Hop til indhold

blandinger?

Gæst Twiggy
 Share

Recommended Posts

Gæst Twiggy

hej (:

Forleden sad min kæreste og jeg og snakkede om hunderacer; og blandinger mellem de forskellige, og tænke på om nogen ved om der findes en blanding mellen en: cocker spaniel og en Amerikansk Staffordshire Terrier?..

kunne da være meget sjovt at se hvordan sådan en ville se ud xD

:vuf:

Redigeret af Twiggy
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Der vil jo altid være fordele og ulemper alt efter hvad man ønsker af sin hund...og det er jo fuldstændigt umuligt at forudsige hvilke egenskaber den vil få...

forestiller mig en race med et ekstremt behov for aktivering og stimulering, med min spinkle viden om cockeren?

Desuden ville den jo også blive forbudt med den nye hundelov

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Twiggy

nu kender jeg ik lige den nye lov må jeg sige (:

men tror helt bestemt det ville blive en alle tiders hund, især med den amstaff jeg kender, han har det bedste teperement man kan forestille sig^^ samme gælder betty..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
:o aflives....og der er ingen undtagelser? på om hannen er helt race ren eller lign? og omvendt..

Nej der er ingen undtagelser. Det lyder lidt som om du overvejer projektet :genert: Men hvor interessant det end måtte være, så vil det nok være en rigtig dårlig idé, da du så skal til at lyve om hvalpenes herkomst :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

overvejde det lidt ja (: men mest bare en sjov tanke..men ik værd at lyve om den slags over syntes jeg.

Hverken værd at lyve om eller værd at forsøge sig med, heller ikke hvis det ikke skulle være nødvendigt at lyve.

En blanding af de to racer, ville være usandsynligt dumt og uansvarligt. Det kan godt være det to individer du har i tankerne er søde og rare, men hvalpe er jo ikke kun et resultat af de to, men et resultat af det samlede genetiske bagland.

Cockeren har stor tendens til ressourceforsvar og er i flere lande stærkt overrepræsenteret i statistik over bidskader. Amstaffen kan rode med egetkønsaggression. Instinktmæssigt har cockeren stor vilddrift, mens terrieren (amstaff) har det samme men skal behandle vildt på en ganske anden måde.

Alt i alt (og der kan komme flere argumenter hvis tiden var til det) et VIRKELIG dårlig idé, og generelt uambitiøst at tænke hvalpe fordi egen hund er så sød, så sød, så sød. Der skal mere i pakken, inden hvalpe skal være en overvejelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tanker er toldfri :lol:

Men virkelighedden kan være grum :hmm:

Bare for sjov og KUN en tanke der ikke skal føres ud !!!

Et mix mellem en Chi og en GD :lol: En meget tynd, langbenet hund, ca 70 cm i skulderhøjde og helst vil ligge i vindueskarmen :slem::stupid:

ps. og så skal den have charme totterne fra Chi bag ørene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miosmor

Umiddelbart en skidt idé at blande en kamphund med en cocker spaniel.. Har arbejdet en del år på dyrehospital, og cocker spaniels er de hunde, næst efter langhårede gravhunde, som jeg har oplevet allerflest "angrebsforsøg" fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Miosmor

Som cockerejer er jeg også forbløffet over den tanke. Måske tror nogle, de får en mere styrbar hund, men faktisk er mange cockere temmelige selvstændige og ikke alle finder sig i alt.

Da jeg for mere end 15 år siden mødte op hos min Dr Dyr med en cocker- sagde han _OH NEJ. Så hellere dine gravhunde?? som var søde. Han var så vant til udfald fra cockerer. Mener heldigvis, en stor del a dette temperament er avlet ud af racen. Har nu 4 meget stabile cockerer.

Så hvis nogle troede, at en cocker er et bløddyr uden nogen mening i livet, tager de fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites