Hop til indhold

Hvad skal man med stamtavle ... ?


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst WhoLetTheDogsOut

Jeg fik denne her forleden dag:

 

En dame og hendes søn på cirka 8-9 år kommer hen til os, og så siger drengen "Mor det er en kamphund!", moderen spørger mig så om Basse bider og jeg svarer selvfølgelig nej og så svarer hun "Det burde den jo! - Det er en kamphund", jeg svarer så at det er en Grand Danois og så kigger hun helt vildt mærkeligt på mig og siger "Det er det i hvert fald ikke. Grand Danois er kun brune med sorte masker!".

 

Jeg havde virkelig lyst til at svarer "Så fik vi vidst fat i den forkerte hund!! :roll:"

 

Øij. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Jeg hører den her tit når jeg er ude!

 

først når jeg kommet gående:

 

"når ja ok, vi kunne godt se det bare var en golden"

 

så ser de, de hvide aftegninger og siger så.

 

"nå nej, eller vent.. hvad er han blandet med? golden og?"

:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får altid den her: "er det en puddel?" når jeg kommer med Carla (som er en coton)

Med Otto (border collie) har jeg hørt alt fra berner sennen til rottweiler. Ja, han ligner da også virkelig en rottweiler!!

 

Ofte kommer der folk på træningspladsen (hvalpehold) med blandinger, som de helt og holdent mener er vaskeægte. Det har de nemlig fået at vide fra opdrætter. Det er altså lidt spøjst når der står en ung pige og argumenterer for at hendes labradorhvalp skam er vaskeægte, den har bare en lidt speciel farve - ja, den er faktisk helt unik i farven. Og så har hun en labradorstørrelse hvalp med fire brune poter og hvidt bryst...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Jeg har en Golden og de fleste kan godt se det er en Golden, men enkelte gange har jeg mødt folk som siger:

 

Sikke en sød labrador.

 

Tak. Det er en Golden.

 

Nå, jamen det er også en dejlig hund. De kræver jo ikke så meget.

 

Øh, Jo. Det er en jagthund og de er faktisk meget intelligente og vil gerne arbejde.

 

Jamen jeg kender flere Goldens og de er sådan nogle rolige hunde som bare ligger ude i haven.

 

Ja, det er fordi de bliver passive når man ikke gider beskæftige sig med dem. Det betyder ikke at de trives.

 

Nej, det tror jeg altså ikke.

 

Godt så

 

Jeg har så til gengæld en Engelsk Springer Spaniel. Der er to muligheder:

1) Jagthund

2) Cockerspaniel

 

Ingen af de to er helt skævt - det er ikke ret længe siden at cockerspaniel og springer spaniel var det samme.

Men den med jagthunden kan afføde nogle sjove samtaler. Alle ved åbenbart hvor krævende jagthunde er og hvor meget motion de skal have og hvor meget vi skal træne med hende når jeg nu ikke går på jagt. Men i offentlighedens øjne er en jagthund åbenbart lig med: 20 kg hund med hvid og sort eller leverbrun pels. Og så kan jeg ellers ævle så meget om Goldens og Labrador hunde jeg vil.

Bare at få forklaret forskellen på en Engelsk Springer Spaniel og en FT spaniel kan være op ad bakke...

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, genial tråd :klap::lol:

 

Noomi får jeg ikke mange sjove kommentarer på, hun bliver bare altid kaldt labrador :stupid::cry:

Futte til gengæld :slem: (Tervueren), ham fik jeg mange kommentarer på, ofte "Neeej, se der er en RIGTIG Lassie-hund" Øhh næ, prøv lige at se filmen igen og sammenlign med ham her...! :genert: Men mest af alt fik jeg bare at vide at han vel nok var en smuk hund :lun:

 

 

På en ferie i Tyrkiet med en veninde boede vi på et hotel med nogle englændere som havde en lille pige på omkring 4-5 år. Jeg havde et billede af Futte på min kalender og det så pigen, hvorefter hun udbryder "wolf, wolf!!" Min veninde og jeg hører det som wouf wouf og smiler til pigen "yes yes, wouf wouf" :mrgreen: indtil det pludselig går op for mig at hun siger wolf, SÅ fik jeg sgu travlt med at fortælle at det altså var en hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så til gengæld en Engelsk Springer Spaniel. Der er to muligheder:

1) Jagthund

2) Cockerspaniel

 

Ingen af de to er helt skævt - det er ikke ret længe siden at cockerspaniel og springer spaniel var det samme.

 

Men den med jagthunden kan afføde nogle sjove samtaler. Alle ved åbenbart hvor krævende jagthunde er og hvor meget motion de skal have og hvor meget vi skal træne med hende når jeg nu ikke går på jagt. Men i offentlighedens øjne er en jagthund åbenbart lig med: 20 kg hund med hvid og sort eller leverbrun pels. Og så kan jeg ellers ævle så meget om Goldens og Labrador hunde jeg vil.

 

Bare at få forklaret forskellen på en Engelsk Springer Spaniel og en FT spaniel kan være op ad bakke...

 

Åh, har fået noget lig de samme kommentarer, når vi er ude med vores. Nu bor vi midt i København, så det kan måske forklare noget af det manglende kendskab til jagthunde.

 

Men den bedste fik vi alligevel en dag, hvor både kæresten og jeg har været af sted på jagt sammen - og med hund. Begge derfor i det altid klædeligt grønne tøj, en hund med masser af mudder og vist endda også et par fugle på tasken.

 

Vi møder venlig dame, der gerne vil beundre den fine hund, og høre lidt om hvad det er for en slags. Hun får at vide at det er en springer, hvorefter hun jo straks kan fortælle lidt om sådan en sag - og om vi godt ved, at det er en jagthund vi har....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Tja -man kan jo ikke forvente at folk har kendskab til alle racer. Og mine to forventer jeg ikke folk kan gætte. Men hvorfor lader folk så ikke være at prøve? Istedet for at sige "sikke en sød schæferblanding" (Reiki, islandsk fårehund), kunne de jo sige "hvad er det for en race?"

 

Så ville jeg såmænd gerne fortælle hvis de var interesseret.

 

Reiki bliver oftest gættet til at være "minicollie", collie-blanding eller schæferblanding.

 

Gaia har de sjældent et bud på. Folk der kender en smule til hyrdehunde, gætter som regel på border collie. Ellers plejer de bare at synes hun er en sød blanding, og meget speciel.

Det er jo osse ok. Tror ikke aussien er så kendt endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...