Hop til indhold

Er det ok eller hva?


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg var glad for at vi var udenfor på vej til, at tage hjem.

 

Jeg står og er ved at læsse hundene i bilen, da der kommer et ungt par med deres amstaff blandning. Den er for stor til at være ren amstaff. Den har mundkurv på, et pighalsbånd og et bredt læderhalsbånd. Der er snor i begge halsbånd.

 

Da de er kommet lige inden for lågen, kommer en berner sennen hen og vil hilse og jeg skal love for, at amstaffblandningen bliver rassende. Jeg har set meget, men ikke en hund så rassende og aggrevsiv. Den går jo fuldstændig i et rasserimode. Tak skæbne for, at den har mundkurv på. Der var ingen tvivl om at Berneren ellers var blevet flænset.

Det lykkes heldigvis berneren at flygte. Men kun fordi, at amstafblandningen bliver holdt tilbage med vold og magt.

 

Det sidste jeg ser, er at de trækker afsted med en megert ophidset hund. Jeg ber til ,at de ikke slipper den løs, selv om den har mundkurv på.

Det er en muskelbundt af en dræbermaskine.

 

Jeg syntes ikke at man kan tillade sig, at gå i en hundeskov med en så aggresiv hund, selv om den har mundkurv på og ikke kan skade andre hunde fysisk. Men psykisk kan det nemt give skader.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Efter det du beskriver, så har den to snore / halsbånd og en mundkurv på? Så tror jeg godt nok ikke man kan forlange mere....kan jeg forlange at alle overstadige labradorer holder sig væk, fordi de irriterer mig og skræmmer Petrine?

 

Ville ikke være så bekymret for om de slap den løs, de lyder da til at være bevidste om dens aggresion. så jeg siger ok :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Man kan måske evt. yderligere forlange at folk lige holder deres hunde væk, fra en hund der har både mundkurv og pighalsbånd på?

 

Medmindre at hundeskoven da kun er forbeholdt dem der bare lader deres hunde suse hen til alle andre? Det er jo ofte til debat herinde hvordan folk egentlig tolker reglerne for brug af hundeskove...

 

Personligt holder jeg mig jo selv langt væk fra de steder...

 

Edit: det lød lidt surt, men var ikke min mening...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter det du beskriver, så har den to snore / halsbånd og en mundkurv på? Så tror jeg godt nok ikke man kan forlange mere....kan jeg forlange at alle overstadige labradorer holder sig væk, fordi de irriterer mig og skræmmer Petrine?

 

Ville ikke være så bekymret for om de slap den løs, de lyder da til at være bevidste om dens aggresion. så jeg siger ok :engel:

 

 

Altså.... Jeg syntes jo der er visse ting man ikke slæber med i en hundeskov (har jeg forstået det korrekt at det var en hundeskov). Eksempelvis mine løbske tøser. Både for andres skyld, men også fordi især den ene bliver ekstremt frusteret over, at hun ikke får lov at gå uden snor, og så er hun ikke så sød en hund, som hun ellers er.

 

Så ham den store hundedreng her lyder også til, måske at have fået mere ud af at gå tur i andre skove, hvor den ikke møder løse hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan måske evt. yderligere forlange at folk lige holder deres hunde væk, fra en hund der har både mundkurv og pighalsbånd på?

 

Medmindre at hundeskoven da kun er forbeholdt dem der bare lader deres hunde suse hen til alle andre? Det er jo ofte til debat herinde hvordan folk egentlig tolker reglerne for brug af hundeskove...

 

Personligt holder jeg mig jo selv langt væk fra de steder...

 

Edit: det lød lidt surt, men var ikke min mening...:-D

 

Jeg holder mig også som regel væk fra den hundeskov. Men på grund af travlhed, så nuppede vi den nemme løsning.

 

Men ja du har ret, det er en hundeskov hvor der ingen regler er.

 

Jeg ville nok bare selv hvis jeg havde sådan en hund, have foretrukket at gå i skoven udenfor. Hvis den alligevel skulle være i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Altså.... Jeg syntes jo der er visse ting man ikke slæber med i en hundeskov (har jeg forstået det korrekt at det var en hundeskov). Eksempelvis mine løbske tøser. Både for andres skyld, men også fordi især den ene bliver ekstremt frusteret over, at hun ikke får lov at gå uden snor, og så er hun ikke så sød en hund, som hun ellers er.

 

Så ham den store hundedreng her lyder også til, måske at have fået mere ud af at gå tur i andre skove, hvor den ikke møder løse hunde?

 

På trods af mit eget småsurt lydende opstød før, så mener jeg heller ikke det lige er det optimale sted at tage sådan en hund med, fordi den nok ikke får meget ud af det...

 

Men til det sidste vil jeg sige, at der er så mange mennesker der ikke fatter at holde deres hund i snor eller kalde den til sig, alle vejne, at det næsten er umuligt ikke at møde løse hunde...så sent som i forgårs måtte jeg skubbe en anden hund væk fordi ejeren ikke kaldte den til sig da jeg sagde "nej jeg tror ikke de skal hilse", og holdt Victoria i kort snor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså.... Jeg syntes jo der er visse ting man ikke slæber med i en hundeskov (har jeg forstået det korrekt at det var en hundeskov). Eksempelvis mine løbske tøser. Både for andres skyld, men også fordi især den ene bliver ekstremt frusteret over, at hun ikke får lov at gå uden snor, og så er hun ikke så sød en hund, som hun ellers er.

 

Så ham den store hundedreng her lyder også til, måske at have fået mere ud af at gå tur i andre skove, hvor den ikke møder løse hunde?

 

Helt enig. :5up:

 

Der er hellere ingen grund til, at gøre andre bange, selv om man har sikret sig for at sige det ligeud i hoved og røv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikke lige se hvad sådan en hund skal i en hundeskov - men hvis ellers lyder det da til at ejerne er klar over hundens problemer med andre hunde, siden den har mundkurv og to halsbånd med liner i begge. Jeg ville hellere møde sådan en hund - end jeg gider møde folk med løse hunde som bare lader deres hunde rende hen til ens egne og siger "Jamen den bider ikke" hvorefter jeg har lyst til at brøle lige op i hovedet af dem: nej men måske min gør!!!!! :evil:

 

Når der kom en hund farende op i hovedet på Sitto mens hun var i snor, så sagde hun altså fra, og i starten var hun så usikker at det første hun brugte for at sige fra det var at snappe ud efter hunden - så en hund med mundkurv og liner på, vil jeg hellere møde end en løs hund med en ejer som tror ALLE elsker hendes/hans hund!

 

Jeg kendte også en tæve som nærmest kamphadet alle tæver undtagen den hun selv boede sammen med. Ingen tvivl hun bed og kom nemt op at slås - så ja, hun var meget agressiv overfor andre tæve. Men ellers en skide dejlig hund! :lun: Ejeren var klar over problemet og tog sine forholdsregler. Det er denne tæve som bed Sitto i hovedet, da Sitto i stedet for at løbe agility valgte at vende om og løbe hen til den her tæve som var i snor :damn: Dansk Svensk Gårdhund mod Lab. blanding - så ja, selvfølgelig var det den anden hund er fik fat i Sitto - men heldigvis med en hurtig ejer som fik Sitto væk. Og siden den dag kamphadet de to hunde hinanden, ingen tvivl om at hvis de blev sluppet løs sammen, fór de på hinanden! Så vi tog begge vores forholdsregler. Og så gik det fint.

 

Det blev lidt langt: men altså kan ikke forstå hvad agressive hunde laver i en hundeskov, men hvis folk har det okay med at have agressive hunde, så er det også okay med mig - så længe de sikre andres sikkerhed. Fx ved at dobbeltsikre med to liner og mundkurv. Så må det være deres eget problem at slås med hundens agressivitet. Hvis det giver mening? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

På trods af mit eget småsurt lydende opstød før, så mener jeg heller ikke det lige er det optimale sted at tage sådan en hund med, fordi den nok ikke får meget ud af det...

 

Men til det sidste vil jeg sige, at der er så mange mennesker der ikke fatter at holde deres hund i snor eller kalde den til sig, alle vejne, at det næsten er umuligt ikke at møde løse hunde...så sent som i forgårs måtte jeg skubbe en anden hund væk fordi ejeren ikke kaldte den til sig da jeg sagde "nej jeg tror ikke de skal hilse", og holdt Victoria i kort snor...

 

De hundeejere irreterrer også mig. Ikke fordi, at Oskar og Victor ikke kan med andre hunde. Men fordi, at jeg mener det er normal, at man tager hensyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
De hundeejere irreterrer også mig. Ikke fordi, at Oskar og Victor ikke kan med andre hunde. Men fordi, at jeg mener det er normal, at man tager hensyn.

 

Altså Pablo og Victoria kan også med de fleste, så oftest er det jo bare lidt snusen og studeren af den løse hund, og det var det jo også i det tilfælde i forgårs...men jeg vil helst ikke tage nogen chancer, og bliver rigtigt sur når jeg tager alle hensyn jeg kan og så stadig ikke kan gå i fred...:oops:

 

Er glad for jeg er en stor stærk mand...hehe..for i sidste uge blev vi overrumplet af en løs labbe-ting, og jeg stod så med Victoria strakt ud i den ene arm, og en hånd på brystet af labben for at skubbe den væk...:mrgreen:...er nok overforsigtig, men vil gerne vide på forhånd når der skal hilses...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke den agressive hund med mundkurv har noget at gøre i hundeskoven. Der går en masse fritgående hunde (som folk tydeligvis ikke har styr på) og det vil uundgåeligt give en masse ballade og uheldige episoder. Og hvis amstaffen har det dårligt med andre hunde generelt tror jeg også, det er alt for overvældende for den at komme sådan et sted. Mundkurven og kvæler bidrager formentlig kun til at den føler sig endnu mere magtesløs og usikker. :confused:

 

Jeg er ligesom Petrine dog også virkelig træt af folk, der ikke har bedre styr på deres hunde. De store kluntede racer kanøfler vores de små. Og ejerne gider ikke engang gribe ind før de bliver bekymrede for deres egne dyr (når jeg begynde at råbe af dem og 'sende dem hjem'. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget jeg har tænkt på, det er hvor meget psykisk skade kan en hund gøre en anden hund, selv om den har mundkurv på?

 

Et overfald kan vel godt virke voldsom, selv om hunden ikke kan gøre skade fysisk?

hvis hunden for fat så ja ville det sagtens kunne give psykisk "skade" selvom den ikke kan bide for sådan en ville sandsynligvis blive meget vild når den "slås" og ville sandsynligvis ikke "acceptere" en overgivelse fra en anden hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Det var da en ubehagelig oplevelse. Jeg synes ikke, at så aggressiv en hund hører hjemme i en hundeskov, hverken for dens eller andres hundes skyld, det er da ligesom at opsøge problemer:damn:.

 

Af samme grund kommer jeg heller ikke særlig tit i hundeskove, for jeg er så nervøs for at møde en hund, som den du beskrev.

 

Hvilken hundeskov var det???

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget jeg har tænkt på, det er hvor meget psykisk skade kan en hund gøre en anden hund, selv om den har mundkurv på?

 

Et overfald kan vel godt virke voldsom, selv om hunden ikke kan gøre skade fysisk?

ja, derfor lader man jo selvfølgelig ikke sin hund løbe op til en hund der er udstyret med mundkurv og to snore! Hundeskov eller ej.

 

En "hundeskov uden regler".... er det sådan hundenes Christiania eller hvad? Så vidt jeg ved er der regler for alle hundeskpove. Hund skal være under kontrol, med eller uden snor på! Det er ens for alle.

Stor amstaff med mundkurv/halsbånd/pighalsbånd, må uanset udfald siges at være holdt under kontrol, så de har vel MINDST ligeså meget RET til at være der som andre.

At det så nok ikke er noget deres hund lærer noget af, ja man kan jo ikke bestemme hvad folk har af viden, og de går i det mindste tur med den, og tager deres forholdsregler.

 

Folk himler op om mundkurve, og når nogen så endelig faktisk efterlever deres ansvar, er det stadig ikke godt nok?! Typisk dansk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke at man kan tillade sig, at gå i en hundeskov med en så aggresiv hund, selv om den har mundkurv på og ikke kan skade andre hunde fysisk. Men psykisk kan det nemt give skader.

 

Jeg tror nu ikke mange normale hunde ville få varigt psykisk mén ved mødet med den hund. Men selv får den nok ikke meget ud af at komme i en hundeskov, så hvis det var min, ville jeg ikke tage den med.

 

Nu er jeg jo med i en forening, der er ved at starte en hundeskov, og i vores ordensregler kommer der til at stå, at det er forbudt at have sin hund i snor, eller have mundkurv på hunden på hundeskovens område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg var glad for at vi var udenfor på vej til, at tage hjem.

 

Jeg står og er ved at læsse hundene i bilen, da der kommer et ungt par med deres amstaff blandning. Den er for stor til at være ren amstaff. Den har mundkurv på, et pighalsbånd og et bredt læderhalsbånd. Der er snor i begge halsbånd.

 

Da de er kommet lige inden for lågen, kommer en berner sennen hen og vil hilse og jeg skal love for, at amstaffblandningen bliver rassende. Jeg har set meget, men ikke en hund så rassende og aggrevsiv. Den går jo fuldstændig i et rasserimode. Tak skæbne for, at den har mundkurv på. Der var ingen tvivl om at Berneren ellers var blevet flænset.

Det lykkes heldigvis berneren at flygte. Men kun fordi, at amstafblandningen bliver holdt tilbage med vold og magt.

 

Det sidste jeg ser, er at de trækker afsted med en megert ophidset hund. Jeg ber til ,at de ikke slipper den løs, selv om den har mundkurv på.

Det er en muskelbundt af en dræbermaskine.

 

Jeg syntes ikke at man kan tillade sig, at gå i en hundeskov med en så aggresiv hund, selv om den har mundkurv på og ikke kan skade andre hunde fysisk. Men psykisk kan det nemt give skader.

 

Det jeg tænker er at det er synd for hunden at skulle have alt det møg på og at hiven og flåen i pighalsbånd gør nas og derfor påvirker hundens syn på det der er anledning til at det gør ondt - andre hunde.

Kan godt forstå at hunden bliver rasende!

 

Og så fatter jeg ikke hvad hundens ejere mener, hunden vil få ud af at være i en hundeskov hvor dens følelser for andre hunde næsten med sikkerhed vil blive aktiveret igen og igen.

Stakkels hund :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg tænker er at det er synd for hunden at skulle have alt det møg på og at hiven og flåen i pighalsbånd gør nas og derfor påvirker hundens syn på det der er anledning til at det gør ondt - andre hunde.

Kan godt forstå at hunden bliver rasende!

 

Og så fatter jeg ikke hvad hundens ejere mener, hunden vil få ud af at være i en hundeskov hvor dens følelser for andre hunde næsten med sikkerhed vil blive aktiveret igen og igen.

Stakkels hund :cry:

 

Du skrev præcis det jeg skulle til at skrive, så jeg nøjes med at erklærer mig enig i ovenstående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Noget jeg har tænkt på, det er hvor meget psykisk skade kan en hund gøre en anden hund, selv om den har mundkurv på?

 

Et overfald kan vel godt virke voldsom, selv om hunden ikke kan gøre skade fysisk?

 

Hvad er det for psykisk skade du mener sådan en hund kan påføre en anden hund ???:confused:

 

Ellers er jeg enig med PinPoynter:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for psykisk skade du mener sådan en hund kan påføre en anden hund ???:confused:

 

Ellers er jeg enig med PinPoynter:-D

et eksempel som måske ikke helt hænger sammen, cujo er blevet bidt af schæfer inden for 2 dage, ingen desideret hulller, "bare" markering, så 2 dage efter blev han overfaldet af løs amstaff, den dag i dag er han voldsom schæfer rasistisk..

 

jeg tror hellere ikke et møde med hunden kan give skade, men afhængig af den hund som den for fat i kan uafaldet blive noget angst ect.

 

er også enig i at en hundeskov ikek burde være "lovløs" desværre er det bare sådan.

 

så er enige med ninjamor og pinpoynter, på samme tid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
et eksempel som måske ikke helt hænger sammen, cujo er blevet bidt af schæfer inden for 2 dage, ingen desideret hulller, "bare" markering, så 2 dage efter blev han overfaldet af løs amstaff, den dag i dag er han voldsom schæfer rasistisk..

 

jeg tror hellere ikke et møde med hunden kan give skade, men afhængig af den hund som den for fat i kan uafaldet blive noget angst ect.

 

er også enig i at en hundeskov ikek burde være "lovløs" desværre er det bare sådan.

 

så er enige med ninjamor og pinpoynter, på samme tid :mrgreen:

 

Men amstaff blandingen havde mundkurv og snore på og blev holdt fast, hvordan pokker kan den lave psykisk skade på den tilløbende hund ?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...