Hop til indhold

Bøger - der ikke er som de andre


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Der er nogle ganske glimrende ting i Hunden, mennesket og relationen.... jeg kan godt lide afsnittet om, hvilken rolle hunden spiller for én - og de problemer, det kan give. Den del er forholdsvis unik for den bog.

 

Ellers kan du kigge efter norske oversættelser - det er nemt at læse! Kulturkollisjonen (The Culture Clash) af Jean Donaldson.

 

Marie Hanssons Min Bedste Ven er også en sød bog med masser af gode aktiveringsforslag.... ved bare ikke, om den stadig er til at skaffe på dansk.

 

kan heraf erfare, at du har læst the culture clash? er den værd at købe? om der ligger 3 eller 4 (eller 5 :oops:) bøger i kurven betyder jo ikke så meget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nope. :blink: Er det bogens første halvanden side, du læste? Det er en beskrivelse af forfatteren, der som barn lod som om, at hun var en hund. :lol:

 

Den handler om relationen mellem hund og menneske, og hvorfor den relation er vigtigere end alt andet i vores omgang med vores hunde. Det kan ikke forklares, men den er FANTASTISK!

 

Ja, det var det jeg læste :lol:

 

Lyder da som en god bog :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

kan heraf erfare, at du har læst the culture clash? er den værd at købe? om der ligger 3 eller 4 (eller 5 :oops:) bøger i kurven betyder jo ikke så meget :mrgreen:

 

The Culture Clash var én af de første "rigtige" hundebøger, jeg læste - og det er nok til dato en af de mest velskrevne, uprætentiøse og mønsterbrydende hundebøger, jeg har læst. Der er bare ikke så meget nyt i den - så jeg tror ikke den er værd at købe for dig.... Og dog - der er rigtig mange rammende beskrivelser i den - beskrivelser, der vil være gode at have med som instruktør.

 

Ellers må du gerne låne min... hvis jeg kan finde den :confused::confused: Den står ikke på hylden, så den burde ligge i en flyttekasse i kælderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

The Culture Clash var én af de første "rigtige" hundebøger, jeg læste - og det er nok til dato en af de mest velskrevne, uprætentiøse og mønsterbrydende hundebøger, jeg har læst. Der er bare ikke så meget nyt i den - så jeg tror ikke den er værd at købe for dig.... Og dog - der er rigtig mange rammende beskrivelser i den - beskrivelser, der vil være gode at have med som instruktør.

 

Ellers må du gerne låne min... hvis jeg kan finde den :confused::confused: Den står ikke på hylden, så den burde ligge i en flyttekasse i kælderen.

 

too late - har købt den :mrgreen: plus 3 andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

The Culture Clash var én af de første "rigtige" hundebøger, jeg læste - og det er nok til dato en af de mest velskrevne, uprætentiøse og mønsterbrydende hundebøger, jeg har læst. Der er bare ikke så meget nyt i den - så jeg tror ikke den er værd at købe for dig.... Og dog - der er rigtig mange rammende beskrivelser i den - beskrivelser, der vil være gode at have med som instruktør.

 

Ellers må du gerne låne min... hvis jeg kan finde den :confused::confused: Den står ikke på hylden, så den burde ligge i en flyttekasse i kælderen.

 

nej, det er rigtigt at amocca sikkert har hørt det meste, men hun rammer utroligt præcist i hendes eksempler og jeg har bla været rigtig glad for hendes redegørelse for aggressiontærskler og hvordan de kan skifte og påvirkes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

"Bones would rain..." og "Dont shoot the dog", begge har stået på ønskelisten længe, kan ikke helt forklare hvorfor jeg ikke havde dem :vedikke:

 

og så "at the other end of the leash"...

 

 

Gode køb :5up:

 

The other end of the leash har jeg aldrig helt forstået hypen omkring - men det er også meget længe siden, jeg læste den. Lånte den på biblioteket i oversat udgave og var sådan.... nå ja, det har jeg læst før.

 

Bør jeg læse den igen???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gode køb :5up:

 

The other end of the leash har jeg aldrig helt forstået hypen omkring - men det er også meget længe siden, jeg læste den. Lånte den på biblioteket i oversat udgave og var sådan.... nå ja, det har jeg læst før.

 

Bør jeg læse den igen???

 

no idea? måske var det en dårlig oversættelse? jeg synes ofte man løber ind i ringe oervsættelser, hvor de der har oversat ikke ved noget om emnet... den slags gør mig ofte så irritabel at jeg ikke kan læse færdig

Link til indlæg
Del på andre sites

no idea? måske var det en dårlig oversættelse? jeg synes ofte man løber ind i ringe oervsættelser, hvor de der har oversat ikke ved noget om emnet... den slags gør mig ofte så irritabel at jeg ikke kan læse færdig

 

Kan være... må hellere købe den med næste gang.

 

Når jeg har fået skrabet penge nok sammen til at købe nogle af Kathy Sdao DVD boksene.... eller Coaching People To Train Their Dogs bog + DVD seminar.... eller The Fundamentals of Animal Training af Bob Bailey.... eller :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Bones Would Rain... ja hvad handler den egentlig om? Helt grundlæggende kan man sige den handler om relationen til vores hunde, og hvordan vi ofte, i jagten på den perfekt adfærd, at forme hunden efter vores hoved, skader muligheden for at opbygge tætte, stærke bånd. Vi ser på, hvad vi forventer, hvad hunden skal kunne, i stedet for at se på hvad, eller hvem, den egentlig er. Hvad er egentlig vigtigst for os? En veldresseret, lydig og 'homogeneniseret' hund, eller en uforglemmelig 'soulmate'?

 

Forfatterens pointe er tildels, at ved at opbygge stærke bånd, får man også automatisk en hund der opfører sig bedre, er mere lydhør. Det kan godt være, at alting ikke kører efter et fast og forudsigeligt skema, men den 'fælles rejse' bliver langt rigere for begge parter.

 

Hun skriver om begreberne statisk kvalitet og dynamisk kvalitet. Statisk kvalitet er, siger hun, når man ved nøjagtigt hvad man kan forvente. Her nævnes Disneyland som eksempel - folk ville ikke bryde sig om at tage i Disneyland og måske, måske ikke møde Mickey Mouse, Fedtmule, Anders And, og måske, måske ikke finde forlystelserne åbne. Man vil vide hvad man får. Dynamisk kvalitet derimod er... dynamisk. Alting ligger ikke fast på forhånd, og sådan er det med levende væsener, siger forfatteren. Vi ved vi kan lide at være sammen med vores bedste venner, også selvom vi ikke på forhånd ved nøjagtigt hvad dagen vil bringe.

 

Har man læst Kerstin Malm's "Hunden, Mennesket og Relationen" vil man have fået en lille 'smagsprøve', men "Bones..." er bare endnu stærkere og mere gribende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gode køb :5up:

 

The other end of the leash har jeg aldrig helt forstået hypen omkring - men det er også meget længe siden, jeg læste den. Lånte den på biblioteket i oversat udgave og var sådan.... nå ja, det har jeg læst før.

 

Bør jeg læse den igen???

 

Nej, den er en rigtig øjenåbner når man er ny hundeejer og ikke er vant til de "bløde" træningsmetoder, men når man er blevet lidt mere erfaren, så fortæller hun ikke noget man ikke ved.

 

Jeg syntes det var en fantastisk bog da jeg læste den for 2-3 år siden, men jeg forsøgte at genlæse den for ikke så længe siden, og her var følelsen ikke den samme, fordi nu var det hun skrev jo bare "logik for burhøns" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, den er en rigtig øjenåbner når man er ny hundeejer og ikke er vant til de "bløde" træningsmetoder, men når man er blevet lidt mere erfaren, så fortæller hun ikke noget man ikke ved.

 

Jeg syntes det var en fantastisk bog da jeg læste den for 2-3 år siden, men jeg forsøgte at genlæse den for ikke så længe siden, og her var følelsen ikke den samme, fordi nu var det hun skrev jo bare "logik for burhøns" :-D

 

Tak - havde det lidt på fornemmelsen :engel:

 

Det er så også derfor, jeg ikke tør læse The Culture Clash igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Hiver lige den gamle tråd frem igen :engel:

 

Er igang med at skrive ønskeseddel til jul :oops::engel:

 

Og ville lige høre om de bøger jeg har på, er gode :engel:

 

Har Don´t shoot the dog, på engelsk

 

Så har jeg den her Klikkertræning for din hund Er den god?

 

Og så selvfølgelig den her, når i nu alle sammen anbefalede den :engel:Bones Would Rain from the Sky: Deepening Our Relationships with Dogs: Amazon.co.uk: Suzanne Clothier: Books

 

Amocca, de bøger du bestilte, nogen af dem du kan anbefale? :engel:

 

Hvad mangler jeg ? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Har Don´t shoot the dog, på engelsk

 

Så har jeg den her Klikkertræning for din hund Er den god?

 

Og så selvfølgelig den her, når i nu alle sammen anbefalede den :engel:Bones Would Rain from the Sky: Deepening Our Relationships with Dogs: Amazon.co.uk: Suzanne Clothier: Books

 

Det er tre gode bøger :5up:

 

Klikkertræning for din hund, kan visse steder godt være lidt sort/hvid og en smule hellig mht. klikkertræning, men en af de bedre om klikkertræning.

 

Bøgen "i den anden ende af snoren" derimod :???: ... jeg er bestemt ikke fan af den og kan af den grund ikke anbefalde at bruge penge på den.

Hun skriver nogle rigtig gode ting og jeg kan godt lide at hun erkender sine fejl åbenlyst, men den er mig et nummer for "lederskabspræget" efter min smag; den bygger stadig på teorien om at hunden er statussøgende og tror vi er en del af dens "flok" (eller omvendt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er tre gode bøger :5up:

 

Klikkertræning for din hund, kan visse steder godt være lidt sort/hvid og en smule hellig mht. klikkertræning, men en af de bedre om klikkertræning.

 

Bøgen "i den anden ende af snoren" derimod :???: ... jeg er bestemt ikke fan af den og kan af den grund ikke anbefalde at bruge penge på den.

Hun skriver nogle rigtig gode ting og jeg kan godt lide at hun erkender sine fejl åbenlyst, men den er mig et nummer for "lederskabspræget" efter min smag; den bygger stadig på teorien om at hunden er statussøgende og tror vi er en del af dens "flok" (eller omvendt).

 

Har haft tænkt på "i den anden ende af snoren" et par gange, men det man sådan kan læse om den (den handler om) så synes jeg også at den minder meget om mange andre.

Er ikke så meget til de der "status-bøger", så tak for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft tænkt på "i den anden ende af snoren" et par gange, men det man sådan kan læse om den (den handler om) så synes jeg også at den minder meget om mange andre.

Er ikke så meget til de der "status-bøger", så tak for det :-D

 

 

Du kan låe den af mig hvis det er :mrgreen:

 

Så du fri for at bruge penge på den.... der står alligevel nogle gode ting i så vidt jeg husker den..

Link til indlæg
Del på andre sites

Wee! Det vil jeg gerne :mrgreen:

 

Så må du lige sige til hvis du vil låne nogen af mig :engel:

 

ja hvis du har nogle jeg ikke har har lidt en mani med at få købt mange hundebøger har vidst lidt over 90 :oops:

 

Både nye og meget gamle udgåede bøger :mrgreen:

 

Elsker bøger følelsen af at sidde med en ulæst bog kan gi mig helt kuller i maven hehe.. ikke noget at sige til min mor har den regel at når vi er på bytur må jeg ikke gå nd i en boghandel hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

ja hvis du har nogle jeg ikke har har lidt en mani med at få købt mange hundebøger har vidst lidt over 90 :oops:

 

Både nye og meget gamle udgåede bøger :mrgreen:

 

Elsker bøger følelsen af at sidde med en ulæst bog kan gi mig helt kuller i maven hehe.. ikke noget at sige til min mor har den regel at når vi er på bytur må jeg ikke gå nd i en boghandel hehe...

 

OMFG!!!! :scared::scared: 90! :shock:

 

Ja, så er der vist ikk nogen du ikk har, tror jeg da :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja hvis du har nogle jeg ikke har har lidt en mani med at få købt mange hundebøger har vidst lidt over 90 :oops:

 

Både nye og meget gamle udgåede bøger :mrgreen:

 

Elsker bøger følelsen af at sidde med en ulæst bog kan gi mig helt kuller i maven hehe.. ikke noget at sige til min mor har den regel at når vi er på bytur må jeg ikke gå nd i en boghandel hehe...

 

Pssssst! :engel:

 

Må jeg gå på opdagelse i din bogreol en dag? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...