Hop til indhold

Der er noget galt med katten :(


Tonks
 Share

Recommended Posts

Altså lidt logisk må man godt tænke engang imellem. Dyrene først og alt det dér, men kan jo ikke hive månen ned.

Selvfølgeligt kan du ikke hive månen ned, men man kan jo undres over hvorfor det ikke var logisk at tænke over, om det virkeligt var nødvendigt at stifte yderligere gæld til en ret dyr luksusgode, når du ikke engang har penge til at fodre dine dyr :vedikke:

 

Det er ikke for at være efter dig Tonki, jeg er nok bare sur, gammel og let at forarge :???:

Jeg smutter ud af tråden igen, for den har vist forvandlet sig til et angreb på dig og det har jeg egentligt ikke lyst til at være med i.

 

Held og lykke med Chapper, håber ikke det er noget alvorligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har faktisk levet med en knækket tand det sidste halve år :blink::lol: ikke videre behageligt men gider ikke punge ud for at få den lavet :engel:

 

Selvfølgelig skal Chapper nok komme til dyrlægen, men nytter jo for faen da ikke noget at jeg står hos ham og han vil have penge som jeg bare ikke har med vel. Altså lidt logisk må man godt tænke engang imellem. Dyrene først og alt det dér, men kan jo ikke hive månen ned.

 

Ja den mac er grunden til at jeg betaler sindsygt meget af på mit lån nu, da jeg har en vanvittig gæld nu og gerne vil af med den hurtigst muligt. Mit eget valg, men absolut ikke spor skægt. Så jeg kan ikke optage mere gæld nu fordi så skal afdraget sættes yderligere op og det har jeg ikke råd til hvis jeg gerne vil have noget at spise :genert:

Snakker med dyrlægen og ser hvad der sker, ellers må jeg tale med min mormor. Jeg plejer at finde ud af det. Helt ærligt plejer jeg at lade mine dyr gå og være syge?? :???:

 

Det er også min plan med en opsparing men kan ikke undvære 500 kr om måneden som det ser ud lige nu :genert:

 

Han skal nok få et ordentligt foder når jeg får et job der betaler lidt mere end det jeg har nu, men kan jo ikke bruge de penge der ikke er der. Er ligesom nødt til at tjene dem først :vedikke:

Men jeg har så hørt at kitekat ikke er nær så slemt som whiskas og godt kan bruges i en periode.

 

Det er faktisk dyrere at fodre med supermarkedsfoder, end det er at fodre med kvalitets-kattefoder, i og med at katten spiser mere, og du kan risikere at pga. mineralindholdet i det "billige" vådfoder, der ikke er afbalanceret, at katten får en urinvejslidelse, som så skal behandles = lig med yderligere dyrlægeregninger.

 

Hvis man nu bestiller det fra udlandet, tag f.eks

 

www.tiershop.de

 

www.nutrecare.co.uk

 

eller gode gamle www.zooplus.de

 

Der kan man alle steder få kvalitetskattefoder.

 

Vi har købt diætfoder fra udlandet til vores katte de sidste 6 år, fordi det er så meget billigere end fra dyrlægen. Grunden til vores misser får diætfoder er, at de først fik foder til neutraliserede katte, men så blev min ene kat syg med blæresten der blev tilbagevendende, plus mine anden kat har gigt også kræver dyrlæge-specialfoder. Så det sparer vi 1000-vis af kroner på hvert år ved at købe fra udlandet.

 

Jeg giver 280 kr for en 6 kg sæk diætfoder som dyrlægen vil have over 550 kr for. Fra nutrecare. Vi køber så 18-24 kg af gangen fordi det er billigst i fragt (fragten er den samme uanset hvor meget man bestiller).

 

Her er en mindre portion RC diet feline dental, fra RC's dyrlæge-serie.

3,5 kg til 175 kr.

 

Royal Canin veterinary diet feline Dental SO cat food | Royal Canin

 

 

RC oralcare i større portioner er også billigt på Zooplus

Royal Canin Katzenfutter günstig bei zooplus: Royal Canin Oral Sensitive 30

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Tonks, hvis den er helt galt med økonomien, så ved du godt, at du kan søge økonomisk støtte til dyrlægeregningen? Nu kender jeg ikke til din situation, men hvis du f.eks er studerende eller arbejdsløs, så kan disse være en hjælp:

 

Jytte & Knud Vagn Thoustrup Nielsen Fond

v/ Dyrlæge Vibeke Korup

Uhresøvej 23 7500 Holstebro

------------------

Dyrenes Dag Kommite

Hovedvejen 46 5750 Ringe

tlf. 65 99 28 45 email. [email protected]

----------------------

Fr. Sophie Johansens legat

Den Kgl. veterinær & Lanbohøjskole

Studieforvaltningen

Bülowsvej 17

1870 Frederiksberg C

-----------------------

Bamses Venner

Yder tilskud til pensionister og andre mindre bemidledes dyrlægebehandling

af hunde, katte og andre mindre husdyr. Kriteriet for ydelse af tilskud er

økonomisk trang. Ansøgning om tilskud rettes normalt inden behandling

iværksættes og efter samråd med den behandlende dyrlæge.

Ansøgningsskema: nej.

Dyrehospitalet Hobrovej, Dyrlæge Thomas O. Larsen, Hobrovej 40, 9000

Aalborg.

 

Som studerende med en kat, der dengang muligvis havde jordens værste immunforsvar og som konstant skulle til akut behandling og desværre var for gammel til sygeforsikring, benyttede jeg mig tit af den første fond. Det var en stor hjælp. Jeg er dem evig taknemmelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J
Tonks, hvis den er helt galt med økonomien, så ved du godt, at du kan søge økonomisk støtte til dyrlægeregningen? Nu kender jeg ikke til din situation, men hvis du f.eks er studerende eller arbejdsløs, så kan disse være en hjælp:

 

Jytte & Knud Vagn Thoustrup Nielsen Fond

v/ Dyrlæge Vibeke Korup

Uhresøvej 23 7500 Holstebro

------------------

Dyrenes Dag Kommite

Hovedvejen 46 5750 Ringe

tlf. 65 99 28 45 email. [email protected]

----------------------

Fr. Sophie Johansens legat

Den Kgl. veterinær & Lanbohøjskole

Studieforvaltningen

Bülowsvej 17

1870 Frederiksberg C

-----------------------

Bamses Venner

Yder tilskud til pensionister og andre mindre bemidledes dyrlægebehandling

af hunde, katte og andre mindre husdyr. Kriteriet for ydelse af tilskud er

økonomisk trang. Ansøgning om tilskud rettes normalt inden behandling

iværksættes og efter samråd med den behandlende dyrlæge.

Ansøgningsskema: nej.

Dyrehospitalet Hobrovej, Dyrlæge Thomas O. Larsen, Hobrovej 40, 9000

Aalborg.

 

Som studerende med en kat, der dengang muligvis havde jordens værste immunforsvar og som konstant skulle til akut behandling og desværre var for gammel til sygeforsikring, benyttede jeg mig tit af den første fond. Det var en stor hjælp. Jeg er dem evig taknemmelig.

Den første fond du nævner er faktisk min dyrlæge :blink: vidste slet ikke hun var med i sådan noget :-D undskyld for OT :oops:

 

Håber da at Chapper for det bedre :cry: og at det ikke er slemt

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første fond du nævner er faktisk min dyrlæge :blink: vidste slet ikke hun var med i sådan noget :-D undskyld for OT :oops:

 

Håber da at Chapper for det bedre :cry: og at det ikke er slemt

 

Den sidste er mine dyrlæger jeg benytter til mine misser. Jeg vidste faktisk heller ikke de var med i sådan noget :-D

 

Men jeg krydser self. også fingre for Chapper :x: og håber at han snart bliver rask.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Jeg har så hørt det samme som mk101 :hmm: at hunde ALDRIG må få kattemad, men at katte godt kan leve af hundemad. Og det er ikke fordi jeg har et valg, han æder det der står til izzie jo :genert:

 

Og han får jo også kattemad bare ikke det dyre, fordi finanserne ikke lige er til at fodre 2 møgdyr med Olivers. Det er jo altså en aaanelse pebret :genert:

 

Men jeg ringer om lidt til dyrlægen og hører om vi kan lave en aftale...

