Hop til indhold

Nala fik mavedrejning...


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor var det bare godt at høre! :5up:

 

 

Ja det er ski dejligt at blive bekræftet, at det man har gjort/gør er helt perfekt!

 

Nala må endda begynde at komme med på tur og ikke kun ud og tisse :banan:

 

Imorgen skal hun i bad, absolut ikke hendes farvoritbeskæftigelse, men såret er helet så meget, at det må hun godt. Så kan vi endelig få det indtørrede blod ud af pelsen :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Kan snart ikke holde til denne følelsesmæssige rutchetur mere :megaked:

 

 

De sidste par dage har Nala været sløv i betrækket men troede det var pga det varme vejr.

 

I formiddags blev hun RIGTIG skidt. Logerede ikke. Gik mærkeligt. Krummede ryggen. Stod med bagbenene meget spredt. Afsted til Dr. (efterhånden) Meget Dyr.

 

 

Det viser sig så, at de indvendige sting mavesækken er syet fast med er opløselige (noget med at der er ridset i maven så den selv er groet fast på bugvæggen) er ved at opløses og det reagerer hun negativt på.

 

 

Hun havde 39,9 i feber :shock: No wonder hun var skidt og vi har nu fået smertestillende og penicillin med hjem til 5 dage.

 

 

Åh hvor er det hårdt at være hundemor. :cry:

 

 

Troede jo lige hun var ved at blive bedre, og så kommer dette... Ville måske gerne have haft en heads-up, at nogle hunde for infektion når trådene opløses...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det synd, men trods alt godt der ikke var noget mere alvorligt galt.

 

 

Nej, men må indrømme at når man har oplevet en SÅ forfærdelig ting, tror man det værste med det samme...

 

Da vi ventede på dyrlægen, gjorde jeg min kæreste klart, at jeg ikke ville udsætte Nala for endnu en operation så tæt op af den anden. Det kunne jeg ikke byde hende.

 

Heldigvis, som du siger, er det ikke værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Mon ikke det er ved at være tid til en update... :genert:

 

 

Det er ca 4 mdr siden Nala overlevede hendes mavdrejning, og det går godt. Dog er nogle ting forandret.

Hun er blevet gammel ret hurtigt, forstået på den måde at hun er blevet en del gråskægget, hendes bevægelse er blevet en del langsommere. Hendes kondi kan jeg slet ikke få arbejdet op igen. Hun kan holde til at gå MAX 30 min og så er det i hendes tempo som de sidste 10 min går meeeeeget langsomt!

 

 

Hun sover lidt mere end hun gjorde før hun blev opereret, men hun bliver jo også 6 år her til december :lun:

 

 

Hun klare det dog bedre end mig :oops: Er TOTAL hys med mad og motion. Når hun har spist, går vi max 10 min og så direkte hjem og putte stille og roligt...

Hvis hun så meget som slår en lille bøvs efter hun har spist, kan jeg mærke frygten rumstere inde i maven...

 

 

 

Nå, men alt i alt så går det godt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for up daten :-D

 

Hvor lang tid går der mellem spisetid og gåtur :genert:

 

 

 

Vi går med det samme hun har spist. Dette har vi ALTID gjort og har prøvet at lave denne vane om, men det kan hun slet slet slet ikke finde ud af... Derfor er vi bare lige nede og tisse og lave puha og så direkte hjem...

 

 

Hun får én "lang" (max 30 min) gåtur og det er midt imellem hendes 2 måltider, hvor der ca går 4 timer efter hun har spist og ca 2 timer før hun skal spise igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det er ved at være tid til en update... :genert:

 

 

Det er ca 4 mdr siden Nala overlevede hendes mavdrejning, og det går godt. Dog er nogle ting forandret.

Hun er blevet gammel ret hurtigt, forstået på den måde at hun er blevet en del gråskægget, hendes bevægelse er blevet en del langsommere. Hendes kondi kan jeg slet ikke få arbejdet op igen. Hun kan holde til at gå MAX 30 min og så er det i hendes tempo som de sidste 10 min går meeeeeget langsomt!

 

 

Hun sover lidt mere end hun gjorde før hun blev opereret, men hun bliver jo også 6 år her til december :lun:

 

 

Hun klare det dog bedre end mig :oops: Er TOTAL hys med mad og motion. Når hun har spist, går vi max 10 min og så direkte hjem og putte stille og roligt...

Hvis hun så meget som slår en lille bøvs efter hun har spist, kan jeg mærke frygten rumstere inde i maven...

 

 

 

Nå, men alt i alt så går det godt! :5up:

 

God update:-D Men vil sige det med at hun ikke rigtig kan/gider gå og at hun er blevet gammel, nok lige så meget skyldes hendes alder, som operationen;-) Hun ER jo i gd-henseende, i sin bedste alder;-)

 

 

Jeg kan godt forstå du reagerer på alt, det ville jeg også gøre.. Har en veninde, der mistede sin GD til mavedrejning.. Det var stress pga flytning.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

God update:-D Men vil sige det med at hun ikke rigtig kan/gider gå og at hun er blevet gammel, nok lige så meget skyldes hendes alder, som operationen;-) Hun ER jo i gd-henseende, i sin bedste alder;-)

 

 

Jeg kan godt forstå du reagerer på alt, det ville jeg også gøre.. Har en veninde, der mistede sin GD til mavedrejning.. Det var stress pga flytning.. :cry:

 

 

 

Ja det er bestemt også alderen der trykker prinsessen! Men det er tydeligt hun er blevet hurtigere gammel efter operationen...

 

 

Nala tager heldigvis flytninger i stiv pote :5up: så længe hendes mor og hendes dyne er der, så er hun tilfreds :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det er ved at være tid til en update... :genert:

 

 

Det er ca 4 mdr siden Nala overlevede hendes mavdrejning, og det går godt. Dog er nogle ting forandret.

Hun er blevet gammel ret hurtigt, forstået på den måde at hun er blevet en del gråskægget, hendes bevægelse er blevet en del langsommere. Hendes kondi kan jeg slet ikke få arbejdet op igen. Hun kan holde til at gå MAX 30 min og så er det i hendes tempo som de sidste 10 min går meeeeeget langsomt!

 

 

Hun sover lidt mere end hun gjorde før hun blev opereret, men hun bliver jo også 6 år her til december :lun:

 

 

Hun klare det dog bedre end mig :oops: Er TOTAL hys med mad og motion. Når hun har spist, går vi max 10 min og så direkte hjem og putte stille og roligt...

Hvis hun så meget som slår en lille bøvs efter hun har spist, kan jeg mærke frygten rumstere inde i maven...

 

 

 

Nå, men alt i alt så går det godt! :5up:

 

Hun er en sej tøs, hende Nala-pige:5up: Dejligt at hun klarer det så fint!

 

Vil dog lige pointere, at hendes tempo passer meget fint til Hayly's, så ingen klager herfra:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...