Hop til indhold

Køb af mundkurv


Lonny
 Share

Recommended Posts

Ja, nu skal vi jo alle til at investere i en mundkurv :cry:

 

Jeg har fået anbefalet denne mundkurv, og jeg syntes den ser rigtig god ud, der er plads til at hunden kan åbne munden og trække vejret.

 

new-pitbull-wire-dog-muzzle.jpg

 

Mundkurven laves på mål så den passer perfekt til din hund og kan købes på denne side Wire dog muzzle UK, perfect for Amstaff [Wire muzzle Amstaff M9] : Dog harness, Dog muzzle, Dog collar, Dog leash - The best dog training equipment!, Fordogtrainers.co.uk

 

Vedkommende som har anbefalet mig den er ved at forsøge at se om han kan få en rabatordning i stand med forretningen, så vi ved køb at flere kan få en vis størrelse rabat. Men lige gyldig om denne aftale går igennem eller ej, så bliver det nok denne mundkurv jeg køber, da det er langt den bedste jeg har set indtil nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Her tilbuddet som vedkommende er ved at sætte i stand:

 

ANG. FÆLLESKØB !

 

Jeg er pt i dialog med www.fordogtrainers.co.uk, om et fælleskøb af 10 stk mundkurve eller mere, incl porto, håber at jeg kan forhandle dem ned i en pris der ligger under 300 kr incl porto til danmark.

 

Prisen uden rabat ligger lige pt på omrking 355 kr ved kurs 9.20 kr pr pund.

 

Hvis dette bliver aktuelt, så går jeg udfra at det kommer til at forgå således at folk selv skal lægge en bestilling og angiv de rigtig mål på jeres hund, så skal man registrere sig som kunde og når man skal til at gennemføre orderen så skal man udfylde en rabat kode, som man modtager af mig...

 

På den måde slipper folk for at forudbetale til mig, og jeg slipper for at skulle bruge tid på at sende varen vider til jer...

 

Der ville kunne betales med VISA eller via Paypal.

Link til indlæg
Del på andre sites

tja, jeg venter til jeg ved hvilken type der er lovlig?

Regler for type af mundkurv osv.

 

 

Jeg bryder ikke om den type du viser, men et stort metalbur uden på ...

 

Ved ikke engang hvorvidt jeg vil være lovlydig:vedikke: :genert:

 

Det kan godt være at det ikke er kønt, men det er den jeg kan finde der er bedst for vores hunde, hvor de stadig kan trække vejret og evt. give et bjæf fra sig, og så bliver den lavet efter mål så jeg er helt sikker på at den ikke genere, så på trods af udseendet, så vil det være denne jeg vælger.

 

I loven står der "fast lukket mundkurv" og det er denne da, så jeg kan under ingen omstændigheder forestille mig at den kommer i konflikt med loven.

 

ps. Og husk ikke at vente for længe hvis du har tænkt dig at bruge mundkurv, Cujo skal jo først vænnes til den før han rent faktisk kan gå med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil give dig ret i, guanomo, at den ikke ser "yndig" ud... men er på Lonnys side, hellere se grim ud og give hunden mulighed for at trække vejret / svede / halse, drikke og få guffer + gø end at den ser fin ud...

 

Kan se at flere her i byen har taget "stof-mundkurvene" til sig - det forstår jeg ikke... Hunden kan jo ikke åbne munden :???: i varmt vejr tænker jeg, at det kunne blive halvfarligt :vedikke:

 

[media]http://www.dogshop.dk/images/BILLEDER%20TIL%20PRODUKTER/Mundkurven-p.JPG[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så ikke mindre end 3 kamphunde iført Haltier inde i Århus i går... Det tvivler jeg stærkt på kan kvalificeres som mundkurv.

 

Den Amocca linker til, er dem mange dyrlæger bruger hvis hunden hapser ud efter dem. De giver bestemt ikke nogle former for frihed og er ubehagelige for hundene hvis de skal have dem på i længere tid af gangen.

 

Den Lonny linker til ser voldsom ud, ja. Men jeg tror faktisk også det er en af de bedre og mere skånsomme løsninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil give dig ret i, guanomo, at den ikke ser "yndig" ud... men er på Lonnys side, hellere se grim ud og give hunden mulighed for at trække vejret / svede / halse, drikke og få guffer + gø end at den ser fin ud...

 

De lukkede, som bla dyrlæger bruger, har jeg set flere hunde gå i panik over, når de ikke kan åbne munden helt - den Lonny viser er jo suveræn, hæmmer ikke bevægelsen og det er godt nok store mellemrum, der kan give luft.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg kan ikke det der med lukket foran til :damn:

 

Hvorfor ikke? Den du linker til er slem (synes jeg), den holder munden lukket, så han ikke kan åbne den ret meget, tror Cujo kunne gå ret meget i panik over den. Du skal tænke letvægt, store huller (din er stof og uden huller = mere indelukket / fanget)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg kan ikke det der med lukket foran til :damn:

 

jeg så selv på dem med net... dem hvor han kan åbne sin mund ...

Universal net mundkurv 5 til hunde 26-33cm.

 

:megaked::megaked: ved godt i har ret ..

Den giver ham ikke mere frihed end den Amocca viser - men jeg kan sagtens forstå dig, for den ser da mindre voldsom ud.

 

Mon ikke du bare lige skal have lidt tid til at vænne dig til at se på den anden? Den ér jo ret voldsom at se på, men det aftager nok med tiden :genert:

 

:ae: til dig i hvert fald... Jeg kan godt forstå at du synes det er forfærdeligt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den giver ham ikke mere frihed end den Amocca viser - men jeg kan sagtens forstå dig, for den ser da mindre voldsom ud.

 

Mon ikke du bare lige skal have lidt tid til at vænne dig til at se på den anden? Den ér jo ret voldsom at se på, men det aftager nok med tiden :genert:

 

:ae: til dig i hvert fald... Jeg kan godt forstå at du synes det er forfærdeligt :ae:

og det er svært ikke at blive lovbryder her ...

 

vi bor jo i en lille by, politiet kender folk i by billedet.

De siger selv til mange af de folk de "stopper" med løse hunde, "husk at få snor på når i kan se vi kommer kørende"

 

Folk her i området er generelt venligt stemt, så hvem skulle "stikke" en? :vedikke:

 

kan godt være svært for os :megaked:

 

vi mangler en "jeg har ondt af mig selv tråd" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

og det er svært ikke at blive lovbryder her ...

 

vi bor jo i en lille by, politiet kender folk i by billedet.

De siger selv til mange af de folk de "stopper" med løse hunde, "husk at få snor på når i kan se vi kommer kørende"

 

Folk her i området er generelt venligt stemt, så hvem skulle "stikke" en? :vedikke:

 

kan godt være svært for os :megaked:

 

vi mangler en "jeg har ondt af mig selv tråd" :mrgreen:

 

Enig :ae:

 

Tro mig, jeg er søreme heller ikke begejstret for det her, men jeg vil hellere købe en mundkurv og øve Luna i at have den på, end jeg lige pludselig en dag vil blive tvunget til at give hende den på uden forudgående træning :cry:

 

Jeg syntes det er en lortelov, og den dag mundkurven kommer med posten, der vil du nok se mig fælde en lille tåre eller tre :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig :ae:

 

Tro mig, jeg er søreme heller ikke begejstret for det her, men jeg vil hellere købe en mundkurv og øve Luna i at have den på, end jeg lige pludselig en dag vil blive tvunget til at give hende den på uden forudgående træning :cry:

 

Jeg syntes det er en lortelov, og den dag mundkurven kommer med posten, der vil du nok se mig fælde en lille tåre eller tre :cry:

jeg fælder allerede en tåre nu... også fordi vi er uden 1 indkomst i denne måned .....så alle mønter vendes 3 gange...

 

det værste i weekenden var sku svigermor ringede og spurgte om han også skulle have den på hjemme, havde jeg taget telefonen var min galde nok gået ud over den forkerte...

 

men skal nok bruge en mundkurv, den er bare ufattelig svær at sluge ...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg fælder allerede en tåre nu... også fordi vi er uden 1 indkomst i denne måned .....så alle mønter vendes 3 gange...

 

det værste i weekenden var sku svigermor ringede og spurgte om han også skulle have den på hjemme, havde jeg taget telefonen var min galde nok gået ud over den forkerte...

 

men skal nok bruge en mundkurv, den er bare ufattelig svær at sluge ...

