Hop til indhold

Dårlige emneoverskrifter

Gæst Sigurd
 Share

Recommended Posts

Gæst Sigurd

Jeg kunne ønske mig at brugerne af dette forum, gjorde emne/tråd overskrifterne lidt mere oplysende.

Der er sikkert mange, som jeg, der ikke orker at læse alt hvad der sker på dette forum, men vælger speciele tråde, ud fra overskrifterne.

Men hvor er nogle overskrifter intetsigende eller totalt misvisende

Så derfor denne opfordring, både til Admin og brugerne af dette forum:

Prøv at bruge lidt mere tid på at udforme en informativ overskrift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ønske mig at brugerne af dette forum, gjorde emne/tråd overskrifterne lidt mere oplysende.

Der er sikkert mange, som jeg, der ikke orker at læse alt hvad der sker på dette forum, men vælger speciele tråde, ud fra overskrifterne.

Jeg har også for noget tid tid set på, om man kunne have to linier til overskrift - altså hovedoverskriften øverst og underoverskrift, som kan ændres nedenunder.

Eksempeltvis kan man misse mange ting midt i en tråd, hvis man "bare" tror at der ingen opdate er og man er nået til indlæg 80:???:

I min tråd om Cleo, havde det været rart, hvis man kunne skrive

OPDATE #80, så man kunne være obs på ændringer i tråden, men det kan vist ikke lade sig gøre. Tit må man oprette en helt ny tråd til den nye info, som egentlig har med den anden at gøre, for ikke mange folk læser en ny info i den lange tråd.

men det akn vist ikke lade sig gøre .-(

Redigeret af Dinah
Link til indlæg
Del på andre sites

Helt sikkert relevant information, og jeg har faktisk også ændret teksten til emne fra kun "Titel" til noget med "Titel skal være sigende".

Nu skriver du opfordring til Admin, hvad mener du der? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Nu skriver du opfordring til Admin, hvad mener du der? :-)

Jeg ønskede mig bare, at du ville bakke min opfordring op.

Det har du jo så gjort, tak for det. :lol:

:pift: :pift:

Jeg håber der er mange der vil følge opfordringen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok et generelt problem på alle slags fora på nettet.

Men jeg vil gerne lige tilføje, at indlæg med fx ordspil eller sjove kommentarer der måske ikke lige siger hvad det præcis drejer sig om, ofte er med til at gøre tråde mere spændende/skabe liv i forum, og det skal der være plads til på HF synes jeg. :5up:

Evt. kan man skrive emnet i parentes til sidst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også for noget tid tid set på, om man kunne have to linier til overskrift - altså hovedoverskriften øverst og underoverskrift, som kan ændres nedenunder.

Eksempeltvis kan man misse mange ting midt i en tråd, hvis man "bare" tror at der ingen opdate er og man er nået til indlæg 80:???:

I min tråd om Cleo, havde det været rart, hvis man kunne skrive

OPDATE #80, så man kunne være obs på ændringer i tråden, men det kan vist ikke lade sig gøre. Tit må man oprette en helt ny tråd til den nye info, som egentlig har med den anden at gøre, for ikke mange folk læser en ny info i den lange tråd.

men det akn vist ikke lade sig gøre .-(

Vidste ikke det med to overskrifter :oops: - tak for info :mrgreen:

Måske man kunne få en lille "label" hvor man kunne skrive hver gang man har lavet en update.. eller en helt anden type tråd, hvor man fra start kunne "krydse af" at man regner med der kommer updates løbende? :hmm: Eller er det bare en blog så? :hmm: hmm.. dunno :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg tror der menes en under-overskrift hvor trådene vises. Der hvor der lige nu vises hvem der har startet tråden, kan man på nogle andre fora skrive en ekstra overskrift. Ved dog ikke om de kan laves så man kan redigere i dem.

mener du ikke det jeg har lavet nu?

(det der står under avatar billedet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig god idé med den overskrift :-)

Så kunne vi måske slippe for de utallige Citat rammer, som nogen gange forvirrer mere end de gavner.

jeg synes absolut citat rammen er super, specielt når man svarer flere personer eller enkelte ting i et indlæg.

Og der har nogle gange været forvirring i de større debatter hvem der svare hvem.

Men hvis du bruger hybrid/trådet i indlæg er overskriften fin at bruge og nødvendig. Men det kræver så folk bruger dem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillian53

Som ny i et forum tager det altid et godt stykke tid inden man finder ud af alle finesserne. Og denne tråd er da i aller højeste grad med til at oplyse om foraets muligheder - så tak for det:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Svedigt!! Nu er der også regler for hvilke slags overskrifter man skal lave på forum..

Og kan du ikke finde ud af det - tja så gider vi da ikke læse dit indlæg!

HUTTELIHUT :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Svedigt!! Nu er der også regler for hvilke slags overskrifter man skal lave på forum..

Og kan du ikke finde ud af det - tja så gider vi da ikke læse dit indlæg!

HUTTELIHUT :damn:

Godt - Du har forstået det :slem:

Jeg har også helt forstået det, jeg synes bare det er ærgeligt at du har lavet ialt 183 indlæg og jeg sidder med den opfattelse af dig at du er enormt negativ :???:

Håber det ændrer sig når du skriver noget mere herinde.

jeg elsker alle de forskellige overskrifter og lever tråden ikke op til det forventede så smutter jeg bare ud af den igen :mrgreen:

men jeg er jo også ung og let til bens ;-):mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:fornaermet: hvad så :oops: nok mig der er tung i opfatterende så..

Altså det vi mener er:

Det kan jo ikke nytte noget at man i første indlæg skriver når der er opdateringer - det læser folk jo ikke, da man trykker på det sidstelæste indlæg i tråden.

Det skal ud i "dagens indlæg"-forsiden, hvor man så under overskriften kan skrive opdate/nyt i fx #50.

Jeg prøver lige at lave et print fra Madambk.dk eller babyklar.dk - lige et øjeblik

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh hvorfor kan man ikke bare lige lade musen stå over indlæget se om det er noget og så gå ind, og gider man ikke læse det alligevel så er man jo hjertelig velkommen til at lade være :mrgreen:

Jeg synes det er sjaw at det som overskriften siger bare er helt hen i vejret nogengange :engel:, og er aldrig blevet tvunget til at læse det bare fordi jeg har forvildet mig ind i en tråd

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det som jeg syntes er sigende, er ikke sikkert du syntes er sigende :blink:

Hvad jeg syntes er meget velovervejet skrevet, kunne du jo syntes var noget vås.

Hvis jeg laver en tråd og håber nogle bestemte kommentere den, og de ikke gør, gør jeg dem gerne opmærksomme på den. Eller det var planen, indtil videre har jeg ikke haft brug for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja normalt skriver man det i indlægget, eksempelvis #Opdatering den xx.xx.xxxx

Hvordan ville en ekstra overskrift hjælpe på et indlæg midt i en tråd?

Ps, overskriften kan ændres i alle besvarelser som jeg har gjort i dette indlæg, men taler vi mon om det samme? :-)

Og jeg vil bare sige, at jeg syntes altså at H-F er lige præcist som det skal være :5up: Nemlig en rigtig god blandet landhandel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der med lige at holde musen på overskriften, så man kan læse starten af indlægget - det er genialt. Jeg bruger det næsten hver gang, og så kan man jo hurtigt fornemme, om det er en tråd, som man vil åbne. Det er en funktion, som jeg er begyndt at savne på andre foraer - ja nærmest være irriteret over at mangle.

Jeg synes så faktisk også, at de fleste indlæg har ok overskrifter her på HF

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der med lige at holde musen på overskriften, så man kan læse starten af indlægget - det er genialt. Jeg bruger det næsten hver gang, og så kan man jo hurtigt fornemme, om det er en tråd, som man vil åbne. Det er en funktion, som jeg er begyndt at savne på andre foraer - ja nærmest være irriteret over at mangle.

Jeg synes så faktisk også, at de fleste indlæg har ok overskrifter her på HF

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites