Hop til indhold

Køb af mundkurv


Lonny
 Share

Recommended Posts

Gæst Pia J

Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren

 

1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,

2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,

3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller

4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.«

 

 

Dette er det enste sted jeg finder ordet mundkurv :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Her tilbuddet som vedkommende er ved at sætte i stand:

 

ANG. FÆLLESKØB !

 

Jeg er pt i dialog med www.fordogtrainers.co.uk, om et fælleskøb af 10 stk mundkurve eller mere, incl porto, håber at jeg kan forhandle dem ned i en pris der ligger under 300 kr incl porto til danmark.

 

Prisen uden rabat ligger lige pt på omrking 355 kr ved kurs 9.20 kr pr pund.

 

Hvis dette bliver aktuelt, så går jeg udfra at det kommer til at forgå således at folk selv skal lægge en bestilling og angiv de rigtig mål på jeres hund, så skal man registrere sig som kunde og når man skal til at gennemføre orderen så skal man udfylde en rabat kode, som man modtager af mig...

 

På den måde slipper folk for at forudbetale til mig, og jeg slipper for at skulle bruge tid på at sende varen vider til jer...

 

Der ville kunne betales med VISA eller via Paypal.

 

 

den kurv der linkes til ser rigtig lækker ud.

 

Jeg er i hvert fald med på et fælleskøb!.. Men hvor hurtigt kan det ordnes? Jeg mener, vi skal jo nå at få dem hjem i okay tid?..

 

Og så vil jeg gerne bede om hjælp til de mål der :oops: er lidt usikker på præcis hvor der skal måles? Findes der en tegning eller andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J
:ae: så onde er vi nu hellere ikke :lol:

der er mange ting i den lov der ikke giver mening som det er formuleret...

Nej ved godt I ikke er onde, men ved også at lige med det her kan man vist nemt komme galt afsted for tiden :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

den kurv der linkes til ser rigtig lækker ud.

 

Jeg er i hvert fald med på et fælleskøb!.. Men hvor hurtigt kan det ordnes? Jeg mener, vi skal jo nå at få dem hjem i okay tid?..

 

Og så vil jeg gerne bede om hjælp til de mål der :oops: er lidt usikker på præcis hvor der skal måles? Findes der en tegning eller andet?

 

Der er en fin vejledning i at måle her: Page 4 : Dog harness, Dog muzzle, Dog collar, Dog leash - The best dog training equipment!, Fordogtrainers.co.uk

 

Jeg ved ikke hvor hurtigt det går med at få dem hjem til danmark, 7-14 dage vil jeg tro, men jeg ved det som sagt ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren

 

1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,

2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,

3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller

4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.«

 

 

Dette er det enste sted jeg finder ordet mundkurv :vedikke:

 

Resten finder du i §3 i Dyrevelfærdsloven af alle steder :damn:

 

Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages. På gader, veje, stier, pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, skal hundene føres i bånd og være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv. Kravet om, at hundene skal føres i bånd, gælder ikke i skove, hvor ejeren har givet tilladelse til, at hunde kan færdes uden bånd. Båndet skal være en fast line med en maksimal længde på 2 m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren

 

1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,

2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,

3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller

4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.«

 

 

Dette er det enste sted jeg finder ordet mundkurv :vedikke:

 

§ 3 Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages. På gader, veje, stier, pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, skal hundene føres i bånd og være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv. Kravet om, at hundene skal føres i bånd, gælder ikke i skove, hvor ejeren har givet tilladelse til, at hunde kan færdes uden bånd. Båndet skal være en fast line med en maksimal længde på 2 m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette er det enste sted jeg finder ordet mundkurv :vedikke:

 

Her:

 

Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages. På gader, veje, stier, pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, skal hundene føres i bånd og være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv. Kravet om, at hundene skal føres i bånd, gælder ikke i skove, hvor ejeren har givet tilladelse til, at hunde kan færdes uden bånd. Båndet skal være en fast line med en maksimal længde på 2 m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg ville også helt klart vælge den type Lonny forslår, da hunden kan åbne munden og dermed have mulighed for at gispe (svede).

 

Synes dog også den ser farlig massiv ud og føler med Jer :ae:

 

Har I overvejet dem som mynderne løber med?

 

De er faste som loven forskriver men ser ikke så "farlige" ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også helt klart vælge den type Lonny forslår, da hunden kan åbne munden og dermed have mulighed for at gispe (svede).

 

Synes dog også den ser farlig massiv ud og føler med Jer :ae:

 

Har I overvejet dem som mynderne løber med?

 

De er faste som loven forskriver men ser ikke så "farlige" ud.

:vedikke:

 

enlight me :mrgreen:

 

aner ikke hvilke du hentyder til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også helt klart vælge den type Lonny forslår, da hunden kan åbne munden og dermed have mulighed for at gispe (svede).

 

Synes dog også den ser farlig massiv ud og føler med Jer :ae:

 

Har I overvejet dem som mynderne løber med?

 

De er faste som loven forskriver men ser ikke så "farlige" ud.

 

Er de ikke samme princip som den Lonny linker til:

 

greyhound_races%5B1%5D.jpg

 

Jeg synes også det er træls med mundkurven, men jeg synes så tilgengæld også at den Lonny viser ser god ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige været inde og kigge på forskellige udgaver og :shock: de er godt nok voldsomme. Kan da ikke forstå at mindre ikke skulle kunne gøre det, halvdelen af tremmer og remme ville jo være rigeligt. :roll: Især Kenjans læder modeller, de må jo veje et helt kilo.

 

Jeg ville nok vælge en i plast, som denne her, hvis der ellers ikke massiv front (kan jeg ikke se):

 

MUNDKURV - plastik med dobbelt bund - Str. 10 | Kenjan hunde & katteartikler

 

Men der står så at den ikke er egnet til muskelhunde. :confused:

 

Jeg håber at der vil blive lavet nogle lettere modeller, for de skal vel ikke kunne holde til at hunden aser og maser i halve timer, for så kan det da godt være at en plastikmundkurv kan gå i stykker. Men hvor mange sekunder kan det tage at få styr på en hund der ikke kan bide?.

 

Kan heller ikke forstå den behøver at dække alle rovdyrtænderne, så hvis den startede længere ude kunne ejeren give godbidder ind af siden, hundens mundvige ville være synlige og vægten ville reduceres. Uden at være ingeniør ville jeg tro at et par "styrtbøjler" på langs og en enkelt på tværs ville være nok til at forhindre hunden i at bide.

 

Noget andet jeg synes der mangler på alle modeller er en lukning der kan løsnes hurtigt, hvis hunden sidder fast i noget. Jeg ville nødigt stå med en hund der hænger fast i en gren eller lign., og måske panikker, og jeg så skal til at spænde op, trække henover ører osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Måske ikke pænere, men den type jeg har set er mere "diskret" (sorry kan ikke stave til det) - og kan, hvis man ønsker det, også fåes i plastik. Tror dog personligt at modellen med de smalle metalstænger er bedst

Link til indlæg
Del på andre sites

noget a la den har jeg fundet, synes dog den brune farve er afskyelig :lol::lol:

de har også nogle "pæne" i læder der er lukket for til ...

 

Mundkurve

Ærgerligt at man ikke ser hundens hoved i den mundkurv, for jeg synes det ser ud til at vægten kommer til at ligge på panden og ikke på næsen, hvilket jeg synes må være bedre.

Den findes også i sort.

 

MUNDKURV - sort plastik med dobbelt bund - Str. 10 | Kenjan hunde & katteartikler

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærgerligt at man ikke ser hundens hoved i den mundkurv, for jeg synes det ser ud til at vægten kommer til at ligge på panden og ikke på næsen, hvilket jeg synes må være bedre.

 

Den findes også i sort.

 

MUNDKURV - sort plastik med dobbelt bund - Str. 10 | Kenjan hunde & katteartikler

 

ja jeg kan hellere ikke helt finde ud af det med den pandesnor, men ja vil da også mene at vægt på panden er bedre end næsen.

 

http://www.avifauna.dk/mundkurv-l%C3%A6der-sort-p-10957.html

 

302553001873.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg kan hellere ikke helt finde ud af det med den pandesnor, men ja vil da også mene at vægt på panden er bedre end næsen.

 

Mundkurv i læder 31 cm sort Avifauna - Alt til dyrene

 

302553001873.jpg

 

Til gengæld ser det ud som om at den skal spænde imod spidsen af næsen for at kunne blive siddende, men måske er det bare billedet der snyder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Til gengæld ser det ud som om at den skal spænde imod spidsen af næsen for at kunne blive siddende, men måske er det bare billedet der snyder?

jeg tror det er billedet der snyder lidt, men vil prøve den nok først, skal lige have målt bæstet først.

 

havde været helt perfekt med en polstret lædersnor over næsen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

302553001873.jpg

Her kan hunden da snuse direkte på jorden og nippe græsstrå og sårn, tænker jeg og hvis den ellers ikke sidder og klemmer/genere på næsen er den umiddelbart et godt bud (når nu det ikke kan være anderledes :damn: ) :-D

 

 

EDIT: Men ingen tvivl om at den vil kræve noget tilvænning med de remme hen over panden, men jeg tror stadig at den løsning der er bedre end de andre metal-nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

302553001873.jpg

Her kan hunden da snuse direkte på jorden og nippe græsstrå og sårn, tænker jeg og hvis den ellers ikke sidder og klemmer/genere på næsen er den umiddelbart et godt bud (når nu det ikke kan være anderledes :damn: ) :-D

 

 

EDIT: Men ingen tvivl om at den vil kræve noget tilvænning med de remme hen over panden, men jeg tror stadig at den løsning der er bedre end de andre metal-nogen.

Jeg tror den er for lille, den klemmer ihvertfald ved mundvigen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror den er for lille, den klemmer ihvertfald ved mundvigen.

Okay det synes jeg så er svært at se med sikkerhed på det billede, den er jo lavet af bevægeligt materiale så hvem ved :vedikke:

 

Personligt ville jeg selv fortrække den der, om den ellers passer ved afprøvning, end dem af metal..

 

Umiddelbart ser det ud atil at hunden både kan suse, spise/nipse og drikke med den på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...