Hop til indhold

"Sjov på turen med din hund"


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Irene burde få procenter for det ekstrasalg, som hendes bog skaber :lol:

 

He he he tak..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 191
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg fik faktisk lidt dårlig samvittighed da jeg læste forordet... for cujo har ikke frihed som hunde skal have... i følge bogen ...at kunne løbe løs, undersøge tingene på egen hånd osv.

Muligheden for 20 meter linie er sjældent da vi ikek kan køre i bil store "åbne" områder..

ect..

jeg er ikke kommet længere end forordet, for det ramte lidt hårdt og man føler sig "dårlig" på den måde det er skrevet...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ikke kommet længere end forordet, for det ramte lidt hårdt og man føler sig "dårlig" på den måde det er skrevet...

 

Uf nej, det må du da ikke, jeg føler mig ikke nær så ramt, selvom der er flere områder, hvor jeg bare er total fiasko...se på din hund og hvis den ikke lider, så er fiaskoen ikke såååå stor igen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uf nej, det må du da ikke, jeg føler mig ikke nær så ramt, selvom der er flere områder, hvor jeg bare er total fiasko...se på din hund og hvis den ikke lider, så er fiaskoen ikke såååå stor igen :engel:

 

Definer lider .....han løber kun i haven eller de 2-4 gange om året vi har lånt en bil og kan komme væk fra villa området...

 

Man kunne slippe ham løs på marken, håbe på der ikke kommer en hanhund han ser sig sur på og håber på indkald virker når ens nerver ikke kan tåle mere?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg fik faktisk lidt dårlig samvittighed da jeg læste forordet... for cujo har ikke frihed som hunde skal have... i følge bogen ...at kunne løbe løs, undersøge tingene på egen hånd osv.

Muligheden for 20 meter linie er sjældent da vi ikek kan køre i bil store "åbne" områder..

ect..

jeg er ikke kommet længere end forordet, for det ramte lidt hårdt og man føler sig "dårlig" på den måde det er skrevet...

 

Kender godt det der, når man føler sig ramt. :ae: Men jeg tror nu ikke der er nogen herinde der har ondt af Cujo. Og folks hunde bliver jo tilbudt nogle helt forskellige ting. Det kan godt være at min hund får lov til at løbe frit, men han har jo ikke nogen Hjalte der kan skabe lidt liv i kludene derhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender godt det der, når man føler sig ramt. :ae: Men jeg tror nu ikke der er nogen herinde der har ondt af Cujo. Og folks hunde bliver jo tilbudt nogle helt forskellige ting. Det kan godt være at min hund får lov til at løbe frit, men han har jo ikke nogen Hjalte der kan skabe lidt liv i kludene derhjemme.

Det er fordi jeg kendt herinde, nye på forummet for på puklen hvis de kom med samme historie ..

jeg ser i flere og flere tråde folk snakke om det er synd for hunden den ikke kan gå fri, man er en dårlig ejer fordi man kun går tur med sin hund i snor, ikke træner 1 gang om ugen.

De ting går igen og igen i flere tråde...

Og hvis folk for det at vide, slipper man sin hund fri, sker der så en ulykke med en anden hund, er man en uansvarlig hundejer der skulle fratages retten til at have hund og man burde rulles i tjære og fjer...

 

Den lange line kan ikke bruges på marken?.

jo, lige ud til kanten, men den vej rundt går mange tur og i området går mange med deres hunde fri på de åbne områder....

se mig skulle stå og holde en hund "tilbage" i 20 meter elastik linie? ikke nemt at "hive" ham ind :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg fik faktisk lidt dårlig samvittighed da jeg læste forordet... for cujo har ikke frihed som hunde skal have... i følge bogen ...at kunne løbe løs, undersøge tingene på egen hånd osv.

Muligheden for 20 meter linie er sjældent da vi ikek kan køre i bil store "åbne" områder..

ect..

jeg er ikke kommet længere end forordet, for det ramte lidt hårdt og man føler sig "dårlig" på den måde det er skrevet...

 

Sådan havde jeg det også, da jeg læste forordet - jeg har også en hund jeg ikke kan slippe uden en vis risiko.

 

Mollie er sikker i sit indkald, men sålænge alle andres hunde ikke er, så kan jeg ikke slippe hende.

 

Jeg har valgt at skimme bogen igennem og sætte den på hylden indtil videre (jeg er lige igang med 6 andre bøger *GG*), men jeg vil helt sikkert give den en chance på et senere tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan havde jeg det også, da jeg læste forordet - jeg har også en hund jeg ikke kan slippe uden en vis risiko.

 

Mollie er sikker i sit indkald, men sålænge alle andres hunde ikke er, så kan jeg ikke slippe hende.

 

Jeg har valgt at skimme bogen igennem og sætte den på hylden indtil videre (jeg er lige igang med 6 andre bøger *GG*), men jeg vil helt sikkert give den en chance på et senere tidspunkt.

vi vil helt sikkert bruge bogen, ingen tvivl der. For mange af tingene kan bruges med linie på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi jeg kendt herinde, nye på forummet for på puklen hvis de kom med samme historie ..

jeg ser i flere og flere tråde folk snakke om det er synd for hunden den ikke kan gå fri, man er en dårlig ejer fordi man kun går tur med sin hund i snor, ikke træner 1 gang om ugen.

De ting går igen og igen i flere tråde...

Og hvis folk for det at vide, slipper man sin hund fri, sker der så en ulykke med en anden hund, er man en uansvarlig hundejer der skulle fratages retten til at have hund og man burde rulles i tjære og fjer...

 

 

jo, lige ud til kanten, men den vej rundt går mange tur og i området går mange med deres hunde fri på de åbne områder....

se mig skulle stå og holde en hund "tilbage" i 20 meter elastik linie? ikke nemt at "hive" ham ind :mrgreen:

Flot skrevet!! Og modigt! Men du har ret, os der er kendte/respekterede herinde er der ingen der tør/vil sætte spørgsmåltegn ved eller kritisere på samme måde som med nye..

 

 

Jeg synes ikke alle hunde behøver rende løse.hvis man ved det kan give problemer så lad være. Man kan give hunde mange oplevelser på andre måder. Og jeg ved da du bruger mental stimulering, han leger med børn, og du går ture med ham.

Hvor mange hunde tror du henslæber deres liv i en have?? Uden at se et eneste nyt sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en hund som aldrig er løs andet end i lukkede indhegninger, og jeg har absolut ikke tænkt mig at have dårlig samvittighed over det.

 

Hun trives, hun er glad og hun får motioneret i hendes lange line eller i vores have, og så længe jeg kan se hun er tilfreds med situationen, så ser jeg ingen grund til at have dårlig samvittighed over ikke at have hende løs.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg fik faktisk lidt dårlig samvittighed da jeg læste forordet... for cujo har ikke frihed som hunde skal have... i følge bogen ...at kunne løbe løs, undersøge tingene på egen hånd osv.

Muligheden for 20 meter linie er sjældent da vi ikek kan køre i bil store "åbne" områder..

ect..

jeg er ikke kommet længere end forordet, for det ramte lidt hårdt og man føler sig "dårlig" på den måde det er skrevet...

 

Har vi det ikke alle sådan, når vi læser forskellige hundebøger, eller indlæg herinde for den sags skyld? Man kan da nemt komme til at føle sig utilstrækkelig, men jeg vælger at tro på, at de færreste hunde lever et perfekt liv.

 

Hvis Cajsas liv skulle være perfekt, skulle hun løbe løs tre gange om dagen, samt lege med andre hunde hver eneste dag. Sådan er hendes liv nu engang bare ikke, og så må man jo kompensere for de mangler med andre ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har vi det ikke alle sådan, når vi læser forskellige hundebøger, eller indlæg herinde for den sags skyld? Man kan da nemt komme til at føle sig utilstrækkelig, men jeg vælger at tro på, at de færreste hunde lever et perfekt liv.

 

Hvis Cajsas liv skulle være perfekt, skulle hun løbe løs tre gange om dagen, samt lege med andre hunde hver eneste dag. Sådan er hendes liv nu engang bare ikke, og så må man jo kompensere for de mangler med andre ting.

jo og var hellere ikke for at bringe negativ stemning ind i tråden :blink: kom bare til at tænke på den "vi er perfekte på hf" stemning der nogle gange opstår.

 

Og når vi derhjemme har læst bogen er vi nok også klogere på det felt og få nogle tips til gå turen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Det er fordi jeg kendt herinde, nye på forummet for på puklen hvis de kom med samme historie ..

jeg ser i flere og flere tråde folk snakke om det er synd for hunden den ikke kan gå fri, man er en dårlig ejer fordi man kun går tur med sin hund i snor, ikke træner 1 gang om ugen.

De ting går igen og igen i flere tråde...

Og hvis folk for det at vide, slipper man sin hund fri, sker der så en ulykke med en anden hund, er man en uansvarlig hundejer der skulle fratages retten til at have hund og man burde rulles i tjære og fjer...

 

 

Hmm, vi har heller ikke haft Motor fri i 1,5 måned nu, først grundet sygdom og bagefter grundet løbetid (hej hej hund :vinken:), og mange af de tråde om ens ansvar for sin hund, hvor belastende en hund kan være når den løber hen til andres hunde, hvor irriterende den kan være for ikke-hunde-folk... de har sat sig rimelig godt i mig, så lige nu har jeg super svært ved at komme igang med fri igen. (Og sjovt nok får jeg så ualmindelig mange kommentarer herinde på fristaden om, hvorfor han dog er i snor :lol:).

 

I stedet for fri er jeg begyndt at øve at han skal løbe ved siden af cyklen, så han kan få strakt lidt ud. Kan det være en ide for dig og Cujo?

Nu kommer det jo også an på hvor meget ens hund egentlig har brug for af motion. Motor er møg irriterende hvis han ikke bliver "brugt" 1-2 gange om ugen, men hvis Cujo egentlig ikke rigtigt gider spæne rundt... så er det jo sådan det er?

 

Hvordan er fri på mark for jer? Løber han i cirkler af glæde, eller tusser han bare rundt og snuser?

 

Min mor har 3 hunde, de 2 er simpelthen så dovne, at de næsten ikke gider gå ud og tisse om morgenen :mrgreen: Der ville jeg næsten tænke dyrplageri hvis hun først gik i gang med at løbe med dem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået bogen og kan se, at Tyson (og hans mor ;-)) er med på TO billeder. :klap: Det ene dog kun bagfra, da det er indkaldsbilledet. :lol:

 

I stedet for fri er jeg begyndt at øve at han skal løbe ved siden af cyklen, så han kan få strakt lidt ud. Kan det være en ide for dig og Cujo?

Nu kommer det jo også an på hvor meget ens hund egentlig har brug for af motion. Motor er møg irriterende hvis han ikke bliver "brugt" 1-2 gange om ugen, men hvis Cujo egentlig ikke rigtigt gider spæne rundt... så er det jo sådan det er?

 

Hvordan er fri på mark for jer? Løber han i cirkler af glæde, eller tusser han bare rundt og snuser?

 

Min mor har 3 hunde, de 2 er simpelthen så dovne, at de næsten ikke gider gå ud og tisse om morgenen :mrgreen: Der ville jeg næsten tænke dyrplageri hvis hun først gik i gang med at løbe med dem :lol:

 

han spurter rundt og snuser...:lol: har en "dressur" linie og han ved den kommer i længste "hak" bestemte områder og så løber han også...helst med mig halsende bagefter indtil man fysisk er nød til at stoppe ham og få ro på..

 

har tit overvejet at cykle med ham, men ved jo også han er meget nysgerrig og kan lave udfald efter hanhunde... og han ville med lethed vælte cykel og mig, så hvis det skulle være er det den her stang i hans sele plus en snor i halsbånden..

Biker sæt afstandholder til cykel

 

Men han virker "træt" i bagpartiet efter de lange ture med lidt løb i :cry: og frygter noget hofte problemer... men som så mange andre uansvarlige hundeejer har vi ikke råd til HD fotografering pt (fordi vi ikke kan spare sammen pt. til større udgifter)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...