Hop til indhold

Velkommen hos Selskabs hundene :)


Flaffy,Zozo,Luna
 Share

Recommended Posts

Velkommen jeg er blevet redaktør her ;-)

 

Jeg har selv 3 skønne hunde.

2 små græske gadehunde, der er et mix af selskabshunde og 1 Shih Tzu.

 

De græske Flaffy er 3 år og en lille bandit, og blide Zozo blir 6 år. Luna er en fræk Shih tzu og er 1,5 år.

 

Jeg er virkelig faldet for selskabshundenes temperament, det passer mig så godt. De er fulde af sjov, vil gerne lære og elsker at være tæt, og ligge og hygge. De kræver ikke vildt meget motion, men får dog 2 gode ture hver dag.

 

Vi træner lidt for sjov, mest tricks og de elsker at gå et spor. ;-)

 

Jeg vil sætte billeder ind af dem imorgen.

 

Jeg glæder mig til, at se og høre mere til jeres små poder ;-)

 

 

Hilsen Susanne.

Redigeret af Admin
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Velkommen jeg er blevet redaktør her ;-)

 

Jeg har selv 3 skønne hunde.

2 små græske gadehunde, der er et mix af selskabshunde og 1 Shih Tzu.

 

De græske Flaffy er 3 år og en lille bandit, og blide Zozo blir 6 år. Luna er en fræk Shih tzu og er 1,5 år.

 

Jeg er virkelig faldet for selskabshundenes temperament, det passer mig så godt. De er fulde af sjov, vil gerne lære og elsker at være tæt, og ligge og hygge. De kræver ikke vildt meget motion, men får dog 2 gode ture hver dag.

 

Vi træner lidt for sjov, mest tricks og de elsker at gå et spor. ;-)

 

Jeg vil sætte billeder ind af dem imorgen.

 

Jeg glæder mig til, at se og høre mere til jeres små poder ;-)

 

 

Hilsen Susanne.

 

Yay, jeg glæder mig til at få forummet op at køre. Håber at I alle er friske til at springe ind i forummet og give det lidt liv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kunne være rigtig dejligt hvis der kunne komme debat og erfaringsudveksling i dette forum:-D

Jeg fik min første selskabshund, en dejlig lille Yorki, i august 07 og det har været en stor fornøjelse!

Det har også været en udfordring, som har krævet, at jeg har skulle lære mange ting påny. Der er altså KÆMPE forskel på, at leve med en Flat coat på over 30 kg, der temperements mæssigt er "lige ud af landevejen" og så en lille selvstændig og lidt forsigtig Yorki på 2 kg.

Begge er, på hver deres måde, super dejlige hunde, som er højt elsket af både børn og voksne i vores familie og så fungere de rigtig godt sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, man kan vel godt høre til flere underfora, ikke?

 

For Toffi hører jo til i chihuahua-gruppen, men er også en selskabshund, skødehund, og til tider vagthund :-D -Det sidste afhænger lidt af hormonerne, hvor vi er i cyklussen ;-)

 

Toffi er snart 2 år, hun er en meget kærlig hund, som har mange facetter, som hun ind imellem har lidt svært ved. F.eks. vil hun på den ene side vil hun gerne ud og være fri, men på den anden side så er det måske lidt farligt at slippe kontrollen...På den ene side ser det meget spændende ud det de andre hunde springer rundt og laver lige derovre, på den anden side ved man ikke om man tør være med, for man skal jo passe på ikke at blive skubbet omkuld...

 

Hun har et fint hundesprog, men er ikke vild med "for vilde" hunde. Hun er meget glad for mennesker, når de er voksne, men bestemt ikke når de er børn. Hun er god til at passe på sig selv.

Hun er god til at være alene hjemme og til at lystre, hun var meget nem rent opdragelsesmæssigt som hvalp.

Hun var ½ år om at blive renlig, og mener stadig at hun kan sige til når hun skal tisse, ved blot at kigge på mig :mrgreen: (Og det har hun sgu´nok ret i!)

