Hop til indhold

Det mest "uartige" din hund har lavet?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Ja, hvad er den største balladestreg din hund har lavet? :mrgreen:

 

Møffe har vist et par stykker, der kan komme højt på listen - og den ene lavede han i dag :oops: Man kan så ikke rigtig kalde det en balladestreg, men den skal altså med!

 

Vi var nede i parken og mødte så et par hunde og deres ejer. Møffe og Kaia, som den ene hedder, står så ovre ved Kaias mandlige ejer og Møffe laver så et meget dårligt koordineret spring mod Kaia...

 

Og rammer den stakkels arme mand liiiiige i klokkeværket med to styks poter, der ikke liiigefrem kunne kaldes skånsomme :oops:

 

Manden kniksede fuldstændig sammen i smerte og grin - og det samme gjaldt den kvindelige ejer og mig - samtidig med, at jeg sagde "undskyld, undskyld, undskyld!" :lol:

 

Han var jo heldigvis den type, der tager sådan noget med et smil og et grin og han var okay hurtigt efter. Men for dælen da :oops::lol:

 

Det mest decideret 'uartige' (altså, 'bevist' unode) må være, lad mig nu se...

 

Da han stjal min fars briller fra marmorbordet! :shock: Fuck, en gang panik! Vi fik dem fra ham og der skete heldigvis intet med Møffe! *pyha* Men det var godt nok en dyr unode :lol: Heldigvis stod brillerne dog til udskiftning, for de var da totalt smadret - det ene brilleglas var knust og stellet havde det heller ikke for godt :rolleyes:

 

 

Og så har Azuro nok lavet den 'unode' med værst konsekvens lige her i tirsdags... Snakkede med Annie i dag.

 

Azuro skulle ud og luftes og han har jo altid travlt, når det er den tid - og fik så væltet Annie ind i dørkarmen!

Nåja, de smertende ribben var da bare trykket, tænkte hun... Efter et par dage (dvs. i går aftes), ringede hun endelige til vagtlægen. Og fik konstateret to styks brækkede ribben! :shock:

 

Nej, det er ikke helt ufarligt at have hund!

 

 

Najas værste unode må være den gang hun stjal en svinemørbrad fra køkkenbordet, da der skulle komme gæster - en rå en af slagsen endda :mums:

 

 

Ok, kom med jeres hundes "unoder" :klap: Som I kan se i mit indlæg, står "unode" til at fortolke :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg tror nok at den værste unode Luna har, og som jeg desperat forsøger at vænne hende af med er, at hun hopper op på spisebordet :shock:

 

Problemet er, at vi ikke opdager det før hun står der oppe, hun er i stand til at stå lige ved siden af spisebordet og derefter hoppe ret op i luften og lande på spisebordet :shock:

 

Hun gjorde det en dag jeg havde Fox på besøg, og heldigvis var Fox overbærende da Luna pludselig stod oven på spisebordet midt i vores arbejdspapirer :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillian53

Ja hvad skal man nu vælge :hmm: Hmm?

 

Den gang Kira åd mine læsebriller eller.... da hun åd mine sandaler eller da hun åd de nye sandaler jeg købte.

Jeg kunne selvfølgelig også vælge da hun rullede en hel toiletpapirsrulle ud over hele huset og derefter plukkede det i små stykker:damn:

 

Eller vores første hund der åd alle de 10 kotteleter der var lagt til optøning (vi havde gæster til middag) for derefter at brække de 9 op igen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor har mange (rigtig mange) dårlige vaner men unoder?

 

Eneste jeg kan komme på lige nu er ikke engang specielt slem, men han spiste den ene hank på min HELT NYE YNDLINGSTASKE! Og ja, der er en grund til at der er 2 hanke, det fordi det mega skide besværligt når der kun er én.

Jeg blev simpelthen SÅ fornærmet, jeg var faktisk fornærmet i flere timer.

 

Dårlige vaner er f.eks. når ham og Anders kommer forbi mig på arbejdet, så siger Motor for det meste hej til skraldespanden først - heeeele hovedet ned i og fiske fiske hvad end han nu kan finde. Jeg er tydeligvis nummer 2 på hilse-listen.

 

Så var der osse dengang hvor jeg virkelig følte jeg havde flottet mig og købt dyre honninghjerter, Motor stak som altid snuden ned i min taske, jeg opdagede ingenting, men efter de var gået, var æsken sjovt nok tom..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har altså haft vores andel af slemme, slemme hunde :mrgreen:

 

Tosca, en lille lab-blanding: fortærrede en oksemørbrad på ca et kg :shock::mrgreen:

- hun lå og fordøjede og pruttede i to dage :klap:

 

Tinka har onduleret et bryggers :mrgreen:

- men det værste hun har gjort var at massekrere en sofa!!

jeg lå på en anden sofa og var sådan i slumrestadiet, men skulle jo holde øje med kræet og hver gang jeg kiggede på hende lå hun sødt med en bamse - også måtte jeg overgive til morfaren... da jeg vågnede var stuen fyldt med FJER!!!

Hun havde ganske enkelt tømt en rygpude for fjer og da jeg gik hen og kiggede - lå hun og var ovenud lykkelig i alle fjerene :banan::klap::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Daisy ja hun har fortærret en Sofa - Sofaen var godt nok hendes, men det var alligevel lidt surt at skulle rende det hele rundt og samle indmad op fra den pokkers sofa.... Resultatet blev at Daisy nu kun har "sækkestole" at sove på....

Hun har desuden også fortærret tre par sko hvor de to af dem var de dyreste af dem min kæreste og jeg har i hjemmet, ja man har vel smag for ridesko og arbejdssko.:stupid:

Når det så er sagt så tror jeg det skete da hun var ved at skifte tænder. Jeg kan ikke mindes at hun har ødelagt andet:hmm:

 

Sofus har jo så en evne til at blive tosset/bange for alt og alle, det arbejder vi stadig på, men det har nu engang resulteret i at han tre gange er løbet i hovedet på forskellige hunde, han bider dog heldigvis ikke, han gør bare og lyder som en hel farlig stor løve, og det er pokkers pinligt. Jeg har det stadig dårligt med det... Men der er jo ikke andet at gøre end undskylde mange gang... Jeg har dog lært det nu og det er meeeeget længe siden sidst. Men det er stadig det mest uartige han har gjort..

 

Hmm. Det eneste Sofus nogen siden har tygget i stykker var en dag han var alene hjemme, havde han fået fat på bogen "Hunden alene hjemme" og taget det ene hjørne. - Det ku vi jo så kun grine af og tage som en pæn hentydning. :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Af hvalpeunoder, der har han ikke været slem, men han fik da gnavet ledningen over til 2 strømforsyninger til vores Ps2 :blink: Så kunne vi lære at pakke ledninger væk.

 

Nu:

 

Victor vil gerne op på sofabordet og stå, det er vist noget han har lært af vores temmeligt autonome katte (møgdyr :lun:) Han ved godt han ikke må, og når jeg siger 'ned' som til kattene, så hopper han også ned.

 

Ellers synes jeg ikke der er noget. Synes egentlig han er så artig :engel:

 

Vi har aldrig noget spiseligt stående (slik eller snacks osv.), fordi vi har et ret lavt lounge-agtigt sofabord, og han jo så nemt ville kunne komme til det. Så jeg har vænnet mig til at sætte alting væk, når vi er færdige med det. Nu har jeg også en stik-umulig kat, der både spiser potteplanter og gud ved hvad, som har været på dyrehospitalet 2 gange og få brækmiddel pga. ting han havde spist, så skal ikke risikere noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Den værste u-node Nura har lavet - og hun har lavet mange - var for ca 3 måneder siden.

 

Vi havde været ved stranden og i vandet, og Nura var dækket af våd, mudret sand... Ind i opgangen og op ad trappen... Nura er hurtigere end mig - og lige idet hun kommer forbi underboen åbner den søde gamle dame døren og skal sige farvel til nogle gæster.

 

Jeg ved ikke om Nura bliver forvirret og tror det er der hun bor - eller om hun helt ude i opgangen kan lugte kaffen og kagen på sofabordet - men den møgbeskidte hund smutter mellem benene på gæsterne, ind over tæppet og direkte ind i stuen hvor hun vælter en kaffekop inden de får kylet hende ud igen... :evil::evil::evil:

 

Jeg græmmede mig SÅ meget, bukkede og undskyldte og havde seriøst mest lyst til at kyle hunden ud af vinduet!!! :damn::damn:

 

(grineren tråd i øvrigt!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Ha ha, god tråd! Og dejlige uartige hunde!

 

Jeg har da også en lille anekdote fra den 24. december et par år tilbage. Det var godt nok delvist vores egen skyld, men here goes.

