lov til, gå plads når vi passerer folk osv.

 

Det har vist været ret mange indtryk for hende med at møde min mor og besøge hendes lejlighed, al ophidselsen på engen (hvor der altså også var virkelig mange hunde og mennesker i det gode vejr) og køre i cykeltraileren. Hun har været 20 minutter om at falde ned, efter at vi kom hjem, men nu ligger hun til gengæld og snorkbobler. :sove:

Yogi ligner sin mor Shabi:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yogi ligner sin mor Shabi:banan:

 

Er det godt eller skidt? :mrsgreen:

 

Ej, Shabi er en god hund. :kys: Her til aften har vi været nede i min agilityklub, hvor jeg havde et møde med en af trænerne (vi arrangerer en HTM-konkurrence sammen). Så igen et nyt sted, et nyt menneske og to nye hunde. Men Shabi charmerede bare alle og syntes, at det var hyggeligt at være der. Da hun trængte til at slappe af, hoppede hun op på skødet af mig og lagde sig til at sove. :lun: Vi havde nogle af agilityforhindringerne ude, og hun blev ellevild, da hun så dem, og ville bare løbe over vippen og ind i tunnelen hele tiden. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det godt eller skidt? :mrsgreen:

 

Ej, Shabi er en god hund. :kys: Her til aften har vi været nede i min agilityklub, hvor jeg havde et møde med en af trænerne (vi arrangerer en HTM-konkurrence sammen). Så igen et nyt sted, et nyt menneske og to nye hunde. Men Shabi charmerede bare alle og syntes, at det var hyggeligt at være der. Da hun trængte til at slappe af, hoppede hun op på skødet af mig og lagde sig til at sove. :lun: Vi havde nogle af agilityforhindringerne ude, og hun blev ellevild, da hun så dem, og ville bare løbe over vippen og ind i tunnelen hele tiden. :banan:

 

Århhh :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er for øvrigt overrasket over, hvor meget hår, jeg kan børste af Shabi. Hun var nybørstet, da jeg hentede hende i fredags, men både i går og i dag har jeg kunnet børste en pænt stor klump hår af hende.

 

Hun havde et par filterknuder i dag, som krævede lidt arbejde at få ud. Jeg tror, at de stammer fra selen. Her i weekenden har hun bare lånt en af Tysons Wolfsong-seler, men i morgen skal vi ned og køber en Hurrta-sele til hende. Cotonen Rosas ejer sværger til Hurrta, når det gælder om at minimere filterpels, så jeg håber, at sådan en også vil være god til Shabi.

 

I skal da lige have et par aftenhyggebilleder til at slutte dagen af med. :-) Det var pænt svært at tage billederne, for Tyson lå på mit skød, og jeg kunne ikke flytte mig uden at forstyrre ham. Så vinklen er lidt dum, men forhåbentlig kan I se, hvor kært de ligger tæt sammen i sofaen. :lun:

 

[ATTACH]23939[/ATTACH]

 

[ATTACH]23940[/ATTACH]

 

Edit: Nu med billeder

 

Hvor er de bare søde sammen :lun: Jeg er ret imponeret over at de gider ligge så tæt allerede, det er godt nok sjældent vores hunde gider det :lol:

 

Jeg går ud fra, at de vænner sig til det, når vi har trænet sådan nogle gange. Ellers må jeg vel belønne Shabi for at være i ro, når hun er på den anden side af gitteret? :vedikke:

Hehe :lol: Herhjemme skaber Nova sig stadig som en gal når jeg træner med Dumle. Det kan måske nok trænes væk (nu har jeg jo ikke forsøgt), men har da set et par stykker til træning der også havde problemer med jaloux hunde og mener det var Splinten der lagde en video ind med nogle hylehoveder i baggrunden også :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe :lol: Herhjemme skaber Nova sig stadig som en gal når jeg træner med Dumle. Det kan måske nok trænes væk (nu har jeg jo ikke forsøgt), men har da set et par stykker til træning der også havde problemer med jaloux hunde og mener det var Splinten der lagde en video ind med nogle hylehoveder i baggrunden også :lol:

 

He he, så jeg kan lige så godt tage at "suck it up" og lære at leve med det, er det det, du siger? :mrgreen:

 

Shabi er stille, så længe den tyggeting, hun får, varer. Når den så er spist, kommer hun hen til gitteret og piber. Så jeg prøver at finde nogle ting, der tager lidt længere tid at spise. :lol:

 

Tyson skifter sådan lidt frem og tilbage mellem at spise sin tyggeting (eller "lege" med legekassen) og at stå og være utilfreds ved gitteret. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...