Hop til indhold

Frantzi -> Dexter


Rams
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus
Ja, vi skal aflevere ham her i aften.. Lige nu synes jeg at det er en totalt dårlig ordning, for det er godt nok træls at skulle op og aflevere ham om en times tid, nu hvor vi er blevet så glade for ham:-(

Men synes ellers at det er en rigtig god ordning, for ellers ville jeg jo først lære Dexter at kende, om 2 mdr.. :cry:

Og det kan jo være at han kan flytte hjem til os lidt før.. For nu er kæresten også blevet så glad for ham, at vi snakker om, at det er kæresten der skal øve alene-hjemme-træning med ham, når han har en uges ferie midt i Juli. Så det kan være, at Dexter kan flytte hjem til os lidt før, hvis han bliver god til at være alene hjemme.. :-D

 

Men du skal glæde dig til at få en Löwchen.. Hvis Dexter er en 'standard'-löwchen, så er de virkelig nogle lærenemme små kræ:-)

 

I denne weekend har Dexter vænnet sig til vores hjem og til at være 'alene-hund', samt vores husregler.

Derudover har Dexter lært at komme, når jeg kalder ham ved navn (han kommer ikke når min kæreste eller andre kalder ham ved navn, endnu) og han har lært at sitte, når min kæreste øver det med ham (Tror egentlig det er mig, der har lært Dexter grundtrinene til det :hmm:, men det er min kæreste der øvede med ham, de sidste par gange, inden han rigtig fandt ud af det.. så nu gør han det bare ligså snart min kæreste lægger op til det)

Så, en dejlig hund, er han! :klap:

 

Kan godt forstå at det ikk er sjovt at I skal aflevere ham igen her i aften, men det kunne da være super dejligt, hvis I kan få ham lidt før hjem end forventet :5up: Ih, han lyder virkelig som en rigtig dejlig hund :lun:

 

Ps. Nu er der kun to dage til Duffy kommer hjem :banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kan godt forstå at det ikk er sjovt at I skal aflevere ham igen her i aften, men det kunne da være super dejligt, hvis I kan få ham lidt før hjem end forventet :5up: Ih, han lyder virkelig som en rigtig dejlig hund :lun:

 

Ps. Nu er der kun to dage til Duffy kommer hjem :banan::banan:

 

 

Det, at vi ikke kunne vente til midt i august, spåede Janni allerede da jeg hentede ham i fredags;-)

 

Det er bare så spændende, at der kun er 2 dage til, at du får Duffy hjem!!!:klap:

Glæder mig sådan til at høre om, hvordan det kommer til at gå, når hun flytter ind:mrgreen: Du må da være ved at revne af spænding!?! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Det, at vi ikke kunne vente til midt i august, spåede Janni allerede da jeg hentede ham i fredags;-)

 

Det er bare så spændende, at der kun er 2 dage til, at du får Duffy hjem!!!:klap:

Glæder mig sådan til at høre om, hvordan det kommer til at gå, når hun flytter ind:mrgreen: Du må da være ved at revne af spænding!?! :mrgreen:

 

Ja det er lige før jeg revner :blink: Glæder mig rigtig meget, men har jo så meget fokus på min eksamen (imorgen!!), så "heldigvis" har jeg også noget andet at koncentrere mig om...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er lige før jeg revner :blink: Glæder mig rigtig meget, men har jo så meget fokus på min eksamen (imorgen!!), så "heldigvis" har jeg også noget andet at koncentrere mig om...

 

 

Årh, er det i morgen?? Held og lykke!! :5up: Jeg skal nok krydse fingre rigtigt meget for dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Janni og Natasja hentet Dexter igen..

Janni spurgte til, om ikke vi skulle have på weekend i næste weekend, og SELVFØLGELIG skal vi da det!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen: (selvom det egentlig ikke helt var planen i første omgang..) Vi kan da ikke undvære ham i 3 uger...!

Vi lod som ingenting, så det gik fint med at ham ud i bilen og det hele.. -OG når jeg lod som ingenting, så blev jeg jo heller ikke så pylret over, at han skulle afsted! :lun:

 

Fik så en besked af Janni 10 min efter, at det lille kræ jo ikke engang ville med dem hjem igen.. Han sad og peb i transportkassen, mens de kørte! Men jeg tror da nok, at han skal blive glad igen, når han kommer hjem til alle sine løvevenner:klap:

 

Så nu tæller jeg bare ned til fredag!:klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Så har Janni og Natasja hentet Dexter igen..

Janni spurgte til, om ikke vi skulle have på weekend i næste weekend, og SELVFØLGELIG skal vi da det!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen: (selvom det egentlig ikke helt var planen i første omgang..) Vi kan da ikke undvære ham i 3 uger...!

Vi lod som ingenting, så det gik fint med at ham ud i bilen og det hele.. -OG når jeg lod som ingenting, så blev jeg jo heller ikke så pylret over, at han skulle afsted! :lun:

 

Fik så en besked af Janni 10 min efter, at det lille kræ jo ikke engang ville med dem hjem igen.. Han sad og peb i transportkassen, mens de kørte! Men jeg tror da nok, at han skal blive glad igen, når han kommer hjem til alle sine løvevenner:klap:

 

Så nu tæller jeg bare ned til fredag!:klap::klap::klap:

 

:klap:Årh hvor sødt at han er blevet så glad for Jer, at han ikk engang rigtig vil med hjem til løvefarmen igen, han må da være den perfekte hund til Jer:mrgreen: Så skal ugen bare gå hurtigt, så det kan blive fredag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep i morgen 13.50 :skraek: Tak skal du have..

 

Jeg tror på dig!:mrgreen: Du kan da kun være/blive en dygtig ergoterapeut, når du er löwchen-elsker:banan:

(Som om det har noget med hinanden at gøre.. Men det må da lidt betyde, at man er et godt menneske, når man kan lide sådan nogle dejlige hunde!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Dexter været på en god weekend hos igen.. Vi skal aflevere ham igen i morgen og så kan han ikke komme hjem til os igen før om 2 uger:megaked:

Da vi skal på ferie i mellemtiden:banan: Så tiden går nok hurtigt.. Håber jeg!

 

Han var enormt lykkelig for at se mig, da jeg kom og hentede ham i fredags..:lun: Så det var et dejligt gensyn! Da han kom hjem til os, var han lidt mere kostbar overfor min kæreste..

fredag aften og lørdag formiddag, var han i det hele taget rigtig 'morsyg' og kæresten kunne ikke rigtig bruges... Hvilket resulterede i at min kæreste ligefrem blev lidt små-jaloux, som vi grinte lidt af! Men derfor er min kæreste begyndt at gåp noget mere op i, at give Dexter foder, gå tur med ham osv.

Hvilket er ret sjovt, da det var mig, som rigtigt gerne ville have hund, men ikke min kæreste. Derfor var det en klar aftale, at jeg skulle sørge for alle de ting, der hører med til at have hund og dermed have ansvaret for hunden.. Men Dexter er fløjet lige ind i hjertet på min kæreste, så nu er det 'vores' hund:-D

 

Efter at min kæreste begyndte at sørge for nogle af de ting, er Dexter også blevet mere glad for ham.. Men jeg er stadig nr 1:engel:

 

Men nøj, Dexter er dejlig.. Den eneste rigtige ulempe han har, er dog at han har en tendens til at knurre og små-gø engang imellem.. Selv af min kæreste, hvis han larmer i den anden ende af huset, eller pludselige små lyde.. Det er ret irriterende..:stupid:

 

Men jeg har nu fået en rigtig dejlig hund og glæder mig til at han bliver fast inventar her hjemme hos os:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Btw.. Her er nogle nye billeder af dejlige Dexter fra Denne weekend..

 

Det første viser, hvor opfindsom han er.. En rigtig farlig løve!! Han har rigtigt lagt sig til rette foran køleskabet og små-knurrer af sig selv.. For det er da en super sjov beskæftigelse, selvom man godt ved at det er sig selv, man ser!:stupid:

 

Resten er ude fra haven:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så er Dexter flyttet helt hjem til os og jeg har skrevet under på hans papirer, så nu er han min!.. Det er bare dejligt!:klap::klap:

 

Så nu hvor han er faldet rigtigt til hjemme hos os, har vi fået en vaske ægte pubertetshund! Nu forstår jeg pludselig det der med, at hver gang jeg har mødt en hunde ejer, har de sagt: Bare vent til at den begynder at blive kønsmoden!:stupid:

Han tester ret meget grænser!! :damn:

Og så er han begyndt at overvande sine fine hvide poter med tis, hver gang han er ude, for han er ved at finde ud af, at lette ben! Ret sjovt at se på!:lol::lol: Men lidt klamt med gule forpoter hele tiden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi (eller rettere sagt jeg) startet til hundetræning, da der var teoriaften i aften.. Spændende!! :mrgreen: Og der er en hel uge til at jeg må have Dexter med til første træning.. Irriterende!:damn: Glæder mig bare sådan..

Men frygter lidt, at der er nogle laborador-ejere, der bare sender deres hund i flæsket på Dexter.. 'For hundene skal da have lov til at lege og hilse!' Ikke så smart, når min lille hund panikker totalt overfor fremmede hunde, der søger hen til ham...

Så jeg håber virkelig, at de tager hensyn.

Der var specielt en på holdet, som nok ville kunne finde på det! Han afbrød lige hundeadfærdsterapeuten, da jeg bagefter mødet spurgte hende, om jeg gjorde det rigtigt ift når vi møder andre hunde.

Han skulle da lige forklare mig, at jeg skulle fjerne mig fra min hund, når hunden gemte sig bagved mig, når hunden var nervøs!!! Han fik pænt at vide af hundeadfærdsterapeuten, at det ville gøre problemet langt værre!

Spade!:stupid:

Og det var bare EN af de 5 mærkelige ting, han formåede at gøre i løbet af 1 1/2 time.. Så det bliver da super, at komme på hold med ham:damn:

Ved godt at jeg er lidt fordomsfuld lige nu.. Men efter 1 1/2 time, hvor han skulle kommentere adskillige ting, var det allerede for meget...:stupid:

 

Men ellers tror jeg at der er mange andre flinke hundefolk på holdet.. Og jeg glæder mig til at starte rigtigt med Dexter!!:banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nu genopliver jeg lige min gamle tråd, for at vise nogle billeder og prale af min dejlige hund:mrgreen: (Det må man godt lidt, herinde på HF, ikk:genert:)

 

Det går rigtigt fint med Dexter! :hjerte:

Han er bare så lærenem og elsker at lære og øve øvelser sammen med mig! Så jeg tror, at han engang bliver super til agility! Vi er skrevet op til at blive flyttet over på et agility-hold, når Dexter er blevet et år. :klap:

 

Han har ændret sig rigtigt meget, nu hvor han rigtig er faldet til og nu hvor han er blevet en hanhund!:shock:

Han er bare blevet en vildbasse! Han tror selv at han er en kæmpe stor og farlig vagthund! -Det larmer lidt, men vi prøver at vænne ham fra det.

Og så er han bare blevet så social, han vil hilse og lege med ALLE andre hunde.. Det er desværre bare ikke alle hunde, som vil lege med ham:oops:

Og hans hundeveninder er i løbetid lige nu, så det bliver ikke til så meget hundeleg lige for tiden.. Udover til hvalpetræning og når man så lige tager på besøg hos Kennel-Löwchen. :mrgreen:

Er blevet totalt forelsket i en af hendes små hvalpe: Atticus!!:hjerte:

Dexter ville så helst parre den....:shock: (Har jeg nævnt at Dexter er blevet en hanhund?)

 

Her kommer lige nogle billeder fra den sidste måneds tid:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil I udstille, siden I holder ham i hvalpeklip? Eller kan I bare lide looket? :-)

 

Tjae.. Det startede med at kæresten (ja, det var manden) sagde, at hvis vi skulle have sådan en hund, så skulle den også klippes sådan!

Sidenhen er jeg blevet ret glad for looket:genert: Jeg synes faktisk klipningen er ret sej og sjov-og den passer bare til ham..! Og så er den faktisk meget praktisk. :mrgreen:

---Derudover vil opdrætteren (Kennel-löwchen) gerne at jeg udstiller ham, for han skulle vist være en rigtig flot hund ift racestandard. Så regner med at han skal det når han er gammel nok.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh.. Kan ikke lade være med stolt, at fortælle hvordan det går til hvalpetræning.

 

I søndags fik jeg et par gode komplimenter fra træner.

 

En af de andre hvalpe stak af fra sin ejer under træning, da han ville lege med de andre hvalpe.

Hvalpen har en ejer, som ikke har lært den ordentligt indkald. Men jeg ville også blive døv som hvalp, hvis jeg hørte mit navn, Buffas, blive kaldt 500 gange i løbet af en time. :stupid:

 

Hvalpen fræste over og ville lege med Dexter og jeg slap Dexters snor, for at de ikke blev alt for viklet sammen. Jeg løb væk fra dem og kaldte Dexter til mig flere gange, men hvalpen blev ved med at følge efter Dexter, når han kom. Så da træneren fik fat i den anden hvalp, kunne jeg få fat på Dexter, når han kom. Træneren sagde, at Dexter bare vidste hvor jeg var og kom altid, når jeg kaldte. :klap:

Og når vi øver indkald, spurter Dexter over til mig, når jeg kalder. -Også selvom der er så mange andre hvalpe omkring ham.

De andre på holdet er noget overrasket over så hurtig en Löwchen er:mrgreen:

 

Senere skulle de gå over en 'hvalpe-bro' (kan altså ikke huske, hvad det rigtigt hedder) Og selvom Dexter var noget betuttet over situationen, gjorde han det rigtigt flot. Trænere roste os for, at Dexter ville følge mig overalt.:klap:

 

Han er bare så super god, min lille hund:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...