Hop til indhold

Beroligende (evt. naturmedicin) efter overfald?


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

En bekendt's meget, meget søde collietæve er blevet overfaldet af en Ambull, som ejeren ikke kunne holde. Donna har fået revet skulderen op og er blevet lappet sammen. På næste tirsdag skal hun tjekkes for om musklerne er læderet og må fjernes.

 

Det er så hvad det er...

 

Men nu spørger Donnas ejer så på Facebook, om der er nogle, der her forslag til, hvad hun kan gøre for at mindske eftervirkningerne? Hun har givet Bach's RR dråber... men er der andet?

 

Og I plejer jo at være så kloge herinde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I sådan et tilfælde ville jeg ikke turde bruge alternative præparater men bede dyrlægen om at give et ordentligt skud stesolid eller lignende, og lidt piller til de efterfølgende dage.

 

Ja, det blev også foreslået derinde - og ville nok også være det, jeg ville hælde til. Men jeg kender (heldigvis) ikke noget til brugen af berolignede på den måde... vil det nedsætte eventuelle følgevirkninger? Hun gik i snor ved siden af ejer og ingen af dem nåede at opfatte noget, før hanhunden var der - med ejer på slæb :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det blev også foreslået derinde - og ville nok også være det, jeg ville hælde til. Men jeg kender (heldigvis) ikke noget til brugen af berolignede på den måde... vil det nedsætte eventuelle følgevirkninger? Hun gik i snor ved siden af ejer og ingen af dem nåede at opfatte noget, før hanhunden var der - med ejer på slæb :cry:

 

Hold kæft hvor er det altså en ufed situation. Man bliver jo aldeles rasende når man hører den slags. :evil: Håber hunden kan komme sig ovenpå den oplevelse.

 

Jeg kan desværre ikke huske hvad det var jeg fik presset dyrlægen til at give Thailo, da han blev overfaldet, men mener det var stesolid. Men det ved en dyrlæge jo, hvis ejeren spørger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det synd for Donna og hendes ejer:megaked:

Det er noget skidt når sådan noget sker. Har jo selv oplevet det - hvor der heldigvis ikke skete så meget fysisk skade, men psykisk kunne man mærke der var sket noget.

 

Jeg har altid brugt DAP - den der til at sætte i stikkontakt og som spray.

Min ene beagle havde det med nytårs problemer og vi brugte det sidste år til ham - hvor han også havde en tøjstrimmel bundet i sin sele med DAP på og det var rigtig godt - Han fandt faktisk frem til DAP - difuseren og sang serenader til den :lol: Jeg brugte det derfor også i dagene efter han var blevet overfaldet af amstaffen.

Lige nu bruger jeg den på min nye beaglehvalp og det kan vi godt mærke allerede efter de få dage vi har haft ham.

 

Jeg ved ikke om det er noget Donna kan få glæde af - ellers syntes jeg da også at dyrlægen nok kunne give hende lidt for roen så hun kan blive sig selv igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rapid Calm skulle have en umiddelbar og rimeligt hurtig virkning. Det er det eneste naturmedicin som jeg har oplevet have en mærkbar effekt på begge mine...

 

Herbal Calm --- Petremedies

 

Ja enig her - og jeg har forøvrigt stadig Asta's piller som jeg bestilte dengang... Dem får du lige næste gang vi ses, for du har sikkert overført pengene for dem :blink::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Man må gå ud fra at dyrlægen har givet beroligende ved behandlingen?

 

Der bør ikke efterfølgende være generel uro. Hvis der er, mener jeg, der skal professionel hjælp til. Det er for mig alt for usikkert at forsøge sig frem med diverse urteremedier - fordi den tid det tager før man finder et middel der virker er en læringseriode for hunden.

 

Hvis hunden generelt er blevet urolig og utryg mener jeg, der skal kemi til.

 

Den store test af eftervirkningerne kommer, når Donna igen præsenteres for en stor hund.

Hun må jo have fået et chok og det skal behandles gennem terapi og støttes med medicin.

 

Dyrlæge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det ejeren, der skal have noget beroligende?

Det må have været en sindsoprivende oplevelse at overvære. Og man kan så næsten ikke undgå at sende forkerte signaler ned gennem snoren..

 

Helt seriøst, så tror jeg det kunne være gavnligt med noget mildt beroligende til ejeren. Enten et naturprodukt, eller noget fra lægen. Det vil jo kun være en overgang, indtil hund og ejer har styr på nerverne igen.

 

Der skal virkelig kraftige ting til for at berolige en hund efter sådan en omgang, hvis ejer selv er nervøs..

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det ejeren, der skal have noget beroligende?

Det må have været en sindsoprivende oplevelse at overvære. Og man kan så næsten ikke undgå at sende forkerte signaler ned gennem snoren..

 

Helt seriøst, så tror jeg det kunne være gavnligt med noget mildt beroligende til ejeren. Enten et naturprodukt, eller noget fra lægen. Det vil jo kun være en overgang, indtil hund og ejer har styr på nerverne igen.

 

Der skal virkelig kraftige ting til for at berolige en hund efter sådan en omgang, hvis ejer selv er nervøs..

 

Det kan der sagtens være noget om - meeen ejer er en ganske rutineret hundefører, så det tror jeg hun er opmærksom på :blink: Som Jeanette ganske rigtigt skriver, så var Donna heldigvis sig selv i går aftes - men det betyder jo ikke, at der ikke kan vise sig noget senere - hos hund eller ejer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan der sagtens være noget om - meeen ejer er en ganske rutineret hundefører, så det tror jeg hun er opmærksom på :blink: Som Jeanette ganske rigtigt skriver, så var Donna heldigvis sig selv i går aftes - men det betyder jo ikke, at der ikke kan vise sig noget senere - hos hund eller ejer!

 

Ja, ejer er meget rutineret. Faktisk var jeg meget overrasket over at hun kunne reagere som hun skriver, hun gjorde. Det ligner bare ikke den XXXXX jeg kender:-) Men det er jo forståeligt nok.. Og jeg synes hun er sej

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, ejer er meget rutineret. Faktisk var jeg meget overrasket over at hun kunne reagere som hun skriver, hun gjorde. Det ligner bare ikke den XXXXX jeg kender:-) Men det er jo forståeligt nok.. Og jeg synes hun er sej

 

Det kan være både en styrke og en svaghed. Hun VED -med hovedet-- hvordan hun skal reagere.

Men hendes hjerte ønsker måske at gøre noget helt andet.

Hvis man alt for meget undertrykker sit hjerte, så kan det gå galt..

 

Det sundeste var måske terapi, hvor hun ikke behøver at være "sej".

 

Men nogle gode samtaler -uden hunde i nærheden- kunne måske gøre det.

--Der kan også være sket det, at hun i situationen har opført sig på en måde, som er helt uforenelig med hendes natur... DET skal osse helst bearbejdes.

 

---Det er bare mere ligetil at fokusere på sin hunds eventuelle problemer...:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale Serene-Um-dråberne, de virker forholdsvist hurtigt også er det måske også en god ide som Birgitta foreslår, det med at ejeren får snakket med nogle om det, for jeg må nok indrømme at efter den berygtede hund her i byen gjorde udfald efter mig, så sidder det i mig hver gang den er indenfor mit synsfelt - og det er altså sværere end man lige tror at kunne abstrahere fra sådanne oplevelser....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være både en styrke og en svaghed. Hun VED -med hovedet-- hvordan hun skal reagere.

Men hendes hjerte ønsker måske at gøre noget helt andet.

Hvis man alt for meget undertrykker sit hjerte, så kan det gå galt..

 

Det sundeste var måske terapi, hvor hun ikke behøver at være "sej".

 

Men nogle gode samtaler -uden hunde i nærheden- kunne måske gøre det.

--Der kan også være sket det, at hun i situationen har opført sig på en måde, som er helt uforenelig med hendes natur... DET skal osse helst bearbejdes.

 

---Det er bare mere ligetil at fokusere på sin hunds eventuelle problemer...:???:

 

Nej, jeg tror du misforstår:-)

 

Hun er normalt roligheden selv. Men her fik hun fortalt ejer af overfaldshund at de kunne skride med lidt andre ord:-).. Efter at have fået navn og adresse. Hun var ikke "sej" sej.. Og jeg tvivler slet ikke på, at hun fik sagt alt det hun ville og kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 years later...

If you are just starting with CBD oil, check out this beginner’s guide first. It explains how to start taking CBD, side-effects to look out for, and how to talk to your doctor and is a must-read for any CBD newbies.

When it comes to PTSD, it is a product of fear and anxiety. Your amygdala is going crazy because it has learned that it needs to be extra careful to keep you safe. CBD oil calms down this response, making your symptoms less severe. If you have frequent outbursts and panic attacks, taking CBD oil through a vape or tincture may be the most effective. These methods of CBD oil work quickly and can help calm you down at the moment.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...