Hop til indhold

Cavalier og agility


tjikson
 Share

Recommended Posts

Jamen det var en af grundene til min mor fik medhold i at få en cavalier :genert: Men nu skal hun lige overleve hvalpe motivationen.. også skal hun være et år før hun måtte begynde i en klub. Skal måske lige siges hun kommer hjem d. 28 først.. og er 9uger der :lun:.. Hvornår begynde du på det? :hmm:

 

Jeg har trænet lidt med vores lidt tykhovedet gravhunde/terrie :stupid: Han var faktisk overraskende dygtig :blink: Bliver sjovt og få en forhåbentlig mindre terrie agtig hund med selektiv hørelse og træne med :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jamen det var en af grundene til min mor fik medhold i at få en cavalier :genert: Men nu skal hun lige overleve hvalpe motivationen.. også skal hun være et år før hun måtte begynde i en klub. Skal måske lige siges hun kommer hjem d. 28 først.. og er 9uger der :lun:.. Hvornår begynde du på det? :hmm:

 

Jeg har trænet lidt med vores lidt tykhovedet gravhunde/terrie :stupid: Han var faktisk overraskende dygtig :blink: Bliver sjovt og få en forhåbentlig mindre terrie agtig hund med selektiv hørelse og træne med :engel:

 

Nu har jeg godt nok svaret i din klikkertråd, men svarer også her :blink:

 

Jeg træner agility med Mingus, og han er super god, når jeg selv skal sige det :mrgreen:

Jeg startede da han var 2 år. Ideelt set havde jeg startet noget før.

 

Må dog skuffe dig lidt, både Mingus og en anden cavalier vi træner med, har meget selektiv hørelse :cool:

De er så ens at det faktisk er lidt uhyggeligt. De stikker begge jævnligt af for enten at forsøge at fange fugle eller tisse op ad hegnet :stupid:

Mingus er dog blevet noget bedre, han havde et par måneder hvor han konsekvent gik på opdagelse hver gang jeg tog linen af ham. Nu hvor vi har trænet i lidt over et år, stikker han stort set aldrig af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg godt nok svaret i din klikkertråd, men svarer også her :blink:

 

Jeg træner agility med Mingus, og han er super god, når jeg selv skal sige det :mrgreen:

Jeg startede da han var 2 år. Ideelt set havde jeg startet noget før.

 

Må dog skuffe dig lidt, både Mingus og en anden cavalier vi træner med, har meget selektiv hørelse :cool:

De er så ens at det faktisk er lidt uhyggeligt. De stikker begge jævnligt af for enten at forsøge at fange fugle eller tisse op ad hegnet :stupid:

Mingus er dog blevet noget bedre, han havde et par måneder hvor han konsekvent gik på opdagelse hver gang jeg tog linen af ham. Nu hvor vi har trænet i lidt over et år, stikker han stort set aldrig af.

 

:5up:

 

Cavalier? selektiv hørelse.. :vedikke::lol::lol: Hvornår ville du ideelt være startet? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt nok ikke en cavalier, men som du kan se, er der masser af cavalierne herinde der går til agility :-D

 

Vi startede til hvalpe-agility da Karla var 7 mdr og har løbet lige siden (hun er lige blevet 2 år)... Jeg kan se du bor i Sønderjylland, aner ikke hvordan det ser ud med hvalpe-agility dernede... men der er hvalpeagility hos Sannes Hundecenter i Hedensted, hvis I er friske på en køretur :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt nok ikke en cavalier, men som du kan se, er der masser af cavalierne herinde der går til agility :-D

 

Vi startede til hvalpe-agility da Karla var 7 mdr og har løbet lige siden (hun er lige blevet 2 år)... Jeg kan se du bor i Sønderjylland, aner ikke hvordan det ser ud med hvalpe-agility dernede... men der er hvalpeagility hos Sannes Hundecenter i Hedensted, hvis I er friske på en køretur :blink:

 

 

Syntes ikke jeg fandt noget rigtig agillity hvalpe hold.. men vil prøve at søge igen :vedikke: Hedensted? hvor ligger det mere præcist :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes ikke jeg fandt noget rigtig agillity hvalpe hold.. men vil prøve at søge igen :vedikke: Hedensted? hvor ligger det mere præcist :oops:

 

Hedensted ligger lige midt i mellem Vejle og Horsens

 

mener jeg på et tidspunkt læste de skulle være et år før man måtte? :hmm:

 

De skal være udvoksede før du løber agility med dem ja, men hvalpeagility er ikke forhindringsarbejde. Det er primært dirrigeringsarbejde og handlings-øvelser...

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

Cavalier? selektiv hørelse.. :vedikke::lol::lol: Hvornår ville du ideelt være startet? :hmm:

 

Jeg kan måske uploade en video af Mingus til en for sjov konkurrence, så kan du se hvad jeg mener med selektiv hørelse :lol:

 

Havde jeg vidst jeg senere ville starte til agility, var jeg startet efter unghundeholdet. Men jeg havde også sørget for at træne lidt mere alsidig lydighed. Fordi vi trænede konkurrence-lydighed, syntes Mingus det var helt forkert at arbejde på min højre side. Der gik lige et par måneder, hvor han konsekvent løb om på min venstre side efter hver forhindring :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

saimon som er en cavalier løber også agility, de dage han ikke er for meget op at kører, og det elsker han, og kan bare blive ved og ved, han er fuldt opsat på at løbe lige så snart man sætter ham af på det første spring...:lun::5up:tjAAA man kan vel sige; han er lige i hopla:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...