Hop til indhold

Anbefal en god støvsuger


KarinaO
 Share

Recommended Posts

Min støvsuger kan ikke rigtig være med lige nu hvor jeg har 2 katte og en hund der fælder helt vildt og slæber alverdens skidt med ind fra haven hvor døren hele tiden står åben i disse dage.

 

Min mor købte for en måneds tid siden en Dyson Animal Pro. Jeg troede det lige netop var sådan én jeg skulle spare sammen til, men min mor er allerede godt træt af den. Den skal tømmes hver gang den har været brugt og sugestyrken stemmer ikke helt overens med prisen.

Med andre ord synes hun ikke den er knap 3500 kr værd.

 

Så jeg skal have fundet en anden støvsuger med god sugestyrke til færrest munlige penge.

Hvilken støvsuger har I andre? Jeg er både interesseret i anbefalinger og advarsler.:-)

 

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Dyson af de billigste og er ganske tilfreds med den, især når jeg sætter det roterende mundstykke på.

Jeg har et af de der gammeldags kokostæpper i mit soveværelse og der sætter hundehårene sig godt fast og der virker den udemærket.

 

Jeg synes i modsætning til din mor at det er rart at man bare kan tømme skidtet ud og ikke skal ofre dyre poser.

 

Til gengæld har min mor en lille elektrolux (Xio, tror jeg nok) og den kan f... suge. Men poserne koster en million. Jeg tror den kostede omkring 600.- i tidernes morgen. Men gu' ved om du ikke kan få en nogenlunde magen til - her i disse udsalgstider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Eio Solid fra 1980'erne og det er bare den bedste støvsuger jeg har haft - selv hundehår i nålefilt kan den gå i krig med :klap:

Man skal nok i genbrug for at finde sådan en sag :rolleyes::mrgreen:

 

 

Min mor har en Nilfisk Extreme, kan ikke huske modelnummeret, men den koster omkring 2500-3000,- og den er rigtig, rigtig go'.. hun ville oprindeligt have haft en Dyson, men manden i butikken frarådede den fordi der var for mange der var utilfredse med den....:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ponys

Jeg har en Electrolux poseløs, og den har meget kraftig sugestyrke.

Har set den til 1700.- på nettet, men fandt den på aftentilbud til 499.- i Silvan :-D

Jeg vil aldrig tilbage til poser, selvom den skal tømmes ca. hver anden gang, men så har den også klaret hår fra 3 hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Du skal have fat i en poseløs. Ellers kommer du til at bruge en formue i poser - og der er simpelthen ikke noget så klamt som lugten af luft, der har været gennem en pose fuld med gammel hundehår.

 

Det er en fordel at du kan tømme den hver gang.

 

Jeg har selv en poseløs af de billige til 600 kr - og den fungerer helt fint..

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal have fat i en poseløs. Ellers kommer du til at bruge en formue i poser - og der er simpelthen ikke noget så klamt som lugten af luft, der har været gennem en pose fuld med gammel hundehår.

 

Det er en fordel at du kan tømme den hver gang.

 

Jeg har selv en poseløs af de billige til 600 kr - og den fungerer helt fint..

 

Jeg er ved at overveje om jeg skal købe en ny støvsuger eller blot et ny mundstykke.

Jeg vendte så den poseløse version med mine kollegaer, som alle frarådede det på det kraftigste :vedikke:

Jeg synes ellers lige det lød som en super ide, men de siger alle at filteret bliver rigtig klamt, også selvom man vasker den hver gang... Jeg har dog haft en robotstøvsuger på ferie sidste år, og den var jeg vældig tilfreds med, på trods af at den er poseløs.

 

What to do now??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en eletrolux twinclean - den er også poseløs. Den koster omkring 4000 og det er simpelt hen den bedste støvsuger jeg har ejet.

Den tager alt og har et meget kraftigt roterende mundstykke som kan skilles af hvis tråde skulle sætte sig fast.