 

Det er juleaftensmorgen, og alle tuller rundt og ordner, gør klar, pakker ind og alting i sidste minut. Min kære moder står i køkkenet og gør den klmpe gås på 8 kg klar til en dag i ovnen. Det går op for os, at vi egentlig mangler alt muligt, og vi tager alle en tur på den nærmeste tankstation, for at lave noget damage-control. Og da vi så kommer hjem..

Står lille søde dumme Grimme på køkkenbordet med alle 4 poter i gåsefadet, og slikker sig om munden. Hun har - gudskelov - ikke nået at spise det hele, men hun har gjort et ivrigt forsøg. Hun har måske nået at spise et par kilo gås!

 

Det endte med at en sød bondemand havde en ekstra gås, og vi fik mad klokken 23 den juleaften. Og hvem sidder for bordenden med fråde om munden og vil have mere? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herlig tråd at vende tilbage til! :lol: Man fik sig sq nogle gode grin, mens mad læste :lol:

 

Petrine har aldrig gnavet i ting, det gør prinsesser ikke :engel:

 

Det værste var at komme glubende sulten hjem, have mundvandet parat til den lækreste tatar-mad, alt tilhøret stod klar i køleskabet....MEN nogen havde ædt stort set alt kødet....der var 2 kg :evil:

 

Hvordan s*tan får det kræ plads til al den mad?! :shock::shock::shock::shock::shock:

 

Daisy ja hun har fortærret en Sofa - Sofaen var godt nok hendes, men det var alligevel lidt surt at skulle rende det hele rundt og samle indmad op fra den pokkers sofa.... Resultatet blev at Daisy nu kun har "sækkestole" at sove på....

Hun har desuden også fortærret tre par sko hvor de to af dem var de dyreste af dem min kæreste og jeg har i hjemmet, ja man har vel smag for ridesko og arbejdssko.:stupid:

Når det så er sagt så tror jeg det skete da hun var ved at skifte tænder. Jeg kan ikke mindes at hun har ødelagt andet:hmm:

 

Sofus har jo så en evne til at blive tosset/bange for alt og alle, det arbejder vi stadig på, men det har nu engang resulteret i at han tre gange er løbet i hovedet på forskellige hunde, han bider dog heldigvis ikke, han gør bare og lyder som en hel farlig stor løve, og det er pokkers pinligt. Jeg har det stadig dårligt med det... Men der er jo ikke andet at gøre end undskylde mange gang... Jeg har dog lært det nu og det er meeeeget længe siden sidst. Men det er stadig det mest uartige han har gjort..

 

Hmm. Det eneste Sofus nogen siden har tygget i stykker var en dag han var alene hjemme, havde han fået fat på bogen "Hunden alene hjemme" og taget det ene hjørne. - Det ku vi jo så kun grine af og tage som en pæn hentydning. :engel::mrgreen:

 

:lol::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg tror nok at den værste unode Luna har, og som jeg desperat forsøger at vænne hende af med er, at hun hopper op på spisebordet :shock:

 

Problemet er, at vi ikke opdager det før hun står der oppe, hun er i stand til at stå lige ved siden af spisebordet og derefter hoppe ret op i luften og lande på spisebordet :shock:

 

Hun gjorde det en dag jeg havde Fox på besøg, og heldigvis var Fox overbærende da Luna pludselig stod oven på spisebordet midt i vores arbejdspapirer :oops:

 

Uha uha, forbandet farlig livsfarligt stunt, tænk på hvad der kan ske, hvis der lige står en suppeterin, jeg tænker hotdog med det hele!:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den unode der har voldt mig mest besvær, var da mit køleskab skulle dø.

 

I min gamle lejlighed havde Basse køkkenet for sig selv, når hun var alene. Det havde hun haft længe, uden et eneste problem.

Havde været væk ca. 10 timer til en personalefest (lidt lang tid, men det var om natten jo, og hun har et godt sovehjerte).

Stikket til køleskabet stak ud forneden med ca. 10 cm ledning, og gik ind i væggen. Det havde hun ædt.. Og tydeligvis lige efter jeg var kørt, for alt i køleskab og fryser måtte smides ud.

 

Nåh!.. Jeg kom i løbet af dagen i Bauhaus, og der var heldigvis nok ledning til at at jeg kunne ordne det og lave et nyt stik.. Hun havde aldrig gjort det før jo, så regnede med at det var en engangsfornøjelse.

Var væk i nogle timer, og kom hjem til samme scenario!!

Igen i Bauhaus, købe en masse ekstra stik, samt gaffatape.

Lavede stikket igen igen og gennemtapede det derefter i gaffa. For gaffe er jo ikke rart at tygge i! :hmm:

Var senere nede at hente mad, væk i ca. 15 minutter. Da jeg kom tilbage viste det sig at der var et enkelt buk der ikke var gaffet ordentligt ind. Så det fløj ud med gnister fra den delvis overtyggede ledning :shock::shock::shock:

Fik hurtigt pillet strømmen fra, og gjort det hele forfra og meeeeeeget grundigt med gaffaen!!!

 

Hun rørte aldrig ledningen igen?

 

Den unode jeg blev mest ked af, var da hun var knap 6 mdr. gammel.

Jeg havde et par ruskindsstøvler med kilehæl, købt i Bianco for 900 kr (hvilket er en formue for mig!).

De var mine YNDLINGSstøvler, og jeg forgudede dem..

Sad en aften foran puteren, mens hunni lå i kurven og tyggede i et ben.. Efter 20 minutters tid gik det op for mig at hun IKKE havde et ben, så den velkendte lyd måtte komme fra noget andet! :shock: Det var så hele hælen på min ene støvle der var skrabet beklædning af :(

Blev sur og gnaven og sagde vredt og surt nej og tog den fra hende. 5 minutter hentede møgdyret glad den anden støvle?!?!?!?

 

Jeg var ikke en glad hunde-ejer den aften!..

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha uha, forbandet farlig livsfarligt stunt, tænk på hvad der kan ske, hvis der lige står en suppeterin, jeg tænker hotdog med det hele!:engel:

 

Utroligt nok så formår hun altid at lande midt i det hele uden at skubbe så meget som én ting på gulvet, og jeg fatter ikke hvordan hun gør det, hun er nemlig ikke høj nok til at kunne se op på bordet :hmm:

 

Men hun må vel stille sit lidt på afstand og danne sig et overblik over hvor det er bedst at lande, og derefter går hun hen til bordet og gør hvad hun hele tiden havde planlagt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Utroligt nok så formår hun altid at lande midt i det hele uden at skubbe så meget som én ting på gulvet, og jeg fatter ikke hvordan hun gør det, hun er nemlig ikke høj nok til at kunne se op på bordet :hmm:

 

Men hun må vel stille sit lidt på afstand og danne sig et overblik over hvor det er bedst at lande, og derefter går hun hen til bordet og gør hvad hun hele tiden havde planlagt :lol:

 

 

uha... kender godt de der saksespring og flyvehop, dem laver Flipsedyret også når han vil iseng eller sofa - men nogle gange rammer han lidt ved siden af :stupid::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

uha... kender godt de der saksespring og flyvehop, dem laver Flipsedyret også når han vil iseng eller sofa - men nogle gange rammer han lidt ved siden af :stupid::mrgreen:

 

Det gør Luna også ved sofaen, men på en eller anden måde må hun vide at risikoen for at komme til skade hvis hun gør det ved spisebordet er meget større, for her er hun ligesom vores katte, hun rammer aldrig noget, hun er altid i stand til at ramme den eneste tomme plet på bordet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske en dag jeg kom hjem fra skole og fandt blå potespor i vores gang - fulgte dem og fandt frem til Sitto som lå i sin kurv på badeværelset - fuldstændig indsmurt i blå blæk fra en kuglepen hun havde tygget i stygger.. :lol: Hun havde blå tunge, blå poter, blå ben, i hovedet - jamen overalt. Der gik længe før al den blå farve var væk :genert:

 

Hm, ellers har Sitto ikke lavet ret meget ballade - hun var min artige lille prinsesse! :hjerte::kys:

 

Kency derimod.. :mrgreen:

Dem har vi flere af.. men lad os tage et par stykker!

 

Jeg havde sat min aftensmad på stuebordet foran fjernsynet, og gik så ud og hentede noget at drikke. Har altid kunnet lade min mad stå, Sitto tog den ikke - men havde jo glemt at tænke på Kency. :stupid: Så da jeg kom tilbage var min bøf væk og der var et sovsespor hen af gulvet, som førte til Kency der lå gnaskede MIN bøf i sig.. :lol: Møghund! Haha.

