Hop til indhold

Hjælp! Vi har brug for jeres vurdering.

Gæst Zeus
 Share

Recommended Posts

Hej derude.

I dag var min kæreste og jeg ude for en lidt voldsomt oplevelse, da vi gik morgentur med vores hund Zeus, som er en amerikansk staffordshire terrier.

Vi gik forbi et sted, hvor vi ved to rottweilere holder til, men de plejer at være lukket inde.

Det var de ikke i dag, og selv om vi trak ud midt på vejen, havde Zeus i snor, og ejeren til rottweilerne sad i indkørslen, gik der ikke to sek. før begge hunde sad i nakken på vores Zeus.

Min kæreste var nød til at tage sig af rottweilerne, da ejeren ikke selv turde stille sig imellem, mens jeg holdte Zeus så godt som jeg nu kunne.

Vi fik skilt hundene ad, hvorefter ejeren til de to rottweilere blot sagde

-"I skal ta at få en mundkurv på den hund".

For det første var det hans to hunde der hoppede på vores, og Zeus bed ikke fast i dem, han forsvarede sig bare imod deres bid.

Han blev dog ikke bidt til blods, men har en lille skramme på kæben.

Det jeg nu vil høre jeres vurdering omkring er, om man kan melde dette "overfald". Vi havde desværre ikke mundkurven på Zeus, men han blev jo trods alt overfaldet på "åben gade".

Vi synes ikke, at ejeren til de to rottweilere skal slippe godt fra dette.

Hvad mener I?

Håber I kan hjælpe os videre.

M.v.h. Pernille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan lave en politianmeldelse.

Men sansynligvis vil de intet foretage sig.

Den skramme Zeus har fået kan næppe bruges som bevis, den kan jo være herhvervet på anden måde. Så medmindre der er upartiske vidner der også vil vidne, kan det blive en påstand mod påstand ud af det.

Du kan enddog risikere selv at komme i klemme pga den manglende mundkurv på Zeus.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville også ringe til politiet hvis jeg var jer. bare fordi rotweileren ikke er på listen over hunde der skal have mundkurv på, så har de jo ikke frit lejde til at fare ud uden snor og bide sig fast i andre hunde.

men som petrine synes jeg også der er ærgeligt i ikke havde mundkurv på, det stiller jeg i et dårligere lys.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da nok den dummeste bemærkning den ejer kunne sige, når det var han/hendes hunde der sprang på din! :evil:

Jeg ved desværre ikke hvad man skal gøre, men jeg vil da mene det er overfald på åben gade. Og det er ham/hende der skal lære at håndtere sine hunde og have mundkurv på dem hvis ikke lukke lågen.

(Og også for dårligt at det er din kæreste der skal skille dem ad :evil:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Sikke en underlig ejer af de to rottweilere:evil:

Jeg ville absolut melde ham, også selvom i måske selv kommer til at høste en bøde for at have glemt mundkurven.

Mener ejeren skal have at vide at hans opførsel med sine løse hunde er uacceptabel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for de mange tilbagemeldinger ;-)

Jeg kontakter politiet imorgen, og så må vi se, om de vil tage ud og snakke med ejeren til de to rottweilere.

Næste gang husker vi mundkurven!! :engel:

God aften til Jer alle! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også anmelde og selv æde evt bøde. Tænk hvis I havde haft et par småbørn med , når sådanne 2 kæmper kom farende.

Og så lige.Det kan være svært at finde hundebid, så derfor bør man i sådanne ting nok lige få en Dr dyr på banen med en grundig undersøgelse.

Har selv overset et sår, efter overfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være vi er nød til at tage en tur til lægen så, der er ingen grund til at løbe nogen risiko.

Og min kæreste og jeg er også enige om, at tage bøden for manglende mundkurv, hvis det er dét der skal til.

Til Kim, der var to naboer der så "overfaldet", så vi har dem som vidner, hvis det bliver nødvendigt. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Kim, der var to naboer der så "overfaldet", så vi har dem som vidner, hvis det bliver nødvendigt. :)

En ting er om de har set det.

Noget andet er om de vil vidne. De skal jo trods alt fortsætte med at være nabo til rottweilermanden.

Prøv helt at undlade det med at nævne mundkurven. Man kan jo være heldig at strisserne overser det, eller ikke er klar over at lige netop din hund faktisk skulle have haft en på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Øv sikke en trist oplevelse.

