Hop til indhold

Hvad gør du efter den 1. juli ?


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Næste spørgsmål :genert::

 

Fra lovforslaget:

 

Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages. På gader, veje, stier, pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, skal hundene føres i bånd og være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv. Kravet om, at hundene skal føres i bånd, gælder ikke i skove, hvor ejeren har givet tilladelse til, at hunde kan færdes uden bånd. Båndet skal være en fast line med en maksimal længde på 2 m.

 

Hvad så med dem der har købt hunde i perioden 18. marts til den 1. juli, skal disse hunde så aflives?

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste inde på DKK, at loven skal revideres om 3 år - det betyder at det næste valg bliver ekstra vigtigt, for med de "rigtige" i overtal, og et løbende solidt pres, er der en chance for at love revideres til det bedre om 3 år :x:

 

Husk det, når næste kryds sættes :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være, men både du og jeg ved jo at dette vil udvikle sig til en tråd om politik, og det var ikke hensigten

 

Hundeloven ER da politik...

Hverandet indlæg her drejer sig da om politik?

Kommunal eller national...

 

Man kan vælge mellem at lade politikerne bestemme og bøje sig for hundeloven, eller man kan vælge at arbejde aktivt imod hundeloven. Og det ER altså politisk. En skilteskov af protester eller tusindvis af underskrifter på en liste imod hundeloven hjælper IKKE, når politikerne ikke engang lytter til deres egne eksperter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeloven ER da politik...

Hverandet indlæg her drejer sig da om politik?

Kommunal eller national...

 

Man kan vælge mellem at lade politikerne bestemme og bøje sig for hundeloven, eller man kan vælge at arbejde aktivt imod hundeloven. Og det ER altså politisk. En skilteskov af protester eller tusindvis af underskrifter på en liste imod hundeloven hjælper IKKE, når politikerne ikke engang lytter til deres egne eksperter.

Trådstarter har bedt dig om at holde dig til emnet, venligst respekter dette!

 

Skulle du ønske at starte en debat om dit parti, så gør dette i din egen tråd.

 

På forhånd tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for noget men du ved godt, at du kan blive ramt af den nye lov ikke :genert:

 

Det er nu kommunalbestyrelserne, der skal afgøre om der skal være linepåbud, så hvad vil du gøre, hvis byrådet i din kommune bestemmer at det skal der være i din kommune, hvordan vil du håndtere det??

Det jeg skrev, skrev jeg, fordi nogle syntes det var en alletiders idè med at ophæve alle forbud/ krav til kamphunde og indføre linepåbud alle vegne, for alle hunde. :stupid:

 

Vil du udøve civil ulydighed :hmm: og hvis du vil hvordan skiller du dig så ud fra de, der ikke vil sætte en mundkurv på deres hund, men gerne en line :confused:

Hvor får du det fra?.

 

Eneste "lyspunkt" i denne elendighed er, at de "forbudte" kan færdes frit dog med mundkurv i hundeskove og lign. :5up:

 

Det er en generel udtalelse og ikke henvendt til mig, vel?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lusen
Jeg tror de ændrer skæringsdatoen til 1. juli.

 

Endnu et spørgsmål: Hvad med tæver der er drægtige d. 1. juli. Skal deres hvalpe aflives ved fødslen?

 

Du stiller nogle rigtig kedelige spørgsmål :cry:... Men de er pokkers aktuelle netop nu.

jeg sidder og får helt ondt i maven over at lovgivningen er så mangelfuld og efterlader os med så mange ubesvarede spørgsmål.. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste inde på DKK, at loven skal revideres om 3 år - det betyder at det næste valg bliver ekstra vigtigt, for med de "rigtige" i overtal, og et løbende solidt pres, er der en chance for at love revideres til det bedre om 3 år :x:

 

Husk det, når næste kryds sættes :slem:

 

Ved godt at både trådstarter og en moderator ikke finder den slags relevant for emnet :vedikke::confused: men kan man tillade sig at spørge hvor man skal stemme, så? Kun 4 stemte imod og fanden tage mig om jeg vil stemme på enheddslisten. :damn: :lol: Er der nogen der har et overblik over hvilke partier der vil noget andet end bare lige forbud og generelle afstraffelser for alle hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du stiller nogle rigtig kedelige spørgsmål :cry:... Men de er pokkers aktuelle netop nu.

jeg sidder og får helt ondt i maven over at lovgivningen er så mangelfuld og efterlader os med så mange ubesvarede spørgsmål.. :shock:

 

Alle nye love kræver at folk omstiller sig. Tror når chokket lægger sig, at der kommer retningslinier der er klare og som folk kan forholde sig til. Lige nu er det jo nærmest gætværk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle nye love kræver at folk omstiller sig. Tror når chokket lægger sig, at der kommer retningslinier der er klare og som folk kan forholde sig til. Lige nu er det jo nærmest gætværk.

Gad vide hvornår de kommer til at uddybe noget :hmm: Så rent faktisk nyheder her til aften, fordi jeg for en gangs skyld var hjemme :genert: sad og ventede og ventede og ventede, men de sagde jo ikke så meget som et kvæk om noget...

 

Håber de melder hurtigt ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad vide hvornår de kommer til at uddybe noget :hmm: Så rent faktisk nyheder her til aften, fordi jeg for en gangs skyld var hjemme :genert: sad og ventede og ventede og ventede, men de sagde jo ikke så meget som et kvæk om noget...

 

Håber de melder hurtigt ud!

 

Jeg sad også og ventede, men oliekatastrofen, situationen i mellemøsten osv. er åbenbart mere vigtigt at fortælle om. Det nære behøver vi så ikke vide noget om. :vedikke: Tror man skal holde øje med DKK`s hjemmeside, for mon ikke de er blandt dem der ved noget først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt at både trådstarter og en moderator ikke finder den slags relevant for emnet :vedikke::confused: men kan man tillade sig at spørge hvor man skal stemme, så? Kun 4 stemte imod og fanden tage mig om jeg vil stemme på enheddslisten. :damn: :lol: Er der nogen der har et overblik over hvilke partier der vil noget andet end bare lige forbud og generelle afstraffelser for alle hunde.

 

S og SF undlod at stemme fordi de ikke kunne have fået flertal alligevel. Men SFs retsordfører Karina Lorentzen sagde i går i DRs TV-Avis, at SF nu går ind for indførelse af hundekørekort.

Hvad S mener har jeg svært ved at finde ud af. Det har skiftet lidt.

 

Og må i øvrigt erklære mig enig i at man ikke kan komme uden om politik når man diskuterer dette emne.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Ved godt at både trådstarter og en moderator ikke finder den slags relevant for emnet :vedikke::confused: men kan man tillade sig at spørge hvor man skal stemme, så? Kun 4 stemte imod og fanden tage mig om jeg vil stemme på enheddslisten. :damn: :lol: Er der nogen der har et overblik over hvilke partier der vil noget andet end bare lige forbud og generelle afstraffelser for alle hunde.

Her kan du se hvad partierne stemte, selvom jeg ikke ved om jeg må skrive det i denne tråd :vedikke:?

[/url]

Lovforslaget:

Folketinget - 2009-10 - L 163

 

Så dem der stemte imod var Fokus, Enhedslisten og Liberal Alliance.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad også og ventede, men oliekatastrofen, situationen i mellemøsten osv. er åbenbart mere vigtigt at fortælle om. Det nære behøver vi så ikke vide noget om. :vedikke: Tror man skal holde øje med DKK`s hjemmeside, for mon ikke de er blandt dem der ved noget først.

Der har bare været SÅ stor mediestorm over det forslag tidligere, så jeg begriber da virkeligt ikke at de ikke følger op på det.

Det faktum at det hverken er konkretiseret eller særligt vel gennemarbejdet, plejer jo ikke ligefrem at være en hemsko for dem :engel:

 

Jeg følger med hos DKK også. For selvom min hund har stamtavle og dermed en slags fredning i det her, så har den lov med stor sandsynlighed betydning på mit fremtidige virke som instruktør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg skrev, skrev jeg, fordi nogle syntes det var en alletiders idè med at ophæve alle forbud/ krav til kamphunde og indføre linepåbud alle vegne, for alle hunde. :stupid:

 

Jeg er klar over, at du synes, at det er rigtig dumt ja tåbelig at indføre linepåbud for alle racer - men hvis din kommunalbestyrelse beslutter, at det skal der være¨i din kommune, så bliver det sådan .....

 

Hvor får du det fra?.

 

- og jeg spurgte, om du ville følge et linepåbud eller udvise civilulydighed - du har jo Thailo fri alle vegne, så hvad vil du gøre hvis byrådet i din kommune indføre linepåbud :hmm: Det svarede du ikke på .....

 

Det er en generel udtalelse og ikke henvendt til mig, vel?.

 

En generel udtalelse ja :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt at både trådstarter og en moderator ikke finder den slags relevant for emnet :vedikke::confused: men kan man tillade sig at spørge hvor man skal stemme, så? Kun 4 stemte imod og fanden tage mig om jeg vil stemme på enheddslisten. :damn: :lol: Er der nogen der har et overblik over hvilke partier der vil noget andet end bare lige forbud og generelle afstraffelser for alle hunde.

 

Hvis du går ind på ft.dk søger på L163, finder du alle dokumenter omkring den nye lov - deriblandt hvilke modforslag de enkelte partier har stillet, hvordan de har stemt til de forskellige forslag, samt referater af alle 3 folketingsbehandlinger.

 

Det materiale kan man studere og finde frem til hvilket parti man i denne sag er mest for line med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er klar over, at du synes, at det er rigtig dumt ja tåbelig at indføre linepåbud for alle racer - men hvis din kommunalbestyrelse beslutter, at det skal der være¨i din kommune, så bliver det sådan .....

Jeg forstod bare ikke helt hvorfor du bragte den mulighed på bane,.... udfra hvad jeg oprindeligt skrev. Og ja, bliver det besluttet så kan folk jo bare takke ånsvage kamphundeejere for det, og så bliver hundene endnu mere ugle set. Der er da ikke noget værre end at blive straffet fordi andre opfører sig dumt, så i min verden gælder det om at ramme færrest muligt.

 

- og jeg spurgte, om du ville følge et linepåbud eller udvise civilulydighed - du har jo Thailo fri alle vegne, så hvad vil du gøre hvis byrådet i din kommune indføre linepåbud :hmm: Det svarede du ikke på .....

Det har jeg faktisk ikke, for han er jo døv, men jeg ville da gerne have muligheden hvis min hund kunne gå løs alle vegne og finder det ikke nødvendigt at stramme op hvor der ikke er nogen grund.

 

Hvis der kom et påbud i mit område, ville jeg følge det og tage til hundeskove,... med mindre der kom en løs hund gående. Så ville min hund blive sluppet uanset hvad jeg skulle betale i bøde.

 

 

 

En generel udtalelse ja :-)

Okay. :-) Personligt glæder jeg mig også til at møde kamphunde som jeg ved at jeg kan være helt tryg ved (pga. mundkurven) og for mit eget lille vedkommende, tror jeg at det vil hjælpe min hund og mig til at tage det lidt mere afslappet. Så lidt positivt kan der måske komme ud af det , trods alt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det virkelig sandt, at den åndsforladte lov er blevet vedtaget? Da emnet først blev bragt på banen her, deltog jeg ikke, da jeg var overbevist om, at lovforslaget var så hul i hovedet at det aldrig kunne gå igennem. Men nu da det ser ud til at være virkelighed, hvad så med at forbyde mænd, da de jo alle har udstyret til at begå voldtægt. Eller forbyde mennesker i det hele taget, da alle jo har potentiale til at begå kriminalitet af den ene eller den anden karakter, og gør det langt oftere end hunde, uanset "race".

 

Det er bare så groteskt, og jeg har ufattelig ondt af jer det går ud over, og selvfølgelig ikke mindst jeres hunde, der i mange tilfælde skal gå fra at have et dejligt, normalt hundeliv, til at blive begrænset på mange områder.

 

For at citere Pin-poynter, så er jeg ikke ked af at have forladt Danmark lige nu, ikke at min race er på listen, men det er vel kun et spørgsmål om tid.

 

Er der overhovedet nogen specifikke statistikker der bakker det op, eller har nogen hundekyndige været konsulteret?

