Hop til indhold

Louies agilitytråd


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

I går var vi til agility for første gang :-D

 

Vi er omkring 12-14 på holdet og der er tre trænere (to af dem er føl).

Der blev sat tre små springbaner op, hvor vi så var fire på hver bane. Dvs. der næsten ikke var noget ventetid, så det var bare perfekt...

 

Bortset fra, at Louie NÆGTEDE at hoppe. Så de tre andre på vores bane kunne tage alle springene og komme tilbage og stille sig i kø, mens vi stadig stod og forsøgte at komme over det første.

 

Louie var meget usikker og lavede en masse overspringshandlinger; snusede meget interesseret i græsset, træk sig tilbage, løb rundt om i stedet for at hoppe over ca. en million gange. Det var virkelig frustrerende, når de andre hunde bare lystigt sprang over, selvom det også var deres første gang.

 

Da vi roterede og kom over på en ny bane, skulle vi til at lave 8-taller med hundene, hvilket var temmelig svært, når han ikke engang gad at hoppe over en enkelt gang. Det endte med, at vi fik vores eget spring at øve på, og efter meget lokning og en stang, der lå på jorden, foretog han endelig sit første spring :klap: Gradvist satte jeg stangen op i normal højde, men han var stadig ret usikker på det.

 

Lige pludselig faldt femøren dog, og da vi kom over til den sidste bane var vi nogle af de første, der løb uden snor (og stadig havde kontrol over hunden :slem:). Jeg fandt ud af, at hvis jeg gejlede ham helt vildt op inden, så var der jo intet han hellere ville end at springe over! Så vi tog lige to spring, sådan et sjovt langt spring, og to spring til lige i træk.. Der var jeg meget stolt! Jeg fik meget ros af trænerne for min meget overdrevne vokale ros af Louie :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er tilbage :-D :banan:

 

Nej, det er i Hundeklubben Lyngby, hvor jeg pludselig kunne få en plads fordi nogle på ventelisten ikke tog imod deres plads.

Ville dog gerne have undværet togturen og 5 zoner (for en 15 minutters tur, siger hun til DSB-damen :evil:), og i stedet kunne cykle ud til jer i daf.

 

Men jeg synes allerede det virker som et rigtig godt sted og glæder mig til at komme af sted igen på mandag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er tilbage :-D :banan:

 

Nej, det er i Hundeklubben Lyngby, hvor jeg pludselig kunne få en plads fordi nogle på ventelisten ikke tog imod deres plads.

Ville dog gerne have undværet togturen og 5 zoner (for en 15 minutters tur, siger hun til DSB-damen :evil:), og i stedet kunne cykle ud til jer i daf.

 

Men jeg synes allerede det virker som et rigtig godt sted og glæder mig til at komme af sted igen på mandag :-D

 

Jeg har også kun hørt gode ting om Lyngby. :-) Du kan jo altid skifte til DAF senere, hvis du bliver træt af transporttiden. Der er ikke venteliste til fortsætterholdene, der kan man godt få lov til at hoppe ind, hvis der er plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kun hørt gode ting om Lyngby. :-) Du kan jo altid skifte til DAF senere, hvis du bliver træt af transporttiden. Der er ikke venteliste til fortsætterholdene, der kan man godt få lov til at hoppe ind, hvis der er plads.

 

Ja, det tænker jeg også er en god mulighed..

 

Det er ikke så meget tiden, som det er pengene til klip. Jeg tager cyklen med i toget og så tager det ikke mere end 25-30 min fra jeg kører hjemmefra til jeg står på banen, så det er jo slet ikke galt.

 

Der er en fra holdet, der også bor på Østerbro og hun sagde lige at hun måske har mulighed for at køre derhen en del af gangene :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også lige startet startet til agility igår og det er bare et fedt sted vi er havnet :5up:

 

Jeg var ellers startet et andet sted, men mine arbejdstider er blevet lavet om. så jeg kan ikke om torsdagen.

 

Det var så, så heldigt at jeg kom med på et afbud i Hillerød. Fik en mail mandag og startede tirsdag :-)

 

Vi skulle begynde med spring og ligsom lokke hunden stille og roligt over og så rose stort, når hunden sprang. Nana har prøvet det før, både det andet sted og i haven, så det var intet problem. Efter 2 spring spurgte Annette (træneren) og hun kunne uden snor og det kunne hun sagtens :klap:

 

Den anden udfordring var fremadsendelse og der skal Nana lige peppes lidt op - hun er ikke så hurtig - men Annette havde nogle fine metoder til det og det virkede rimeligt.

 

Tunellen er intet problem - Nana elsker den og hun spurtede lige igennem og fik sin nye belønning ( fleecetov).

 

Sidste udfordring var bommen ( den lå på jorden). Vi skulle lave øvelsen bagvendt. Det vi sige at hunden skal stå på bommen og gå ud til det farvede felt og stå med bagpoterne på feltet og forpoterne på jorden. Og når hunden stod rigtigt skulle vi torden klikke og gi' godbidder i en lind strøm. Alle klarede øvelsen meget fint også Nana.

 

Det var sk... sjovt og jeg glæder mig helt vildt til næste tirsdag:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også lige startet startet til agility igår og det er bare et fedt sted vi er havnet :5up:

 

Ih, hvor hyggeligt at høre om jeres træning.

 

Det lyder som om I nåede rigtig meget den første gang. Bom og alt muligt.. Vi nåede kun spring og tunnel et par gange. Men det var hvor træneren holdte og jeg gik ned i den anden ende, så selvfølgelig ville han igennem.

 

Jeg glæder mig også allerede til næste gang. Det er ikke løgn hvad de siger; man bliver bidt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor hyggeligt at høre om jeres træning.

 

Det lyder som om I nåede rigtig meget den første gang. Bom og alt muligt.. Vi nåede kun spring og tunnel et par gange. Men det var hvor træneren holdte og jeg gik ned i den anden ende, så selvfølgelig ville han igennem.

 

Jeg glæder mig også allerede til næste gang. Det er ikke løgn hvad de siger; man bliver bidt af det.

 

Ja, jeg synes også at vi nåede meget, selvom vi gik stille og roligt frem.

 

Sådan gjorde vi også.

Nana havde bare prøvet det før så det var ikke nødvendigt (pralerøv :oops:)

 

Ja, jeg tror også at man bliver bidt af det . det tegner ihvertfald godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til anden træningsgang.

 

I dag var den ene instruktør der ikke, så vi var 12 hunde til to trænere (føl) - det synes jeg var lidt for meget. Jeg bliver alt for utålmodig... :genert:

 

Der blev lavet to baner. På den ene blev vi introduceret til balancen og posen. Balancen var ingen sag og Louie gik bare op på den uden lokning og til sidst blev vi rigtig hurtige til at løbe: spring, spring, balance, spring.

Nogle gange, når han blev for ivrig, kom han dog til at springe frem og ned lige inden det gule felt.

 

Posen var han derimod ikke så meget for. Han kunne sagtens når instruktøren holdte ham og jeg løb ned for enden og åbnede den. Men han ville ikke, når det var omvendt. Nå, det kommer nok. Fordi vi var så mange nåede vi kun at øve det tre gange :rolleyes:

 

På den anden bane var vi vildt seje. Det var: spring, spring, flyv, tunnel, spring, spring, spring. De sidste to spring var sådan noget 8-tals-halløj, som vi ikke rigtig fik instruktion i, så jeg fik aldrig helt fat i, om vi gjorde det rigtigt.

 

Kun én gang tog Louie på udflugt ellers havde han rigtig god kontakt.

Han løb hen til dem der øvede Rally. De plejer at stå meget langt væk, men i dag syntes de at de skulle stå lige ved siden af os, og det var åbenbart for fristende efter en hel times øvning.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor lyder det til at gå fint med jeres træning :5up: husk at belønne ham en hel masse for at ramme feltet - både fordi det trækker 5 point i en konkurrence ;-) men mest af alt for hans egen sikkerheds skyld... der er en mening bag, at de SKAL ramme feltet... der er jo langt ned for de små ben...

Link til indlæg
Del på andre sites

Orv jeg synes da I når en del forskelligt på bare 2 gange. Dejligt I også synes det er skide skægt. :5up:

 

Glæder mig også helt vildt til i morgen, hvor Smilla skal afsted. (Og det forhåbentlig ikke regner ligesom sidst, for så gider hun ingenting :lol:). Er spændt på, hvad vi skal lave og introduceres for. Det er vores 3. gang i morgen og vi har indtil videre lavet 'touch på target', fremadsending, felt, tunnel og pose. Smilla turde heller ikke posen, medmindre den blev holdt åben. :blink:

 

Synes heldigvis ikke der er så meget ventetid, da vi er delt op i 3 mindre hold med ca 5 på hver, så man hele tiden er igang - med tid til lidt hyggesnak også. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt at høre om jeres gode agility oplevelser :banan:

 

Lumi turde heller ikke posen i starten, men ligesom jer, så holdt vi den åben og så langsomt for hver gang gjorde hullet mindre og mindre - og tilsidst, så var det ingen probs.

Tilgengæld fik hun idé med at hoppe OP på tunnelen :stupid: Men det var bare en overgang..men så godt nok lidt sjovt ud med lille Lumi, der hopper op og balancerer på tunnelen, mens jeg så fint peger ind i den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt at høre om jeres gode agility oplevelser :banan:

 

Lumi turde heller ikke posen i starten, men ligesom jer, så holdt vi den åben og så langsomt for hver gang gjorde hullet mindre og mindre - og tilsidst, så var det ingen probs.

Tilgengæld fik hun idé med at hoppe OP på tunnelen :stupid: Men det var bare en overgang..men så godt nok lidt sjovt ud med lille Lumi, der hopper op og balancerer på tunnelen, mens jeg så fint peger ind i den :lol:

 

:lol: Hun er da ret modig - lille cirkushund. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt at høre om jeres gode agility oplevelser :banan:

 

Lumi turde heller ikke posen i starten, men ligesom jer, så holdt vi den åben og så langsomt for hver gang gjorde hullet mindre og mindre - og tilsidst, så var det ingen probs.

Tilgengæld fik hun idé med at hoppe OP på tunnelen :stupid: Men det var bare en overgang..men så godt nok lidt sjovt ud med lille Lumi, der hopper op og balancerer på tunnelen, mens jeg så fint peger ind i den :lol:

 

:lol: Karla kan også hoppe over den, hvis hun mener det er påkrævet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så har vi været til anden træningsgang.

 

I dag var den ene instruktør der ikke, så vi var 12 hunde til to trænere (føl) - det synes jeg var lidt for meget. Jeg bliver alt for utålmodig... :genert:

 

Der blev lavet to baner. På den ene blev vi introduceret til balancen og posen. Balancen var ingen sag og Louie gik bare op på den uden lokning og til sidst blev vi rigtig hurtige til at løbe: spring, spring, balance, spring.

Nogle gange, når han blev for ivrig, kom han dog til at springe frem og ned lige inden det gule felt.

 

Posen var han derimod ikke så meget for. Han kunne sagtens når instruktøren holdte ham og jeg løb ned for enden og åbnede den. Men han ville ikke, når det var omvendt. Nå, det kommer nok. Fordi vi var så mange nåede vi kun at øve det tre gange :rolleyes:

 

På den anden bane var vi vildt seje. Det var: spring, spring, flyv, tunnel, spring, spring, spring. De sidste to spring var sådan noget 8-tals-halløj, som vi ikke rigtig fik instruktion i, så jeg fik aldrig helt fat i, om vi gjorde det rigtigt.

 

Kun én gang tog Louie på udflugt ellers havde han rigtig god kontakt.

Han løb hen til dem der øvede Rally. De plejer at stå meget langt væk, men i dag syntes de at de skulle stå lige ved siden af os, og det var åbenbart for fristende efter en hel times øvning.

 

Hvis du vil træne lidt hjemme, men ikke har forhindringer, så brug tiden på feltet, som Amocca rigtigt skriver, så trækker det pænt ned, hvis det springes over.

Du kan træne feltet med en lille plade og gerne ude på græsset - ellers bare inde på guldtæppet og så lære ham, at gå hen over pladen og stoppe op med bagpoterne på den :-)

 

Posen kan du også træne hjemme, ved at vænne ham til, at gå under et tæppe, der ligger over en skammel (hvis du har en han kan gå under) og så naturligt falder ned på gulvet :-)

 

Fortsætter posen med at give problemer på træningspladsen så overvej at folde den, så den kun blive halvt så lang eller mindre endnu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det mandag og endnu en uge er gået (utroligt så hurtigt tiden flyver nogle gange).

 

Vi havde bare en RIGTIG god dag til agility i dag. Der var 3 instruktører, hvilket bare gør en verden til forskel. Jeg er helt vild med hende den rigtige træner, Anne-Lise, hun er bare så sød og meget pædagogisk.

 

I dag fik vi prøvet:

 

- Posen. Vi havde jo lidt problemer med den sidste gang, hvor Louie kun ville igennem den, når den var helt lille og samlet sammen og jeg sad ved udgangen. Men i dag tog han den bare i stiv arm, mens træneren holdt den åben, men den var i fuld længde.

 

- Hjulet. Efter en lille bitte smule lokning var det heller intet problem.

 

- Vippen. Louie tog den i stiv arm, sprang kun af en enkelt gang og det var den første gang, hvor vi tog den op på en mellem højde. Vi prøvede den ikke i rigtig højde endnu.

 

- Slalom. Puha det var lidt svært, men altså det var jo let nok, når man bare guidede ham meget eller førte ham igennem vha. en godbid.. Til sidst prøvede jeg ikke at guide ham meget, og det gik også fint nok.

 

- Bordet. Ingen problemer, dygtige hund :klap:

 

Men Louie er bare alt alt for hurtig. Jeg kan tit slet ikke følge med og nå at stoppe ham før han er forbi springene eller tunnellen eller hvad det nu er vi skal. Heller ikke hvis jeg lunter sætter han farten ned han er alt for ivrig, så det er svært at dirigere ham (og så aner jeg selvfølgelig heller intet om, hvordan man gør endnu).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så er det mandag og endnu en uge er gået (utroligt så hurtigt tiden flyver nogle gange).

 

Vi havde bare en RIGTIG god dag til agility i dag. Der var 3 instruktører, hvilket bare gør en verden til forskel. Jeg er helt vild med hende den rigtige træner, Anne-Lise, hun er bare så sød og meget pædagogisk.

 

I dag fik vi prøvet:

 

- Posen. Vi havde jo lidt problemer med den sidste gang, hvor Louie kun ville igennem den, når den var helt lille og samlet sammen og jeg sad ved udgangen. Men i dag tog han den bare i stiv arm, mens træneren holdt den åben, men den var i fuld længde.

 

- Hjulet. Efter en lille bitte smule lokning var det heller intet problem.

 

- Vippen. Louie tog den i stiv arm, sprang kun af en enkelt gang og det var den første gang, hvor vi tog den op på en mellem højde. Vi prøvede den ikke i rigtig højde endnu.

 

- Slalom. Puha det var lidt svært, men altså det var jo let nok, når man bare guidede ham meget eller førte ham igennem vha. en godbid.. Til sidst prøvede jeg ikke at guide ham meget, og det gik også fint nok.

 

- Bordet. Ingen problemer, dygtige hund :klap:

 

Men Louie er bare alt alt for hurtig. Jeg kan tit slet ikke følge med og nå at stoppe ham før han er forbi springene eller tunnellen eller hvad det nu er vi skal. Heller ikke hvis jeg lunter sætter han farten ned han er alt for ivrig, så det er svært at dirigere ham (og så aner jeg selvfølgelig heller intet om, hvordan man gør endnu).

 

Lyder super super godt:5up:

 

Har altså også kun hørt godt om den klub:mrgreen:

 

Jeg tror tit at det er ejeren der ikke helt kan følge med, fordi det går så stærkt. Men er sikker på at du med tiden nok skal få endnu mere styr på at dirigere ham:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...