Hop til indhold

kemo.


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige siddet og set tv-avisen.

 

Nu kan man i Dk. tilbyde kemo til vores hunde.

 

Kemokur til hunde er ikke forbundet med samme ubehag, som hos mennesker, da det er mindre dosser de får.

 

Dyrenes beskyttelse gav det grønt lys.

 

En mente at det var at menneskelig gøre hunden.

 

Mit spørgsmål er hvor langt syntes i man skal gå i videnskabens navn, for at forlænge vores hundes liv?.

 

Hvor er den etiske grænse ?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må være et individuelt skøn.... :|

Der skulle ikke være tale om ubehag for hunden under behandlingen, sagde de...

 

Måske... hvis der var tale om et overskueligt cancer-problem, som der var en god chance for at hun ville kunne overvinde, i det mindste for en rimelig periode...

 

Men jeg ved ikke, om jeg ville betale 20.000 kr for at give Silke et ekstra år at leve i... Og så ville hun ALLIGEVEL blive syg igen... :(

 

Jeg hørte IKKE at de talte om helbredelse... :???:

 

Det KOMMER altså også an på økonomien. Hvis jeg lånte 20.000 kr så ville jeg være flere år om at betale dem tilbage. Længere tid, end hunden ville kunne overleve selv med kemo.. Men mange andre har sikkert bedre råd..

 

Og det er meget eksperimentelt endnu..:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden bliver helbredt, så synes jeg at det er ok. Jeg har svært ved at forestille mig, at behandlingen er 100% uden ubehag for hunden...?

 

Som Birgitta skriver, så synes jeg heller ikke de nævnte at det ville helbrede hunden og hvis man kun får et år mere med hunden, er det så virkelig at gøre hunden en tjeneste? Så lille en dosis (eller hvad det kaldes) kan jo nok ikke rede hunden, og når hende der blev interviewet nævnte at man kun ville få et år eller hvor meget det nu var mere med hunden, så må det være fordi hun har fået at vide, at det ikke helbreder, men kun udsætter?

 

Men hvis de kan garantere, at hunden er 100% symptomfri, kunne jeg godt forestille mig, at jeg ville ofre pengene for 1 år + mere med min hund, hvis jeg havde budgettet til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har ikke hørt det, men jeg finder det er en naturlig udvikling (lige kort fik jeg billedet af en hund der var blevet skaldet og jeg kunne ikke umiddelbart fantasere mig til en paryk).

 

Men selvfølgelig kommer det, og jeg ved ikke rigtigt hvad jeg synes ligenu hvor jeg kun ved ganske lidt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste en artikel om det for nyligt - kan ikke lige huske i hvilket blad. Som Jane skriver gives det i små doser, så hunden ikke får ubehag, men så helbreder det ikke helt - det kan kun forlænge livet.

Jeg har ikke taget stilling til, om det er noget, jeg ville benytte mig af - det må komme an på hvordan hunden i øvrigt har det, og hvad udsigterne er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kendte en hund der fik kemoterapi for nogle år siden. Jeg mener hun var indlagt en dag og at hun var lidt træt og havde lidt kvalme dagen efter. Men resten af ugen var hun jo langt bedre end før behandlingen.

 

I Silles tilfælde gav det hende 8 mdr længere at leve, hvilket jo er ret lang tid for en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...