Gæst Helle33 Skrevet Juni 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 Jeg har lige et spørgsmål, jeg håber I kan svare på!!! Min kæreste fra England, skal flytte herover.... og hans hund er en blanding af en terrier og en Amerikansk Bulldog. Han bor i England, og jeg bliver pludselig i tvivl om, han må tage hunden med ind i landet, efter den 1. juli???!?!?! Og hvis han må det, må vi så tage hunden med, når vi skal besøge hans familie? Eller risikerer vi, at han ikke må komme ind i landet igen efterfølgende?? :hmm: Håber I har lidt mere styr på dén åndssvage lov, end jeg har :damn: Helle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 Jeg har lige et spørgsmål, jeg håber I kan svare på!!! Min kæreste fra England, skal flytte herover.... og hans hund er en blanding af en terrier og en Amerikansk Bulldog. Han bor i England, og jeg bliver pludselig i tvivl om, han må tage hunden med ind i landet, efter den 1. juli???!?!?! Og hvis han må det, må vi så tage hunden med, når vi skal besøge hans familie? Eller risikerer vi, at han ikke må komme ind i landet igen efterfølgende?? :hmm: Håber I har lidt mere styr på dén åndssvage lov, end jeg har :damn: Helle Det må han ikke.. Som jeg har kunne læse mig til ganske løst.. Så vil den jo ikke være tilladt i DK efter 1. juli.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 enig med Jeanette - efter 1/7 er den amerikanske bulldog ulovlig i DK, og der må ikke indføres / fødes hunde af denne race... desværre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 Som tidligere skrevet, så tror jeg at det er ulovligt og at han risikerer at den bliver aflivet. Og som Umulia skrev, kontakt enten justistministeret eller den danske ambasade i England, og husk at få en evt. tilladelse på skrift så du er sikker på at det ikke går galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle33 Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 Hvis han så flytter herover inden 1. juli.... og vi senere vil besøge hans familie i England, og tager hunden med... må han så ikke komme ind i Danmark igen, når vi rejser hjem igen??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 Hvis han så flytter herover inden 1. juli.... og vi senere vil besøge hans familie i England, og tager hunden med... må han så ikke komme ind i Danmark igen, når vi rejser hjem igen??? Igen vil jeg mene, nej. For hunden er ulovlig i DK til den tid.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle33 Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 Jeg har lige skrevet til justitsministeriet, og spurgt ad... så må vi hvad de svarer..... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rasm Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 Hvis han så flytter herover inden 1. juli.... og vi senere vil besøge hans familie i England, og tager hunden med... må han så ikke komme ind i Danmark igen, når vi rejser hjem igen??? Hvis han flytter hertil og får fast bopæl og det hele før 1/7, og i beslutter jer at besøge hans familie efterfølgende kan jeg slet ikke se noget ulovligt i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 Hvis han flytter hertil og får fast bopæl og det hele før 1/7, og i beslutter jer at besøge hans familie efterfølgende kan jeg slet ikke se noget ulovligt i. Bortset fra at loven er lavet med tilbagevirkende kraft og man skal have haft hunden før den 17. marts... Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 Nej, den må ikke indføres i DK efter den 1. juli. Fra den dato er hunden nemlig ulovlig. Og nu spørger jeg måske dumt, men er den ikke også det i England?!?! Såvidt jeg ved er pitbullterriere samt lignende hunde da ulovlige i UK? De har nemlig garderet sig ved at beskrive de ulovlige hunde ud fra visse fysiske karestika.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle33 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Nej, hans hund er ikke ulovlig i UK. Ikke så vidt vi ved!! De fleste af hans venner og naboer har "lignende hunde" og de er så vidt vi ved heller ikke ulovlige..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Nej, den må ikke indføres i DK efter den 1. juli. Fra den dato er hunden nemlig ulovlig. Og nu spørger jeg måske dumt, men er den ikke også det i England?!?! Såvidt jeg ved er pitbullterriere samt lignende hunde da ulovlige i UK? De har nemlig garderet sig ved at beskrive de ulovlige hunde ud fra visse fysiske karestika.. den er kun ulovlig hvis den bliver dømt ulovlig. Dertil kræves der beslaglæggelse, testning og domsfældelse. Der går masser af potentielt ulovlige hunde rundt herovre, men det kræver at de enten bliver taget af politiet eller nogen melder dem. Og desuden er der masser af blandinger der IKKE er lovlig type, det kommer alt sammen an på nogle fysiske mål etc. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle33 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Så har jeg fået talt med Justitsministeriet.... De sagde: Når der står "mixed race" i Shankly´s pas, og man ikke kan bevise om der er Amerikansk Bulldog i hunden (selvom der er visse træk, der kan tyde på det), så er det eneste politiet kan gøre, at påtvinge os at han holdes i kort snor, og går med mundkurv. Jeg spurgte 3 gange for at være sikker og bad hende om at sende det til mig på skrift også... Hvor ER jeg bare GLAD!!!! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Tillykke :banan: - sørg nu for at få det på skrift! ...fatter så ikke, at den omvendte bevisbyrde nu er vendt rigtigt igen :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Hvor dejligt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle33 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Tillykke :banan: - sørg nu for at få det på skrift! ...fatter så ikke, at den omvendte bevisbyrde nu er vendt rigtigt igen :hmm: Åh nej..... Hvor står der at vi skal bevise han IKKE er halv Amerikansk Bulldog?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Åh nej..... Hvor står der at vi skal bevise han IKKE er halv Amerikansk Bulldog?? Det er ikke for at være ond, men for at undgå du står i ingenmands-land og skal aflive ham - den nye lov siger, så vidt jeg kan se, at hvis jeg peger finger ad din hund og siger 'dræber' så er det dig, der skal bevise, at han ikke er amerikansk bulldog. Som jeg oplever hysteriet, så tror jeg nok nogle skal pege, på vejen gennem lufthavnen / på færgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle33 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Det er ikke for at være ond, men for at undgå du står i ingenmands-land og skal aflive ham - den nye lov siger, så vidt jeg kan se, at hvis jeg peger finger ad din hund og siger 'dræber' så er det dig, der skal bevise, at han ikke er amerikansk bulldog. Som jeg oplever hysteriet, så tror jeg nok nogle skal pege, på vejen gennem lufthavnen / på færgen Aaarrgghh!! :damn::damn: Jeg spurgte nemlig i telefonen: "Hvis nu vi ikke har nogen chance for at finde ud af, hvilken race han er... etc.... Hvad er så det værste der kan ske??" Og dér var det at hun sagde, at hvis vi ikke vidste det, og passet sagde "mixed race" så var det eneste politiet kunne gøre, at sige vi skulle holde ham i kort snor, og gå med mundkurv.... Bliver sgu helt nervøs igen nu!! :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Åh nej..... Hvor står der at vi skal bevise han IKKE er halv Amerikansk Bulldog?? det står her, i den nye lov Stk. 2. Er der tvivl om, hvorvidt en hund tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, kan politiet stille krav om, at besidderen dokumenterer hundens race eller type. Stk. 3. Hvis besidderen ikke straks kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation, jf. stk. 2, træffer politiet foranstaltninger med henblik på midlertidigt at fjerne hunden fra besidderen. Stk. 4. Har besidderen ikke inden for en frist, som politiet fastsætter, fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at hunden ikke tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, anses hunden for at være holdt i strid med § 1 a.« men hvor tåbeligt er det lige, når ikke engang ministeriet selv forstår deres egen lov... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Åh nej..... Hvor står der at vi skal bevise han IKKE er halv Amerikansk Bulldog?? Det står der her: Stk. 2. Er der tvivl om, hvorvidt en hund tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, kan politiet stille krav om, at besidderen dokumenterer hundens race eller type. Og du kan læse hele lovforslaget som er vedtager her: Folketinget - 2009-10 - L 163 (som vedtaget): Forslag til lov om ændring af lov om hunde og dyreværnsloven. (Forbud mod b..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle33 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Det står der her: Stk. 2. Er der tvivl om, hvorvidt en hund tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, kan politiet stille krav om, at besidderen dokumenterer hundens race eller type. Og du kan læse hele lovforslaget som er vedtager her: Folketinget - 2009-10 - L 163 (som vedtaget): Forslag til lov om ændring af lov om hunde og dyreværnsloven. (Forbud mod b..... :damn::damn::hmm::damn::damn: jamen for S*TAN da!!! Nu er jeg jo tilbage ved square one!!! Aner stadig ingenting!!! Må vente på den email, og så skrive retur til hende!! :damn::damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pegasus Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 enig med Jeanette - efter 1/7 er den amerikanske bulldog ulovlig i DK, og der må ikke indføres / fødes hunde af denne race... desværre For at gøre det helt forvirret, så må der vist godt opdrættes hvalpe. Det må så være til export eller hvad:hmm: Stk. 6. Personer, der den 17. marts 2010 har etableret selvstændig virksomhed med opdræt af hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsætte denne virksomhed indtil den 30. juni 2015. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 :damn::damn::hmm::damn::damn: jamen for S*TAN da!!! Nu er jeg jo tilbage ved square one!!! Aner stadig ingenting!!! Må vente på den email, og så skrive retur til hende!! :damn::damn: Håber det er ok jeg fortsætter Hende du taler / mailer med, pas på hun ikke er en tilfældig kontordulle, der skal være vægt bag, ved ikke om man ligesom hos skat kan betale sig til et 'bindende udsagn'. Håber virkeligt det lykkes for jer - er det helt umuligt at komme over med hunden før 1. juli? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle33 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Håber det er ok jeg fortsætter Hende du taler / mailer med, pas på hun ikke er en tilfældig kontordulle, der skal være vægt bag, ved ikke om man ligesom hos skat kan betale sig til et 'bindende udsagn'. Håber virkeligt det lykkes for jer - er det helt umuligt at komme over med hunden før 1. juli? Selvfølgelig er det helt ok!! Jeg skal jo helst have HELT styr på det her bøvl, så alle input er mere end velkomne!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle33 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 I øvrigt lød det til at eftersom Mick (min kæreste) har haft Shankly i 1 1/2 år (altså før 17. marts) så var det OK at han er mixed race..... (uden bevis for hvilken race han er) Dét lagde hun i hvert fald også vægt på.... hvor længe han havde haft hunden, og om det var før 17. marts 2010. Tjaaa... hvad kan jeg sige!?!?! Nu er forvirringen total :damn: Nå... men jeg afventer email fra hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts