cs-dumle Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Jeg syntes jo (selvfølgelig) at begge mine hunde er utrolig kloge, men de er altså kloge på hver deres måde. Dumle han er hurtig. Han udfører øvelser utrolig hurtig og har han først fattet en øvelse så hænger den ved i uendeligheder. Tingene skal helst ske hurtig, ellers er det frustrerende og så gider han det ikke. Ved problemløsnings øvelser er det sådan, at kan han ikke lige hurtig regne ud hvordan han kan flytte/trække eller fjerne det der er ivejen så kan han vel smadre det Alt skal helst gå hurtig og fatter han det hurtig og kan det udføres hurtig SÅ er det sjovt. Dumle er også fantastisk med næsen. Super til at opspore genstande og finde forældreløse killinger Desuden så er han klog til mennesker Han er god til at kommunikerer hvad han vil, hvis han vil i sofaen og vi sidder i vejen (fylder for meget), hvis han vil ud, hvis det er madtid og vi ikke er hurtige nok (sætter sig og kigger intenst på skabet hvor maden står), osv. Nova hun er skarp. Hun fatter lynhurtig en øvelse, nogle gange er hun meget bedre til at fatte klikkertræning end mig, og så afprøver hun gerne om hun på nogle måder kunne få belønningen nemmere. Nova skal udfordres, bliver hun ikke det kommer hun nemt til at kede sig og går sin vej. Hun er super skarp til at regne ting ud. Hun var superhurtig til at finde ud af hvordan hun kan snyde ting fra Dumle. Hun var også super til at regne ud hvordan hun kommer ud når hun vil, hvordan hun får positiv opmærksomhed fra forskellige hunde, forskellige øvelser, at gøre mig opmærksom på at jeg er dum/kedelig under træning osv. Hvordan er jeres hunde kloge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RSB Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Sophus er også klog på mennesker. Han læser ens humør og prøver at trøste eller opmuntre, hvis man er trist eller syg, at mægle, hvis man er uvenner osv. Og så er han også meget tydelig i sit "sprog" og man er ikke i tvivl om, hvad han mener, når han prøver at "sige" noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Det er skønt at have en ældre og forstandig hund :hjerte: Bamse er jo efterhånden blevet 8,5 år gammel. Han begyndte for et par uger siden at komme ind engang imellem og så sætte sig bag mig med flade øre og bare glo på mig ( har hundelem, så hundene går frit ud og ind). Jeg troede han tiggede eller bare ville have opmærksomhed. Forleden fandt jeg så ud af at han kommer for at sladre. Jeg havde godt set at Nana jagtede et eller andet dyr ( mus eller tudse), der var sprunget om bag en kurve reol jeg har lig uden for døren ( til potter m.m.). Men jeg tænkte: Lad hende bare more sig. Han blev dog ved med at stirre på min ryg og jeg gik så ud for at se hvad Nana lavede. Ved siden af reolen står der en lav krukke med en blomst og den havde Nana blevet "nødt" til at vade hen over for at komme til at fange dyret - med det resultat at blomsten var splittet til atomer Det ved Bamse at man ikke må og derfor sladrede han Jeg er begyndt at reagere hurtigere, når han kommer og glor på mig og forleden lagde jeg godt mærke til at Nana sprang over hegnet i indkørslen. Promte fes Bamse ind til mig for at sladre - jeg var så allerede på vej ud, men ham kom sgu ind efter mig - kloge dyr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Karla er klog på den måde, at hun kan gennemskue en handlingsrække... noget jeg faktisk ikke troede hunde kunne, inden jeg fik hende Ikke sådan forstået, at hun nødvendigvis forstår konceptet "konsekvens", men hvis noget ikke lykkes for hende - fx at bære hendes ko op i sofaen (den er 2 gange hendes egen størrelse) - så stopper hun og hitter en anden måde at gøre det på... Skubber koen hen til sofaen, hopper op i sofaen og trækker den op. Hun kan "lyve" for at få noget hun vil have... lade som om der er nogen ved døren / lågen, for at få Sif til at slippe en bold eller et ben, som Karla gerne vil have... Hun husker helt eminent... kan huske hvis hun har lagt et bestemt stykke legetøj et bestemt sted flere dage tidligere, eller hvilket hus tilhører folk hun kan lide og kan kende vejen ud til favoritsteder længe før vi er ankommet... At hun forsøger sig med forskellige øvelser når vi træner, for at se hvad der vil give hende belønningen, tager jeg ikke nødvendigvis som et tegn på intelligens, eftersom hun er klikkertrænet fra 8 uger, og dermed ved at det vil give pote.... men det er vel også en form for intelligens... Der er sikkert meget mere, men lige nu kan jeg ikke komme i tanke om det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Det er skønt at have en ældre og forstandig hund :hjerte: Bamse er jo efterhånden blevet 8,5 år gammel. Han begyndte for et par uger siden at komme ind engang imellem og så sætte sig bag mig med flade øre og bare glo på mig ( har hundelem, så hundene går frit ud og ind). Jeg troede han tiggede eller bare ville have opmærksomhed. Forleden fandt jeg så ud af at han kommer for at sladre. Jeg havde godt set at Nana jagtede et eller andet dyr ( mus eller tudse), der var sprunget om bag en kurve reol jeg har lig uden for døren ( til potter m.m.). Men jeg tænkte: Lad hende bare more sig. Han blev dog ved med at stirre på min ryg og jeg gik så ud for at se hvad Nana lavede. Ved siden af reolen står der en lav krukke med en blomst og den havde Nana blevet "nødt" til at vade hen over for at komme til at fange dyret - med det resultat at blomsten var splittet til atomer Det ved Bamse at man ikke må og derfor sladrede han Jeg er begyndt at reagere hurtigere, når han kommer og glor på mig og forleden lagde jeg godt mærke til at Nana sprang over hegnet i indkørslen. Promte fes Bamse ind til mig for at sladre - jeg var så allerede på vej ud, men ham kom sgu ind efter mig - kloge dyr MEGET dygtig og klog :hjerte: Dejligt, at have en hund der er politimand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Petrine er blond og stolt af det! Hendes intellekt er mere på det følelsesmæssig plan, hun kan føle had og bære nag så længe som ingen anden hund jeg har mødt. Heldigvis gælder det samme for kærlighed til dem hun elsker :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Det er skønt at have en ældre og forstandig hund :hjerte: Bamse er jo efterhånden blevet 8,5 år gammel. Han begyndte for et par uger siden at komme ind engang imellem og så sætte sig bag mig med flade øre og bare glo på mig ( har hundelem, så hundene går frit ud og ind). Jeg troede han tiggede eller bare ville have opmærksomhed. Forleden fandt jeg så ud af at han kommer for at sladre. Jeg havde godt set at Nana jagtede et eller andet dyr ( mus eller tudse), der var sprunget om bag en kurve reol jeg har lig uden for døren ( til potter m.m.). Men jeg tænkte: Lad hende bare more sig. Han blev dog ved med at stirre på min ryg og jeg gik så ud for at se hvad Nana lavede. Ved siden af reolen står der en lav krukke med en blomst og den havde Nana blevet "nødt" til at vade hen over for at komme til at fange dyret - med det resultat at blomsten var splittet til atomer Det ved Bamse at man ikke må og derfor sladrede han Jeg er begyndt at reagere hurtigere, når han kommer og glor på mig og forleden lagde jeg godt mærke til at Nana sprang over hegnet i indkørslen. Promte fes Bamse ind til mig for at sladre - jeg var så allerede på vej ud, men ham kom sgu ind efter mig - kloge dyr Hehe Herligt Dumle sladrer også når nogle laver ballade. Han gjorde det ved katten og gør det ved Nova nu. Han gør det dog knap så stilfærdigt, for han stiller sig op og voldgøer af balladen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Karla er klog på den måde, at hun kan gennemskue en handlingsrække... noget jeg faktisk ikke troede hunde kunne, inden jeg fik hende Ikke sådan forstået, at hun nødvendigvis forstår konceptet "konsekvens", men hvis noget ikke lykkes for hende - fx at bære hendes ko op i sofaen (den er 2 gange hendes egen størrelse) - så stopper hun og hitter en anden måde at gøre det på... Skubber koen hen til sofaen, hopper op i sofaen og trækker den op. Hun kan "lyve" for at få noget hun vil have... lade som om der er nogen ved døren / lågen, for at få Sif til at slippe en bold eller et ben, som Karla gerne vil have... Hun husker helt eminent... kan huske hvis hun har lagt et bestemt stykke legetøj et bestemt sted flere dage tidligere, eller hvilket hus tilhører folk hun kan lide og kan kende vejen ud til favoritsteder længe før vi er ankommet... At hun forsøger sig med forskellige øvelser når vi træner, for at se hvad der vil give hende belønningen, tager jeg ikke nødvendigvis som et tegn på intelligens, eftersom hun er klikkertrænet fra 8 uger, og dermed ved at det vil give pote.... men det er vel også en form for intelligens... Der er sikkert meget mere, men lige nu kan jeg ikke komme i tanke om det Karla er sej :hjerte: Det kan også være sådan Nova narrer ting fra Dumle enten gøer hun ad dør/vindue, men nogle gange lader hun også som om der ligger noget heeelt vildt lækkert under stuebordet som hun bare MÅ snuse heeelt vildt til og så snart Dumle kommer hen for at se render hun hen og snupper legetøjet Nova husker også helt vildt godt hvor hun har gemt sager. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Petrine er blond og stolt af det! Hendes intellekt er mere på det følelsesmæssig plan, hun kan føle had og bære nag så længe som ingen anden hund jeg har mødt. Heldigvis gælder det samme for kærlighed til dem hun elsker :banan: Hihi Petrine er måske i virkeligheden klogest af alle :klap: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Jeg har egentlig ikke bidt mærke i at Luna er så klog, for hende virker charmen som regel, og hvis det ikke går, så kan man altid møve sig frem eller op :blink: Jeg tror såmænd hun er intelligent nok, hun har bare ikke behov for at vise det, vi betjener hende jo allerede i hoved og r*v, og hun er adræt nok til selv at tage de ting vi ikke vil give hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Hehe... Det er hun nu ikke synderligt! Hun er min lille retard Hun er en charmebøf udover alle, og skulle hun være klog på en måde, er det at hun spiller dum når hun ikke gider, og den virker som regel fordi hun er så charmerende Men klog, det er hun altså ikke.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Skulle hun være klog på en måde, er det at hun spiller dum når hun ikke gider, og den virker som regel fordi hun er så charmerende Jep den nupper vi oss.. Luna er smart.. Når hun ikke vil noget, går hun og ligner en, der har fået tæsk. Og straks tænker moaren (mig) "Uh nej, hun har nok ondt, så må jeg hellere lade være" (f.eks i forbindelse med at løbe ved siden af cyklen:mrgreen:) Og ja, så er det jo også sådan, at hun udemærket ved, hvad hun skal gøre for at charme sig til guffer etc.. Mors lille madøre:lun: Så jow, jeg tror nu hun er klog nok:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Min Ronja er da bare klog på ALLE måder! :blink: Hun er hurtig til problemløsning. Og hvis hun synes det er for svært, sidder hun bare og stirrer på det, indtil jeg gør det lettere for hende Hun er lærenem :5up: Og så ved hun at hvis hun går ved siden af mig, og kigger intenst op på mig, så får hun en guffer det er muligt at hun udnytter mig lidt i den situation? Når vi sidder og spiser, og hun ikke får opmærksomhed. Går hun hen til døren og står og piber, som om hun skal tisse (selvom vi lige har gået tur!), så det bliver hun lukket ud. Hvis vi så lader døren stå åben, så hun bare kan gå ind og ud, står hun bare udenfor og kommer med sådan nogle halvhjertede "vruuf"-lyde, for så henter vi hende jo ind igen Andre gange vil hun ud, bare for lige at kigge, for så ved hun (altså når det er mig ) at når hun kommer ind igen, får hun en tyggepind eller en kiks Og om aftenen når hun lige er blevet luftet af, og kommer ind og får sin tyggepind, så ved hun at hun skal op i min seng Hun er bare min lille SUPER kloge prinsesse! :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts