Hop til indhold

Louies agilitytråd


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Det lyder til at Louie er faldet for det der agility :5up:( og dig ;-))

 

Vi glæder os også til at det er vores tur imorgen ( 3. gang) - jeg elsker tirsdage :mrgreen:

 

Hehe ja, vi synes begge to at det er skide sjovt. Jeg synes dog det er lidt frustrerende at vi ikke rigtig får at vide, hvordan vi skal placere os for bedst at få hunden rundt osv. Det er mest noget med at prøve sig frem.. Overvejer at låne en lille bog så jeg kan læse mig til det, er ikke så god til ikke at være god... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hehe ja, vi synes begge to at det er skide sjovt. Jeg synes dog det er lidt frustrerende at vi ikke rigtig får at vide, hvordan vi skal placere os for bedst at få hunden rundt osv. Det er mest noget med at prøve sig frem.. Overvejer at låne en lille bog så jeg kan læse mig til det, er ikke så god til ikke at være god... :oops:

 

Spørg om det!!! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja, vi synes begge to at det er skide sjovt. Jeg synes dog det er lidt frustrerende at vi ikke rigtig får at vide, hvordan vi skal placere os for bedst at få hunden rundt osv. Det er mest noget med at prøve sig frem.. Overvejer at låne en lille bog så jeg kan læse mig til det, er ikke så god til ikke at være god... :oops:

 

Det kender jeg godt :oops:. Så må jeg straks hjem og øve.

 

Det der med at placere os rigtigt, gør vores træner totalt meget ud af og det er ikke så let endda. Det er svært at lade være med at pege eller række hånden frem mod den forhindring hunden skal forcere ;-)

Sidst skulle vi over et spring og så dreje 90 grader til venstre og så 3 spring til - der hjalp det gevaldigt at man placerede sig rigtigt, så hunden vidste hvad den skulle.

 

Vi er slet ikke nået til at løbe over f.eks. bommen endnu. Vi skal lære den bagvendt. Den ligger på jorden og så skal vi lære hunden at stå på det farvet felt med bagpoterne og forpoterne på jorden og så belønne, belønne, belønne.

 

Og nu er det tirsdag, jubiiiiiiiii....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja, vi synes begge to at det er skide sjovt. Jeg synes dog det er lidt frustrerende at vi ikke rigtig får at vide, hvordan vi skal placere os for bedst at få hunden rundt osv. Det er mest noget med at prøve sig frem.. Overvejer at låne en lille bog så jeg kan læse mig til det, er ikke så god til ikke at være god... :oops:

 

Denne her er god:

 

Forlaget Tro-Fast ApS

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørg om det!!! :-)

 

Hehe, jeg prøver også at få sneget et spørgsmål ind hist og her... :-D

 

Men det er jo bare et introhold (må jeg lige huske mig selv på) og jeg tror mest pointen er at vi skal introduceres til alle de forskellige redskaber - jeg synes i hvert fald det går meget stærkt. Måske når vi har været igennem dem alle bliver det lidt mere teknisk mht. hvordan man skal løbe sådan en bane.. Vil bare helst ikke have indlært alle mulige dumme vaner fra staten.

 

I går kom jeg til at løbe på ydersiden af tre spring, der stod i sådan en halv cirkel (giver det mening) - fuck det var hårdt altså. Hvis jeg havde placeret mig imellem dem i stedet, havde jeg jo slet ikke behøvet bevæge mig. Så lærte jeg det. Den næste gang synes jeg heller ikke jeg blev lige så forpustet :mrgreen:

 

Tak for linket, Sonja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hehe, jeg prøver også at få sneget et spørgsmål ind hist og her... :-D

 

Men det er jo bare et introhold (må jeg lige huske mig selv på) og jeg tror mest pointen er at vi skal introduceres til alle de forskellige redskaber - jeg synes i hvert fald det går meget stærkt. Måske når vi har været igennem dem alle bliver det lidt mere teknisk mht. hvordan man skal løbe sådan en bane.. Vil bare helst ikke have indlært alle mulige dumme vaner fra staten.

 

I går kom jeg til at løbe på ydersiden af tre spring, der stod i sådan en halv cirkel (giver det mening) - fuck det var hårdt altså. Hvis jeg havde placeret mig imellem dem i stedet, havde jeg jo slet ikke behøvet bevæge mig. Så lærte jeg det. Den næste gang synes jeg heller ikke jeg blev lige så forpustet :mrgreen:

 

Tak for linket, Sonja.

 

Uanset om det er et introhold eller andet, så burde I lære handlingen fra starten - ellers er det jo umuligt, at løbe agility - hvis jeg var dig, ville jeg kræve, at få den optimale placering at vide i forhold til min hund og dens + min egen kunnen.

 

Alternativt kan du tjekke hundens naturlige løbebane ud rundt på banen og derefter finde ud af hvor det er optimalt, at du placerer dig, så du hverken står i hundens løbebane eller skal løbe for langt.

Problemet er bare, at det er hamrende svært som ny, at gennemskue alt dette, derfor burde en instruktør være behjælpelig, hvis vedkommende ellers ved hvad der tales om!

 

Selvfølgelig skal hunden lære de forskellige forhindringer, men det bør ske løbende sammen med handlingen, ellers kan det ligesom være ligemeget :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

meget enig med Malene - noget af det allervigtigste i agility er handlingen ...

 

På hvalpeagility-holdet (som virkelig må siges at være intro-hold ;-) ) arbejdede vi primært med handling... da der ikke som sådan er noget forhindringsarbejde til hvalpe...

 

Jeg ville også bede instruktøren om at forklare om hvordan DU skal løbe på banen, inden I går igang... Det gør det hele nemmere - ikke kun for dig men så sandelig også for Louie!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
meget enig med Malene - noget af det allervigtigste i agility er handlingen ...

 

På hvalpeagility-holdet (som virkelig må siges at være intro-hold ;-) ) arbejdede vi primært med handling... da der ikke som sådan er noget forhindringsarbejde til hvalpe...

 

Jeg ville også bede instruktøren om at forklare om hvordan DU skal løbe på banen, inden I går igang... Det gør det hele nemmere - ikke kun for dig men så sandelig også for Louie!

 

Ja det vil også være en stor hjælp for Louie - ofte når man hører disse 'gømonstre' på banen, er det irritation/frustration fra hunden over handleren, der enten giver rodede signaler eller stiller sig midt i hundens løbebane... en rigtig dårlig vane at give hunden fra starten... ikke dermed sagt at Louie bliver et 'gømonster' :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til træning igen. Nu begynder der at komme lidt mere dirigering på - dejligt! Og så har jeg fundet ud af, at man får mindre ondt i ryggen, hvis man ikke løber helt bøjet nede ved hunden.. høhø.. hovsa.

 

Der blev heldigvis kun introduceret en enkelt ny forhindring - A'et - men det var ingen forhindring for os :mrgreen: Louie tog den bare i stiv arm i første forsøg, op og over, sådan, hvor svært kan det lige være? (rimelig heldigt jeg fik lært ham at gå på trapper for et par måneder siden..).

 

Derudover fik vi løbet to forskellige baner med en masse forskellige genkendelige elementer fra de forrige gange: Posen er nu intet problem, heller ikke når den ligger helt ned. Tunnellen blev lige dobbelt så lang denne gang - heller intet problem. Hjulet havde Louie lige glemt, at han havde lært sidste gang, så der fik vi lige repeteret, hvordan man gjorde. Bordet, intet problem. Slalom, handlerproblem, hehe.. Balancen og vippen trænede mig og Louie en del på i dag, så jeg kunne nå at få ham stoppet i tide inden han springer kækt af inden feltet. Det gik ret godt syntes jeg.

 

Jeg er også blevet ret god til at sende ham fremad over springene, og han er bliver fint siddende ved start indtil jeg siger værs'go. Jeg kan nu gå helt hen til den anden forhindring og sætte ham i gang derfra - det er vi faktisk de eneste der kan, tror jeg (og Louie er endda klassens yngste :genert:).

 

Til slut fik vi løbet en hel del perfekte gennemløb. Altså det var selvfølgelig en ret let bane, ik. Den hed vist: Spring, Flyv, Pose, Bord (alt dette blot lige fremad), Spring (sådan frem og rundt til højre i en halvcirkel, hvor man skulle krydse over og have den anden hånd hen mod hunden resten af vejen, giver det mening?), Balance, Spring og så Spring i 90 graders vinkel ift. det første. Flotte gennemløb og det gik bare så hurtigt :shock: Ordet talent blev nævnt et par gange :oops: (altså om Louie - handleren not so much).

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: Lyder til at have været en god aften. Hvor er han bare dygtig. :5up: Mon det ikke var forkryds I har taget hul på?

Glæder os også til i morgen. :banan:

 

Pas. Men min bog ligger klar til afhentning på biblo, så i morgen kan jeg fortælle dig det. Altså, jeg løb med Louie på min venstre side. Sendte ham så frem rundt om et spring, der drejede til højre. Derefter løb jeg over så jeg endte med at tage imod ham, så han nu var på min højre side. Er det et forkryds?

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, ja :klap:

 

Det lyder til at i har haft en dejlig og vellykket træningsaften :5up:

 

Jeg er meget spændt på imorgen, for der har klubben noget der hedder DAL (dansk agility link) konkurrence.

Der bliver vist også noget for os begyndere, men hvad, ved jeg ikke - det bliver vældigt interessant at finde ud af :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas. Men min bog ligger klar til afhentning på biblo, så i morgen kan jeg fortælle dig det. Altså, jeg løb med Louie på min venstre side. Sendte ham så frem rundt om et spring, der drejede til højre. Derefter løb jeg over så jeg endte med at tage imod ham, så han nu var på min højre side. Er det et forkryds?

 

 

Det er meget enkelt (altså teoretisk :lol:). Et forkryds er hvor du krydser FORAN hunden et bagkryds er hvor du krydser BAGVED hunden. Ja, jeg tror det er et forkryds det I har lavet. :hmm:Bagkryds er (endnu) sværere idet der skal være god fremadsøgning på hunden. Men nu ved jeg altså heller ikke så meget endnu (totalt novice du ved). :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, ja :klap:

 

Det lyder til at i har haft en dejlig og vellykket træningsaften :5up:

 

Jeg er meget spændt på imorgen, for der har klubben noget der hedder DAL (dansk agility link) konkurrence.

Der bliver vist også noget for os begyndere, men hvad, ved jeg ikke - det bliver vældigt interessant at finde ud af :mrgreen:

 

Det lyder skægt, bliver spændende at høre, hvad I skal rodes ud i...

 

Det er meget enkelt (altså teoretisk :lol:). Et forkryds er hvor du krydser FORAN hunden et bagkryds er hvor du krydser BAGVED hunden. Ja, jeg tror det er et forkryds det I har lavet. :hmm:Bagkryds er (endnu) sværere idet der skal være god fremadsøgning på hunden. Men nu ved jeg altså heller ikke så meget endnu (totalt novice du ved). :mrgreen:

 

Aha. Men jeg synes ikke rigtig jeg krydsede nogle steder - jo måske rundt om mig selv.. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til "træning" (DAL)

 

Der var stillet en lille bane op til os begyndere, som bestod af 3 spring, en buet tunnel og så 3 spring igen. Længere henne stod en bane til de øvede.

 

Første tur gik nogen lunde, men så begyndte det at gå helt galt.

Nana er jo UNGHUND med stort U og til agility er vores træners border ( man har vel god smag :slem:), bare en lækkerrøv.

Vi nåede de 2 første spring og så løb hun over til Annettes border, som var igang med et gennemløb :roll:, pinligt! Hun måtte så starte forfra :oops::oops:

Det hjalp lidt da vi løb den anden vej rundt, så jeg havde hende på plads siden - hun er ikke så stabil på min højre side, så det er noget vi skal øve!

 

Det var dog rigtig god træning og vi blev da ikke helt nummer sjok.....En 6. plads ud af 7 :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...