Lonny Skrevet Juni 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 Regler for annoncering | dba.dk - Danmarks største handelsplads Hunde, der er farlige, optages ikke Annoncer for • Alano • Alto de can estude • Amerikansk bulldog • Amerikansk staffordshire terrier (Amstaff) • Boerboel • Bull mastiff • Bull terrier • Cane corso italiano • Dogo argentino • Dogo canario • Dogue de Bordeaux • Fila Brasiliero • Kangal • Mastiff • Mastin espagnol • Mastino napoletano • Ovtcharka • Perro de presa canario • Perro de presa mallorquin • Pit bull terrier • Sarplaninac • Staffordshire bull terrier • Tornjak • Tosa samt krydsninger, hvor racerne indgår, optages ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Listen over farlige hunde vokser, var det 13 der var udgangspunkt, har vi en top 100 vi ikke har hørt om endnu, og rundkørslerne de stakler?:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rikke Bruun Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Det lyder da godt nok dejligt... det værste er jo at hundene nok skal blive handlet til de "kedelige" hundeejere alligevel - de finder bare nogle andre kanaler at afsætte dem igennem. Man kan vel også frygte at det bliver endnu mere interessant og provokerende at få den slags hund som potensforlænger. De typer som oftest ikke ved hvordan man holder den slags hunde, er jo nok lidt ligeglade med loven. Øv hvor er det træls, at den slags er nødvendig. Mvh Rikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Hunde, der er farlige.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 ok, Så må man håbe, at de efter 1. juli 2010 heller ikke optager annoncer for hunde, som ikke er mærket og registreret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Gad lide at vide hvem eksperterne hos DBA er og hvordan de har vurderet de hunde, som "farlige"? Men det er måske de racer, som listeracerne nu i stedet sælges som og derfor at DBA lige har opfundet deres egen liste. Hvor er det dog dybt urimeligt, at forbuddet nu rammer endnu flere. Har hunden muskler og af en vis størrelse, så er den farlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Gad lide at vide hvem eksperterne hos DBA er og hvordan de har vurderet de hunde, som "farlige"? Men det er måske de racer, som listeracerne nu i stedet sælges som og derfor at DBA lige har opfundet deres egen liste. Jeg tror du rammer hovedet på sømmet her - de forsøger at helgardere sig. Ved ikke om det hjælper dog, personligt tror jeg vi kommer til at se rigtigt mange boxer-blandinger til salg i de kommende måneder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Det lyder da godt nok dejligt... det værste er jo at hundene nok skal blive handlet til de "kedelige" hundeejere alligevel - de finder bare nogle andre kanaler at afsætte dem igennem. Man kan vel også frygte at det bliver endnu mere interessant og provokerende at få den slags hund som potensforlænger. De typer som oftest ikke ved hvordan man holder den slags hunde, er jo nok lidt ligeglade med loven. Øv hvor er det træls, at den slags er nødvendig. Mvh Rikke Nu har listen i startindlægget jo intet med loven at gøre, ved vedtagelsen af loven blev 13 racer forbudt, i ovenstående liste nægter DBA at der sælges 24 racer og blandinger heraf fra deres hjemmeside, men du er åbenbart enig i deres mening om hvad der er farlige racer som ikke bør sælges til nogen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg er så tilpas "dum" jeg jeg lige har sendt DBA en mail, hvori jeg spørg til hvorfor det er de racer og hvorfor det ikke bare er de forbudte racer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg tror du rammer hovedet på sømmet her - de forsøger at helgardere sig. Ved ikke om det hjælper dog, personligt tror jeg vi kommer til at se rigtigt mange boxer-blandinger til salg i de kommende måneder Jeg tror at det til at starte med vil gå ud over bokseren, lab'en og Sbt'en, og herefter vil vi bare se blandinger hvori de forbudte racer ikke fremgår så tydeligt. Jeg har fornyeligt set en spidshund blandet med en ambull, og den eneste måde du kunne ane at der var ambull i var aftegningerne. Ydermere har jeg set ambull blandet med schæfer, og heller ikke her tror jeg at nogen ville tænke over at der var blandet en forbudt race i, Så jeg tror bare at vi nu får endnu flere "sære" blandingshunde efterhånden som folk finder ud hvilke racers udseende der ligesom kan kamuflere udseendet på den ulovlig iblandede race... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg tror at det til at starte med vil gå ud over bokseren, lab'en og Sbt'en, og herefter vil vi bare se blandinger hvori de forbudte racer ikke fremgår så tydeligt. Jeg har fornyeligt set en spidshund blandet med en ambull, og den eneste måde du kunne ane at der var ambull i var aftegningerne. Ydermere har jeg set ambull blandet med schæfer, og heller ikke her tror jeg at nogen ville tænke over at der var blandet en forbudt race i, Så jeg tror bare at vi nu får endnu flere "sære" blandingshunde efterhånden som folk finder ud hvilke racers udseende der ligesom kan kamuflere udseendet på den ulovlig iblandede race... Jeg tror folk vil af med deres "farlige hunde" NU, og de vil blive sat til salg som lab/boxer blandinger og des lige. Mht. fremtiden? Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal tænke. Det kommer nok an på hvor desperate folk er for fortsat at avle på disse hunde!? :hmm: Personligt har jeg svært ved at forestille mig, at folk ligefrem begynder at lave "genforskning" for at finde ud af hvilke racer der kamuflerer de typiske træk bedst muligt. Det virker IMO som lidt meget at gøre ud af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg tror folk vil af med deres "farlige hunde" NU, og de vil blive sat til salg som lab/boxer blandinger og des lige. Mht. fremtiden? Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal tænke. Det kommer nok an på hvor desperate folk er for fortsat at avle på disse hunde!? :hmm: Personligt har jeg svært ved at forestille mig, at folk ligefrem begynder at lave "genforskning" for at finde ud af hvilke racer der kamuflerer de typiske træk bedst muligt. Det virker IMO som lidt meget at gøre ud af det. Jeg håber, at du har ret men det afhænger jo også af om der går "sport" i at snyde politiet og omverdenen? Jeg håber at disse mennesker helt holder op med at have hunde, men det er nok for optimistisk, så mit eget egoistiske håb er at de holder op med at have min race så den efterhånden kan få genoprettet sit ry... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg håber, at du har ret men det afhænger jo også af om der går "sport" i at snyde politiet og omverdenen? Jeg håber at disse mennesker helt holder op med at have hunde, men det er nok for optimistisk, så mit eget egoistiske håb er at de holder op med at have min race så den efterhånden kan få genoprettet sit ry... ....... min races ry står til gengæld for fald sammen med de øvrige store brugshunderacers :damn: :damn: og det fordi Christiansborg hellere vil lovgive end gøre noget aktivt, så som at sætte resourcer af :damn: :damn: Blev der nu - bare for en kort periode - sat resourcer (penge og mennesker) af i stil med rocker aktionerne, kunne vi have vores hunde i fred men da det "bare" er hunde, er der ingen vilje på Borgen til at gøre noget varigt ...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pegasus Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg tror at det til at starte med vil gå ud over bokseren, lab'en og Sbt'en, og herefter vil vi bare se blandinger hvori de forbudte racer ikke fremgår så tydeligt. Jeg har fornyeligt set en spidshund blandet med en ambull, og den eneste måde du kunne ane at der var ambull i var aftegningerne. Ydermere har jeg set ambull blandet med schæfer, og heller ikke her tror jeg at nogen ville tænke over at der var blandet en forbudt race i, Så jeg tror bare at vi nu får endnu flere "sære" blandingshunde efterhånden som folk finder ud hvilke racers udseende der ligesom kan kamuflere udseendet på den ulovlig iblandede race... Jeg kan så ikke lige se det logiske i det indlæg. De hundeejere der har ødelagt visse raceres ry, har jo netop gået efter hunde med en vis udstråling af styrke og muskler. Hvad skulle ideen så være, at avle hunde hvor dette er helt skjult. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Disse lister vil jo influerer på de store boligselskabers hunderegler, så her i Tåstrup, vil nogle hundetyper forsvinde, fordi de, der bare vil eje dem, ikke har råd til at købe hus. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg må helt ærlig sige at, jeg er lidt glad for at DBA ikke vil have de race i bladet, så kommer de færre hunde ud til de forkerte... Om man køber/eller sælger i DBA er op til hver enkelt. Jeg vil aldrig købe igennem DBA eller andre aviser. Varen er købt som beset, selvom man ikke ser varen før man står med den i hånden+ det kan meget vel være hæler varer med falsk kvitering Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gårdhunden Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg er så tilpas "dum" jeg jeg lige har sendt DBA en mail, hvori jeg spørg til hvorfor det er de racer og hvorfor det ikke bare er de forbudte racer Du skriver du nok er så tilpas "dum". Nej jeg synes det er fint du har skrevet til DBA og spurgt om det Vil du være sød at skrive hvad de svarer dig når du får en tilbagemelding fra DBA? Har DBA i det hele taget lov til at lave deres egen forbudsliste med 24 racer hvor af de 11 racer ikke er blandt de 13 racer der er forbudt efter d. 1. juli 2010 eller man kan også sige efter de Gældende Regler? Hvad med rotweileren, det sådan set også en "muskelhund"? Det skal ikke forstås sådan at jeg ikke kan li' rotweileren, jeg synes det er en dejlig hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg kan så ikke lige se det logiske i det indlæg. De hundeejere der har ødelagt visse raceres ry, har jo netop gået efter hunde med en vis udstråling af styrke og muskler. Hvad skulle ideen så være, at avle hunde hvor dette er helt skjult. At så længe de internt i deres miljøer ved hvad der er i hundene, og du stadig kan få hunde til at virke skræmmende, så er det vel hip som hap for dem, da de jo aldrig har haft disse racer fordi de har haft nogen specielle følelser for racen som sådan... Og sådan en spidshunde- eller schæferblanding kan sagtens virke skræmmende helt uden at hr. og fru danmark ved hvad der er i dem, og typerne der vil skræmme med dem, de kan jo bare sørge for at deres miljø godt ved hvad der er i blandingen. På denne måde kan de få både i pose og i sæk, internt ved alle at hunden stadig er en "kamphund" og eksternt er den stadig stor nok til at skræmme og gøre skade... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Disse lister vil jo influerer på de store boligselskabers hunderegler, så her i Tåstrup, vil nogle hundetyper forsvinde, fordi de, der bare vil eje dem, ikke har råd til at købe hus. Det tror jeg du har ret i Jeg må helt ærlig sige at, jeg er lidt glad for at DBA ikke vil have de race i bladet, så kommer de færre hunde ud til de forkerte... Om man køber/eller sælger i DBA er op til hver enkelt. Jeg vil aldrig købe igennem DBA eller andre aviser. Varen er købt som beset, selvom man ikke ser varen før man står med den i hånden+ det kan meget vel være hæler varer med falsk kvitering Jeg ville personligt heller ikke købe igennem DBA, men jeg er ved at føle mig lidt irriteret over at der alle mulige steder bliver tilføjet flere og flere hunde til listen, og at diverse privat sider nedsætter sig som både justistminister, politi og dommer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Du skriver du nok er så tilpas "dum". Nej jeg synes det er fint du har skrevet til DBA og spurgt om det Vil du være sød at skrive hvad de svarer dig når du får en tilbagemelding fra DBA? Har DBA i det hele taget lov til at lave deres egen forbudsliste med 24 racer hvor af de 11 racer ikke er blandt de 13 racer der er forbudt efter d. 1. juli 2010 eller man kan også sige efter de Gældende Regler? Hvad med rotweileren, det sådan set også en "muskelhund"? Det skal