Hop til indhold

Den fælles agility-tråd


Aina B
 Share

Recommended Posts

Så kom vi også hjem fra vores første konkurrence og i øvrigt også første gang vi har prøvet at løbe en hel bane og en anden bane end den vi plejer :genert:

 

Det gik rimeligt... Vi løb fire løb. Agility begynder, agility cup (for alle klasser), spring begynder og spring cup.

Har aldrig prøvet at løbe agility, hvor der var så mange indbyggede snydeting med: altså spring lige foran tunnellen og omvendt, som ikke skulle tages på det tidspunkt hvor hunden kommer ud. Pose, der lå modsat vej end springet før den slags. :mrgreen:

 

Vi blev disket i begge begynderbaner fordi jeg ikke gjorde det godt nok.:roll: Første gange løbe jeg ikke langt nok ind mellem to spring, hvor Jodie skulle lave en skarp kurve - derfor tog Jodie samme spring både frem og tilbage - øv - ellers fejlfrit.

Anden disk skete i spring begynder, på allersidste spring, hvor jeg viftede med den forkerte hånd og Jodie derfor troede at hun skulle løbe omkring springet og tog det bagfra... øv igen

 

i begge cup-løb klarede vi det fint, men fik mange småfejl, fordi Jodie er sindssygt meget hurtigere end mig og jeg derfor skal kunne dirigere hende på afstand - Det betyder at der af og til kommer lidt usikkerhed fra Jodies side, hvor hun kommer til at kigge tilbage på mig for at eftertjekke om det nu lige var det spring hun skulle tage...Den slags bliver desværre betragtet som en vægring.

 

Men alt i alt var det faktisk en fantastisk dag trods regnen - Hyggelige mennesker og Jodie løb egentlig fuldstændig som jeg bad hende om - hun var eksemplarisk. Ikke noget med at snuse, løbe sin egen bane, vægre ved nogen af de forhindringer hun aldrig havde set før eller noget som helst. Fik klart bevist at det hele handler om øvelse og atter øvelser og glæder mig vildt til næste gang.

 

Har bare lyst til mere og kan slet ikke vente... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 610
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du har nok ret i, at I supermarkeder og små legetøjsbutikker er det en sæsonvare, men i Toys R Us kan du ihvertfald få dem hele året rundt... Så dem også i Kvickly igår, så de er på hylderne nu rundt omkring :-D

 

Jeg tror nok, at Frk. Smilla har de der "rigtige" slalom-pinde man kan købe i dyreforretninger, men at hun synes det var for vakkelvorent, og derfor bruger mikadopindene istedet :hmm: men det kan godt være, at jeg husker forkert...

 

Jeg har købt mine mikadostænger på nettet til 99 kr inkl levering. Rigtig godt køb og idé. (Takket være Amocca). :-D

 

Har også hunde-slalompindende (det blå plastic sæt). Jeg er ikke særlig glad for dem. For det første skal de 'boltes' fast til jorden, så de ikke er til at flytte rundt på. Og så er jeg ret sikker på, at mellemrummene (mellem pindende) er mindre end dem de har i klubben. :hmm: Jeg har godt nok været for doven til at måle dem :oops:

 

 

Når I træner indgange til slalom, bruger I så kun 2 pinde? Ved hunden så godt det er slalom den træner? Har tænkt på om jeg skal bruge 3 pinde i stedet. Er der en begrundelse for at bruge 2?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt mine mikadostænger på nettet til 99 kr inkl levering. Rigtig godt køb og idé. (Takket være Amocca). :-D

 

Når I træner indgange til slalom, bruger I så kun 2 pinde? Ved hunden så godt det er slalom den træner? Har tænkt på om jeg skal bruge 3 pinde i stedet. Er der en begrundelse for at bruge 2?

 

Brug ALTID et lige antalt pinde, for at hunden får både indgang og udgang rigtig. 2 pinde er bedst i starten, for det vigtigste i slalom er korrekt indgang uanset hvor du står i forhold til den. I starten står du selvfølgelig tæt ved med hunden på venstre side mellem dig og indgangen. Senere skal du kunne stå på den anden side af indgangen og hunden skal stadig gå korrekt ind. Du bevæger dig altså i en cirkel, hvor du rykker længere og længere rundt om indgangen inden du sender hunden ind.

Selve slalomen er nemmere at lære end indgang - Det skal nok komme

Link til indlæg
Del på andre sites

Brug ALTID et lige antalt pinde, for at hunden får både indgang og udgang rigtig. 2 pinde er bedst i starten, for det vigtigste i slalom er korrekt indgang uanset hvor du står i forhold til den. I starten står du selvfølgelig tæt ved med hunden på venstre side mellem dig og indgangen. Senere skal du kunne stå på den anden side af indgangen og hunden skal stadig gå korrekt ind. Du bevæger dig altså i en cirkel, hvor du rykker længere og længere rundt om indgangen inden du sender hunden ind.

Selve slalomen er nemmere at lære end indgang - Det skal nok komme

 

Ups, det med antal pinde var da vist godt af få med. Logisk egentligt. :oops: :stupid:

 

Hun kan godt slalom med 8 pinde i flot tempo og hun kan også tage indgangene kl 5-6-7 med mig på hver side (og fra på afstand). Men jeg mangler de øvrige klokkeslet og mangler at sætte en forhindring op foran (så det begynder at ligne en bane).

 

Og så troede jeg næsten det var en hjælp for hende med 3 pinde, fordi det lignede mere en rigtig slalom i stedet for bare med 2 pinde. Men den retter jeg lige. :mrgreen:Tak for det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine havde en herlig dag!

 

Første løb, jeg gemte mig mellem to telte for Petrine var 'en anelse' klistret, interessant at høre folk beundre Petrines yndighed, kikset da hun spurtede hen til mig, istedet for at hoppe rundt med far, midt på banen fik hun anfald og løb i cirkler.

Andet gennemløb strejkede hun cirka halvvejs, stoppede bare og stod stille. Sidste runde, for sjov, fik jeg så lov at løbe, gik vist ret godt med fuld fart og koncentration, hvis jeg så bare havde haft lidt styr på hende istedet for at spurte også. Alt i alt en herlig dag, vi er alle 3 gået i koma (film kommer først i morgen :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

iiih hvor er det spændende med alle jer der har været til konkurrence, glæder mig til at se videoer :klap:

 

Karla og jeg skal til DGI konkurrence i aften, så jeg håber det holder tørt :x:

 

 

Ih altså, jeg skulle egentlig have været meldt til, men ombestemte mig. Synes der er så langt til Horsens når det er en hverdagasaften.

Men held og lykke - og husk nu at komme med både video og resultater :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih altså, jeg skulle egentlig have været meldt til, men ombestemte mig. Synes der er så langt til Horsens når det er en hverdagasaften.

Men held og lykke - og husk nu at komme med både video og resultater :-D

 

Øv, at I ikke kommer, det kunne ellers have været sjovt og hyggeligt

 

Jeg ved ikke om der kommer video og billeder, det er jo kun en for sjov konkurrence, så min træner (som normalt står for videooptagelserne) kommer ikke... og selvom jeg kender minimum 1 anden der skal løbe, så er mit eget kamera der kan optage video desværre gået i udu :megaked:

 

Så det afhænger af, om der er nogen der tilfældigvis gider at optage os og dele det med mig ... eller om jeg kan overtale manden til at komme med ... det sidste afhænger vist af vejret hehe... Han kommer næppe hvis det er koldt og vådt... Man skulle have giftet sig med en hundenørd...

 

Men resultater og fortælling om hvordan det gik skal nok komme :mrgreen: Jeg forventer at blive disket - men nu må vi se :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeklubben i Lyngby har træning torsdag formiddag :banan:, har skrevet for at høre om vi er kvalificerede og ihvertfald vil vi gerne skrives op - er SÅ imponeret over Petrines indsats i weekenden, film er på vej til youtube netop nu (lidt u-agility, men hendes stressniveau er faldet helt vildt det sidste halve år, har seriøst hjupet at rende på udstillinger med Petrine og bare se på)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeklubben i Lyngby har træning torsdag formiddag :banan:, har skrevet for at høre om vi er kvalificerede og ihvertfald vil vi gerne skrives op - er SÅ imponeret over Petrines indsats i weekenden, film er på vej til youtube netop nu (lidt u-agility, men hendes stressniveau er faldet helt vildt det sidste halve år, har seriøst hjupet at rende på udstillinger med Petrine og bare se på)

 

Ja, der var virkelig mærkbar forskel på i går og så på hendes stressniveau til TAK Cup i efteråret. :5up: Og jeg kan godt forstå, at du er tilfreds, det var jo sammen med dig, at hun løb super flot og fokuseret, men noooot so much sammen med manden... :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeklubben i Lyngby har træning torsdag formiddag :banan:, har skrevet for at høre om vi er kvalificerede og ihvertfald vil vi gerne skrives op - er SÅ imponeret over Petrines indsats i weekenden, film er på vej til youtube netop nu (lidt u-agility, men hendes stressniveau er faldet helt vildt det sidste halve år, har seriøst hjupet at rende på udstillinger med Petrine og bare se på)

 

dejligt med stressniveauet og vi glæder os til filmen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom vi også hjem fra vores første konkurrence og i øvrigt også første gang vi har prøvet at løbe en hel bane og en anden bane end den vi plejer :genert:

 

Det gik rimeligt... Vi løb fire løb. Agility begynder, agility cup (for alle klasser), spring begynder og spring cup.

Har aldrig prøvet at løbe agility, hvor der var så mange indbyggede snydeting med: altså spring lige foran tunnellen og omvendt, som ikke skulle tages på det tidspunkt hvor hunden kommer ud. Pose, der lå modsat vej end springet før den slags. :mrgreen:

 

Vi blev disket i begge begynderbaner fordi jeg ikke gjorde det godt nok.:roll: Første gange løbe jeg ikke langt nok ind mellem to spring, hvor Jodie skulle lave en skarp kurve - derfor tog Jodie samme spring både frem og tilbage - øv - ellers fejlfrit.

Anden disk skete i spring begynder, på allersidste spring, hvor jeg viftede med den forkerte hånd og Jodie derfor troede at hun skulle løbe omkring springet og tog det bagfra... øv igen

 

i begge cup-løb klarede vi det fint, men fik mange småfejl, fordi Jodie er sindssygt meget hurtigere end mig og jeg derfor skal kunne dirigere hende på afstand - Det betyder at der af og til kommer lidt usikkerhed fra Jodies side, hvor hun kommer til at kigge tilbage på mig for at eftertjekke om det nu lige var det spring hun skulle tage...Den slags bliver desværre betragtet som en vægring.

 

Men alt i alt var det faktisk en fantastisk dag trods regnen - Hyggelige mennesker og Jodie løb egentlig fuldstændig som jeg bad hende om - hun var eksemplarisk. Ikke noget med at snuse, løbe sin egen bane, vægre ved nogen af de forhindringer hun aldrig havde set før eller noget som helst. Fik klart bevist at det hele handler om øvelse og atter øvelser og glæder mig vildt til næste gang.

 

Har bare lyst til mere og kan slet ikke vente... :banan:

 

Hihi, sådan havde jeg det også efter min første konkurrence i Odder, og da 2. konkurrence i Viby gik så fantastisk, så var det jo bare endnu mere motiverende til mere mere mere! :mrgreen:

 

Så vi løber DGI konkurrence idag, træningskonkurrence d. 8ende og DCH konkurrence d. 12 her i juni... så må jeg se hvad jeg kan finde og melde mig til i juli :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det gik godt med jer i går aftes Karla og Amocca :)

 

Efter min konkurrence i går har jeg sovet totalt dårligt - mon det er almindelig begynder eftervirkninger? Jeg har simpelthen drømt om samtlige fire baner og om hele vores gennemløb- vågnede hver gang vi lavede en fejl :roll:

 

Tror simpelthen min hjerne er overkørt efter at have memoreret fire baner af 20 forhindringer i går... Havde mareridt over at Jodie var så hurtig i forhold til mig og jeg følte bare at vi skulle ud og træne med det samme - der er pludselig så meget at øve os på. Jeg tænker at jeg er nødt til at lære Jodie at blive dirigeret på afstand - Jeg vil i hvert fald ikke begynde at tage farten af hende... Hun kan allerede forhindringernes navne, men vi mangler her-ud og jeg mangler at blive tusinder af gange mere opmærksom på mit kropssprog....

 

Pyha... Tror jeg har svært ved at tabe - Hehe :shock: :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det gik godt med jer i går aftes Karla og Amocca :)

 

Det er først i aften :mrgreen: men tak for tanken...

 

Efter min konkurrence i går har jeg sovet totalt dårligt - mon det er almindelig begynder eftervirkninger? Jeg har simpelthen drømt om samtlige fire baner og om hele vores gennemløb- vågnede hver gang vi lavede en fejl :roll:

 

Tror simpelthen min hjerne er overkørt efter at have memoreret fire baner af 20 forhindringer i går... Havde mareridt over at Jodie var så hurtig i forhold til mig og jeg følte bare at vi skulle ud og træne med det samme - der er pludselig så meget at øve os på. Jeg tænker at jeg er nødt til at lære Jodie at blive dirigeret på afstand - Jeg vil i hvert fald ikke begynde at tage farten af hende... Hun kan allerede forhindringernes navne, men vi mangler her-ud og jeg mangler at blive tusinder af gange mere opmærksom på mit kropssprog....

 

Pyha... Tror jeg har svært ved at tabe - Hehe :shock: :damn:

 

Jeg er jo sådan en tøs, at jeg kun melder os til i klasse 1 spring og ag... netop fordi jeg ikke orker at memorere 4 baner :lol: så for nu, nøjes jeg med 2 løb pr konkurrence... næste sæson begynder jeg nok at løbe åben også...

 

Du er ikke ene om at skulle være mere opmærksom på dit kropssprog. Karla er simpelthen så irriterende fintfølende, at en fod drejet den forkerte vej, kan få hende til at løbe udenom og tage forhindringen bagfra, eller tage en hel anden forhindring end jeg havde tænkt mig :vedikke::lol:

 

Jeg vil sige - på trods af, at jeg normalt er en dårlig taber :mrgreen: - at jeg faktisk ikke synes det er slemt at tabe i det her... Selv de allermest rutinerede førere laver fejl og ender med disks af og til, så det tager jeg altså ikke så tungt...

 

Så længe Karla og jeg kan have det sjovt på banen hver evig eneste gang - så er det at vinde bare en über bonus :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det er først i aften :mrgreen: men tak for tanken...

 

 

 

Jeg er jo sådan en tøs, at jeg kun melder os til i klasse 1 spring og ag... netop fordi jeg ikke orker at memorere 4 baner :lol: så for nu, nøjes jeg med 2 løb pr konkurrence... næste sæson begynder jeg nok at løbe åben også...

 

Du er ikke ene om at skulle være mere opmærksom på dit kropssprog. Karla er simpelthen så irriterende fintfølende, at en fod drejet den forkerte vej, kan få hende til at løbe udenom og tage forhindringen bagfra, eller tage en hel anden forhindring end jeg havde tænkt mig :vedikke::lol:

 

Jeg vil sige - på trods af, at jeg normalt er en dårlig taber :mrgreen: - at jeg faktisk ikke synes det er slemt at tabe i det her... Selv de allermest rutinerede førere laver fejl og ender med disks af og til, så det tager jeg altså ikke så tungt...

 

Så længe Karla og jeg kan have det sjovt på banen hver evig eneste gang - så er det at vinde bare en über bonus :banan:

 

Kanon indstilling at have og jeg har det også på samme måde med hundene. :-D

 

Vi går jo også vanvittigt meget op i heste, men jeg konkurrere ikke mere, kombinationen af at være konkurrencemenneske til fingerspidserne og ligeledes lidt af en perfektionist, holder bare ikke :vedikke:

 

Jeg har det OK med ikke at kunne gennemføre alle ag-løb, tror samværet med hunden bløder en del op - de er jo ligeglade og viser tydeligt, at det hele bare er sjov og spas - min indstilling til det er også at det skal være sjovt! :5up:

 

Dog forstår jeg alligevel ikke helt ordsproget 'tab og vind med samme sind' - for det er eddersvært, at være sur når man vinder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var ude på træningsbanen i dag - Bare for os selv... det var fantastisk. Kunne mærke at både Jodie og jeg havde lært helt vildt meget af at være til konkurrence. Vi er bare vokset helt vildt.

 

Kom til at tænke på at på konkurrencedagen var vi for første gang på en anden bane med en anden slags forhindringer, med andre hunde, andre mennesker, som havde lavet baner, så egentlig er jeg ret stolt over at Jodie gjorde alt hvad jeg bad hende om. Mange af de andre begynderhunde spændede over for at hilse på nye hunde, så snart de fik snoren af - Nogle turde ikke gå op på den fremmmede balance, nogle var bange for posen og flere var bange for den nye vippe og ikke mange gik ind i slalomen korrekt, men Jodie gjorde det hele :banan: På den baggrund er jeg selvfølgelig stolt af min hund. Tror at jeg er skuffet over resultatet fordi mine fejl var SÅ tåbelige. Små bitte fejl, som at ændre mening fordi jeg så at de andre løb en anden vej end jeg havde besluttet eller ikke at løbe langt nok ind mellem springene ved skarpe sving eller ikke at løbe langt nok udad ved skæve fremadsendelse... Dumme mig :stupid:- men jeg gør aldrig de fejl igen. De sidder for evigt rettet i mit hovede - hehe

 

Er i tvivl om man bør melde sig til en masse konkurrencer for at prøve alt muligt af eller om man bør tage det stille og roligt. Vores trænere synes vi skal vente til sydhavscuppen i august - Jeg har lyst til mere, men kan også se hvor meget det kræver af både mig og Jodie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en pragtfuld aften hos DGI i Horsens :mrgreen: Vejret var skønt og selskabet godt. Jeg løb af helvede til, men Karla morede sig fremragende :klap:...

 

Dagens mål var:

1) Bliv på start :5up:

2) fejlfri slalom :5up:

3) fejlfri vippe :5up:

 

Alle 3 opfyldt, så skal ikke klage over noget!

 

Blev nr 3 i første løb (pga. 2 x fejl - hun var langt den hurtigste, så havde hun været fejlfri havde hun vundet) og disket i 2. løb.

 

Billeder fra første løb:

 

Jeg er SÅ klar!

[media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs529.ash1/31040_397054132053_581222053_4301789_877049_n.jpg[/media]

Og du BLIVER! :lol: (det gjorde hun)

[media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs589.snc3/31040_397054137053_581222053_4301790_6543737_n.jpg[/media]

På vej ind i slalom

[media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs569.snc3/31040_397054147053_581222053_4301791_870529_n.jpg[/media]

Vippen

[media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs589.snc3/31040_397054152053_581222053_4301792_4916285_n.jpg[/media]

Ud af tunnel i fuld fart

[media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs529.ash1/31040_397054157053_581222053_4301793_6382999_n.jpg[/media][media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs529.ash1/31040_397054167053_581222053_4301794_4566348_n.jpg[/media]

i luften over et spring, desværre ikke helt skarpt, men det skulle med ;-)

[media]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs589.snc3/31040_397054182053_581222053_4301795_6769224_n.jpg[/media]

og en video fra andet løb:

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en pragtfuld aften hos DGI i Horsens :mrgreen: Vejret var skønt og selskabet godt. Jeg løb af helvede til, men Karla morede sig fremragende :klap:...

 

Dagens mål var:

1) Bliv på start :5up:

2) fejlfri slalom :5up:

3) fejlfri vippe :5up:

 

Alle 3 opfyldt, så skal ikke klage over noget!

 

Blev nr 3 i første løb (pga. 2 x fejl - hun var langt den hurtigste, så havde hun været fejlfri havde hun vundet) og disket i 2. løb.

 

 

Ihhhhh jamen det var jo i aften. :klap::banan: (Jeg ville sgu gerne have set jer og filmet :mrgreen:).