 

Jeg må også indrømme at der ikke skal så meget til at bringe mig ud af fatning i øjeblikket, følelserne hænger uden på tøjet og jeg kommer nok også en gang i mellem til at spy ild på de forkerte :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J
Jeg så ikke mindre end 3 kamphunde iført Haltier inde i Århus i går... Det tvivler jeg stærkt på kan kvalificeres som mundkurv.

 

I vores område er der også en som går med halti på hendes kamphund, og mit gæt er at det er for at se ud til at man har mundkurv på fordi ikke hundefolk tror det er mundkurv, så signalet bliver at de har taget mundkurv på så de slipper for nogle sure miner :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores område er der også en som går med halti på hendes kamphund, og mit gæt er at det er for at se ud til at man har mundkurv på fordi ikke hundefolk tror det er mundkurv, så signalet bliver at de har taget mundkurv på så de slipper for nogle sure miner :vedikke:

jeg tror jeg helt sikkert også.

 

jeg kan godt huske da vi brugte halti til cujo i starten :megaked: det huede ham ikke, han smed sig i hække osv. og kørte sit hovedet rundt i dem.

Snuste aldrig til jorden ..

 

han var virkelig hæmmet af den, både fordi vi ikke lærte ham at blive vant til den nok..

 

Vores hunde kan jo aldrig få snuden helt ned i duftene med sådan et bur foran :megaked: igen forringes vores hundes "natur"

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg fælder allerede en tåre nu... også fordi vi er uden 1 indkomst i denne måned .....så alle mønter vendes 3 gange...

 

det værste i weekenden var sku svigermor ringede og spurgte om han også skulle have den på hjemme, havde jeg taget telefonen var min galde nok gået ud over den forkerte...

 

men skal nok bruge en mundkurv, den er bare ufattelig svær at sluge ...

 

Der skulle svigermor ha' haft mundkurv på :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu skal vi jo alle til at investere i en mundkurv :cry:

 

Jeg har fået anbefalet denne mundkurv, og jeg syntes den ser rigtig god ud, der er plads til at hunden kan åbne munden og trække vejret.

 

new-pitbull-wire-dog-muzzle.jpg

 

 

Jeg ville helt klart også vælge denne type. Den tillader hunden at åbne munden, den lukker ikke for næsen, og man kan bedre se ansigtsudtryk gennem den, end gennem de fleste andre modeller jeg har set. Og så er den polstret der hvor det betyder noget, så hunden ikke får trykmærker eller sår af at have den på.

 

 

Den type stofmundkurv, der tvinger kæberne sammen, er direkte dyrplageri, hvadenten der er trådnet i eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J

Altså nu har jeg jo med garanti ikke læst den lov så meget som jer :genert: men står der at ALLE af de 13 racer altid skal have mundkurv på :vedikke: eller bare at det kan pålægges den enklte hund :genert: altså som i hvis der er problemer med den :hmm:

 

Lov mig lige ikke at flå mig, jeg spørger bare fordi jeg ikke lige kan se det, ikke for at fornærme nogen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu har jeg jo med garanti ikke læst den lov så meget som jer :genert: men står der at ALLE af de 13 racer altid skal have mundkurv på :vedikke: eller bare at det kan pålægges den enklte hund :genert: altså som i hvis der er problemer med den :hmm:

 

Lov mig lige ikke at flå mig, jeg spørger bare fordi jeg ikke lige kan se det, ikke for at fornærme nogen :oops:

 

Det er alle af de 13 racer der skal gå med mundkurv fra den 1. juli, altså i det offentlige rum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville helt klart også vælge denne type. Den tillader hunden at åbne munden, den lukker ikke for næsen, og man kan bedre se ansigtsudtryk gennem den, end gennem de fleste andre modeller jeg har set. Og så er den polstret der hvor det betyder noget, så hunden ikke får trykmærker eller sår af at have den på.

 

 

Den type stofmundkurv, der tvinger kæberne sammen, er direkte dyrplageri, hvadenten der er trådnet i eller ej.

 

Enig, sådan en var der engang en dyrlæge, der insisterede på at Victor skulle have på, under negleklip, fordi sådan en papillon var en virkelig hidsig hund, der kunne finde på at bide hårdt :stupid:. Da han fik den på, gik han først i panik og sprællede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...