ikke forstås sådan at jeg ikke kan li' rotweileren, jeg synes det er en dejlig hund ´ Nu skrev jeg "dum" fordi jeg som sådan ikke forventer at få et svar som giver mere indsigt i hvorfor DBA mener de selv kan bestemme hvilke racer der er farlige... Men ja jeg skal nok lige give en melding når/hvis jeg høre fra dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Om man køber/eller sælger i DBA er op til hver enkelt. Jeg vil aldrig købe igennem DBA eller andre aviser. Varen er købt som beset, selvom man ikke ser varen før man står med den i hånden+ det kan meget vel være hæler varer med falsk kvitering Jeg har købt Luna gennem den blå avis, men jeg har da ikke købt hende ubeset. Jeg var og besøge hvalpene 3 gange inden de blev 8 uger og der er tavle på hende. Så der er altså også fornuftige mennesker på dba.dk;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 SÅ kom der svar fra DBA: Tak for din henvendelse. Den Blå Avis og dba.dk ønsker at fremstå som en ansvarlig handelsplads, og derfor har vi valgt at lukke for annoncering af visse hunderacer samt blandinger. Dette gælder også hunde, som er stambogsført. Forbuddet går videre end den danske lovgivning på området, og vi ved, at reglerne vil gå ud over seriøse opdrættere, men vi kan og vil ikkelægge navn til formidling af hunde som dem, der på det seneste har forvoldt dyr og mennesker så stor skade. Listen over racer er sammensat efter grundig research, og vi rådfører os løbende med eksperter på området. Du kan se listen under vores Annonceringsregler. Dyrevelfærd er vigtig for Den Blå Avis. Bl.a. samarbejder vi med Dyrenes Beskyttelse om at komme illegale hundehandlere til livs. Er der mistanke, om at en annoncør har illegale hvalpe, kontakter vi Dyrenes Beskyttelse, der sender en kredsformand ud for at besigtige forholdene. Bagefter vurderer dba.dk og kredsformanden, om den pågældende bruger skal inaktiveres på dba.dk. Vi håber, at du har forståelse for vores beslutning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pegasus Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 At så længe de internt i deres miljøer ved hvad der er i hundene, og du stadig kan få hunde til at virke skræmmende, så er det vel hip som hap for dem, da de jo aldrig har haft disse racer fordi de har haft nogen specielle følelser for racen som sådan... Og sådan en spidshunde- eller schæferblanding kan sagtens virke skræmmende helt uden at hr. og fru danmark ved hvad der er i dem, og typerne der vil skræmme med dem, de kan jo bare sørge for at deres miljø godt ved hvad der er i blandingen. På denne måde kan de få både i pose og i sæk, internt ved alle at hunden stadig er en "kamphund" og eksternt er den stadig stor nok til at skræmme og gøre skade... Ville det ikke være lettere for dem at købe cane corso eller bullmastiff. Det andet syntes jeg er at køre tingene ud på overdrevet. Lidt blå briller og skægagtigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Juni 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 Jeg har købt Luna gennem den blå avis, men jeg har da ikke købt hende ubeset. Jeg var og besøge hvalpene 3 gange inden de blev 8 uger og der er tavle på hende. Så der er altså også fornuftige mennesker på dba.dk;-) Ja-ok :blink: Mange gange er en handel via DBA en telefonisk aftale og enten køre køber ud og henter varen hos sælger, eller også så betaler man via visa/dankort og varen skulle så gerne havne på køberes adresse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2010 ....... min races ry står til gengæld for fald sammen med de øvrige store brugshunderacers :damn: :damn: og det fordi Christiansborg hellere vil lovgive end gøre noget aktivt, så som at sætte resourcer af :damn: :damn: Blev der nu - bare for en kort periode - sat resourcer (penge og mennesker) af i stil med rocker aktionerne, kunne vi have vores hunde i fred men da det "bare" er hunde, er der ingen vilje på Borgen til at gøre noget varigt ...... Det tror jeg så desværre også at du har ret i Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts