Hop til indhold

Øv altså!


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Nå, men nu vil jeg gå i seng :gab:

 

Og TAK fordi i nu har fået mig til at drømme om skønne bordere, der glade løber mig i møde på en eng fuld af smukke blomster og overøser mig med store våde kys, fordi jeg er den bedste hundemor i verden :mrgreen:

 

Dejlige våde og beskidte kys :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 81
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Havde heller ikke regnet med, at du ville sige det, selvom du vidste det... men det var da et forsøg værd :genert:

 

Hvad gør du efter - hvad kan du selv godt lide og hvilke ting vil du gerne have forbedret ift. Vilya :-)

Hvis ikke her, så er jeg nysgerrig og vil gerne høre om det over de der glas rødvin :mrgreen:

 

Vilya er er rigtig, rigtig sød hund, meget samarbejdsvillig, ikke for blød, lærer nemt. Hun har ingen tendenser til angst hverken for lyde, andre hunde eller mennesker. Hendes indtil videre to løbetider er forløbet uden problemer af nogen art - heller ikke efterfølgende (dette er MEGET vigtigt for mig - vil ikke avle på tæver, der har problemer med falsk drægtighed). Hendes HD index er pt. højt uden at nogen af forældrenes afkom er HD fotograferede. Hun er sundt og korrekt konstrueret, god pels osv.

 

Til gengæld er hun ikke den hurtigste - dvs. det kommer, når hun kan øvelserne, men hun løber ikke bare for at løbe. Hun mangler 2 af de små hjørnetænder (P1'ere) og så er hun lidt lille (ca. 46 cm høj). Hun kom med et ret kraftigt ressourceforsvar - det er dog ikke noget problem længere. Hun er en temmelig selvsstændig dame - men det er ikke ubetinget negativt i min bog.

 

Så noget der er tæt på idealstørrelsen, har masser af motor, samarbejdsvillig uden at være for "blød", pæn hund (ikke nødvendigvis udstillingspæn, men skal ligne en Border Collie), farve er underordnet. Helst ikke ALT for meget pels. Ingen problemer i forhold til andre hunde o.l. Stor udstråling under arbejde.. tja, det var vist det.

 

Er ret vild med ham her Plutos Hjemmeside - Pluto

 

Meeen han bliver jo brugt meget lige nu, så mon ikke det skal være noget andet, når tiden kommer? Om ikke giver det da et billede af, hvad jeg kigger efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Vilya er er rigtig, rigtig sød hund, meget samarbejdsvillig, ikke for blød, lærer nemt. Hun har ingen tendenser til angst hverken for lyde, andre hunde eller mennesker. Hendes indtil videre to løbetider er forløbet uden problemer af nogen art - heller ikke efterfølgende (dette er MEGET vigtigt for mig - vil ikke avle på tæver, der har problemer med falsk drægtighed). Hendes HD index er pt. højt uden at nogen af forældrenes afkom er HD fotograferede. Hun er sundt og korrekt konstrueret, god pels osv.

 

Til gengæld er hun ikke den hurtigste - dvs. det kommer, når hun kan øvelserne, men hun løber ikke bare for at løbe. Hun mangler 2 af de små hjørnetænder (P1'ere) og så er hun lidt lille (ca. 46 cm høj). Hun kom med et ret kraftigt ressourceforsvar - det er dog ikke noget problem længere. Hun er en temmelig selvsstændig dame - men det er ikke ubetinget negativt i min bog.

 

Så noget der er tæt på idealstørrelsen, har masser af motor, samarbejdsvillig uden at være for "blød", pæn hund (ikke nødvendigvis udstillingspæn, men skal ligne en Border Collie), farve er underordnet. Helst ikke ALT for meget pels. Ingen problemer i forhold til andre hunde o.l. Stor udstråling under arbejde.. tja, det var vist det.

 

Er ret vild med ham her Plutos Hjemmeside - Pluto

 

Meeen han bliver jo brugt meget lige nu, så mon ikke det skal være noget andet, når tiden kommer? Om ikke giver det da et billede af, hvad jeg kigger efter.

 

Tark for beskrivelsen, hun lyder rætti lækker :lun: :klap:

 

Ja Pluto har fået gang i damerne her i DK må man sige :lol:

 

Bravo matcher det hele - må konkludere, at han også er lækker i andres øjne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilya er er rigtig, rigtig sød hund, meget samarbejdsvillig, ikke for blød, lærer nemt. Hun har ingen tendenser til angst hverken for lyde, andre hunde eller mennesker. Hendes indtil videre to løbetider er forløbet uden problemer af nogen art - heller ikke efterfølgende (dette er MEGET vigtigt for mig - vil ikke avle på tæver, der har problemer med falsk drægtighed). Hendes HD index er pt. højt uden at nogen af forældrenes afkom er HD fotograferede. Hun er sundt og korrekt konstrueret, god pels osv.

 

Til gengæld er hun ikke den hurtigste - dvs. det kommer, når hun kan øvelserne, men hun løber ikke bare for at løbe. Hun mangler 2 af de små hjørnetænder (P1'ere) og så er hun lidt lille (ca. 46 cm høj). Hun kom med et ret kraftigt ressourceforsvar - det er dog ikke noget problem længere. Hun er en temmelig selvsstændig dame - men det er ikke ubetinget negativt i min bog.

 

Så noget der er tæt på idealstørrelsen, har masser af motor, samarbejdsvillig uden at være for "blød", pæn hund (ikke nødvendigvis udstillingspæn, men skal ligne en Border Collie), farve er underordnet. Helst ikke ALT for meget pels. Ingen problemer i forhold til andre hunde o.l. Stor udstråling under arbejde.. tja, det var vist det.

 

Er ret vild med ham her Plutos Hjemmeside - Pluto

 

Meeen han bliver jo brugt meget lige nu, så mon ikke det skal være noget andet, når tiden kommer? Om ikke giver det da et billede af, hvad jeg kigger efter.

 

Det lyder rigtig godt :5up:

 

Super at hun ikke er bange for noget.

Har selv haft en bange hund og det er ikke så sjovt.

 

Dejligt at hun ikke er for blød.

En af de ting jeg vægter højt i valget af hvalp.

 

Og super at hun ikke har problemer med andre hunde.

 

Hun lyder til at være en rigtig god hund og så er hun jo lige, hvad udseende angår, noget for mig - vil helst have en sort/hvid.

 

Kønnet er jeg til gengæld meget i tvivl om. De har begge deres fortrin.

 

Gider hun at snakke med fremmede mennesker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark for beskrivelsen, hun lyder rætti lækker :lun: :klap:

 

Ja Pluto har fået gang i damerne her i DK må man sige :lol:

 

Bravo matcher det hele - må konkludere, at han også er lækker i andres øjne :mrgreen:

 

 

Han er da også bare for lækker :hjerte: Og så er han sort/hvid :banan:

 

Det match kunne være interessant :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig godt :5up:

 

Super at hun ikke er bange for noget.

Har selv haft en bange hund og det er ikke så sjovt.

 

Dejligt at hun ikke er for blød.

En af de ting jeg vægter højt i valget af hvalp.

 

Og super at hun ikke har problemer med andre hunde.

 

Hun lyder til at være en rigtig god hund og så er hun jo lige, hvad udseende angår, noget for mig - vil helst have en sort/hvid.

 

Kønnet er jeg til gengæld meget i tvivl om. De har begge deres fortrin.

 

Gider hun at snakke med fremmede mennesker?

 

Ja, faktisk som den eneste af mine! Hun farer ikke i armene på folk, men hvis de henvender sig til hende, sidder hun på deres fødder :mrgreen:

 

Havde jeg ikke tæver i forvejen (og hvis jeg ikke ville avle selvfølgelig) så ville jeg have hanhund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jeg er næsten på så-rørt-at-man-fik-tårer-i-øjnene punktet, tænk hvis 2 HF hunde lavede HF hvalpe :hjerte:

 

 

Så noget der er tæt på idealstørrelsen, har masser af motor, samarbejdsvillig uden at være for "blød", pæn hund (ikke nødvendigvis udstillingspæn, men skal ligne en Border Collie), farve er underordnet. Helst ikke ALT for meget pels.

 

Ej tak :-D:mrgreen:

Han har nu altså meget pels...

 

 

Tak for mange billeder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja - og så er stress absolut ikke noget, hun opererer med! Der skal virkelig meget til, før hun kører op, hvilket både kan være godt og skidt :mrgreen:

 

Umiddelbart tænkte jeg: Fedt, men hvis du mener at hun er "tung at danse med" i trænings øjemed, så kan jeg godt forstå dig :-D

Det er nok bedst at de har en tænd og, ikke mindst, sluk knap, men det kan man vel opdrage sig ud af - hvis du forstår hvad jeg mener.

 

Edit: Jeg bryder mig ikke så meget om de hunde der er al for tændt, når de skal træne/konkurrere.

I Flyball, synes jeg de er alt for stressede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart tænkte jeg: Fedt, men hvis du mener at hun er "tung at danse med" i trænings øjemed, så kan jeg godt forstå dig :-D

Det er nok bedst at de har en tænd og, ikke mindst, sluk knap, men det kan man vel opdrage sig ud af - hvis du forstår hvad jeg mener.

 

Edit: Jeg bryder mig ikke så meget om de hunde der er al for tændt, når de skal træne/konkurrere.

I Flyball, synes jeg de er alt for stressede.

 

Lige netop - det jeg tror der er sket for mig er, at jeg har opdraget mig lidt for meget ud af det! Jeg har jo Kimmi, der kører på duracell og derfor har jeg lagt meget vægt på, at Vilya kunne slappe af og have stor impulskontrol. Straffen kommer så, når man gerne vil have lidt mere fart på hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark for beskrivelsen, hun lyder rætti lækker :lun: :klap:

 

Ja Pluto har fået gang i damerne her i DK må man sige :lol:

 

Bravo matcher det hele - må konkludere, at han også er lækker i andres øjne :mrgreen:

 

Tjekkede lige en Bravo/Vilya parring på Anadune... 1 % indavl på 11 generationer - det er vel okay?

 

OG han bærer jo brunt :5up: Mulighed for chokoladekinder :lun: Ikke at det er afgørende, men klart et plus!

 

Hvordan er han at træne lydighed med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, Bernerazuro det er godt at der er så lang tid til - så passer det nemlig bedre ind her hos os.

Så må vi bare have 3 hunde den sidste tid vi har Bamse, hvis han da ikke går hen og bliver mere sær med årene :mrgreen:

 

Ja, du kan glæde dig - men jeg kan nok ikke få hund nr. 2 før om tidligst 3 år vil jeg tro :cry: Omend jeg :x: for tidligere! :x2:

 

Iiih altså...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du kan glæde dig - men jeg kan nok ikke få hund nr. 2 før om tidligst 3 år vil jeg tro :cry: Omend jeg :x: for tidligere! :x2:

 

Iiih altså...

 

Øv, øv først om 3 år - det var lang tid :cry:

 

Nå, men det kan vi snakke meget mere om lidt senere, for jeg kører mod Ishøj lige om lidt - så ses vi der :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...