Hop til indhold

Louie skal i narkose i morgen


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Så er vi lige kommet hjem fra vores nye dyrlæge (:klap:).

Virkelig et godt sted, og hun var bare rigtig sød hende vi var inde hos :-D

 

Grunden til vi skulle derhen var at jeg gerne ville have Louie tjekket grundigt igennem, fordi det bliver ved med at gå dårligt med alenehjemme-halløjet, så jeg tænkte at han måske havde smerter eller noget andet der generer, og jeg følte ikke at min forrige dyrlæge tog mig seriøst omkring det. Og så er der mange på HF, som har talt godt om stedet.

 

Det var virkelig også et godt sted, som jeg kan mærke jeg bliver rigtig glad for. Der var tid til at tale om en masse forskellige ting, og komme til bunds i sagerne.

 

Det endte med at vi blev enige om, at vi kommer igen i morgen, hvor Louie skal have fjernet en (mælke)tand. Min forhenværende dyrlæge sagde til mig, at det ikke var nødvendigt, og at den ikke generede ham eftersom hjørnetanden jo var kommet fint ud - så kunne den godt få lov at blive siddende :stupid:Det skulle jeg vist ikke have lyttet til. Nå, men nu kommer den i hvert fald ud i morgen - tænk hvis det er den, der har givet ham smerter i al den tid.. Så bliver jeg sgu' sur (mest på mig selv).

 

Derudover skal han have taget en blodprøve for at se om han har ræveskab... Jeg fortalte at han klør sig rigtig rigtig meget og napper sig i benene og bagtil, så det skal han tjekkes for i morgen. Når han alligevel er bedøvet vil hun give ham den første af de fire indsprøjtninger som han skal have, hvis det viser sig at være skab. Det skader ikke at han har fået den, selvom det måske viser sig ikke at være skab.

 

Han har derudover døjet meget med ørene på det seneste og dyrlægen kunne heller ikke engang få lov til bare at kigge overfladisk i dem (på trods af at vi fristede med en hel bakke med Stryhns). Louie hang på mig og var ved at hoppe ned fra bordet flere gange. Hun sagde, at der ikke var nogen grund til at stresse ham yderligere ved at forsøge at kigge på dem i dag - så de bliver også tjekket i morgen. Det bliver spændende at se, om de bare er fuldstændig betændte dybt nede - jeg forsøger at rense dem så godt som muligt, men det er jo ikke muligt (eller en god idé) at komme helt i bund.

 

Hun gav ham til sidst en lille kløestillende indsprøjtning, for at afhjælpe kløen lidt indtil i morgen. Han har ikke kløet sig siden - dejligt at se. Lige nu ligger han og sover tungt ved mine fødder :lun:

 

Vi fik også en lille snak om alene hjemme. Hun spurgte ind til om jeg havde overvejet forskellige urteting (hvilket jeg jo har, i øjeblikket får han Zylkene, men jeg ved ikke rigtig om det hjælper noget). Vi snakkede også om Clomicalm, og hun havde fuld forståelse for, at jeg ikke havde lyst til at gå den vej endnu.. Nu må vi se, om det hjælper at han bliver smerte/kløfri og så tager vi den derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi lige kommet hjem fra vores nye dyrlæge (:klap:).

Virkelig et godt sted, og hun var bare rigtig sød hende vi var inde hos :-D

 

Grunden til vi skulle derhen var at jeg gerne ville have Louie tjekket grundigt igennem, fordi det bliver ved med at gå dårligt med alenehjemme-halløjet, så jeg tænkte at han måske havde smerter eller noget andet der generer, og jeg følte ikke at min forrige dyrlæge tog mig seriøst omkring det. Og så er der mange på HF, som har talt godt om stedet.

 

Det var virkelig også et godt sted, som jeg kan mærke jeg bliver rigtig glad for. Der var tid til at tale om en masse forskellige ting, og komme til bunds i sagerne.

 

Det endte med at vi blev enige om, at vi kommer igen i morgen, hvor Louie skal have fjernet en (mælke)tand. Min forhenværende dyrlæge sagde til mig, at det ikke var nødvendigt, og at den ikke generede ham eftersom hjørnetanden jo var kommet fint ud - så kunne den godt få lov at blive siddende :stupid:Det skulle jeg vist ikke have lyttet til. Nå, men nu kommer den i hvert fald ud i morgen - tænk hvis det er den, der har givet ham smerter i al den tid.. Så bliver jeg sgu' sur (mest på mig selv).

 

Derudover skal han have taget en blodprøve for at se om han har ræveskab... Jeg fortalte at han klør sig rigtig rigtig meget og napper sig i benene og bagtil, så det skal han tjekkes for i morgen. Når han alligevel er bedøvet vil hun give ham den første af de fire indsprøjtninger som han skal have, hvis det viser sig at være skab. Det skader ikke at han har fået den, selvom det måske viser sig ikke at være skab.

 

Han har derudover døjet meget med ørene på det seneste og dyrlægen kunne heller ikke engang få lov til bare at kigge overfladisk i dem (på trods af at vi fristede med en hel bakke med Stryhns). Louie hang på mig og var ved at hoppe ned fra bordet flere gange. Hun sagde, at der ikke var nogen grund til at stresse ham yderligere ved at forsøge at kigge på dem i dag - så de bliver også tjekket i morgen. Det bliver spændende at se, om de bare er fuldstændig betændte dybt nede - jeg forsøger at rense dem så godt som muligt, men det er jo ikke muligt (eller en god idé) at komme helt i bund.

 

Hun gav ham til sidst en lille kløestillende indsprøjtning, for at afhjælpe kløen lidt indtil i morgen. Han har ikke kløet sig siden - dejligt at se. Lige nu ligger han og sover tungt ved mine fødder :lun:

 

Vi fik også en lille snak om alene hjemme. Hun spurgte ind til om jeg havde overvejet forskellige urteting (hvilket jeg jo har, i øjeblikket får han Zylkene, men jeg ved ikke rigtig om det hjælper noget). Vi snakkede også om Clomicalm, og hun havde fuld forståelse for, at jeg ikke havde lyst til at gå den vej endnu.. Nu må vi se, om det hjælper at han bliver smerte/kløfri og så tager vi den derfra.

 

Det bliver spændende - Samson viste sig jo at have skab og det var først da vi kom ud til Artemis at der overhovedet blev tænkt i de baner. Vi har bare givet ham sprøjterne oralt herhjemme, Kristine (den anden dyrlæge) undersøgte sagen fordi Samson er frygtelig bange for dyrlæger, og hun sagde at det kunne man sagtens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver spændende - Samson viste sig jo at have skab og det var først da vi kom ud til Artemis at der overhovedet blev tænkt i de baner. Vi har bare givet ham sprøjterne oralt herhjemme, Kristine (den anden dyrlæge) undersøgte sagen fordi Samson er frygtelig bange for dyrlæger, og hun sagde at det kunne man sagtens.

 

Fik han også taget en blodprøve for at undersøge om det var skab? Jeg spurgte om man ikke kunne nøjes med at skrabe, men det kunne man ikke.. Øv.

 

Uh. Ja, jeg håber jo næsten, at der er noget galt :genert: Så det kan blive helbredt og Louie så VUPTI kan være alene hjemme :klap: Dog helst, at det bare er den dumme tand, der er skyld i det aaalt sammen. For så er det overstået i morgen.

 

Så jeg er selvsagt meget spændt på opdatering.

 

Jeg er med på den vogn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Dejligt at du er kommet til en dyrelæge som lytter til dig og tager jeres problemer seriøst (andet er da heller ikke iorden) :-D.

 

Krydser fingre for at det lykkedes at finde en årsag til alene hjemme problemerne så i kan få dem løst hurtigst muligt... Tænk hvis det "bare" er pga den åndsvage tand :hmm:.

 

Pøj pøj med narkosen imorgen, er spændt på at høre en update.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik han også taget en blodprøve for at undersøge om det var skab? Jeg spurgte om man ikke kunne nøjes med at skrabe, men det kunne man ikke.. Øv.

 

 

Ja, han blev også bedøvet og fik taget blodprøve (han fik stikket ude på parkeringspladsen, det tog så lige tre timer og tre indsprøjtninger for at få ham til at sove, han skulle fandme ikke nyde noget af at lægge sig og slappe af hos sådan en dum dyrlæge:mrgreen:)

De første tegn vi så på at der var noget galt (sidste år) var også at han fik betændelse/sår i øret.

 

Men behandlingen kan i godt give oralt med en sprøjte i maden hver uge - så de gange vi har været deroppe siden har det bare været ren hygge for Samson og sidste gang gik han faktisk selv ind i 'det farlige rum'

 

Samson fik jo også taget en allergiprøve i samme omgang - den har så heldigvis vist sig kun at slå lidt ud på et par forskellige ting, men ikke noget alarmerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Lyder da godt at han bliver tjekket igennem! Er han derhenne nu? Hvornår får du ham hjem igen?

 

Håber i finder ud af noget :x:

 

Ikke for noget, men af hensyn til klinikken bør du nok liiige undlade noget af det skrevne :-D

 

Hvad? Undlade hvad? Hvilket hensyn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Den sidder jeg også og tænker over, for jeg så da ikke noget i det første indlæg, der kunne være af betydning:hmm: Og nu er jeg så nysgerrig:mrgreen:

 

Også mig :-)

 

Jeg ser frem til en opdatering når Louie er blevet hentet igen..

rigtig meget pøj pøj:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var bare en lidt dum detalje angående noget forsikring, som jeg havde skrevet i et af de foregående indlæg - så må I selv tænke jer til resten :genert: :stupid:

 

Vi er hjemme igen, og det gik godt :-D

Da vi kom derhen kl. 8.30 sagde jeg, at jeg meget gerne ville være der indtil han faldt i søvn. Jeg fik at vide, at der ville gå en halv time før han kunne blive bedøvet, så vi måtte meget gerne gå en lille tur hvis det var. Som sagt så gjort. Vi fik snuset til Hellerups dyre huse (blandt andet gik vi forbi Silja Schandorffs gigantiske palæ - så vildt! Kunne forresten se at hun har hund, der stod et dkk-mærke med 'hund i hjemmet' på den majestætiske låge).

 

Nå, vi kom tilbage og Louie fik sin sprøjte. Så satte vi os ud i venteværelset, hvor han puttede sig ind til mig i et dejligt varmt håndklæde og faldt i søvn. Da dyrlægen kom og tog ham registrerede han ingenting.

 

Efter 50 min. ringede de fra klinikken og sagde, at de ville gå ind og vække ham. Jeg var derhenne 20 minutter senere og da jeg sagde hej i receptionen bjæffede Louie inde fra buret hvor han sad :hjerte:

Så gik vi ind og hentede ham og en af dyrlægerne, eller måske var det sekretæren, sagde "jeg har også lige redt ham" - så der kom den fineste lille candyfloss ud af buret til mig :lun:

 

Så lagde han sig til at sove på gulvet ude i venteværelset.

 

Det var gået fint med at fjerne tanden (den sad jo også løs), det var godt den kom ud, for den var begyndt at smuldre lidt oppe ved roden, sagde hun :oops:

 

Mht. ørene, så var det ikke så slemt som frygtet, men der var noget infektion dernede (gærsvampe?), så vi har fået en recept på øredråber og noget antibiotika til at slå det ned.

 

Derudover har vi fået en recept på nogle kløestillende tabletter, som han skal have i 14 dage.

 

Der kommer svar på blodprøven i morgen eller fredag, så det bliver spændende. Vi krydser fingre for at det er skab, for ellers skal vi måske ud i noget allergitest :cry:

 

Han sov hele vejen hjem i cykelkurven - Lille My - og nu ligger han og putter under sofabordet.

 

Men sikke et dejligt sted! (Og thank god for sygeforsikring!).

Link til indlæg
Del på andre sites

(blandt andet gik vi forbi Silja Schandorffs gigantiske palæ - så vildt! Kunne forresten se at hun har hund, der stod et dkk-mærke med 'hund i hjemmet' på den majestætiske låge).

 

Hvem er hun?:oops:

 

Det var gået fint med at fjerne tanden (den sad jo også løs), det var godt den kom ud, for den var begyndt at smuldre lidt oppe ved roden, sagde hun :oops:

 

Mht. ørene, så var det ikke så slemt som frygtet, men der var noget infektion dernede (gærsvampe?), så vi har fået en recept på øredråber og noget antibiotika til at slå det ned.

 

Derudover har vi fået en recept på nogle kløestillende tabletter, som han skal have i 14 dage.

 

Der kommer svar på blodprøven i morgen eller fredag, så det bliver spændende. Vi krydser fingre for at det er skab, for ellers skal vi måske ud i noget allergitest :cry:

 

Han sov hele vejen hjem i cykelkurven - Lille My - og nu ligger han og putter under sofabordet.

 

Men sikke et dejligt sted! (Og thank god for sygeforsikring!).

 

Dejlig update:-D Jeg krydser fingre for at det, der skal ses (hvis noget overhovedet), kan ses i blodprøverne:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...