 

Toffi er hele familiens kæledægge. Selvom det måske er upædagogisk, er hun den første vi hver især hilser på når vi kommer ind ad døren, og når når hun så er kælet og nusset og talt riiiigtigt sødt til i nogle minutter, har vi tid til at hilse på resten af familien :-P

 

Gad vide om selskabshunde er mere forkælede end andre hundetyper :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad vide om selskabshunde er mere forkælede end andre hundetyper :hmm:

 

Det tror jeg.. Eller i hvertfald mere berørt/kælet..

Selskabshundene er avlet med henblik på selskab (eller de fleste af dem. Nogle af dem vi kalder selskabshunde i dag er ikke avlet med henblik på selskab/kropskontakt. Men er små brugshunde). I generationer har de været vænnet til tæt kropskontakt. Og øjenkontakt. Det er den gruppe der har det bedst med øjenkontakt/kropskontakt. Selvom man trykker/krammer dem ind til sig reagerer de ikke negativt eller trækker sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg.. Eller i hvertfald mere berørt/kælet..

Selskabshundene er avlet med henblik på selskab (eller de fleste af dem. Nogle af dem vi kalder selskabshunde i dag er ikke avlet med henblik på selskab/kropskontakt. Men er små brugshunde). I generationer har de været vænnet til tæt kropskontakt. Og øjenkontakt. Det er den gruppe der har det bedst med øjenkontakt/kropskontakt. Selvom man trykker/krammer dem ind til sig reagerer de ikke negativt eller trækker sig.

 

Det var da en spændende information. Kan du give eksempler på hvilke små racer der egentlig er brugshunde den dag i dag, som som man ikke skal købe hvis man vil have en "kæle-selskabshund"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pomeranian fx er jo en spidshund.. Og besidder stadig,selvom man har avlet på små eksemplarer for at få en lille hund, spidshundenes selvstændighed fx.

Chihuahua er jo også andet og mere end blot en kælehund. Den blev brugt (udover at blive ofret9 til at holde slanger væk fra hjemmene Og mange chier har stadig et stort jagtinstinkt.

Det samme gælder vel for pudlen?

Det gør jo ikke hundene dårligere at de stadig har deres "gamle" egenskaber i behold. Men mange mennesker glemmer det nok og tror at lille hund = selskabshund/skødehunde. Og hvis det så er en hund som elsker kropskontakt - øjenkontakt man ønsker, og køber en som er mere reserveret, så kan man godt blive skuffet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er de fine!!! men hvem er hvem?

 

Jeg ville også gerne sætte billed ind af My men det er aldrig lykkedes for mig, at få et eneste billed her ind på hundeforum. Det er noget med, at billederne er for store:confused: og mine evner rækker desværre ikke til at få gjort dem mindre:oops:

 

Glæder mig til at se flere billeder af herlige små selskabs hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvor er de fine!!! men hvem er hvem?

 

Jeg ville også gerne sætte billed ind af My men det er aldrig lykkedes for mig, at få et eneste billed her ind på hundeforum. Det er noget med, at billederne er for store:confused: og mine evner rækker desværre ikke til at få gjort dem mindre:oops:

 

Glæder mig til at se flere billeder af herlige små selskabs hunde.

Du højreklikker på billedet, og vælger rediger (du får så billedet ind i paint, og det ser meget stort ud) :-)

 

Så vælger du Billede, vælger stræk og vrid, og her vælger du at rette i vandret og lodret, skriv evt 25 i hver :-D

 

Så vælger du ok, går under filer og vælger 'Gem som' (dette er vigigt, da du ellers vil ændre det originale billede), derefter giver du billedet et navn i Filnavn, og trykker Gem :-D

 

Så har du dit lille billede og så er det det du skal sætte ind i indlægget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne marie mange tak for din hjælp:5up: nu har jeg fået gjort billedet mindre(tror jeg nok)men hvordan får jeg det så ind i indlægget?

 

Der er en tråd der hedder "poste billeder?" der skulle det gerne stå. Den ligger under det forum, der hedder "diverse" Du kan også søge efter tråden ved at skrive navnet i søg-funktionen oppe i den blå bjælke :cool:

Redigeret af Imba
Stavefejl...
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for hjælpen:5up:nu prøver jeg så lige om det virker. Sørme det virker:mrgreen:

så her er Myslingen 10 mdr. gammel og liiiidt træt.

 

Hvor er hun fin :lun:

 

Og hvor er du blevet dygtig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...