Hop til indhold

World Dog Show 2010


Recommended Posts

Tilmeldingen er lukket, så lige WDS er ikke en mulighed for dig.

Men ellers så snak med opdrætteren, og hør om vedkommende ikke gerne, vil hjælpe dig igang, med at udstille, det er altid rart at have en med, på sidelinien til at hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 345
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Klüssendorf
Lige et spørgsmål til en erfaren udstiller???

 

Hvis man gerne vil udstille sin hund i Herning og ALDRIG har været afsted til sådan noget før... hvad skal man så gøre?????

 

Er medlem af DKK og DRK og hvalpen vil være 15 uger og vaccineret.. (har dog ikke fået stamtavlen fra tyskland endnu)

 

Håber nogle kan hjælpe lidt??

 

Mvh

 

Rikke

 

Hej Rikke.

 

Din hund er slet ikke gammel nok endnu til at deltage på de internationale udstillinger. Her skal hvalpen være mindst 6 måneder. Et godt sted, at starte sin udstillingskarriere, er at tage til noget ringtræning. Det er ikke et kursus, hvor man behøver at melde sig til, man finder blot et sted, hvor der er ringtræning og møder så op. Her kan du jo så forklare ringtræneren, at du er ny i faget, men gerne vil i gang med udstillinger. Så kan I derefter starte med at melde jer til de nationale udstillinger og få lidt øvelse, inden I kaster jer ud i de helt store udstillinger, der godt kan virke temmelig overvældende på en helt lille hvalp.

 

Held og lykke med dit projekt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm-så kunne det være det var lørdag vi skulle komme forbi:slem:

Jeg kunne nu også godt tænke mig at se løverne udstillet..men tvivler på kæresten gider være til hundeudstilling hele dagen:stupid:

Det tager ikke hele dagen at udstilel løver :mrgreen: Men nu har du jo set hvor travlt vi har mens det står på..Men i er da velkomne, i kan altid blive sat i gang med at holde hunde der skal frem og tilbage :mrgreen:..

Jeg vil tro der kommer mindst 50 løver..I Bratislava var der 40 og Danmark ligger bedre placeret end Bratislava

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rikke Bruun

Nå ok - så blev jeg så meget klogere.. Havde blot læst et sted, at der kom en del af racen og at det vist ikke er så ofte det sker...

 

Så må jeg nøjes med at tage ned og kigge istedet :genert:

 

opdrætter er ikke lige en mulighed, da hun bor ca. 1200km væk, så tingene foregår nok lidt anderledes dernede....

 

Jeg syntes da at der stod noget om babydog-klasser et eller andet sted for de helt unge hvalpe... sådan en slags træning uden at det "gælder" rigtigt.

 

Nå men jeg må kigge efter ringtræning - nogle steder i midtjylland der kan anbefales???

 

Mvh

 

Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ok - så blev jeg så meget klogere.. Havde blot læst et sted, at der kom en del af racen og at det vist ikke er så ofte det sker...

 

Så må jeg nøjes med at tage ned og kigge istedet :genert:

 

opdrætter er ikke lige en mulighed, da hun bor ca. 1200km væk, så tingene foregår nok lidt anderledes dernede....

 

Jeg syntes da at der stod noget om babydog-klasser et eller andet sted for de helt unge hvalpe... sådan en slags træning uden at det "gælder" rigtigt.

 

Nå men jeg må kigge efter ringtræning - nogle steder i midtjylland der kan anbefales???

 

Mvh

 

Rikke

 

så vidt jeg ved, er der kun babyklasser på skuer. Men det er også et godt sted at starte - skuerne er mindre og hyggeligere end de rigtige udstillinger...

 

Der er ringtræning i Århus ved Århus Firmasport - men nu er midtjylland jo et meget vidt begreb :lol: så ved ikke om det er i nærheden af dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

så vidt jeg ved, er der kun babyklasser på skuer. Men det er også et godt sted at starte - skuerne er mindre og hyggeligere end de rigtige udstillinger...

 

Der er ringtræning i Århus ved Århus Firmasport - men nu er midtjylland jo et meget vidt begreb :lol: så ved ikke om det er i nærheden af dig?

 

Der er babyklasser på de nationale udstillinger (ikke de internationale som Herning) og så er der tit også babyklasser i special hundeklubberne. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rikke Bruun

tusind tak for alle jeres gode svar...

 

nu har jeg lige brugt noget tid både på DKK og DRK.. og kan ærlig talt ikke finde ud af noget som helst :genert:

 

Hvordan finde man ud af hvor man kan komme til udstilling med lige præcis min hunderace???

 

Jeg har en curly coated retriever, som jo som sagt er baby.... er bare SÅ spændt på at komme afsted og se hvad den slags egentlig går ud på og møde andre krøller osv.

 

Syntes ikke det ser ud som om der er nogle udstillinger for dem ud over brugsprøver m.m. og det er vi ligesom ikke gamle nok til endnu.

 

Mvh

 

Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok for sent at mlede til nu, men den 13 juni er der udstilling i Kreds 6, på banen i sabro på Stillingvej... hvis det er i nærheden, kunne du slå et smut forbi og se hvordan det foregik og få dig en snak med nogle af udstillerne...

 

Der kommer 8 curly coated retrievere, så vidt jeg kan se Diverse

 

det her skal du vist se bort fra, det er mig der ikke kan læse :lol: :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok for sent at mlede til nu, men den 13 juni er der udstilling i Kreds 6, på banen i sabro på Stillingvej... hvis det er i nærheden, kunne du slå et smut forbi og se hvordan det foregik og få dig en snak med nogle af udstillerne...

 

Der kommer 8 curly coated retrievere, så vidt jeg kan se Diverse

Du kigger på hvilken gruppe de er i :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Weber
tusind tak for alle jeres gode svar...

 

nu har jeg lige brugt noget tid både på DKK og DRK.. og kan ærlig talt ikke finde ud af noget som helst :genert:

 

Hvordan finde man ud af hvor man kan komme til udstilling med lige præcis min hunderace???

 

Jeg har en curly coated retriever, som jo som sagt er baby.... er bare SÅ spændt på at komme afsted og se hvad den slags egentlig går ud på og møde andre krøller osv.

 

Syntes ikke det ser ud som om der er nogle udstillinger for dem ud over brugsprøver m.m. og det er vi ligesom ikke gamle nok til endnu.

 

Mvh

 

Rikke

 

Inde på hundeweb.dk kan man under udstillinger søge på udstillinger/skuer for en specifik hunderace. Der ser man, hvem der arrangerer og hvornår der er tilmeldingsfrist.

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår får vi besked om rækkefølgen i de forskellige ringe? Kunne vel tænkes at nogle af udlændingene tog hjemmefra mere end en uge før udstillingen (jeg er utålmodig)

 

Nu er listerne kommet - øj, 38 azawakher, dem må jeg se, alle sammen :klap: Men skal godt nok tidligt afsted, kører vist fra Ringsted kl 5.35 fredag :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe
DE KAGER!!! Altid gode, og meget af dem...

Pånær altså når Freudika glemmer at bage og hun havde lovet det :megaked::megaked:

 

Vi krydser fingre for at hun husker det! Vi glæder os begge. ( kæresten nok mest til at se vores lille Lilli) Det gør jeg selvfølgelig også - men en verdensudstilling er noget specielt..Så er meget spændt på at komme ned og se de mange forskellige hunderacer.

Ja jeg ved der er tryk på, når I er til udstilling..Haha..Men det er nu ret sjovt at opleve!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...