 

Selv er jeg blevet bidt to gange, den ene gang af en cocker, den anden for nyligt af en såkaldt Mountain Cur, en race jeg aldrig har hørt om før.

 

Min dyrlæge er blevet bidt mange gange, mest af småhunde, men den eneste gang han blev bidt og endte på hospitalet var synderen en kat...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det virkelig sandt, at den åndsforladte lov er blevet vedtaget? Da emnet først blev bragt på banen her, deltog jeg ikke, da jeg var overbevist om, at lovforslaget var så hul i hovedet at det aldrig kunne gå igennem. Men nu da det ser ud til at være virkelighed, hvad så med at forbyde mænd, da de jo alle har udstyret til at begå voldtægt. Eller forbyde mennesker i det hele taget, da alle jo har potentiale til at begå kriminalitet af den ene eller den anden karakter, og gør det langt oftere end hunde, uanset "race".

 

Det er bare så groteskt, og jeg har ufattelig ondt af jer det går ud over, og selvfølgelig ikke mindst jeres hunde, der i mange tilfælde skal gå fra at have et dejligt, normalt hundeliv, til at blive begrænset på mange områder.

 

For at citere Pin-poynter, så er jeg ikke ked af at have forladt Danmark lige nu, ikke at min race er på listen, men det er vel kun et spørgsmål om tid.

 

Er der overhovedet nogen specifikke statistikker der bakker det op, eller har nogen hundekyndige været konsulteret?

 

Selv er jeg blevet bidt to gange, den ene gang af en cocker, den anden for nyligt af en såkaldt Mountain Cur, en race jeg aldrig har hørt om før.

 

Min dyrlæge er blevet bidt mange gange, mest af småhunde, men den eneste gang han blev bidt og endte på hospitalet var synderen en kat...

 

Hundekyndige er konsulteret, men da de var imod et forbud, så valgte man at ignorerer de eksperter man selv havde kontaktet, og der er ingen relevante statestikker der bakker op om forslaget, men som DF sagde, "så er det jo ikke nødvendigt at lytte til eksperter når man selv ved bedre, og statestikker passer alligevel ikke altid..."

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler med jer og med jeres fantastiske hunde. Jeg risikerer selv at blive ramt da jeg har en blandningshund. Selv før loven trådte i kraft, lige efter den rottweiler overfaldte den pige, fik jeg besked på af en nabo om at jeg skulle til og passe på.

Jeg spurgte manden:" Hvorfor i alverden skal jeg det?!"

Han satte sig på huk foran Jack og nussede for ham imens han sagde:" Jah nu vil de jo have rottweileren forbudt så nu skal din nok snart bære mundkurv!"

Jeg fortalte ham meget hårdt at min hund er en blandning af en labrador og golden og at aftegningerne er tilfælde (dog kan jeg naturligvis aldrig vide mig sikker på hvad han er da han ikke har tavle) og jeg forklarede manden at min veninde som lige har hentet hvalp i dag har også den slags "rottweiler" aftegninger og den hvalp er råhåret gravhund, cocker spaniel, west highland terrier og D/S.

Men lige pludseligt kom det meget tæt på min hvalp at folk allerede før de stemte fortæller en at jeg skal "passe" på nu, er rigtigt skræmmende.

Jeg har ondt af alle disse hunde og jeg kan ikke klare tanken om at de skal til at aflive bitte små hvalpe!!!!!

Dog ville jeg være meget tilfreds med kørekort til hund og dyrepoliti. Havde allerede planlagt at mig og Jack skulle begynde til kørekort til hund hos DKK efter vi er færdige med unghundetræning.

MEN jeg har lige et spørgsmål, hvis man ved hvem begge forældre er plus en søster til sin hund OG at sælgeren er villig til at vise sine hunde frem for at en hvalp de har solgt ikke bliver aflivet, er det så bevis nok eller er det kun tavler som har en betydning nu ?

Jeg har seriøst overvejet at flytte, snart må ingen hunde være hunde i danmark længere og det er en skam !

Jeg håber at politikerne og borgerne snart indser hvad de har gang i at gøre ! De snakker velfærd hvad med velfærd for de uskyldige væsner som skulle forstille at være trygge og hjemme i vores hænder ?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...