Hop til indhold

Bøger - der ikke er som de andre


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Har super mange hundebøger, vist nok omkring de 20 :genert: Men synes altså at meget af det der står i dem, er det samme.

 

Har i læst en bog, eller flere som ikke er som de andre? Er modtagelig for alle slags - adfærd, træning, foder, og alt det andet.

 

Det skal bare helst være dansk ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst ThomasTBO

Jeg tror desværre kravet om 'helst på dansk' er et alvorligt problem. Danmark er et lille sprogområde, så for at en bog bliver oversat til dansk kræver det, at den har solgt enorme mængder i udlandet, hermed ryger mange af de 'finurlige' og 'anderledes' udgivelser i svinget - sådan en som 'bones would rain...' f.eks. tror jeg aldrig vi kommer til at se på dansk.

 

Naturligvis vil en dansker foretrække at læse på dansk, det er nu engang vores modersmål, men forudsat man er i stand til at læse en bog på engelsk, vil det meget ofte være besværet værd i forhold til udbyttet... og det langt, langt større udvalg.

 

De fleste danske bøger jeg kender til, handler mere eller mindre om, hvordan man får en hund til at gøre (eller holde op med at gøre) dit og dat... det er nok det der gør at det vrimler med gentagelser. På engelsk findes der adskillige bøger om selve vores forhold til hunden, vores måde at se den på, samspillet, tanker om hunde osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg misbruger lige tråden :oops: hvilken en vil i anbefale af "The culture clash" og "At the other end of the leash"? nu jeg alligevel er igang med at købe bøger :mrgreen:

 

Jeg har ikke læst The Culture Clash, men At The Other End Of The Leash/I den anden ende af hundesnoren er virkelig god. :5up: Køb evt. også hendes to andre bøger For The Love Of A Dog og A Tale Of Two Species, de er også super. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har super mange hundebøger, vist nok omkring de 20 :genert: Men synes altså at meget af det der står i dem, er det samme.

 

Har i læst en bog, eller flere som ikke er som de andre? Er modtagelig for alle slags - adfærd, træning, foder, og alt det andet.

 

Det skal bare helst være dansk ?

 

 

har du prøvet at kigge på www.canis.no ??? de har mange gode bøger og norsk er næææææsten ligesom at læse dansk :mrgreen: der kan man få dont shot the dog på norsk..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle ganske glimrende ting i Hunden, mennesket og relationen.... jeg kan godt lide afsnittet om, hvilken rolle hunden spiller for én - og de problemer, det kan give. Den del er forholdsvis unik for den bog.

 

Ellers kan du kigge efter norske oversættelser - det er nemt at læse! Kulturkollisjonen (The Culture Clash) af Jean Donaldson.

 

Marie Hanssons Min Bedste Ven er også en sød bog med masser af gode aktiveringsforslag.... ved bare ikke, om den stadig er til at skaffe på dansk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der "bones would rain from the sky" anbefaler i jo alle sammen :mrgreen: Hvad handler den om?

 

Man kunne læse af den inde på amazon (læste kun lige 1½ side), er det en hund der fortæller sin historie eller? :)

 

Nope. :blink: Er det bogens første halvanden side, du læste? Det er en beskrivelse af forfatteren, der som barn lod som om, at hun var en hund. :lol:

 

Den handler om relationen mellem hund og menneske, og hvorfor den relation er vigtigere end alt andet i vores omgang med vores hunde. Det kan ikke forklares, men den er FANTASTISK!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...