Hop til indhold

Pis, min allergivenlige hund har allergi!


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Så er det tid til en update på allergihunden Louie.

 

Nu har han fået urter, vitaminer og olie i en måned, og vi kan ikke se nogen forbedring - overhovedet :???:

 

Så i morgen har vi en aftale med dyrlægen. Jeg er meget spændt på at høre, om hun har nogle forslag til hvad vi nu skal gøre. Personligt har jeg ret meget lyst til at prøve at barfe det væk (udover at vaccinere er det jo snart det eneste vi ikke har prøvet), men nu må vi se hvad dyrlægen siger. Måske har hun noget oppe i ærmet..

 

Men jeg må indrømme, at jeg er ved at være liiidt modløs. Havde virkelig regnet med at de urter kunne udrette mirakler :cry: Vi har talt om herhjemme, at vi naturligvis hellere vil kunne beholde Louie og at han så må være på Prednisolon end at vi ikke kan have ham længere.

 

Vi begynder nemlig at være en smule pressede med tid. Jeg har planer om at øve intensivt alene-hjemme med Louie hver dag i december og januar, for til februar skulle han meget gerne kunne være alene hjemme som en 'almindelig hund'. Og det går en million gange bedre med øvningen, når han ikke klør sig og er irriteret i kroppen.

 

Nu har vi arbejdet med alene hjemme i halvandet år, og hvis han stadig ikke kan finde ud af det til februar er vi altså lidt på røven, for der skal jeg arbejde fuldtid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så er det tid til en update på allergihunden Louie.

 

Nu har han fået urter, vitaminer og olie i en måned, og vi kan ikke se nogen forbedring - overhovedet :???:

 

Så i morgen har vi en aftale med dyrlægen. Jeg er meget spændt på at høre, om hun har nogle forslag til hvad vi nu skal gøre. Personligt har jeg ret meget lyst til at prøve at barfe det væk (udover at vaccinere er det jo snart det eneste vi ikke har prøvet), men nu må vi se hvad dyrlægen siger. Måske har hun noget oppe i ærmet..

 

Men jeg må indrømme, at jeg er ved at være liiidt modløs. Havde virkelig regnet med at de urter kunne udrette mirakler :cry: Vi har talt om herhjemme, at vi naturligvis hellere vil kunne beholde Louie og at han så må være på Prednisolon end at vi ikke kan have ham længere.

 

Vi begynder nemlig at være en smule pressede med tid. Jeg har planer om at øve intensivt alene-hjemme med Louie hver dag i december og januar, for til februar skulle han meget gerne kunne være alene hjemme som en 'almindelig hund'. Og det går en million gange bedre med øvningen, når han ikke klør sig og er irriteret i kroppen.

 

Nu har vi arbejdet med alene hjemme i halvandet år, og hvis han stadig ikke kan finde ud af det til februar er vi altså lidt på røven, for der skal jeg arbejde fuldtid.

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ævævævæv, altså...!

 

Nu har du jo en lille hund, så det at BARF'e må jo næsten være til at overskue? :hmm:

 

Møffe bruger jo de 20-25kg. vi køber ad gangen på lidt under en måned, men han er også kæmpe...

 

Louie skal vel kun have omkring, hvad? 100-300gram dagligt? Dunno :vedikke: Så 10kg i de små 500grams pakker fra Rigtig Hundemad fx vil ikke fylde særlig meget i fryseren. Hvis du kan købe i Maxsø, så får du allerede der 20% rabat.

 

Og ellers, så håber jeg sørme, at dyrlægen har nogle kloge ord i morgen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Så er det tid til en update på allergihunden Louie.

 

Nu har han fået urter, vitaminer og olie i en måned, og vi kan ikke se nogen forbedring - overhovedet :???:

 

Så i morgen har vi en aftale med dyrlægen. Jeg er meget spændt på at høre, om hun har nogle forslag til hvad vi nu skal gøre. Personligt har jeg ret meget lyst til at prøve at barfe det væk (udover at vaccinere er det jo snart det eneste vi ikke har prøvet), men nu må vi se hvad dyrlægen siger. Måske har hun noget oppe i ærmet..

 

Men jeg må indrømme, at jeg er ved at være liiidt modløs. Havde virkelig regnet med at de urter kunne udrette mirakler :cry: Vi har talt om herhjemme, at vi naturligvis hellere vil kunne beholde Louie og at han så må være på Prednisolon end at vi ikke kan have ham længere.

 

Vi begynder nemlig at være en smule pressede med tid. Jeg har planer om at øve intensivt alene-hjemme med Louie hver dag i december og januar, for til februar skulle han meget gerne kunne være alene hjemme som en 'almindelig hund'. Og det går en million gange bedre med øvningen, når han ikke klør sig og er irriteret i kroppen.

 

Nu har vi arbejdet med alene hjemme i halvandet år, og hvis han stadig ikke kan finde ud af det til februar er vi altså lidt på røven, for der skal jeg arbejde fuldtid.

 

Øv øv øv, hvor er det skuffende, at urterne ikke har virket!!

Men har I kun fået urter eller har I også arbejdet med en kostplan med hjemmelavet mad? For så vidt jeg har forstået, så er det nok netop den hjemmelavede mad som er grunden til, at så mange allergihunde bliver "kureret" hos Gudrun. Måske I skulle gøre det forsøg på det?!

En af Peros legekammerater (dalmatiner) er lige startet hos Gudrun pga. allergi og den er allerede i bedring. Og får hjemmelavet mad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal I have :kys: Det er dejligt at kunne skrive sine tanker ned - for der er virkelig mange...

 

Jeg er allerede begyndt at få lidt ondt i maven over i morgen. Er meget spændt på, hvad dyrlægen har af forslag. Men hvis hun ikke kan komme på noget bedre end det jeg selv har udtænkt (:blink:) tror jeg planen bliver følgende:

 

- Louie begynder på Barf med det samme (Louies reaktion bliver :klap: Ikke mere allergimad, men dejlig, råt kød! :ivrig:).

 

- Vi prøver at 'helbrede' udelukkende med Barf indtil d. 1/12. Hvis vi ikke kan se nogen bedring overhovedet der, bliver vi nødt til at påbegynde Prednisolon igen. Vi trapper naturligvis ned til den lavest mulige dosis, som han kan klare sig med uden forværring. Måske kan kombinationen af Barf og Prednisolon gøre at han kan klare sig med mindre Pred. end før.

 

- Hvis han ikke kan klare sig uden Pred., forøger vi i det mindste hans livskvalitet ved at lindre kløen og give ham lækker, lækker mad. Hans liv bliver jo nok forkortet en hel del, men i det mindste bliver det bedre end det er på nuværende tidspunkt (det er dog en svær kamel at sluge, at man med fuldt overlæg skal give ham noget, som forkorter hans liv :???:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Men har I kun fået urter eller har I også arbejdet med en kostplan med hjemmelavet mad?

 

Nej, kun urter, vitaminer og så RC Hypoallergenic...

 

Nu har du jo en lille hund, så det at BARF'e må jo næsten være til at overskue? :hmm:

 

Louie skal vel kun have omkring, hvad? 100-300gram dagligt? Dunno :vedikke: Så 10kg i de små 500grams pakker fra Rigtig Hundemad fx vil ikke fylde særlig meget i fryseren. Hvis du kan købe i Maxsø, så får du allerede der 20% rabat.

 

Og ellers, så håber jeg sørme, at dyrlægen har nogle kloge ord i morgen :ae:

 

Ja, det burde nemlig være til at overskue, og jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har forsøgt med det tidligere.. han har nemlig altid haft svært ved tørfoder. Vi har forsøgt med rigtig rigtig mange af de 'gode', dyre mærker med højt proteinindhold osv., men efter nyhedens interesse har lagt sig, har han altid kun nippet til det. Måske er det hans måde at fortælle, at det ikke er hvad hans krop vil have. RC Hypoallergenic er faktisk det han har været mest begejstret for, men det er selvfølgelig også behandlet til ukendelighed.

 

Hvis det er 2% af kropsvægten, skal han have 110gr./dag. Og der er en butik 5 minutter herfra, der er begyndt at forhandle med Rigtig Hundemad - så bliver det jo ikke lettere.. I starten regner jeg bare med at købe de der vakuumpakkede pakker på 500gr., så kan jeg altid sætte mig ind i, hvordan det kan gøres billigere senere, hvis det er et hit :-D

 

Forresten, har tænkt lidt over, hvad det smarte ved de der pakker er. Altså, kan godt se, at de fylder mindre, men hvis han skal have 110gr. om dagen og der naturligvis skal variation til, så kommer vi jo alligevel til at have mindst fem forskellige pakker åbne samtidig. Eller er det mig, der ikke har forstået fidusen?

Redigeret af Lille Louie
Tilføjede lige et spørgsmål.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nej, kun urter, vitaminer og så RC Hypoallergenic...

 

 

 

Ja, det burde nemlig være til at overskue, og jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har forsøgt med det tidligere.. han har nemlig altid haft svært ved tørfoder. Vi har forsøgt med rigtig rigtig mange af de 'gode', dyre mærker med højt proteinindhold osv., men efter nyhedens interesse har lagt sig, har han altid kun nippet til det. Måske er det hans måde at fortælle, at det ikke er hvad hans krop vil have. RC Hypoallergenic er faktisk det han har været mest begejstret for, men det er selvfølgelig også behandlet til ukendelighed.

 

Hvis det er 2% af kropsvægten, skal han have 110gr./dag. Og der er en butik 5 minutter herfra, der er begyndt at forhandle med Rigtig Hundemad - så bliver det jo ikke lettere.. I starten regner jeg bare med at købe de der vakuumpakkede pakker på 500gr., så kan jeg altid sætte mig ind i, hvordan det kan gøres billigere senere, hvis det er et hit :-D

 

Forresten, har tænkt lidt over, hvad det smarte ved de der pakker er. Altså, kan godt se, at de fylder mindre, men hvis han skal have 110gr. om dagen og der naturligvis skal variation til, så kommer vi jo alligevel til at have mindst fem forskellige pakker åbne samtidig. Eller er det mig, der ikke har forstået fidusen?

 

Jeg er spændt på, hvad dyrlægen har at byde ind med i morgen :-)

 

Mht barf, så har jeg jo selv haft gode erfaringer med det og en allergi hund.

 

Jeg kunne forestille mig, at grunden til at flere firmaer kører med vacummpakkede varer, er for at forlænge holdbarheden - når det er vacummpakket, så må der, som jeg har forstået det, være en længere 'mindst holdbar til' dato på.

 

Derudover kunne man måske forestille sig, at det heller ikke kræver det samme til udskæringerne, da det hele alligevel bliver hakket.

 

Mht variation, så kan I jo, når I har fået styr på det at råfodre - selv begynde at købe lidt ved siden af i dagligvarebutikkerne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht variation, så kan I jo, når I har fået styr på det at råfodre - selv begynde at købe lidt ved siden af i dagligvarebutikkerne :-)

 

Jeg er også virkelig spændt på, hvad hun har at sige.. Ved ikke om hun er pro- eller antibarf.

 

Ja, det er også min tanke. Starter med den lette løsning og køber de færdige pakker, for puha, der er godt nok meget at sætte sig ind i! Når jeg har fået bedre styr på det, kan jeg begynde at begive mig ud i at købe andre ting ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber du bliver lige så glad for barf fodring, som min veninde. Hendes hund udviklede kraftig allergi i en alder af 6-7 år.

Hun fik lavet blodprøven og den viste støvmide- lagermide og en eller anden svampespore allergi. Den havde en lettere reaktion på 7-8 andre ting. Men værst var støv og lager, hun begyndte i samråd med dyrlægen at barfe og fjerne alt hvad der var mel/ris/majs i. Efter bare 10 dage kunne hun se en forbedring og nu 7 måneder efter er der kun enkelte udbrud.

Og som hun siger hundens tæpper skal vaskes hver 5-6 dag. Men det er til og leve med, bare hunden har det godt.

Du kan bare sende mig en pb så kan jeg give dig hendes tlf. nr.

 

Ps. hun var så langt ude at der var tale om at give hunden fred og til næste år starter de i konkurrencer igen.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, kun urter, vitaminer og så RC Hypoallergenic...

 

 

 

Ja, det burde nemlig være til at overskue, og jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har forsøgt med det tidligere.. han har nemlig altid haft svært ved tørfoder. Vi har forsøgt med rigtig rigtig mange af de 'gode', dyre mærker med højt proteinindhold osv., men efter nyhedens interesse har lagt sig, har han altid kun nippet til det. Måske er det hans måde at fortælle, at det ikke er hvad hans krop vil have. RC Hypoallergenic er faktisk det han har været mest begejstret for, men det er selvfølgelig også behandlet til ukendelighed.

 

Hvis det er 2% af kropsvægten, skal han have 110gr./dag. Og der er en butik 5 minutter herfra, der er begyndt at forhandle med Rigtig Hundemad - så bliver det jo ikke lettere.. I starten regner jeg bare med at købe de der vakuumpakkede pakker på 500gr., så kan jeg altid sætte mig ind i, hvordan det kan gøres billigere senere, hvis det er et hit :-D

 

Forresten, har tænkt lidt over, hvad det smarte ved de der pakker er. Altså, kan godt se, at de fylder mindre, men hvis han skal have 110gr. om dagen og der naturligvis skal variation til, så kommer vi jo alligevel til at have mindst fem forskellige pakker åbne samtidig. Eller er det mig, der ikke har forstået fidusen?

 

Synes vacumpakkerne er dejlige, når man har stor hund - men tilgengæld er de en hel del dyrere end det løsfrosne, i 2kg. poser!

 

Og en del har dårlig erfaring med dem. Fx. dem jeg forhandler med, har jeg fået at vide, at hunden(e?) ikke gider dem, men godt 2kg. pakkerne :confused: Men ved det ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist noget med, at man kan returnere de uåbnede pakker, hvis hunden ikke gider spise det.

 

Dejligt med en succeshistorie, Trine :-D

 

Uh, jeg er spændt..

 

Ok, super :5up:

 

Kom bare lige i tanke om det, så det ikke var DET, der tog modet fra dig :lol:

 

Mener også, at der var en bruger herinde, der oplevede det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at hun får sit fra rigtig hundemad og veksler mellem 2 kg løstfrossen og de 500g vakuumpakket

Hun giver hokamix gelenke, hybenpulver og fiskeolie ved siden af. hokamix for så er hun sikker på at hunden er dækket ind, med gelenke fordi det ikke lige er en ung hund :genert: Hybenpulver for led og udrensning, olie for pels og led.

De 500g vakuumpakker kan nemt knækkes på midten og 2 kg. poserne ryster hun bare det ud hun skal bruge, sætter en klemme på og ned i fryseren igen.

Hun har en ret nem foderplan, selv jeg kan finde ud af den :-D

Mandag Mørkt kød

Tirsdag Lyst kød

Onsdag Indmad

Torsdag. Lyst kød

Fredag Okse med brusk og ben

Lørdag Mørkt kød

Søndag Fastedag / bendag

 

Så er hunden dækket ind, Hvis jeg er på besøg med Bella og vi skal "spise" med, tager hun bare kallun op af fryseren.Det kan Bella´s mave nemt tage og hun er vild med det :lol: ( tror hun drømmer om at blive en barf hund )

Jeg håber det hjælper for dig også, kan fint huske hvor langt ned min veninde var.

 

Knus her fra

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra dyrlægen (hvilket naturligvis medfører verdens længste indlæg)...

 

Vi talte meget om allergien og Louie blev undersøgt over det hele. Det underlige er, at man slet ikke kan se på hans krop at han klør sig så meget som han gør. Der er ikke rigtig noget rødmen i huden, sår eller noget som helst. Da hun undersøgte hans ører dybt nede, begyndte han at klø med med bagbenet, og det var helt tydeligt at ørebetændelsen var blusset op igen.. Fantastisk :???:. Så nu har jeg fået en recept på øredråberne og en ny konsultation om 14 dage, hvor hans ører lige skal tjekkes igen. Det er nok 5. gang han har haft betændelse i ørene i hans korte liv = et sikkert tegn på allergi. Jeg fik ellers meget ros for, hvor flotte ørerne var holdt (man skal plukke de lange hår ud osv.), men man kunne først se betændelsen vha. et instument.

 

Hun var utrolig ærgerlig over, at urterne ingen effekt har haft. Og at han har fået ørebetændelse igen (hvilket han ikke havde for en måned siden, da vi begyndte på urterne), vidner også om, at de desværre ikke har nogen som helst effekt på ham.

 

Hun syntes, at det var en god idé at forsøge at Barfe ham, da jeg luftede min teori om, at det måske er den måde som alt tørfoder er behandlet på (selv Hypoallergenic), som han ikke kan tåle. Nogle tilsætningsstoffer de putter i eller en form for behandling. For eftersom han hovedsageligt klør sig i hovedet (allermest ører og dernæst 'mulen') tyder det mest på noget foderrelateret allergi. Og Hypoallergenic burde jo netop være smart i og med at det er spaltet til atomer, så hunden ikke kan genkende de forskellige ingredienser. Men hvis det er selve forbehandlingen han ikke kan tåle, så er det jo ligegyldigt.

 

Planen er at forsøge med Barf i et halvt år (for det kan jo godt tage lang tid at få renset kroppen helt ud). Så om lidt kører jeg ned og køber noget kallun og får en masse info. Så kan jeg sætte mig yderligere ind i det i de dage her i starten, hvor han kun skal have kallun, det er jo en helt ny verden. Vi aftalte at jeg holder mig fra alt, der er forarbejdet. Så jeg skal selv til at lave godbidder osv. (= Louie bliver ellevild :klap:). I den forbindelse talte vi om, om det mon ville være smart hvis vi holdte os fra de der forskellige slags pulver, som man kan drysse over kødet, da de jo også er forbehandlede (for længere holdbarhed osv.). Tænker på grøntsagspulver og Hoxamix fx. Men det er jo ret vigtigt, at man sørger for at hunde får alt det den skal af vitaminer osv., så den tænker jeg lige lidt over :hmm: I må endelig sige til, hvis I har en holdning til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten, har tænkt lidt over, hvad det smarte ved de der pakker er. Altså, kan godt se, at de fylder mindre, men hvis han skal have 110gr. om dagen og der naturligvis skal variation til, så kommer vi jo alligevel til at have mindst fem forskellige pakker åbne samtidig. Eller er det mig, der ikke har forstået fidusen?

 

Jeg fryser resten ned igen. Altså tager det hunden skal have at spise den dag. Resten deler jeg ud i dagsrationer (altså så meget, der nu kan blive) og smider i fryseposer og i fryseren. Hvis du tøer det op i køleren, sker der intet ved det.

 

I den forbindelse talte vi om, om det mon ville være smart hvis vi holdte os fra de der forskellige slags pulver, som man kan drysse over kødet, da de jo også er forbehandlede (for længere holdbarhed osv.). Tænker på grøntsagspulver og Hoxamix fx. Men det er jo ret vigtigt, at man sørger for at hunde får alt det den skal af vitaminer osv., så den tænker jeg lige lidt over :hmm: I må endelig sige til, hvis I har en holdning til det.

 

Luna får IKKE vitaminpulver eller grønsager. Hun får fiskeolie og luposan gelenk, men det er begge dele til hendes led. Jeg fodrer så varieret at jeg vil mene, hun får hvad hun skal have i kød og ben

 

Jeg håber det virker på Louie!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle coton Daiwa havde også bøvl med ørebetændelser, som min dyrlæge forklarede egentlig var en form for hudallergi. Den nåede heldigvis aldrig at bli' til mere end ørebetændelser, selv om det var slemt nok... Jeg fandt efterhånd ud af at hun ikke kunne tåle foder/godbidder med kylling som proteinkilde. Efter foderskifte til laksebaseret foder (Henne) skete en dramatisk forbedring, hun fik godt nok 2-3 ørebetændelser mere i sit 11-årige liv, men der gik flere år imellem.

 

Jeg har også hørt om andre hunde, der har haft problemer med en bestemt proteinkilde - det var sådan jeg fik idéen til at afprøve det på min Daiwa.

 

Med det i mente, tænker jeg jo lidt på dit skift til Barf... Er det muligt at ligesom afprøve én proteinkilde ad gangen..? Lidt som jeg har hørt om mennesker der skal finde ud af hvad de ikke kan tåle - de starter med at spise kun én ting, og lægger så én ting til ad gangen, og kan straks mærke når der er noget de ikke kan tåle... Det lyder frygtelig kedeligt, og måske også lidt usundt, men når det nu er "i en god sags tjeneste", og kun for en begrænset tid...? Bare en tanke herfra... :hmm:

 

Og masser af :x::x::x: til lille Louie, håber virkelig det går i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med det i mente, tænker jeg jo lidt på dit skift til Barf... Er det muligt at ligesom afprøve én proteinkilde ad gangen..? Lidt som jeg har hørt om mennesker der skal finde ud af hvad de ikke kan tåle - de starter med at spise kun én ting, og lægger så én ting til ad gangen, og kan straks mærke når der er noget de ikke kan tåle... Det lyder frygtelig kedeligt, og måske også lidt usundt, men når det nu er "i en god sags tjeneste", og kun for en begrænset tid...? Bare en tanke herfra... :hmm:

 

Og masser af :x::x::x: til lille Louie, håber virkelig det går i orden.

 

Ja jeg ville også starte ud med én foderkilde og så udvide sortimentet. De fleste steder starter man vist også ud med kallun.

 

Vi sprang bare ud i det, MEN Luna har heller ikke allergi som sådan, hendes mave kan bare ikke kapere tørfoder

Link til indlæg
Del på andre sites

Også fingerkrydseri herfra. Håber, at den lille bliver endnu en succeshistorie for allergihunde, der bliver kureret af barf:-D:-D:-D

 

Mht. opstart ville jeg vælge lammekallun i stedet for oksekallun. Både fordi lam/får tåles bedre af sarte maver, men også fordi lam ikke har levet så længe, og derfor ikke har akkumuleret giftstoffer i kroppen. Og desuden lever lam udendørs og får masser af naturlig omega 3 mv.

 

Jeg ville i dit sted overveje nøje, hvilke kødtyper du køber ind. Holde mig væk fra alt kylling med undtagelse af øko og fx. Allegårdens. Vetcur har en hel linje med kød/kallun fra velfærdsdyr.

 

Især i opstarten er det vigtigt, at han ikke får ekstra giftstoffer ind i kroppen via kosten. Senere, når han er udrenset, binyrebarken forhåbentligt er unødvendig, og det hele kører, kan man slække på dette med god samvittighed:-D

 

Det var bare lige et par tanker herfra...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar :-D

 

Ja, jeg har også selv overvejet kun at starte ud med en ret uvarieret kost og så lave mit eget lille udelukkelseseksperiment. Men samtidig, så har Louie fået meget forskelligt foder i sit korte liv, med mange forskellige proteinkilder. Ingen har virket bedre end andre.

 

Nu starter vi jo med kallun i et par dage, så jeg har lige lidt tid til at lægge en slagplan. Jeg har lige været henne og købe 2kg kallun (så burde der være til et stykke tid, den lille hund spiser jo næsten ingen gram om dagen :blink:), desværre nåede jeg ikke at se det indlæg ang. fårekallun, så er kommet hjem med grøn oksekallun og har taget hul på den. Louie var ellevild med det lille stykke han fik som godbid for at have været dygtig til at være alene hjemme:ivrig:Han gennemsøgte lejligheden efter mere. Kunne jo være jeg havde tabt noget på vej ud til fryseren :lol:

 

Måske er dette et lidt dumt spørgsmål, men nu kan jeg se, at Jeanette skrev noget med optøning i køleskab. Synes ellers jeg havde læst noget om at man skulle/kunne give det lige fra fryseren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle giver det lige fra fryseren - jeg synes dog, at jeg vil optø det :genert:

 

Tænker, hunde er så grådige, at de nok skal spise det, selvom det er ubehagligt... Og ved der er en del, der får skidtmavse, hvis de får flere isterninger. Så jeg tager det ud en 24timer før spisetid og får det optøet :-D

 

Ang. vitaminer osv. så giver jeg ikke Møffe noget som helst, udover det, som dyrlægen anbefalder grundet hans løse hofter (hvilket er lakseolie og flexvital). Har diskuteret det meget med mig selv, da jeg jo skiftede over, inden Møffe blev 1år, men ja, uendeligt har jeg altså ikke med penge og råfodring er unægteligt dyrere end tørkost - også selvom man ikke bruger vitaminer osv. Og det ville bare være sådan en dobbeltforsikring, for tror personligt selv på, at råt kød og ben indeholder, hvad han har brug for :blink:

 

Mener også at Malene Nielsen herinde har opfodret flere af sine hunde fra hvalp af med rent kød og ben - og de er alle blevet sunde og raske :-D Men hun må lige rette mig, hvis jeg husker galt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er dette et lidt dumt spørgsmål, men nu kan jeg se, at Jeanette skrev noget med optøning i køleskab. Synes ellers jeg havde læst noget om at man skulle/kunne give det lige fra fryseren?

 

Du skal ikke.. Der er nogen, der fodrer med frossent kød. Det gør jeg ikke. Jeg mener at det må være ganske ubehageligt for maven og tænderne (jeg har selv svage tænder og de isner bare ved tanken)

 

Jeg tøer altid op i køleskabet. Der er en skål specielt til Luna's mad. Så tager jeg op, når jeg fodrer. Så går der ca 24 timer til jeg fodrer næste gang og så er maden tøet op.

 

Det er bare den måde jeg synes er nemmest og som jeg så ved, at jeg kan huske.. så der ER taget mad op til hende:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...