Derudover er den selvrensende da den selv kan støvsuge sit filter :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Vi var på vej ud og købe en Dyson sidste år, men kom faktisk hjem med en Electrolux med pose.. (Ultra One Z8830T)

 

[media]http://www.bestpc.lv/images/Electrolux%20Z%208830T.jpg[/media]

 

Og det har jeg ikke fortrudt :5up:

 

Har aldrig oplevet en så effektiv støvsuger, det er næsten blevet helt sjovt at støvsuge! :lol:

 

Vi fik den til omkring 2000kr for ca 1 år siden mener jeg, og den har vundet Tænk, bedst i test 2009.

 

Vi prøvede både Dyson og den i butikken, og alene lydforskellen var helt vild - Electroluxen siger næsten igenting i forhold til dyson.

 

Der fulgte et ekstra turbine-mundstykke med, som er specielt effektivt til hår på tæpper, men det larmer lidt mere end det normale mundstykke, og det er ikke så meget bedre synes jeg, for det normale lydsvage mundstykke suger skidt op, jeg end ikke vidste jeg havde liggende! :mrgreen:

 

Poseprisen har jeg ikke undersøgt, men hvis de originale poser er meget dyre, kan man jo evt. finde nogle kopi-poser. Man kan også forsøge at forhandle en ekstra pakke poser med i købet, så er man da kørende et stykke tid.

Personligt synes jeg det er mere besværligt, at tømme vores poseløse opsamler, end der er at hive en pose ud og sætte en ny i, men det er jo en smagssag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Vi har en poseløs fra bilka til ca. 700 kr. som hedder DAEWOO og den er rigtig god, og vi har 1 kat og 2 store hunde der fælder rigtig meget.

:vinken:

 

Jeps - det er lige præcis den jeg har. Den kostede dog kun 600kr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Jeg er ved at overveje om jeg skal købe en ny støvsuger eller blot et ny mundstykke.

Jeg vendte så den poseløse version med mine kollegaer, som alle frarådede det på det kraftigste :vedikke:

Jeg synes ellers lige det lød som en super ide, men de siger alle at filteret bliver rigtig klamt, også selvom man vasker den hver gang... Jeg har dog haft en robotstøvsuger på ferie sidste år, og den var jeg vældig tilfreds med, på trods af at den er poseløs.

 

What to do now??

 

Jeg har aldrig vasket mit filter... Blot haft det ude, banket det og fjernet de værste hundehår... Det bliver ikke klamt - men mindre man da synes støv og hundehår er klamme...

 

Og min støvsuger er 2 år gammel nu... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Tak for alle jeres svar, selvom det ikke umiddelbart har bragt mig nærmere hvilken støvsuger jeg skal vælge.

 

Dog er jeg fristet til at købe en billigere støvsuger her og nu, fremfor at spare op og vente til jeg har 3-4000 til det???

 

Jeg har haft flere støvsugere i forskellige pris-niveauer i de seneste par år (mellem 500-3000kr), og jeg må sige, at de 2000kr for den nuværende er godt givet ud, for der er altså forskel i sugeevnen - hvis man vil have en god støvsuger er 800-1200kr et fint niveau, men hvis man gerne vil opleve en markant forskel i mængden af skidt der samles op, den afstand det suges op på og de dB man udsættes for, vil jeg mene man skal op på min. 1500-2000kr - ikke at det er nogen garanti for en god støvsuger, men jeg har i hvert fald ikke oplevet samme kvalitet i klasserne under..

 

I sidste ende er det en smags- og behovsvurdering, og jeg ville som min. teste modellen i butikken eller undersøge muligheden for at teste hjemme (mener jeg man kan med fx dyson i 30 dage) - god jagt! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

... Jeg har dog haft en robotstøvsuger på ferie sidste år, og den var jeg vældig tilfreds med, på trods af at den er poseløs.

 

What to do now??

 

:klap::klap::klap: Du har simpelthen haft en robotstøvsuger på ferie....totalt genialt! :klap::klap:

 

Kunne den ikke være alene hjemme pgra separations problemer eller hvad..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap::klap: Du har simpelthen haft en robotstøvsuger på ferie....totalt genialt! :klap::klap:

 

Kunne den ikke være alene hjemme pgra separations problemer eller hvad..:mrgreen:

 

Jeg var også meget ked af at skulle tage afsked ham, Robert som han blev døbt :mrgreen:

Jeg havde heldigvis fornøjelsen af ham i hele tre uger :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...