Hop til indhold

Copyright og minstald.dk


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Jeg har slet ikke læst tråden igennem - så jeg undskylder på for hånd :engel:

 

Jeg kender til det. Har tidligere opdaget adskillige af mine hunde der inde og klaget tl minstald.dk

 

Problemet er bare at man skal have en log in og det har jeg egentlig ikke lyst til (lånte et log-in), men måske man skulle bare for at patroliere.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 125
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har slet ikke læst tråden igennem - så jeg undskylder på for hånd :engel:

 

Jeg kender til det. Har tidligere opdaget adskillige af mine hunde der inde og klaget tl minstald.dk

 

Problemet er bare at man skal have en log in og det har jeg egentlig ikke lyst til (lånte et log-in), men måske man skulle bare for at patroliere.

 

Jeg fandt ikke nogle af dine derinde, da jeg tjekkede den anden dag -ikke under aussies, i hvert fald ;-)

 

Men jeg fandt andre danske aussies, som jeg er ret sikker på at de ikke har fået lov at bruge, møgunger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya

Søgte på "Bamse" og der er også mange fejlplacerede racer... også nogen der passede til jer der spurgte... Kan ihvertfald huske Petrine lignede... Sådan lige af toppen af mon hukommelse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Nix, det må i ikke, ...endnu :genert:

Jeg ligner ikke en model til hverdag, så kan godt forstå at i er lidt overraskede:oops:

 

Der er ingen der har skrevet at du ikke ligner en modella :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Jeg er slev bruger på minstald.dk. Har været der inde i 6 år, og siden er virkelig forandret meget. Folk tar bare andres billeder, og siger at de har tilladelse. De laver falske beviser på at de har fået lov til at bruge billederne. På minstald.dk er de aller fleste lige glad med hvad race dyrene er. Og man laver heller ikke dyr med det rigtige navn, som feks hunden på det billede man har taget. Man finder bare på alle mulige navne. Racerne betyder intet. Det eneste som betyder noget er hvor mange staldkroner man kan tjene på de billeder og hvor populær ''Avler'' man bliver. Det er ikke altid at den stald der har hunden i sin stald, som har lagt billedet ind. Man køber og sælger hundene. Udstillerden o.s.v. Det kan feks. være at en af mine hunde aller andre dyr, som jeg har i min stald, har stjålne billeder. Men det har jeg ingen mulighed for at vide. Så jeg har valgt at stoppe med at købe dyr der inde, som jeg ved ikke har egenfotograferede billeder. Og sletter de billeder jeg ved de ikke har tilladelse på.

Det er virkelig blevet et problem at folk bare stjæler billeder. Har oss selv været ude for at møde dyr der inde med billeder af min kanin, min hund eller min gamle hest, som jeg ved at de ikke har tilladelse på. Det kan man blive meget sur af.

Minstald.dk er ikke et sted for kun små piger og heste glade folk. Jeg er selv 19 og er meget mere hunde glad end heste glad. Der er oss nogle der inde som slet ikke kan lide heste, men er der inde for at lave god grafik.

Skal lige sige at der er andre sider, lige så minstald.dk som oss bare stjæler billeder. Så som;

Stallet.se (den svenske udgave for minstald.dk)

Tallini.fi (den finske udgave for minstald.dk)

Minstall.no (den norske udgave for minstald.dk)

Mydreamstable.com (den engelske udgave for minstald.dk)

Og så er der en tysk side, som jeg ikke lige husker hvad hedder.

Beklager mine stave fejle, men er og bor på Færøerne (:

//Berg på minstald.dk

Redigeret af Døgg
Link til indlæg
Del på andre sites

Har i prøvet at kigge derinde??

 

Jeg er nemlig gjort opmærksom på at man ofte kan finde billeder af ens egne hunde derinde!

 

Der er mange brugere som glemmer at spørge de forskellige ejere af diverse billeder, om lov til at bruge dem inden de hapser til sig.

 

Jeg har en enkelt gang givet lov til en pige, at hun måtte bruge mine billeder, men hun skulle tydeligt skrive på billedet, at det var noget som hun havde fået lov til.

 

I går prøvede jeg så at gå derind... simpelthen for at lede efter billeder, og tænk! der var gevinst. Jeg fandt brugeren der havde fået min tilladelse, men såsandelig også en anden som ikke havde fået lov!

 

Jeg kontaktede minstald.dk og fik allerede at vide her til morgen at de nu havde slettet billederne.:5up:

 

Jeg har ikke kigget i de andre racer, men kunne genkende MANGE andre samojeder derinde... om brugerne her har fået tilladelse ved jeg dog ikke.

 

Men hvis i har tid, så synes jeg bestemt at i skal kigge derind og gå på billede-jagt.

 

Du har fuldstændig ret! Nu har jeg været på ms.dk i mange år og jeg ser hverdag billeder uden tilladelse, og det p*sser mig af en eller anden grund af?:damn: Selv har jeg tilladelse på alle de billeder jeg bruger og så skriver jeg der på hvem fotografen er, for jeg synes at det er ham/hende der skal ha' alt rosen for billederne;)

Jeg tjekker gerne om jeres hunde er der inde hvis i vil:)

//Camilla -Enener på minstald

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er super irriterende at alle medlemmer bare stjæler det hele! Jeg blev medlem sidst i 2005 da jeg var 9 år. Jeg har været ivrig bruger af minstald.dk i flere år, men jeg har altid brugt billeder med tilladelse. Her på det seneste er jeg dog begyndt på hundeopdræt med billeder taget af familien :o) jeg prøver så vidt muligt at finde stjålne billeder. Mange har rent faktisk lov til at bruge dem, de beskærer bare copyright på billedet væk og "kommer til" at lade være med at nævne fotografens navn .. men nu er det heldigvis ved at blive en trend af fotografere selv, så lad os håbe at det er en trend der holder ;o) - Cecilie Frölich (Alea på minstald.dk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er især mange der bruger Juliane Meyer's billeder, også selvom hun skriver i sin profil at hun ik vil ha' at hendes billeder bliver brugt på alle minstald hjemmesider. Og hendes copyright tegn bliver også fjernet:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg er slev bruger på minstald.dk. Har været der inde i 6 år, og siden er virkelig forandret meget. Folk tar bare andres billeder, og siger at de har tilladelse. De laver falske beviser på at de har fået lov til at bruge billederne. På minstald.dk er de aller fleste lige glad med hvad race dyrene er. Og man laver heller ikke dyr med det rigtige navn, som feks hunden på det billede man har taget. Man finder bare på alle mulige navne. Racerne betyder intet. Det eneste som betyder noget er hvor mange staldkroner man kan tjene på de billeder og hvor populær ''Avler'' man bliver. Det er ikke altid at den stald der har hunden i sin stald, som har lagt billedet ind. Man køber og sælger hundene. Udstillerden o.s.v. Det kan feks. være at en af mine hunde aller andre dyr, som jeg har i min stald, har stjålne billeder. Men det har jeg ingen mulighed for at vide. Så jeg har valgt at stoppe med at købe dyr der inde, som jeg ved ikke har egenfotograferede billeder. Og sletter de billeder jeg ved de ikke har tilladelse på.

Det er virkelig blevet et problem at folk bare stjæler billeder. Har oss selv været ude for at møde dyr der inde med billeder af min kanin, min hund eller min gamle hest, som jeg ved at de ikke har tilladelse på. Det kan man blive meget sur af.

Minstald.dk er ikke et sted for kun små piger og heste glade folk. Jeg er selv 19 og er meget mere hunde glad end heste glad. Der er oss nogle der inde som slet ikke kan lide heste, men er der inde for at lave god grafik.

Skal lige sige at der er andre sider, lige så minstald.dk som oss bare stjæler billeder. Så som;

Stallet.se (den svenske udgave for minstald.dk)

Tallini.fi (den finske udgave for minstald.dk)

Minstall.no (den norske udgave for minstald.dk)

Mydreamstable.com (den engelske udgave for minstald.dk)

Og så er der en tysk side, som jeg ikke lige husker hvad hedder.

Beklager mine stave fejle, men er og bor på Færøerne (:

//Berg på minstald.dk

 

Kan da se at jeg får travlt:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Du har fuldstændig ret! Nu har jeg været på ms.dk i mange år og jeg ser hverdag billeder uden tilladelse, og det p*sser mig af en eller anden grund af?:damn: Selv har jeg tilladelse på alle de billeder jeg bruger og så skriver jeg der på hvem fotografen er, for jeg synes at det er ham/hende der skal ha' alt rosen for billederne;)

Jeg tjekker gerne om jeres hunde er der inde hvis i vil:)

//Camilla -Enener på minstald

 

 

Det må du meget gerne...Det er nemlig ikke lige altid at jeg har så meget tid... så hvis du har lyst til at holde øje med min samojedtøs derinde engang i ny og næ:engel:... Billederne derinde kan jo kun komme fra et sted.. fra min hjemmeside: www.freya.mono.net

 

Tusind tak:engel::-D

 

Jeg har givet EN lov... og hun har også skrevet mit navn på billederne.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lakis billeder må gerne stjæles :cool: Han eksponeres generelt alt, alt for lidt på nettet. Så når jeg ikke formår at gøre det, så er der frit slag for alle andre :mrgreen: Uden at have været derinde, går jeg dog ud fra at blandingshunde nok ikke sælges. Hvis jeg havde en profil derinde og spillede, ville jeg i hvert fald selv sørge for at have de mest eksotiske hunderacer i verden (men jeg har så nok stadig ikke helt forstået spillet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du meget gerne...Det er nemlig ikke lige altid at jeg har så meget tid... så hvis du har lyst til at holde øje med min samojedtøs derinde engang i ny og næ:engel:... Billederne derinde kan jo kun komme fra et sted.. fra min hjemmeside: www.freya.mono.net

 

Tusind tak:engel::-D

 

Jeg har givet EN lov... og hun har også skrevet mit navn på billederne.:5up:

¨

Jeg tjekker lige;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Trist historie - hvis hjemmesiden der viser billederne ikke selv har ophavsretten til dem, burde i kunne sende en regning. Desværre tror alt for mange at alle billeder er hvermandseje, som de må benytte som de vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu så jeg lige en del billeder jeg har taget af border collier derinde, men ingen af mine hunde... Iih jeg bliver lidt stødt, bare fordi jeg har den grimme korthårede model, så er billederne ikke værd at hugge! Ak ak...

 

Nå, men overvejer om jeg gider kampen med at få mine billeder fjernet.

 

- og en del af mine veninders billeder også

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu så jeg lige en del billeder jeg har taget af border collier derinde, men ingen af mine hunde... Iih jeg bliver lidt stødt, bare fordi jeg har den grimme korthårede model, så er billederne ikke værd at hugge! Ak ak...

 

Nå, men overvejer om jeg gider kampen med at få mine billeder fjernet.

 

- og en del af mine veninders billeder også

 

Aaarjj, dine søde hunde... Jeg vil da godt stjæle nogle af dine billeder, hvis du så får det lidt bedre..?? ;-) Så du om der var nogle af mine derinde? For de er jo af den nuttede langhårede slags... På billeder i hvert fald... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaak! :-)

 

Nej der var ingen af dine, men både Jamie og Theo var derinde, plus andre billeder Åsa har taget. Jeg kunne også kende en del fra Lunatale.tk

 

Der var nogle hvalpebilleder af Tess derinde som jeg har taget, det er vist det hele!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...