 

Første juleaften med Kency, begyndte hun pludselig at knurre HELT vildt af min mor som gik i køkkenet og var ved at lave julemad. Undrede mig meget over hendes adfærd - for hvorfor skulle hun knurre af min mor?! :vedikke: Indtil jeg så på bordet ovenover hende - der stod en stor flæskesteg, som ellers var på vej ind i ovnen. Men nu mente Kency den tilhørte hende og knurrede fordi INGEN skulle komme tæt på hendes flæskesteg! :roll::lol: Jeg måtte jo så gå hen og tage fat i hende - og fik hende MEGET knurrende ud af køkkenet, hun gjorde godt nok meget modstand. :genert:

 

Og da Sitto blev bidt i hovedet af en hund til agility, havde jeg jo kun fokus på Sitto som jeg skyndte mig at tage ind i klubhuset for at tjekke for bid. Kency sad bundet men hendes lille verden kunne slet ikke bærer at jeg forsvandt afsted sammen med Sitto.. Så hun fik revet sit spyd op af jorden som hun var bundet til, ellers sådan en som var drejet 40 cm. ned i jorden, og så løb hun ellers op igennem samtlige hold som var igang med at træne, med snor og spyd efter sig - for at komme med os. Grr, dumme hund.. :rolleyes:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste Ronja nogensinde har ødelagt, der ikke er hendes eget var en bredbåndsledning der lå gennem huset, men blev bidt over. :engel:

 

Ellers så har en MEGET træls, unode, nemlig at hun hopper op ved bordet! Så hun står nysgerrigt og kigger på hvad vi har oppe på bordet og hvad vi laver :evil:

Det kan godt blive lidt pinligt når vi har gæster eller er ude at spise :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har gnasket mange knapper, stropper, kvaste o.lign af mit tøj. Hun henter det selv inde i skabene. :engel:

 

Derudover kravler hun overalt på borde, i vindueskarme osv, hvor hun gerne lige nipper et par skud af blomsterne, stjælper mad m.m (Hun tror hun er en kat nogen gange).

 

For det meste når jeg lige at gribe hende i luften, når hun hopper ned (hun ved nemlig godt hun ikke må være deroppe, men jeg er jo omvendt så bange for hun slår sig, når hun springer ned). :rolleyes:

 

Og så er hun generelt bare en lille spasmager, der hægter sig fast i mit tøj og rusker i det, når jeg klæder mig på. Bliver over-vild, når vi har gæster og vil lege og bide i deres fingre, driller kattene, gøer i haven... :lol: Men alt sammen er det også meget sødt og med til at give hende en unik personlighed. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, rigtig god tråd, dejligt at høre hvor søde og artige der er her:engel:

 

Mmmm Soeys unode..

Da hun var godt 7mdr, skulle hun være alene hjemme (hun er altid kun i køkkenet) som så mange gange før.

Hun har aldrig ødelagt noget og har aldrig gøet.

Men da vi havde pænt travlt den morgen blev det en lidt kort morgen tur, tænkte det går nok hun er jo van til det.

Så jeg gav hende et mavben og skyndte mig afsted.

Da jeg kommer hjem kigger jeg ind af køkkenvinduet, og hendes stol mangler sædepuden:hmm: (hun har en stor brun læderlæne stol i køkkenet)

Da jeg så kommer ind i køkkenet jeg så ligger den lille vaps på gulvet på puden (eller hvad der var tilbage af den) med et nyt gulvbetræk af skumgummi fra puden omkring sig:stupid:

Så kan man lære ikke at sove over sig når man har hvalp.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::mrgreen::klap::mrgreen::klap:

 

Hvor er det bare en herlig tråd, med nogle helt vildt sjove og også søde historier :lun:

 

Lua kan helt klar også bidrage med en historie eller 2 :oops:

 

Min pige har jo madglæde som en labrador :-D Hun kunne aldrig finde på at stjæle mad fra bordene :engel: Men der er jo ikke nogen der siger man ikke må spise rester. En aften vi havde spist take away mad og "glemt" posen med skraldet derfra - havde Lua holdt en vældig fastfood fest. Næste morgen lå der pizzaskorber og salatblade (der var slikket helt rent for shawarma og dressing) all over :shock:

 

Af andre klamme ting har hun haft splittet et brugt bind over hele soveværelset :skraek: og som bonus var det kæresten der kom hjem til det :skraek:

 

Og så til den mest anvente unode.... At gemme ben i dynen eller mors taske :vedikke:

Ikke særlig nice at stå nede i H&M og stikke hånden ned til et ben :shock:

Eller som det er sket én gang at de i security på arbejdet ved gennemlysningen har spurgt til hvad jeg dog havde i tasken :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...