 

Præcist som herhjemme - Mio står bare og glor på Pippi mens hun æder hans mad! :stupid:

 

Håber du har fundet en løsning, så chappen kan komme til tjek :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme :mrsgreen:

 

hehe..bare en almindelig gang tandkødsbetændelse :blink: men jo han mangler en kindtand :hmm: lægen sagde at det var ikke noget problem, så jeg fik nogle prøver på noget tand-foder-halløjsa og skal så komme ind og købe mere når det er brugt, så vil han hjælpe mig med en regning af en art :klap:

 

Fik også lige tjekket hans øre, han havde godt nok øremider men dem har det loppemiddel han fik sidste uge taget :klap: og så nu vi var der fik jeg ham lige vaccineret. Så 300 kr var alt hvad jeg skulle af med :lol: krisen er afværget :5up:

 

Det var så lige de 300 kr jeg sled for hele formiddagen, men det er så fair nok :mrsgreen:

 

 

Nu oprettede jeg jo ikke den her tråd, for at sige "HAHA min kat har totalt ondt og jeg har brugt aaaalle mine penge på en compuuuuuteeeer" :drille:

 

Ej vel :blink: jeg har jo penge, men er afhængig af at mine bedstemødre eller mor eller dyrlægen er lidt large og kan lægge ud og sådan. For jeg tjener pengene om sommeren, og har endnu ikke fået de penge jeg har tjent i april.

Jeg ved godt at dyr koster penge, jeg er ikke helt dum. :blink: Jeg tænkte at hvis i nu kunne berolige mig med at det nok bare var lidt tandkøds halløjsa :vedikke: så var der ingen grund til at stresse over det, som jeg plejer.

 

Ved ikke hvorfor det undrer mig at tråden udviklede sig som den har gjort :lol: det gør de jo altid. Hvis jeg kunne fornemme at Chaplin var i store smerter, hvis han ikke spiste var jeg jo selvfølgelig bare taget afsted med det samme, ingen tvivl om det.

 

Synes bare tit at en myg blir til 5 elefanter herinde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt det ikke var værre, og dyrlgen var til at tale med omkring regningen :5up:

 

Ja det var dejligt :mrgreen: heldigvis havde jeg lige penge med, vidste jo bare ikke om det ville blive mere end 300 kr :vedikke:

 

hmm...tror altså ikke chapper gider æde de der nye foderpiller, de er jo på størrelse med nødder manner :shock::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Hvis han ikke er så vild med det nye foder, så kan du også købe PlaqueOff, selvom det er vist mere tandsten og plak, det modvirker. Jeg har dog set nogle dyrlæger sælge det til forebyggelse af tandkødsbetændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo for at han skal bruge sine tænder mere :mrgreen:

 

Jaja :drille: men det nytter jo ikke noget hvis møgkræet holder mig vågen hele natten med sin "miiiiiiaaaaaaauuuuu....mooooaaaarrrr....jeeeeeg eeeeer suuuuuUUUUuuuuullllttteeeeeennnnn" sang :rolleyes: for SÅ blir han squ solgt :fornaermet:

 

 

Chapper er faktisk blevet sammenlignet med hunden Marley idag :lol: (fra filmen Marley & Me) det er officielt! Jeg HAR verdens værste kat :stupid::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog dejligt at læse. Sikke en fin dyrlæge du har.:5up:

 

Mine katte får en blanding af 2/3 alm foder og 1/3 piller der forebygger tandkødsbetændelse (oral, dental eller hvad det plejer at hedde), det holder tandproblemer fra døren. Har nemlig også haft problemer med min den ene mis og det kunne nemt have endt i tandrensning i fuld narkose. Så det virker altså!

 

På zooplus har de sanabelle sensitiv 10 kg for 282 kr. Sådan en sæk holder jo mnge måneder.... Det er billigt og godt foder og jeg kender flere pådrættere der fodrer med det. Og jeg gør også selv! Og mine katte er virkelig kræsne. :rolleyes:

 

Suppler med en 5 kg's sæk af noget oral/ dental... så er du godt igang. Og drop så alt vådfoderet.:-D

 

 

Fik du forresten ikke noget antibiotika med til den tandkødsbetændelse? da min kat var ved dyrlægen med det problem fik vi både antibiotika og smertestillende med hjem og kontrol om 10 dage. Og hendes symptomer var ikke så slemme som Chappers lyder det som. (Hun havde en 'rød sytråd' nogle steder i overmunden og så havde hun en løs fortand. Ingen dårlig ånde).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Jaja :drille: men det nytter jo ikke noget hvis møgkræet holder mig vågen hele natten med sin "miiiiiiaaaaaaauuuuu....mooooaaaarrrr....jeeeeeg eeeeer suuuuuUUUUuuuuullllttteeeeeennnnn" sang :rolleyes: for SÅ blir han squ solgt :fornaermet:

 

 

Chapper er faktisk blevet sammenlignet med hunden Marley idag :lol: (fra filmen Marley & Me) det er officielt! Jeg HAR verdens værste kat :stupid::lol:

 

Mig ik forstå, jeg er viiiiild med Marley! :vuf:

 

Og det med maden.. kan du måske prøve at holde ud de nætter det tager for misser at finde ud af det ikke hjælper at larme og at man kun får den mad der ligger i skålen? - har du evt. et par ørepropper og lås til skabene?! :engel:

Ej, håber du får ham til at spise det nye foder :x:, ellers må Pippi komme forbi og vise hvordan man gør.. :hmm: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog dejligt at læse. Sikke en fin dyrlæge du har.:5up:

 

Mine katte får en blanding af 2/3 alm foder og 1/3 piller der forebygger tandkødsbetændelse (oral, dental eller hvad det plejer at hedde), det holder tandproblemer fra døren. Har nemlig også haft problemer med min den ene mis og det kunne nemt have endt i tandrensning i fuld narkose. Så det virker altså!

 

På zooplus har de sanabelle sensitiv 10 kg for 282 kr. Sådan en sæk holder jo mnge måneder.... Det er billigt og godt foder og jeg kender flere pådrættere der fodrer med det. Og jeg gør også selv! Og mine katte er virkelig kræsne. :rolleyes:

 

Suppler med en 5 kg's sæk af noget oral/ dental... så er du godt igang. Og drop så alt vådfoderet.:-D

 

 

Fik du forresten ikke noget antibiotika med til den tandkødsbetændelse? da min kat var ved dyrlægen med det problem fik vi både antibiotika og smertestillende med hjem og kontrol om 10 dage. Og hendes symptomer var ikke så slemme som Chappers lyder det som. (Hun havde en 'rød sytråd' nogle steder i overmunden og så havde hun en løs fortand. Ingen dårlig ånde).

 

Ja min dyrlæge er deeejlig :klap:

 

Nope ingen antibiotika :vedikke: men min dyrlæge er også af den overbevisning at man ikke skal give antibiotika osv til små infektioner, så han mener åbenbart ikke det var så slemt :hmm: fik ham til at kigge to gange og anden gang opdagede han den manglende kindtand :genert: og han har jo ikke ondt :vedikke:

 

Mig ik forstå, jeg er viiiiild med Marley! :vuf:

 

Og det med maden.. kan du måske prøve at holde ud de nætter det tager for misser at finde ud af det ikke hjælper at larme og at man kun får den mad der ligger i skålen? - har du evt. et par ørepropper og lås til skabene?! :engel:

Ej, håber du får ham til at spise det nye foder :x:, ellers må Pippi komme forbi og vise hvordan man gør.. :hmm: :mrgreen:

 

:lol: jaaa....skal man jo sige når man HAR en Marley :drille:

 

Jaa...blir jeg squ nok nødt til :genert: ellers ryger han bare ud. Jeg plejer at smide ham ud når han begynder kl.4 om morgenen :damn: For DER gider jeg fandeme ikke stå op! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

 

:lol: jaaa....skal man jo sige når man HAR en Marley :drille:

 

Jaa...blir jeg squ nok nødt til :genert: ellers ryger han bare ud. Jeg plejer at smide ham ud når han begynder kl.4 om morgenen :damn: For DER gider jeg fandeme ikke stå op! :evil:

 

Mio er altså golden og ik lab! :fornaermet: Men hvad angår opførsel, så har du nok lidt ret.. :engel:

 

Fandt forresten lige det her, det kan du vise til chapperen :mrgreen:

 

[media]http://4.bp.blogspot.com/_T-zS1mrJn4U/S446vGBf07I/AAAAAAAAAD8/KJQV64IKvto/s1600/cat%2B2.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio er altså golden og ik lab! :fornaermet: Men hvad angår opførsel, så har du nok lidt ret.. :engel:

 

Fandt forresten lige det her, det kan du vise til chapperen :mrgreen:

 

[media]http://4.bp.blogspot.com/_T-zS1mrJn4U/S446vGBf07I/AAAAAAAAAD8/KJQV64IKvto/s1600/cat%2B2.jpg[/media]

 

Chapper er en hard-core, badass mother-kitter :cool::mrgreen::cool: no tandbrusher skræmmer pelsen af ham :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

bare lige en indskydelse - katte KAN godt OVERLEVE på hudnefoder, men det er langt fra optimalt og de vil komme til at lide af bl.a. proteinmangel...

 

Sanabelle har lavet flere typer foder og mine katte var rigtig glade for det - lige indtil det trickede min hunkats foderallergi...

Sanabelle Grande var klart mine katte favorit - og kroketstørrelsen er rigtig god til tænderne! (og man skal ikke afskrække sig af ordet "grande" og det oprindeligt er lavet til store racer - min lille burmeser pige spiste dem fint med hendes lille tandsæt, som btw blev überflot af det! :5up: )

 

desværre må de nu "nøjes" med "allergi"-foderet James Wellbeloved fiske versionen... det har "ok" størrelse kroketter og man er ude over risikoen for kyllingeallergi.. (og en sæk på 10 kg koster under 400 og holder herhjemme 13 uger til to katte :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ihh godt katten var ok!

 

Ej jeg kender så udmærket det med en kat der ikke gider tygge sit foder, da vi havde hunkatten valgte jeg foder ud fra størrelsen på pillerne, så hun var tvunget til at tygge. Helt doven var hun. Det tog nogle dage, men så spiste hun normalt igen.

 

Ja jeg synes så heller ikke at kitekat er et fedt produkt, men det er det eneste jeg kan få Skipper til at spise. Har prøvet det meste vådfoder, inklusiv de små vildt dyre mærker på små dåser med fine låg, han nipper lidt og så smutter han videre. Samme procedure med stegt and :shock:

Så efterhånden har jeg opgivet, han får så Acana kattefoder som tørkost. (Købt gennem zooplus.de - væsentligt billigere end her i DK.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
bare lige en indskydelse - katte KAN godt OVERLEVE på hudnefoder, men det er langt fra optimalt og de vil komme til at lide af bl.a. proteinmangel...

 

Ej undskyld, men jeg synes altså sådan noget er totalt mærkeligt at skrive :confused: Ja selvfølgelig kan en kat overleve på hundefoder, en hund kan også overleve på kattefoder og jeg kan overleve på MC Donalds........

Spørgsmålet er bare hvor lang tid.

 

Der er bare som regel en skide masse følgesygdomme, og desværre har jeg talt med folk som mente at dyr kunne overleve på det ene og det andet, de mener endda også at det er helt normalt at katten ser gammel ud og klar til at dø i en alder af 8 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Dejligt at det ikke var værre med Chapper :5up:

Og godt at læse at du tog afsted med ham igår - så det var dejlig læsning, også at du slap med skrækken og heller ikke fik nogen stor regning! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...