Hvor er det fedt at hun er ved at være så sikker på de ting ovenfor. :-D Jeg synes hun udvikler sig med lynende fart. Og dejligt hun sådan nyder det og bare vil have mere. Der er bare så meget GO i hende. :banan: :5up:

 

Super gode billeder. :lun: :hjerte: :lun:

 

Ville også så gerne have været til en begynder-lokal konkurrence med Smilla i viby i juni måned, men det er desværre i en weekend, hvor vi er på familie tur. ÆV:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

desværre trækker mennesket hende frygteligt ned i denne bane... synes nu heller ikke hun løber særligt godt - men det hjælper jo heller ikke, når hendes handler er en ged :mrgreen:

 

hun er ihvertfald set langt bedre... Der er ikke ret meget selvstændig fremaddrift, hvilket gør det endnu mere besværligt, for så stopper hun op og venter på mig - eller løber i cirkler, så jeg er ved at falde over hende...

 

Vi håber det bliver bedre den 8ende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

desværre trækker mennesket hende frygteligt ned i denne bane... synes nu heller ikke hun løber særligt godt - men det hjælper jo heller ikke, når hendes handler er en ged :mrgreen:

 

hun er ihvertfald set langt bedre... Der er ikke ret meget selvstændig fremaddrift, hvilket gør det endnu mere besværligt, for så stopper hun op og venter på mig - eller løber i cirkler, så jeg er ved at falde over hende...

 

Vi håber det bliver bedre den 8ende :mrgreen:

 

 

Så først video link bagefter, min pc er snege-langsom (hun gjorde det bedre i Viby kan jeg godt se), men synes generelt nu hun løber skide godt og har lige det, der skal til. Det er jo hendes første sæson. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så først video link bagefter, min pc er snege-langsom (hun gjorde det bedre i Viby kan jeg godt se), men synes generelt nu hun løber skide godt og har lige det, der skal til. Det er jo hendes første sæson. :vuf:

 

jojo, jeg har heller ikke noget at udsætte på hende som sådan - omend hun har løbet bedre end idag :mrgreen: men hun morede sig og det er jo det vigtigste... :5up:

 

men vi skal saftsuseme til at have trænet felter :oops: for det er noget rod kan jeg se på videoen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde iøvrigt manden med idag - det er ham der har taget billeder + video med sin iPhone...

 

Han synes godt nok det tog "lang" tid :lol: så jeg skal nok ikke nogensinde tvinge ham med til en "rigtig" konkurrence... hele denne DGI konkurrence var jo afviklet på 4 timer :lol: det er jo ikke ligefrem normen ;-)

 

Men han var meget begejstret over hvor glad og hurtig Karla var og hvor meget hun bare "ville" ud på banen... Så det var jo rart, at han kunne se, hvor glad hun er for at løbe - eftersom har været lidt bekymret for om jeg bare "tvang" hende med, da jeg jo har snakket om agility lige siden vi så hende første gang 2 uger gammel :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jojo, jeg har heller ikke noget at udsætte på hende som sådan - omend hun har løbet bedre end idag :mrgreen: men hun morede sig og det er jo det vigtigste... :5up:

 

men vi skal saftsuseme til at have trænet felter :oops: for det er noget rod kan jeg se på videoen...

 

Men hun springer dem da ikke, gør hun?

Men selvfølgelig kan men vel godt bruge tid på at træne, at hun står stille på dem. Må man have godbidder med på banen, når det er træning?

 

Jeg synes det er lidt forvirrende med de felter, hvorvidt man skal træne dem eller ej. Heriblandt A'et og balancen... især når man har en lille hund. For nogen synes man altid skal, andre synes ikke man skal med A'et (for det er for hårdt) og så er der nogen, der siger at man bare engang imellem skal belønne den for at stå stille og andre gange skal lade den løbe...:confused:

 

Er det mon ikke også forvirrende for hunden?

 

 

Jeg havde iøvrigt manden med idag - det er ham der har taget billeder + video med sin iPhone...

 

 

Det var da godt, han kom med. Må da også være meget sjovt at opleve og se, hvad I bruger så meget tid på. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...