Hop til indhold

clairvoyance


Dinah
 Share

Recommended Posts

Ja, objektivt synes jeg bestemt heller ikke det er (når man benytter enhver chance til at pille en anden ned) så det kan vi da i det mindste godt blive enige om. ;-)

Jeg aner ikke hvad du hentyder til, men hvis du har et personligt problem med mig så foreslår jeg du smider en pb afsted :vinken:

 

Lige der hvor du citerer mig nævner jeg udelukkende akupunktur, og mig bekendt er meridianbaner ikke offentligt anerkendte. Det er ikke noget der er bevist, eksisterer. Men sig endelig til hvis du ved noget andet.

Akupunktur ér en anerkendt behandlingsform, WHO har sågar udarbejdet en liste over lidelser for hvilke akupunktur er egnet som behandlingsform, denne inkluderer migræne, eksem, hormonelt betingede lidelser og en masse andet.

Akupunktur, Zoneterapi, Posturologi, København, Smerter

Fra den 1. januar 2004 har Sundhedsstyrelsen desuden godkendt Praktiserende Akupunktører som registreringsansvarlig brancheorganisation.

 

Jo så, der er stor forskel på dét, og et eller andet mambo jambo typisk stammende fra en helt bestemt type mennesker ;-)

 

 

Gad godt se den adfærdsbehandler der kan gøre sådan noget uden at arbejde med dyret og stille en helvedes masse spørgsmål til ejeren. Men hvordan vil du forklare at Irene kunne komme frem til de ting uden at tale med nogen om noget?.

 

Og finder du det ikke en smule underligt at adfærden ændredes hos ponyen uden at nogen tilsyneladende gjorde noget som helst?.

Aner det ikke, jeg er ikke adfærdsbehandler :lol: Men kort fortalt nej, din pony historie har ikke overbevist mig om noget som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 98
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman

Så er det fordi du ikke har mødt en person med ægte klarsyn.

 

Hvad er så uægte klarsyn. ?

 

Hvordan skiller vi andre dødelige det ægte fra det uægte?

 

Hvordan ved vi om det er psykologisk heksedoktore kunst eller et person der besider overnaturlige evner?

 

 

 

Tro mig , Odsherred er et mekka af alternative behandlere der faldbyder både dit og dat.

Og vi er ikke generelt sundere eller lykkeligere i denne del af landet.

 

Vil man tro på det så fint med mig. Selvsuggesion er åbenbart ret udbredt.

 

Jeg tager mit liv og hund i mine hænder og handler ud fra mine erfaringer, ikke ud fra hvad et medie tror vil ske eller tror vil være godt for mig og min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende, spændende tråd.

 

Jeg er selv en af dem der har "oplevet" ting, med eget sind og krop... Meget, meget ubehagelige ting, desværre.

 

Ting som har gjort at jeg konsekvent leder efter en logisk forklaring på alt, og meget bevidst vælger det alternative fra, for de oplevelser jeg har haft, har været så gruopvækkende, at jeg ikke ønsker at det kan være andet end tilfældigheder.

 

Det undrer mig meget, for jeg har aldrig selv, ej heller hørt om nogle, der har haft slemme oplevelser ud af at meditere f.eks, selv om man godt kan opleve noget, der under andre omstændigheder ville være skræmmende. Men nu ved jeg jo heller ikke under hvilke omstændigheder du oplevede disse ting.

 

Ifgl. mine erfaringer er grimme oplevelser af "overnaturlig" art noget der kommer fra ens egen underbevidsthed. Men tilfældigheder er bestemt også en mulighed.

 

Jeg er faktisk vildt nysgerrig :oops:, kan du ikke fortælle noget mere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Uhyggeligt var mere ment omkring spøgelser. Det er s.. da lidt spooky hvis vi er omgivet af en masse afdøde sjælde som (kan) observere os på alle tider og når vi ikke er klar over det. Prøv lige at tænke på det næste gang du er i bad eller man "hygger sig" med manden/kærsten. Gys :shock:

 

Jeg vil gerne tro på clairvoyance, men selv om jeg har set at der er (som du siger udmyge) personer som besidder "et eller andet" så har jeg stadig svært ved at tro/forstå hvad det er :vedikke:

 

Vil du have spøgelseshistorier? Jeg er leveringsdygtig og er ikke det mindste bange for dem mere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det undrer mig meget, for jeg har aldrig selv, ej heller hørt om nogle, der har haft slemme oplevelser ud af at meditere f.eks, selv om man godt kan opleve noget, der under andre omstændigheder ville være skræmmende. Men nu ved jeg jo heller ikke under hvilke omstændigheder du oplevede disse ting.

 

Ifgl. mine erfaringer er grimme oplevelser af "overnaturlig" art noget der kommer fra ens egen underbevidsthed. Men tilfældigheder er bestemt også en mulighed.

 

Jeg er faktisk vildt nysgerrig :oops:, kan du ikke fortælle noget mere!

 

Jeg har som regel også kun hørt om positive historier, og har haft mange pudsige og underholdende oplevelser, som kan tolkes på rigtig mange måder.

Jeg meditere stadig hvis jeg er stresset, fordi det er en genial måde at slappe af på, og finde overskuddet til en lang periode med travlt på arbejde og alt muligt andet - Og det ser jeg egentlig ikke som noget alternativt overhovedet. Det er vel ikke en pind anderledes end at gå til pilates eller yoga, som er sundt for både krop og sjæl :blink:

 

Men da det med at "opleve ting" pludselig involverede pludselige dødsfald, og det at vide at de her dødsfald ville ske, på forhånd, så var det sgu' ikke så sjovt længere.

 

Så skal der altså logiske forklaringer på bordet, for ellers er det ikke spor interessant længere - Slet ikke når det ikke kun er én gang man oplever det.

Har så fundet mine forklaringer og dem holder jeg fast i, for ellers tror jeg sgu' jeg bliver seriøst tosset, på den knap så gode måde!

 

Så jeg har valgt ikke at tro på det alternative som helhed, nok på baggrund af de her oplevelser.

Men jeg har da også set hvordan en clairvoyant har hjulpet en nærtstående videre, efter et af de har tragiske dødsfald, hvor psykologer har måtte give op.

 

At jeg så tror at hun var større menneske kender og havde større indsigt i, hvad netop hende her havde brug for, end psykologerne havde, er jo reelt ligegyldigt - For det virkede og det er det vigtigste.

 

Jeg synes emnet er enormt spændende, især da det spænder utroligt vidt - Og nogle ting er jeg bestemt ikke afvisende overfor, og andre afviser jeg som rent nonsens.

Men i sidste ende kommer det vel an på hvad man selv får mest ud af - Om man tror på gud, Allah, spøgelser eller varulve kommer vel egentlig ud på ét, så længe det gør noget godt for én og man ikke skader andre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det næste bliver vel at den klarsynede ikke kan se noget fordi jeg ikke er åben.

 

Som jeg skrev til en anden, så havde jeg engang lukket totalt ned fordi jeg ikke kunne lide den person som skulle øve på mig.

man kan også indenfor dette felt være mere eller mindre erfaren mere eller mindre skarp. Det er vel helt fortståeligt

 

Næ sikkert ikke. Man kan altid stille tingene op så de ikke kan afvises. Men det overbeviser mig ikke. Der skal ret menge tilfældigheder til at jeg ukritisk begynder at tro på det

 

Jeg taler netop ikke om at sætte tingene op, men om konkrete oplysninger.

 

 

Svævende udtryksformer eller kattelem, det er samme smørre for mig. En smørre der giver den klarsynede en mulighed for at slippe for at forholde sig konkret til noget. Men som gør at når vi mennesker af egen fri vilje går til en med klarsyn så er det fordi vi søger. Vi søger efter noget der er større end os selv.

Denne søgen skal blot bekræftes en lille bitte smule for at vi begynder at tro på det vi hører. Om det så kun er en 100/del af det der bliver sagt så finde vi noget i vores hundes eller vores eget liv der passer ind i det der bliver sagt og så hører vi simpelthen ikke de ting der ikke passer.

 

Jeg taler IGEN om konkrete oplysninger, ikke noget der skal passes til eler kan passe på alle.

Det nytter jo ike noget jeg siger jeg ser hunden bor i et hvidt bindingsværkshus lidt ude på landet og så vider det sig den bor i et rødt rækkehus nær centrum?

En clairvoyant vil ofte kunne fange sådanne helt konkrete oplysninger.

 

Og så er det iøvrigt ligegyldigt hvad jeg kommer med af forbehold, f.eks. at det kan være ligegyldigt med at hente info om husets farve hvis det ikke spiller en rolle i den aktuelle situation, så vil du og andre kalde det for muligheder for at tilpasse historien.

 

Nu kender jeg ikke personligt den hund som er omtalt i start indlæget. Men hele det indlæg som den klarsynede skrev kunne passe på rigtigt mange hunde og derfor er det ikke klarsyn i mine øjne men blot smart psykologisk tale/skrive teknik.

 

Du gentager dig selv - og mig med. Det var ikke specielt præcist

 

Er man klarsynet så må det jo kunne stå for en nærmere undersøgelse af hvem som helst. Det er jo klarsyn og burde jo ikke indeholde ukonkrete oplysninger

 

Har klarsynethed noget med det at gøre? Hvis jeg f.eks. skulle overbevise et halvt hundeforum eller andre, er jeg rimeligt sikker på jeg ikke fik nogle oplysninger alene pga "eksamensituationen".

 

Det er jo ikke som at stille op til en lydighedskonkurrence eller krydse svar af i en test, det er sindet der skal indstilles til at arbejde med et andet individ på et plan, jeg ikke bruger dagligt. For mig kræver det at jeg er afbalanceret og har roen, sådan tror jeg mange andre også har det. Men jeg kan naturligvis tage fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad er så uægte klarsyn. ?

 

Det må være fup eller noget klarsyn kombineret med dårlig rådgivning

 

Hvordan skiller vi andre dødelige det ægte fra det uægte?

 

Jeg synes ellers jeg har gentaget det mange gang: Hvis du får nogle konkrete oplysninger, f.eks. om din barndom, begivenheder mv som du ved den klarsynede umuligt kan kende til.

 

F.eks. hvis jeg på en messe bare dropper ind til en aurafotograf og han uden overhovedet at have set mig før, have mit navn eller andet fortæller mig hvordan jeg er. F.eks. konkret: Hvis du maler billeder er det i klare farver. Her kunne manden jo tage grundigt fejl når jeg stiller op i min eneste forårsfrakke som er lysegrå, har cowboybukser og en blå bluse på. Dette tøjvalg angiver ikke just farveglæde. Når jeg så kommer der uden krigsmaling og med mit leverpostejfarvede hår er der ikke meget farvestrålende ved mig.

Alligevel fangede han at jeg maler, farver og at dette er i pangfarver.

 

Eller shamanen hvor jeg købte en drømmefanger og hun bare ser på mig og fortæller mig at mit liv er dyr og at jeg underviser andre.

Hun kunne tage så grueligt fejl. Der er intet på mig der angiver mit job og mit liv for dyr.

 

Den slags konkrete ting, som flere har ramt lige midt i nullet, som de siger hinsidan.

 

Hvordan ved vi om det er psykologisk heksedoktore kunst eller et person der besider overnaturlige evner?

 

Blandt andet ved ovenstående og så kan du stille et kontrolspørgsmål.

 

 

Tro mig , Odsherred er et mekka af alternative behandlere der faldbyder både dit og dat.

Og vi er ikke generelt sundere eller lykkeligere i denne del af landet.

 

Det har du nævnt før, men der må jo være et marked for det alternative oppe hos jer.

 

Vil man tro på det så fint med mig. Selvsuggesion er åbenbart ret udbredt.

 

Ligesom flabethed

 

Jeg tager mit liv og hund i mine hænder og handler ud fra mine erfaringer, ikke ud fra hvad et medie tror vil ske eller tror vil være godt for mig og min hund.

 

Godt for dig.

 

Nu gør du det igen Priceman, det behøver ikke være enten eller. Det du er inde på er rådgivning og det ville jeg selv holde mig fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Det er jo ikke som at stille op til en lydighedskonkurrence eller krydse svar af i en test, det er sindet der skal indstilles til at arbejde med et andet individ på et plan, jeg ikke bruger dagligt.

 

For mig kræver det at jeg er afbalanceret og har roen, sådan tror jeg mange andre også har det. Men jeg kan naturligvis tage fejl.

 

Jeg ved ikke hvordan en klarsynet arbejder. Men i min verden så er man klarsynet eller også er man ikke.

Alt andet er blot undskyldninger for at man rent faktisk ikke er klarsynet.

Og virker det ikke hver gang så er det svært at bevise og vil i min optik betragtes som ikke eksisterende.

 

Der har været en del udsendelser på tv om emnet og man prøvede på et tidspunkt at få forskellige klarsynede til at fortælle hvad der var foregået et givent sted. Det var en bragende fiasko for langt de fleste klarsynede der deltog.

Men undskyldninger og lange forklaringer kunne de nu godt finde.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det må være fup eller noget klarsyn kombineret med dårlig rådgivning

 

Tja Fup er nok det der falder først for.

 

Jeg synes ellers jeg har gentaget det mange gang: Hvis du får nogle konkrete oplysninger, f.eks. om din barndom, begivenheder mv som du ved den klarsynede umuligt kan kende til.

 

Det må jeg så vente at finde ud af.

 

Det har du nævnt før, men der må jo være et marked for det alternative oppe hos jer.

 

Måske. Eller også er huspriserne så tilpas lave at man kan leve af den minimale indkomst man får ved, drømmetydning, aurahealing, aura massage, gestalt terapi m.m.

 

Men der kommer mange "køvenhavnere" i ferieperioderne. De køber den slags.

 

Ligesom flabethed

 

Jeg er egentligt ikke flabet. Jeg er helt alvorlig. Det er i mine øjne selvsuggesion at hoppe på den slags.

 

 

Nu gør du det igen Priceman, det behøver ikke være enten eller.

 

Tænk hvis jeg havde samme holdning til dem jeg behandlede.

-Virker det ikke så er det fordi du ikke er åben for behandling- :stupid:

Eller -Fik du det ikke bedre af min behandling igår?

- Jamen jeg var nok heller ikke lige tunet ind på dig, og så var du meget afvisende på det åndelige plan- Og så er det svært for min behandling at virke fuldt ud.- :roll:

 

Enten er man klarsynet eller også er man det ikke. Alt andet er pladder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ved ikke hvordan en klarsynet arbejder. Men i min verden så er man klarsynet eller også er man ikke.

 

Du indrømmer at du ikke ved noget om emnet og aligevel stiller du regler op for hvordan det skal fungere.

Hvordan hænger det lige sammen?

 

Jeg læser at du konkluderer, at når tingene (klarsyn) ikke nødvendigvis fungerer som du mener det skal, så findes klarsyn ikke.

 

Alt andet er blot undskyldninger for at man rent faktisk ikke er klarsynet.

Og virker det ikke hver gang så er det svært at bevise og vil i min optik betragtes som ikke eksisterende.

 

Du er i din fulde ret til at være lukket overfor det du ikke forstår

 

Der har været en del udsendelser på tv om emnet og man prøvede på et tidspunkt at få forskellige klarsynede til at fortælle hvad der var foregået et givent sted. Det var en bragende fiasko for langt de fleste klarsynede der deltog.

Men undskyldninger og lange forklaringer kunne de nu godt finde.:blink:

 

I et tidligere indlæg forklarede jeg hvad jeg mener om sådanne udsendelser, så det vil jeg ikke bruge tid på at gentage.

 

Er det i virkeligheden ikke bare sådan, at du kun tror på noget der kan vejes, måles eller mærkes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tja Fup er nok det der falder først for.

 

 

 

Det må jeg så vente at finde ud af.

 

 

 

Måske. Eller også er huspriserne så tilpas lave at man kan leve af den minimale indkomst man får ved, drømmetydning, aurahealing, aura massage, gestalt terapi m.m.

 

Men der kommer mange "køvenhavnere" i ferieperioderne. De køber den slags.

 

 

 

Jeg er egentligt ikke flabet. Jeg er helt alvorlig. Det er i mine øjne selvsuggesion at hoppe på den slags.

 

 

 

 

Tænk hvis jeg havde samme holdning til dem jeg behandlede.

-Virker det ikke så er det fordi du ikke er åben for behandling- :stupid:

Eller -Fik du det ikke bedre af min behandling igår?

- Jamen jeg var nok heller ikke lige tunet ind på dig, og så var du meget afvisende på det åndelige plan- Og så er det svært for min behandling at virke fuldt ud.- :roll:

 

Enten er man klarsynet eller også er man det ikke. Alt andet er pladder.

 

Okay, du læser tydeligvis ikke det jeg skriver.

 

Nu fik jeg vist lige svaret på et af dine andre indlæg før dette. Glem diskussionen med mig, du har tydeligvis ikke fattet en bjælde af det jeg har skrevet eller også vælger du bare at gøre dig morsom på min bekostning. Det gider jeg ikke stille mig til rådighed for.

Tro hvad du vil - om klarsyn og alt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en som taler med dyr, og som opgså siger han kan "læse" mennesker.. om jeg tror på det? Tjaaa, hvem er jeg at gøre mig til dommer. Han siger engang imellem nogle sjove ting, og engang imellem nogle ting som man skulle have lyttet mere til. For eksempel fortalte Akita ham sidste år i januar, at hun følte sig "clogged up" (oversæt? stoppet til?) i leveren, og om jeg ville fodre hende mindre "rigt" foder, og ikke for meget fedt. Hun døde så i september af leversvigt... :vedikke:

Ham er samtidig en fantastisk hestemand, dygtig rytter og underviser. Rolig og konsekvent i sin omgang med dyrene.

 

Mht til hvad ninjamor siger om at vi alle har evnen, nogle har bare lukket ned for det, så tror jeg ikke at jeg er enig. Jeg tror heller ikke at vi ALLE kan lære at spille violin så englene synger, og det er jo også langt fra ALLE der kan synge smukt, eller løbe 100 meter på 9 sekunder, selvom man så øver til sine dages ende.

Så jeg tror personligt, at åndelig åbenhed (eller hvad man skal kalde det), er noget der findes i højere eller lavere grad hos os mennesker, ligesom alle andre medfødte evner og talenter. Det er så bare min mening :-D

 

Mine egne clairvoyante evner kan vist ligge på et meget lille sted :mrgreen: Jeg holder mig til at forsøge at læse mine hunde så godt jeg kan, og navngive de herreløse hunde vi får i pensionen, ved at kigge på dem og spørge dem hvad de gerne vil hedde.. Den sidste kaldte jeg Bogart, og hans rigtige navn viste sig at være Barnaby.. det er da lidt tæt, eller ikke? :vedikke::lol:

 

Men jeg er åben overfor mennesker der fortæller mig de kan "noget", og jeg sorterer så i det de siger, med min sunde fornuft.

Havde jeg f.eks selv oplevet det med den aggresive/beskyttende pony, ja så ville jeg nok sige at det ville overbevise mig i den konkrete sag.

Brevet om Sonjas hund synes jeg ikke fortæller mig noget konkret om en hund, men noget meget generelt om de fleste hunde.

 

Jeg kan forresten ikke forstå folk der er bange for spøgelser:vedikke:... det er skisme da de LEVENDE man skal være bange for, det viser statistikken, og det holder jeg mig til! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke hvad du hentyder til, men hvis du har et personligt problem med mig så foreslår jeg du smider en pb afsted :vinken:

 

Har overhovedet ikke noget personligt problem med dig, reagerer bare når du bliver provokerende anti....... og lukker det ud i offentlig debat. Så regner jeg med at du også kan tåle en reaktion offentligt.

 

 

Akupunktur ér en anerkendt behandlingsform, WHO har sågar udarbejdet en liste over lidelser for hvilke akupunktur er egnet som behandlingsform, denne inkluderer migræne, eksem, hormonelt betingede lidelser og en masse andet.

Akupunktur, Zoneterapi, Posturologi, København, Smerter

Fra den 1. januar 2004 har Sundhedsstyrelsen desuden godkendt Praktiserende Akupunktører som registreringsansvarlig brancheorganisation.

Jeg prøver lige igen,... er der nogen beviser for at akupunktur virker?. Mig bekendt er der ikke.

 

Jo så, der er stor forskel på dét, og et eller andet mambo jambo typisk stammende fra en helt bestemt type mennesker ;-)

Som nogen så godt forstår,... men altså..... :blink:

 

Aner det ikke, jeg er ikke adfærdsbehandler :lol: Men kort fortalt nej, din pony historie har ikke overbevist mig om noget som helst.

Jeg regnede bestemt heller ikke med at du ville blive overbevist, men du kan så ikke give nogen forklaring på hvorfor det der skete, skete...... andet end det ihvertfald ikke kunne ske på den måde som jeg tror. Og altså, er din evt. forklaring jo ikke mere videnskabeligt understøttet end min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

 

Jeg regnede bestemt heller ikke med at du ville blive overbevist, men du kan så ikke give nogen forklaring på hvorfor det der skete, skete...... andet end det ihvertfald ikke kunne ske på den måde som jeg tror. Og altså, er din evt. forklaring jo ikke mere videnskabeligt understøttet end min.

 

Apropos: Jeg tænkte forleden dag på at det kunne være interessant, hvis personer der ikke mener der findes klarsyn mv. kunne overbevise os andre om at det ikke eksisterer.

 

Det burde egentlig være nemmere at overbevise os med logik og videnskab end at vi skal overbevise dem om noget de ikke finder logisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Du indrømmer at du ikke ved noget om emnet og aligevel stiller du regler op for hvordan det skal fungere.

Hvordan hænger det lige sammen?

 

Jeg stiller ingen regler op. Jeg gør mig bare ikke klog på hvordan en klarsynet arbejder.

Men kan man det så må man kunne gøre det igen og igen uden slinger.

Men nææ nej for det er jo noget med at tune sig ind på en anden. Og hvis den anden ikke er åben så virker det jo ikke.

 

 

Du er i din fulde ret til at være lukket overfor det du ikke forstår

 

Ja ja. Jeg tænkte nok den kom. Nu er jeg lukket og kan ikke forstå hvad det er.

De er netop den slags afstands tagende udmeldinger der cementerer min holdning til klarsynede og andre spirituelle terapeuter.

 

 

Er det i virkeligheden ikke bare sådan, at du kun tror på noget der kan vejes, måles eller mærkes?

 

Det er irellevant hvad jeg tror på. Men klarsyn tror jeg ikke på.

 

Apropos: Jeg tænkte forleden dag på at det kunne være interessant, hvis personer der ikke mener der findes klarsyn mv. kunne overbevise os andre om at det ikke eksisterer.

 

Det burde egentlig være nemmere at overbevise os med logik og videnskab end at vi skal overbevise dem om noget de ikke finder logisk...

 

Aj come om Irene.

Vi andre skal da ikke modbevise noget der er pure opspind.

Enten kan de Klarsynede bevise det eller også kan de ikke.

 

Det er jo ikke er hekseproces eller ny hundelov med omvendt bevisbyrde.

Det ville være som at bede dig om at overbevise mig om ar Cesar Milan er den bedste hunde sagkyndige der findes og at hans metoder er de rigtigste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har overhovedet ikke noget personligt problem med dig, reagerer bare når du bliver provokerende anti....... og lukker det ud i offentlig debat. Så regner jeg med at du også kan tåle en reaktion offentligt.

Igen, jeg aner ikke hvad der tales om :vedikke:

 

Jeg prøver lige igen,... er der nogen beviser for at akupunktur virker?. Mig bekendt er der ikke.

Mig bekendt henviser WHO ikke til metoder der ikke er bevist virkning ved.

 

Jeg regnede bestemt heller ikke med at du ville blive overbevist, men du kan så ikke give nogen forklaring på hvorfor det der skete, skete...... andet end det ihvertfald ikke kunne ske på den måde som jeg tror. Og altså, er din evt. forklaring jo ikke mere videnskabeligt understøttet end min.

Nej, jeg kan ikke give nogen forklaring på noget som jeg har fra en 2. håndsfortælling og jeg vil ikke engang forsøge :???: det ville da om noget være både utroværdigt og useriøst og så ville vi vist være ude i noget med sten og glashuse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sammar
Aj come om Irene.

Vi andre skal da ikke modbevise noget der er pure opspind.

Enten kan de Klarsynede bevise det eller også kan de ikke.

 

Det er jo ikke er hekseproces eller ny hundelov med omvendt bevisbyrde.

Det ville være som at bede dig om at overbevise mig om ar Cesar Milan er den bedste hunde sagkyndige der findes og at hans metoder er de rigtigste.

 

Årh, come on selv Priceman!

Bevis at jeg ikke kan flyve!:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg stiller ingen regler op. Jeg gør mig bare ikke klog på hvordan en klarsynet arbejder.

 

Det gør du da lige her:

 

Men kan man det så må man kunne gøre det igen og igen uden slinger.

Men nææ nej for det er jo noget med at tune sig ind på en anden. Og hvis den anden ikke er åben så virker det jo ikke.

 

Nej, ved du hvad? Jeg vil ikke diskutere med dig, hvis du "overser" det til jeg skriver og bare konstant kører udenom. Har du overhovedet læst det jeg skrev om f.eks. mig selv og "eksamen"?

 

Så er vi nu ude i at hvis man er så kæk at kalde sig klarsynet eller lignende, så skal du bestemme at man skal kunne præstere hver gang fordi ellers tror du ikke på det.

 

OK, jeg er mekaniker, men engang imellem er jeg fraværende eller noget og laver fejl, ergo er jeg ikke mekaniker?

 

Ja ja. Jeg tænkte nok den kom. Nu er jeg lukket og kan ikke forstå hvad det er.

 

Hvad vil du ellers kalde det? Tolerance og accept? Du KAN eller VIL jo åbenbart ikke acceptere/forstå det jeg skriver

 

De er netop den slags afstands tagende udmeldinger der cementerer min holdning til klarsynede og andre spirituelle terapeuter.

 

Jamen så fik du endnu engang "ret"...

 

 

Det er irellevant hvad jeg tror på. Men klarsyn tror jeg ikke på.

 

Det er i høj grad relevant, for tror du kun på det der kan vejes og måles så vil du aldrig kunne overbevises om at klarsyn findes og så er hele denne diskussion da omsonst og kun hypotetisk.

 

Aj come om Irene.

Vi andre skal da ikke modbevise noget der er pure opspind.

Enten kan de Klarsynede bevise det eller også kan de ikke.

 

Hvis du vil overbevise andre om at det ikke findes, det fastholder du det ikke gør, så er det da kun rimeligt at bede om beviser for det?

 

Det er jo ikke er hekseproces eller ny hundelov med omvendt bevisbyrde.

Det ville være som at bede dig om at overbevise mig om ar Cesar Milan er den bedste hunde sagkyndige der findes og at hans metoder er de rigtigste

 

Det jeg får ud af dette er, at du ikke vil kunne overbevises. Det er ikke fordi jeg partout vil overbevise dig om andre, I må selv om hvad I mener, men når du er lukket land, er der ingen grund til at fortsætte diskussionen med dig, fordi den så bare går ud på at jeg skal forsvare mig/noget.

 

Det er der ingen grund til at bruge tid på.

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, jeg er mekaniker, men engang imellem er jeg fraværende eller noget og laver fejl, ergo er jeg ikke mekaniker?

 

Afhængig af fejlen, hvis det fx var bremserne der ups skete en fejl med, så er man ikke mekaniker men klamphugger .... lidt i samme retning med fup og bedrag / ægte clairvoyant

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Afhængig af fejlen, hvis det fx var bremserne der ups skete en fejl med, så er man ikke mekaniker men klamphugger .... lidt i samme retning med fup og bedrag / ægte clairvoyant

 

Det er da noget sludder, man er måske lige på det tidspunkt en elendig mekaniker, men som mekanikere har individuelle erfaringsniveau og mindre gode dage har alle andre det også.

 

Hvorfor skal lige netop en clairvoyant fungere 100% på toppen konstant for at være clairvoyant?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da noget sludder, man er måske lige på det tidspunkt en elendig mekaniker, men som mekanikere har individuelle erfaringsniveau og mindre gode dage har alle andre det også.

 

Hvorfor skal lige netop en clairvoyant fungere 100% på toppen konstant for at være clairvoyant?

 

Hvis jeg som lokomotivfører lige en dag overser et rødt signal...så er jeg godt nok ikke lokomotivfører ret mange sekunder mere (samme i samtlige tidligere job), hvis man fejler grundigt nok, så er man bare ikke proffessionel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvis jeg som lokomotivfører lige en dag overser et rødt signal...så er jeg godt nok ikke lokomotivfører ret mange sekunder mere (samme i samtlige tidligere job), hvis man fejler grundigt nok, så er man bare ikke proffessionel.

 

OK, på den måde, nå er du togchauffør... Det var min mand også.

 

Din uddannelse og den viden du har om fut fut tages ikke fra dig, selvom du ikke længere er aktiv.

 

Mht klarsynede tror jeg det kun er en lille brøkdel der arbejder prof med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det gør du da lige her

 

Nu er det jo ikke ligefrem "regler" at man som jeg må kunne få beviser. Beviser der kan repeteres igen og igen. Kan man ikke gentage det man påstår at kunne. Så er det i min verden lige lidt for højtflyvende.

 

 

Så er vi nu ude i at hvis man er så kæk at kalde sig klarsynet eller lignende, så skal du bestemme at man skal kunne præstere hver gang fordi ellers tror du ikke på det.

 

Hvem siger jeg skal bestemme det ? Det er bare min holdning til den slags.

 

OK, jeg er mekaniker, men engang imellem er jeg fraværende eller noget og laver fejl, ergo er jeg ikke mekaniker?

 

Sammenligningen er først korrekt hvis du som mekanikker mener at bilen ikke kunne laves fordi den ikke selv ville.

 

 

Hvad vil du ellers kalde det? Tolerance og accept? Du KAN eller VIL jo åbenbart ikke acceptere/forstå det jeg skriver

 

Jeg kan sagtens acceptere det du skriver og teg tolererer det såmend også.

Men jeg er jo ikke lukket blot fordi jag har en anden holdning og mener det er noget pladder.

 

 

Jamen så fik du endnu engang "ret"...

 

Igen. :blink:

 

 

 

Det er i høj grad relevant, for tror du kun på det der kan vejes og måles så vil du aldrig kunne overbevises om at klarsyn findes og så er hele denne diskussion da omsonst og kun hypotetisk.

 

Hypotetisk ja . Omsonst,, tja hvis du synes.

 

Der findes da ting jeg ikke kan se som jeg tror på findes,men

jeg tror bare ikke på klarsyn og spøgelser.m.m.

 

Hvad jeg i øvrigt tror på finder jeg stadig er irellevant for om jeg tro på klarsyn.

 

 

 

Hvis du vil overbevise andre om at det ikke findes, det fastholder du det ikke gør, så er det da kun rimeligt at bede om beviser for det?

 

Jeg skal jo ikke modbevise noget der ikke kan bevises. For jag tror ikke på det og der findes ikke beviser for at det findes , så er det mig umuligt at modbevise at det ikke findes.

 

 

Det jeg får ud af dette er, at du ikke vil kunne overbevises.

 

Det kan jeg sagtens. Det kræver bare repeterbare beviser.

 

 

Det er ikke fordi jeg partout vil overbevise dig om andre, I må selv om hvad I mener, men når du er lukket land, er der ingen grund til at fortsætte diskussionen med dig, fordi den så bare går ud på at jeg skal forsvare mig/noget.

 

Ja det hedder debat, Irene.

Hver vore meninger som vi udveksler og argumenterer for eller imod et emne.

Fordi du mener at have oplevet noget så er det jo ikke dig der sidder med hele sandheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...