Hop til indhold

Bogbestilling og bogvaner


Imba
 Share

Recommended Posts

Jubii har været på nettet og bestille bøger i dag :mrgreen:

 

Bestilte 4 bøger:

 

Klikkertræning for din hund: Morten Egtvedt, Cecilie Køste og Køster Egtved.

 

Fra hvalp til hund: Irene H. Jarnved

 

På talefod med hunden: Turid Rugaas

 

Leg med din hund: Christina Sondermann

 

Det var lige hvad der kunne blive til økonomisk denne gang, men skal i hert fald også have alfasyndromet på et tidspunkt. Men skulle jo starte et sted ;-)

 

Hvalpen af Lone Greva får jeg fra Janni, så den behøvede jeg ikke at købe.

 

Formålet med denne post var egentlig først og fremmest at sige tak for de mange gode anbefalinger (og jeg kommer vist til at lave det nummer med at købe en ordentlig pakke et par gange :oops:)

 

Nu jeg alligevel har startet en tråd, kan jeg jo spørge Jer: Hvor mange bøger har I i Jeres personlige hundebibliotek (hjemme på hylderne)? Læser I mange bøger, enkelte, eller prøver Jer frem? Hvor kritisk læser I bøgerne? (især hvis I har hørt godt om den?) Hvilke steder tager I anbefalinger for gode varer? Etc... Vil gerne høre om Jeres bogvaner egentlig

Håber I har lyst til at svare, for jeg synes det er så spændende at høre, hvordan andre forholder sig.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

For seks år siden - da der kom en lille buksebidende, fjollet, skør lille pelsklump ind i mit liv - gik jeg, som jeg plejer, på biblioteket efter gode bøger.

 

Jeg har været igennem riiigtig mange - og det har været medvikrende til at jeg idag ved at der findes mange måder at håndtere ting på.

 

Jeg har lige slæbt mit lille bibliotek herhen til computeren - mange bøger låner jeg dog så mange gange at det nærmer sig det pinlige - mener egentlig mit bibliotek bør forære mig dem:mrgreen: Nåh men:

 

Turid Rugaas: På talefod med hunden - meget fin bog, men nu leder jeg efter en bog med mere information om hundesprog

 

Christina Sondermann: Leg med din hund - har mange sjove bud på en masse forskellige lege

 

Irene H. Jarnved: Hunden i hverdagen - god, med maaange oplysninger i (så mange at jeg har highlightet det for at huske det)

 

Dansk Kennel Klub: Boxer - skal man vel have, som en boxers "søster":blink:

 

Anders Hallgren: Opslagsbog i hundepsykologi - en af mine ældste hundebøger og super opslagsbog

 

Karen Prior: Klikkertræning af hunde - ok bog om klikkertræning - tjaaa...

 

Lone Greva: Familiehunden - min yndlingsbog:-)

 

Christina Bruun: Hundeliv og hverdagstræning - også ganske glimrende, næsten på højde med Lone Grevas, synes jeg

 

Så har jeg min "yndlingsbog" - en mappe, hvor jeg sætter gode artikler i, gode opskrifter, gode ideer til lege og øvelser, gode råd - ja, alt godt

 

(Faktisk tror jeg, at jeg har et bud på en ny hundebog her.... problemet er bare, at det ikke rigtig er mig, der har skrevet det... Så nogen, herinde:cool:, må se at få udgivet sin bog:-D)

 

Jeg glemte helt at sige, at jeg forsøger at læse bøgerne kritisk. Jeg har da skiftet yndlingsbøger ud med tiden og erstattet dem med andre. Jeg har nogle få bøger, hvor det meste er noget jeg bruger eller har lyst til at bruge.

 

Alligevel mangler jeg bøger, der går mere bag hundens reaktion - som giver mig flere forslag til, hvordan jeg kan være den mest spændende hundeejer. Men det var lidt uden for trådens emne - sorry:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg låner de bøger jeg gerne vil læse på biblioteket ... og så får jeg en rykker - og en rykker til - og så ender det med at det bedre kan betale sig for mig at beholde bogen og betale 400 kroner for den - end at betale næsten lige så meget og så aflevere bogen ... efter jeg har gjort det et par gange - og fået gode bøger ud af det - så er jeg holdt op med at låne bøger på biblioteket - og så køber jeg dem bare ... Det andet er for dyrt altså ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg låner de bøger jeg gerne vil læse på biblioteket ... og så får jeg en rykker - og en rykker til - og så ender det med at det bedre kan betale sig for mig at beholde bogen og betale 400 kroner for den - end at betale næsten lige så meget og så aflevere bogen ... efter jeg har gjort det et par gange - og fået gode bøger ud af det - så er jeg holdt op med at låne bøger på biblioteket - og så køber jeg dem bare ... Det andet er for dyrt altså ...

 

Ja okay, kan godt se at det kan blive en lidt dyr vane. Så der er det helt sikkert mere økonomisk at købe dem med det samme. Jeg synes også at det er så dejligt at have bøgerne. Så kan man også strege under, og skrive noter. Skrive hvis der er noget ved en øvelse man skal huske at være opmærksom på, eller hvis der står noget, som ikke lige virker for mig osv. Jeg elsker at have bøgerne selv ^^

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Jeg har, siden jeg var barn, lånt alt om hunde på biblioteket og det gør jeg stadig:mrgreen:

Jeg låner også de bøger, hvor jeg egentlig ikke kan lide forfatteren. Men det er altid godt at sammenligne forskellige metoder og tage det man kan bruge til noget a015.gif

 

Mit personlige bibliotek har jeg solgt meget ud af:oops: Men jeg har haft alle bøger af R.abrantes (pga. uddannelsen hos ham), Irene jarnved, Lone greva, Christina Bruun, Anders Hallgren, Turid rugaas og enkelte andre+ div. lærebøger om udvikling og adfærd hos bl.a. ulve og hunde+ div. lektika. Lige nu huser bogreolen kun mine absolut yndlingsbøger af fx. Anders hallgren og de bedste opslagsbøger:-)

 

Jeg har altid tæt kontakt til boghandleren omkring sidste nyt af udgivelser om hunde. Først skriver jeg mig op på biblo, og hvis bogen er rigtig god, så køber jeg den bagefter. Der er dog nogle bøger, som kun kan købes udenlands og der må man jo bare tage chancen, når man køber den før den kan læses:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Jeg låner de bøger jeg gerne vil læse på biblioteket ... og så får jeg en rykker - og en rykker til - og så ender det med at det bedre kan betale sig for mig at beholde bogen og betale 400 kroner for den - end at betale næsten lige så meget og så aflevere bogen ... efter jeg har gjort det et par gange - og fået gode bøger ud af det - så er jeg holdt op med at låne bøger på biblioteket - og så køber jeg dem bare ... Det andet er for dyrt altså ...

Er du ikke tilmeldt "alarmsystemet", hvor du kan få email eller sms, når bogen skal afleveres? Det har reddet mig mange gange:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

jeg har nok ca 20 hundebøger, men har læst langt mere. tjekker altid om en bog findes på bibliotek før jeg køber. det er jo så nemt nu bare att sidde på nettet och bestille bøger fra alle biblioteker i danmark :)

 

jeg er ret kritisk når jeg læser og overvejer om jeg synes det der står virker rimeligt. jeg synes det er nødvendig. der er skrevet så meget l*rt om hunde så man kan ikke tro at det er rigtigt bare fordi at det står i en bog. jeg plejer endda kikke på referencer og se hvor forfatteren har sine idéer fra og om de har brugt den information de baserer deres påstand på på en ordentlig og relevant måde.

 

jeg "opdager" bøger gennem f ex hund & træning, canis og forskellige hundfora som dette og hjemmesider på nettet. f ex amazon har jo en funktion når man slår en titel op, der forteller om andre bøger der kunne vare interessante. så kan man se om man ikke lige skulle læse dem også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Hvor mange bøger i mit hundebibliotek? Uha, rigtigt mange, vil tro der er omkring 50! Ja, jeg læser mange - læser altid i bussen på vej til arbejde, men så til gengæld næsten ikke på andre tidspunkter. Hvor kritisk jeg læser? Tjah, jeg vil sige, der er ting jeg måske stiller mig skeptisk overfor (nogle ting indenfor det alternative område, f.eks.), men det betyder ikke at jeg udelukker dem, kun at jeg ikke ubetinget tager dem for fakta. En ting jeg stiller mig yderst kritisk overfor, derimod, er når noget føles grundlæggende forkert - mit mål, eller min stræben, er til enhver tid at opnå det optimale forhold mellem menneske og hund med tillid som den absolutte grundsten. Nogle gang kan man læse noget, som giver mig en dyb fornemmelse af at trække i modsat retning af dette og så er jeg ikke bare kritisk, jeg er direkte og lodret afvisende - bedste eksempel herpå er Jan Fennells 'Hundelytteren', som jeg ellers oprindeligt havde glædet mig meget til, men efter få sider begyndte den at give 'ondt i maven' og det blav bare værre og være.

Anbefalinger får jeg først og fremmest fra Amazon (hvor jeg næsten altid også køber bøgerne). Jeg læser naturligvis bogens synopsis og dertil nogle brugeranmeldelser - det synes jeg rimeligt effektivt giver en fornemmelse for bogens ånd, om det er noget jeg har lyst til at opleve eller ej.

Jeg køber ind nogle gange om året (3-4 eller deromkring), så bruger jeg gerne en hel aften eller mere på at sidde og finde bøger. Jeg har også en ønskeliste derinde, som jeg som regel køber et par stykker fra og ved samme lejlighed føjer et par nye til.

Mine interesseområder er nok lidt specielle. Først og fremmest er jeg interesseret i det man måske kunne kalde 'hundeanskuelse', altså vores syn på/opfattelse af hunden. Så læser jeg alt hvad jeg kan finde om tillidsopbyggelse, da det i allerhøjeste grad er relevant ifm. mit arbejde - det samme gælder naturligvis læsestof om internater, i særdeleshed forskellige måder at drive internater på: 'traditional shelters', 'no kill', 'safe havens' osv. Endelig sørger jeg for, hver gang at få en 'letfordøjelig' bog med - noget sjovt, rørende, hyggeligt som ikke kræver videre stillingtagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubii har været på nettet og bestille bøger i dag :mrgreen:

 

Bestilte 4 bøger:

 

Klikkertræning for din hund: Morten Egtvedt, Cecilie Køste og Køster Egtved.

 

Fra hvalp til hund: Irene H. Jarnved

 

På talefod med hunden: Turid Rugaas

 

Leg med din hund: Christina Sondermann

 

Det var lige hvad der kunne blive til økonomisk denne gang, men skal i hert fald også have alfasyndromet på et tidspunkt. Men skulle jo starte et sted ;-)

 

Hvalpen af Lone Greva får jeg fra Janni, så den behøvede jeg ikke at købe.

 

Formålet med denne post var egentlig først og fremmest at sige tak for de mange gode anbefalinger (og jeg kommer vist til at lave det nummer med at købe en ordentlig pakke et par gange :oops:)

 

Nu jeg alligevel har startet en tråd, kan jeg jo spørge Jer: Hvor mange bøger har I i Jeres personlige hundebibliotek (hjemme på hylderne)? Læser I mange bøger, enkelte, eller prøver Jer frem? Hvor kritisk læser I bøgerne? (især hvis I har hørt godt om den?) Hvilke steder tager I anbefalinger for gode varer? Etc... Vil gerne høre om Jeres bogvaner egentlig

 

Håber I har lyst til at svare, for jeg synes det er så spændende at høre, hvordan andre forholder sig.

 

Puha, der er mange i mit bibliotek - især taget i betragtning af at jeg ikke har (haft) hund endnu...! :shock:

 

Dansk Kennel Klub, Berner Sennen - af Ina olsen, Inge Bibby og Lone Pedersen

1. Hunde - illustreret opslagsværk (min første bog :mrgreen: )

2. Hundens Pasning og Pleje - af Annette Staun (endnu ikke læst - kedelig...)

3. Hundenes Sprog - flere forfattere... :rolleyes:

4. Politikens Hundeleksikon

5. Politikens Hundebog

6. Hunden vor Ven, Psykologi frem for Magt - af Roger Abrantes

7. Dominans og lederskab - fakta eller overtro - af Barry Eaton

8. Klikkertræning for din Hund - af Morten Egtved og Cecilie Køste

9. På Talefod med Hunden - af Turid Rugaas

10. Fra hvalp til Hund - af Irene Jarnved

11. Familiehunden - af Lone Greva

12. Helhjertet Hundetræning - af Irene Jarnved

13. Alfasyndromet - af Anders Hallgren

14. Forstår du din Hund - af Anders Hallgren

15. Hundeproblem og Hundeproblemer - af Anders Hallgren (i gang med)

16. Brandalarmtræning for Hunde - af Anders Hallgren (kommer jeg til... Somewhen. Det var mest for sjov, at jeg købte den, den kunne måske give noget inspiration :blink:)

 

Tjah, ved ikke helt hvor kritisk jeg læser dem :rolleyes: Kan knap nok huske hvem der sagde hvad og hvor og kan da slet ikke huske de første bøger, foruden ganske få ting - mest fordi jeg har fundet bedre alternativer ;-) Og hvis to bøger modsiger hinanden, så stopper jeg da op og grubler over hvilken én af dem, der mon er mest rigtig på den - og spørger eventuelt herinde. Men har svært ved at vurdere rigtig og forkert, primært fordi min praktiske erfaring er baseret på meget, meget lidt.

Boganbefalinger... Dem tager jeg for gode varer, når tilpas mange har anbefalet én bog eller én forfatter - og det skal ikke bare være hvem som helst. Jeg er endnu kun blevet anbefalet bøger af folk på forums, da ingen jeg snakker med i "det virkelige liv" interesserer sig for hunde, i samme grad som jeg - okay, måske er der én, men ham snakker jeg kun meget sjældent med, kender ikke engang til hans holdninger inden for hundeopdragelse :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst dyresprog

som studerende kniber det altid lidt med at skaffe cool cash, så nogle bøger låner jeg på biblioteket, andre må jeg bare eje.............

 

På min reol står der pt.:

* Handbook of Behavior Problems of the Dog and Cat af G.landberg, W.Hunthausen & L.Acherman

* Handbook of applied dog behavior and training: Volume 1, 2 & 3 af Steven Lindsay

* Animal behaviour af David McFarland

* Hundes og ulves adfærd, ny indsigt i aggressivitet, lederskab og signaler af Freddy Worm Christiansen

*The dog, its behavior, nutrition & health af linda P. Case

* how dogs learn af Burch & bailey

* learning & behavior af Poul chance

* Læringspsykologi af frode svartdal og Magne Arve Flaten

* Hunden ulven ved din side, af Roger Abrantes

* I den anden ende af hundesnoren af Patricia McConnell

* Problemhund og hundeproblemer af anders hallgren

* den gamle hund af anders hallgren

* Alfasyndromet af Anders Hallgren

* drivkraft og motivation af Anders Hallgren

*upplagsbok i hundpsykologi (fra a-ö) af Anders Hallgren

* The evolution of canine social behavior - Roger Abrantes

* dog language af roger Abrantes

* Hunden, vor ven af roger abrantes

* Stress in dogs af Martina Scholz & Clarissa von Reinhardt

* Begreber i læringspsykologi af Frode Svartdal

* Fra valp til voksen hund af Åsa Ahlbom

* kulturkollisjonen mellem hund og menneske af jean donaldson

* på talefod med hunde de dæmpende signaler - Turid Rugaas

* Dont shoot the dog - Karen Pryor

* hundeparlør af Sophie Collins (christina ingerslev)

* Animal behavior af john Alcock

* Træn din hund af Maiken Lysholm Sten

* hunden i hverdagen af Irene H. Jarnved

* rygproblemer hos hunde (undersøgelses rapport) af Anders Hallgren

* Dominans og lederskab. Fakta eller overtro - af Berry eaton

* When pigs fly af jane Killion

* Dogs are from neptune - jean donaldson

* The atlas of dog breeds of the world af Bonie Wilcox & Chris Walkowicz

* hunde -illustreret opslagsværk

 

og så har jeg en ønskeseddel som stadig er lang :5up:

 

* der til har jeg en del bøger om heste og katte og lidt om genetik

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

 

* Handbook of applied dog behavior and training: Volume 1, 2 & 3 af Steven Lindsay

 

* Stress in dogs af Martina Scholz & Clarissa von Reinhardt

 

* When pigs fly af jane Killion

 

* Dogs are from neptune - jean donaldson

 

de bøger har jeg overvejet at købe, kunne du ikke lige fortælle hvad du synes om dem? hvad er godt/dårligt ved dem? er de værd at bruge penge på?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor finder jeg: Hundeproblem og Hundeproblemer - af Anders Hallgren ?

Har ledt og ledt, men den er udsolgt alle steder. Har den helt gamle, men vil gerne have den sidste nye, der er vist ændringer i.

Har hørt noget om den kan fårs på svensk, det kan godt gå an, men hvor pokker støver jeg den op.

 

Nå, men ellers har jeg bøger af Lone Greva, Anders Hallgren, Victoria Stillwel, Gwen Bailey og Irene Jarnved.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor finder jeg: Hundeproblem og Hundeproblemer - af Anders Hallgren ?

Har ledt og ledt, men den er udsolgt alle steder. Har den helt gamle, men vil gerne have den sidste nye, der er vist ændringer i.

Har hørt noget om den kan fårs på svensk, det kan godt gå an, men hvor pokker støver jeg den op.

 

Prøve at søge på den på pensum.dk, der kommer nogle resultater op:

 

http://www.pensum.dk/pris/q-anders-hallgren/book-9788790828301/

 

Der står godt nok "udsolgt fra forlaget", når man klikker sig ind på flere af dem. Men Gad.dk har den vist, der står i hvert fald ikke noget om, at den er udgået...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyresprog

* Handbook of applied dog behavior and training: Volume 1, 2 & 3 af Steven Lindsay

 

* Stress in dogs af Martina Scholz & Clarissa von Reinhardt

 

* When pigs fly af jane Killion

 

* Dogs are from neptune - jean donaldson

 

de bøger har jeg overvejet at købe, kunne du ikke lige fortælle hvad du synes om dem? hvad er godt/dårligt ved dem? er de værd at bruge penge på?

 

Om bøgerne er gode eller dårlige afhænger måske mere af hvilke øjne der kigger, og hvilket den enkelte har.

 

Jeg kan sige så meget at steven Lindseys bøger ikke er blandt de billige. Så google ham på nettet og se om beskrivelserne af indholdet, macher dit behov. eller kig de link jeg har tilføjet herunder, der kan man smugkigge lidt i bøgerne, det kan somme tider give et vink om bogen svare til ens forventninger, og om måden bogen er skrevet på, tiltaler en.

Jeg er selv meget glad for lindseys bøger, og vil ikke undvære dem for alt i verden, bruger dem mest som opslagsværk når jeg skal i dybden med et bestemt emne. Lindsey har desuden gode referancer til hvert kapitel, hvis man vil søge dybere i hans kilder. Måske er de mest til dem som arbejder med dyr og dyrs adfærd (adfærdsterapeuter, dyrlæger, træner og lign. men nogle hundejere vil måske kunne få noget ud af at læse bøgerne... For mig har de alle 3 været pengene værd :5up:.

læs lidt i bog 1 + index, indhold m.m.:

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/0813807549/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

læs lidt i bog 2 + index, indhold m.m.

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/0813828686/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

læs lidt i bog 3 + index, indhold m.m.

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/0813807387/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

 

stress in dogs, synes jeg også er fantastisk, den er skrevet så både folk som arbejder med dyr og alm. hundeejere kan få et indblik i hvilke symptomer man bør holde øje med. den fortæller om begrebet stress. Hvilke faktorer som spiller ind og hvordan man reducerer stressen. m.m.

læs lidt i bogen + index, indhold m.m.

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/1929242336/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

 

When pigs fly: synes jeg også er god. En bog om hvordan man motivere den enkelte hund på en positiv måde så den har lyst til at samarbejde. handler om træning, klikker, shaping, opmærksomhed, leg og meget andet.

læs lidt i bogen + index, indhold m.m.

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/1929242441/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

 

dogs are from neptune; er endnu en god bog fra Jean donaldson. Bestemt værd at læse hvis man som adfærdsteraput, dyrlæge eller hundetræner kommer i forbindelse med problemhunde. Men også alm. hundeejere vil kunne få noget ud af at læse hendes bøger.

desværre kunne jeg ikke finde et link så du havde mulighed for at smugkigge i bogen, men fandt en kort engelsk omtale om hvad den indeholder:about aggression and other aspects of dog behavior, from the author of best seller, Culture Clash. Includes case histories and guidelines for dealing with: aggression toward strangers; resource guarding; dog-dog aggression; behavior problems such as counter surfing, barking, mouthiness during play, mounting, stool eating; obedience problems such as off leash control, stay breaking, recall off distractions, pulling; and fear and anxiety problems. Uses positive reinforcement methods: clickers, food treats, praise, and recommends Gentle Leader in certain cases.

 

:bigsmile: så ingen sure miner herfra, kun lutter gode bøger. alt afhænging af hvad dit behov er. Håber det var til lidt hjælp

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst dyresprog
hvor finder jeg: Hundeproblem og Hundeproblemer - af Anders Hallgren ?

Har ledt og ledt, men den er udsolgt alle steder. Har den helt gamle, men vil gerne have den sidste nye, der er vist ændringer i.

Har hørt noget om den kan fårs på svensk, det kan godt gå an, men hvor pokker støver jeg den op.

.

 

har du prøvet hos dogcity?

http://dogcity.dk/hundeboeger-170/boeger-paa-dansk-369/problemhund-og-hundeproblemer-af-anders-hallgren-913.html?language=da

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Om bøgerne er gode eller dårlige afhænger måske mere af hvilke øjne der kigger, og hvilket den enkelte har.

 

Jeg kan sige så meget at steven Lindseys bøger ikke er blandt de billige. Så google ham på nettet og se om beskrivelserne af indholdet, macher dit behov. eller kig de link jeg har tilføjet herunder, der kan man smugkigge lidt i bøgerne, det kan somme tider give et vink om bogen svare til ens forventninger, og om måden bogen er skrevet på, tiltaler en.

Jeg er selv meget glad for lindseys bøger, og vil ikke undvære dem for alt i verden, bruger dem mest som opslagsværk når jeg skal i dybden med et bestemt emne. Lindsey har desuden gode referancer til hvert kapitel, hvis man vil søge dybere i hans kilder. Måske er de mest til dem som arbejder med dyr og dyrs adfærd (adfærdsterapeuter, dyrlæger, træner og lign. men nogle hundejere vil måske kunne få noget ud af at læse bøgerne... For mig har de alle 3 været pengene værd :5up:.

læs lidt i bog 1 + index, indhold m.m.:

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/0813807549/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

læs lidt i bog 2 + index, indhold m.m.

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/0813828686/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

læs lidt i bog 3 + index, indhold m.m.

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/0813807387/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

 

stress in dogs, synes jeg også er fantastisk, den er skrevet så både folk som arbejder med dyr og alm. hundeejere kan få et indblik i hvilke symptomer man bør holde øje med. den fortæller om begrebet stress. Hvilke faktorer som spiller ind og hvordan man reducerer stressen. m.m.

læs lidt i bogen + index, indhold m.m.

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/1929242336/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

 

When pigs fly: synes jeg også er god. En bog om hvordan man motivere den enkelte hund på en positiv måde så den har lyst til at samarbejde. handler om træning, klikker, shaping, opmærksomhed, leg og meget andet.

læs lidt i bogen + index, indhold m.m.

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/1929242441/ref=sib_rdr_fc?ie=UTF8&p=S001&j=0#reader-page

 

dogs are from neptune; er endnu en god bog fra Jean donaldson. Bestemt værd at læse hvis man som adfærdsteraput, dyrlæge eller hundetræner kommer i forbindelse med problemhunde. Men også alm. hundeejere vil kunne få noget ud af at læse hendes bøger.

desværre kunne jeg ikke finde et link så du havde mulighed for at smugkigge i bogen, men fandt en kort engelsk omtale om hvad den indeholder:about aggression and other aspects of dog behavior, from the author of best seller, Culture Clash. Includes case histories and guidelines for dealing with: aggression toward strangers; resource guarding; dog-dog aggression; behavior problems such as counter surfing, barking, mouthiness during play, mounting, stool eating; obedience problems such as off leash control, stay breaking, recall off distractions, pulling; and fear and anxiety problems. Uses positive reinforcement methods: clickers, food treats, praise, and recommends Gentle Leader in certain cases.

 

:bigsmile: så ingen sure miner herfra, kun lutter gode bøger. alt afhænging af hvad dit behov er. Håber det var til lidt hjælp

 

Steven Lindseys bøger kan lånes på bibliotek.dk man skal nok bare være opmærksom på at det er nogle gedigne værk, som man muligvis skal forny lånet på et par gange for at komme igennem dem.

 

Så kan man altid købe dem, hvis man synes. Det er dyre bøger at købe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel
Steven Lindseys bøger kan lånes på bibliotek.dk man skal nok bare være opmærksom på at det er nogle gedigne værk, som man muligvis skal forny lånet på et par gange for at komme igennem dem.

 

Så kan man altid købe dem, hvis man synes. Det er dyre bøger at købe

 

jag har ellers spurgt på bibliotek og de sa at ingen biblioteker i danmark havde dem til udlån :(

 

jeg mener også jeg har søgt på bibliotek.dk uden held. jeg plejer låne hellere end købe til en start... nå ja, må vel lave en søgning mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...