Hop til indhold

Når skæbnen vælger for én (med billeder)


vinhou
 Share

Recommended Posts

Så har jeg internet igen, og jeg er blevet godt installeret i mit nye hus. Ih, her er dejligt.

 

Den 17. marts ringede min veninde til mig. Hun havde overtaget en blandingshvalp fra en bekendt, som havde fundet den "smidt ud" et eller andet sted i en stofsæk. Hvalpen var tynd og med mat pels, men var glad og var gået fint igennem dyrlægetjek og havde fået ormekur osv. (og internater, politi osv. var selvfølgelig blevet informeret).

 

Min veninde kunne så ikke beholde den, da det ikke gik med hendes andre hunde, og eftersom hun var klar over, at jeg havde leget med tanken om en hund mere, kontaktede hun mig. Jeg var nede og se på hvalpen dagen efter, altså d. 18. marts, og enden blev, at hun kom med mig hjem. :lun:

 

Hvalpen er en labradorblanding så vidt vides, og efter dyrlægens vurdering mht. hendes alder har jeg bestemt, at hun har fødselsdag d. 3. januar.

 

Min veninde havde døbt hende Sallie, men da jeg synes det var lige tæt nok på Sascha (som jeg ind imellem kalder Sassy), omdøbte jeg hende til Nellie.

 

(Faktisk var det til at starte med bare indtil min veninde fandt et nyt hjem til hende - jeg måtte selvfølgelig gerne beholde hende, men egentlig var planen jo ikke en ny hund endnu; meeen hun har selvfølgelig smeltet mit hjerte, så hun er en beholder nu :roll:)

 

Det er gået over al forventning med hende.

 

Hun kommer når man kalder hver gang (fordi jeg altid har en guf klar til hende :blink:), hun kan sitte og dække - ikke på ordet endnu, men med håndtegn - og hun tager ikke en guf før man siger værsgo (så hun har hurtigt lært at forstå 'nej' - og det virker bare!). Da jeg fik hende hjem kunne hun ikke engang finde ud af at modtage en guf fra hånden - det virker som om hun altid har fået maden smidt ud på jorden. Det var også tydeligt at hun ikke har haft halsbånd på før eller noget.

 

Hun ødelægger ikke ting når hun er alene hjemme, hun har kun bidt lidt i sit eget sovetæppe. De har kun været alene hjemme 2½ time to gange, fordi jeg skulle på arbejde, ellers er jeg hjemme hele tiden, hvor jeg selvfølgelig går udenfor engang imellem osv., så hun vænner sig til at jeg kommer tilbage og sådan.

 

Hun har fra dag 1 kunnet holde sig hele natten uden uheld - jeg fik dog kun 5 timers søvn ad gangen den første uges tid, men jeg er heldigvis så priviligeret at jeg kan sove på alle tider af døgnet, så jeg tog bare en lur senere.

 

Når hun skal tisse åbner man bare døren til haven, hun vandrer ud og tisser af sig selv, og så kommer hun enten direkte ind igen eller også løber hun lidt væk og laver sine hundepølser - og så kommer hun rendende ind til mig mens hun slikker sig om munden - og får en hundeguf. :rolleyes:

 

Hun er utrolig tillidsfuld, så hun er ikke blevet mishandlet, det er helt sikkert. Hvorfor man smider sådan en hvalp ud går ud over min forstand. :confused:

 

Sascha og Nellie er de bedste venner - de sover sammen, leger sammen, og er i det hele taget bare, ja, gode venner.

 

Så jeg fik mig en hvalp. Og det går super. :-D Vi har været ude på mine forældres gård en del gange, og Nellie og Silver virker til at være ca. samme alder inde i hovedet, på trods af at han snart bliver 2. :mrgreen: De eeeelsker at lege sammen, de små tosser.

 

Når Sascha og Nellie er ude i den store indhegnede have i mit nye hus løber Sascha pænt rundt i et ikke for højt tempo så Nellie kan følge med, og hun passer på ikke at komme til at træde på hende. Nogle gange leger de også trækkeleg sammen, og Sascha lader hende vinde. Det er så sødt. :mrgreen:

 

Uh, og så kan hun sige den sødeste lyd i verden! Når hun er rigtig glad, så siger hun sådan en lyd der minder om en blanding mellem den lyd en due siger (den der kurren) og en kat der spinder meget højt. SÅ SØDT! :hjerte:

 

(Jeg husker forresten at fortælle Sascha at hun stadig er verdens bedste hund og hun får præcis lige så meget opmærksomhed som før :blink:)

 

Nå, men jeg går ud fra, I gerne vil se et par billeder - her er nogle fra den dag jeg fik hende hjem. Jeg ved ikke, om man kan se det på billederne, men hun er ret tynd og har en mat pels.

 

Jeg opretter en tråd med en milliard billeder af hende inde på "Vis os din perle" lige om straks. Her er lige en forsmag på billederne.

 

På vej hjem fra min veninde - ja, jeg ved godt, det ikke er en optimal metode at transportere sin hund på, men hun var slet ikke glad for at køre bil.

a01.jpg

 

Lidt tynd og mat:

a1.jpg

 

"Hvad er du for en?"

a02.jpg

 

"Nøjjj en stor, flot hund" / "Nøjjj en sød lille hvalp"

a3.jpg

 

"Giv mig mad!"

a2.jpg

 

Og så lige det sidste billede i denne omgang - for nu er Nellie blevet træt.:roll:

a4.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med din dejlige hvalp, og hvor er jeg glad for at høre der findes mennesker som dig :lun:

 

Hun er jo bedårene, så det er da svært at fatte at der er nogen der bare har smidt hende væk som affald :cry:

 

Men hvor er det dejligt at hun har fundet et godt og trygt hjem hos dig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak alle sammen. :-D

 

Nårh en dejlig historie!!

Kan godt se betten er helt mat og tynd, men det skal du nok få styr på..

Hendes pels er allerede blevet mere blank, og hun er en ret slank type (Sascha var MEGET mere buttet og hvalpet som lille), men hendes foderstand er allerede forbedret en hel del. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er hun bare skøn :lun:

 

Tillykke med hende - Er glad for at høre, at hun på trods af en hård start på livet, har fundet et hjem med masser af kærlighed og omsorg!

 

Nogle gange er det sjovt, som man pludselig får ændret på de planer man ellers havde lagt - Og det ser ud til, at det i den grad var en god ændring :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Tillykke med hende, hun ser altså bare så dejlig ud :hjerte: Og hvor er det dejligt at vide at den lille vaps nu har fået et trygt og godt hjem - Det er simpelthen ikke til at holde ud, at vide at der findes så afstupede mennesker der kan finde på at smide et levende væsen ud som det rene affald, tænk hvis hun ikke var blevet fundet !! Men som sagt, jeg er vel nok glad for at hun nu har fået et kærligt hjem, det bette væsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kørte du så i samme gear hele vejen hjem?

 

Jeg havde sq ikke nænnet at flytte mine ben rundt på de pedaler :mrgreen:

 

Fpr hun ser godt nok sød ud :lun: Tillykke til jer alle 3 :blink:

Nah, der var lige langt nok at køre i ét gear... :mrgreen: Men hun lå bare og sov - så jeg skiftede bare gear lige så forsigtigt, og så opdagede hun ingenting. :blink:

 

Nellie bliver køresyg når vi kører bil - nu kan hun dog undlade at kaste op på de 16 minutter det tager at køre ud til mine forældre :5up:

 

Her er hvad der sker når jeg kommer ud til bilen efter fx at have handlet ind. Det er sådan de gerne vil transporteres åbenbart. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nah, der var lige langt nok at køre i ét gear... :mrgreen: Men hun lå bare og sov - så jeg skiftede bare gear lige så forsigtigt, og så opdagede hun ingenting. :blink:

 

Nellie bliver køresyg når vi kører bil - nu kan hun dog undlade at kaste op på de 16 minutter det tager at køre ud til mine forældre :5up:

 

Her er hvad der sker når jeg kommer ud til bilen efter fx at have handlet ind. Det er sådan de gerne vil transporteres åbenbart. :klap:

 

Nåhhh, hvor kært at Nellie ligger på ryggen af Sascha. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nah, der var lige langt nok at køre i ét gear... :mrgreen: Men hun lå bare og sov - så jeg skiftede bare gear lige så forsigtigt, og så opdagede hun ingenting. :blink:

 

Nellie bliver køresyg når vi kører bil - nu kan hun dog undlade at kaste op på de 16 minutter det tager at køre ud til mine forældre :5up:

 

Her er hvad der sker når jeg kommer ud til bilen efter fx at have handlet ind. Det er sådan de gerne vil transporteres åbenbart. :klap:

 

 

 

Nåååååååååårh :lun::lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...