Jeg ville også melde det, især når ejeren virker så ligeglad som han gør, for så er man jo næsten sikker på at det ikke er sidste gang hundene løber ud fra grunden :evil:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også anmelde og selv æde evt bøde. Tænk hvis I havde haft et par småbørn med , når sådanne 2 kæmper kom farende.

Og så lige.Det kan være svært at finde hundebid, så derfor bør man i sådanne ting nok lige få en Dr dyr på banen med en grundig undersøgelse.

Har selv overset et sår, efter overfald.

Nu er hund-til-hund aggression jo ikke nødvendigvis lig med, at rotterne havde slugt et par småbørn i farten!

Ikke dermed sagt, at deres ejers adfærd var i orden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

I kan sagtens anmelde ham, og synes i har jeres ret til at gøre det.

Men, desværre er jeg bange for at i først og fremmest selv kommer til at betale for den manglende mundkurv og at det ikke kommer til at have nogle videre konsekvenser for ejeren af rottweilerne:cry:.

En hund skal nærmest være blevet spist helt før de tager affære.:megaked:

Et godt eksempel på dette var da min egen tøs blev overfaldet for to år siden... det var af den allerede forbudte pitt bull.. en der var importeret fra Polen og blevet brugt i kamp.:megaked:... Det var så voldsomt at hun blev syet med 7 sting under den ene albue, og skulle have smertestillende og pencilin.:megaked:

Der skete ikke noget udover at ejeren af pitt bull'en blev påbudt at skulle betale vores dyrelægeregning!.. han fik ingen bøde og møg hunden er der endnu.:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Hej derude.

I dag var min kæreste og jeg ude for en lidt voldsomt oplevelse, da vi gik morgentur med vores hund Zeus, som er en amerikansk staffordshire terrier.

Vi gik forbi et sted, hvor vi ved to rottweilere holder til, men de plejer at være lukket inde.

Det var de ikke i dag, og selv om vi trak ud midt på vejen, havde Zeus i snor, og ejeren til rottweilerne sad i indkørslen, gik der ikke to sek. før begge hunde sad i nakken på vores Zeus.

Min kæreste var nød til at tage sig af rottweilerne, da ejeren ikke selv turde stille sig imellem, mens jeg holdte Zeus så godt som jeg nu kunne.

Vi fik skilt hundene ad, hvorefter ejeren til de to rottweilere blot sagde

-"I skal ta at få en mundkurv på den hund".

For det første var det hans to hunde der hoppede på vores, og Zeus bed ikke fast i dem, han forsvarede sig bare imod deres bid.

Han blev dog ikke bidt til blods, men har en lille skramme på kæben.

Det jeg nu vil høre jeres vurdering omkring er, om man kan melde dette "overfald". Vi havde desværre ikke mundkurven på Zeus, men han blev jo trods alt overfaldet på "åben gade".

Vi synes ikke, at ejeren til de to rottweilere skal slippe godt fra dette.

Hvad mener I?

Håber I kan hjælpe os videre.

M.v.h. Pernille.

Simpelthen for dumt og respektløst ikke at give den hund mundkurv på, det er LOVEN i ødelægger det for alle også jeres hund det i sidste ende går ud over. SÅ FAT DET DOG. Og jeg vil lige sige hvad fanden har de idioter der lavede loven tænkt sig.. Hvis den havde mundkurv på, de kan overhovedet ikke forsvare sig.. Hvad mener de er fair.. At den så bliver bidt ihjel fordi dens race er forbudt og de SKAL have mundkurv på.. Forstår godt den ik er på, men i SKAL rette jer efter den lov. Den kan måske blive ophævet med at de ik skal ha mundkurv på, hvis alle i ejere af ulovllige hunde kan finde ud af at følge den, ellers bliver den ikke et HAK bedere.. Og meld ham .. Og gør det i en fart.. alene det at han ik har styr på hundende og lader dem være fri og ikke kan få dem væk selv og gir jer skylden.. Han skulle ikke ha lov til at ha dem.. De er pisse farlige når de er ude af kontrol og holdes så uansvaligt.. Se de burde også have mundkurv på.. MELD ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Nu er hund-til-hund aggression jo ikke nødvendigvis lig med, at rotterne havde slugt et par småbørn i farten!

Ikke dermed sagt, at deres ejers adfærd var i orden!

Nej det er ikke ensbetydende med at de havde ædt børn hvis det var. Men ejeren holder de to efter min mening meget farlige hunde så utroligt uansvarligt at de burde tages helt fra ham, også fordi han ikke kan se det er hans skyld det hele.. Ufatteligt at man ikke skal gennemgå en udd. for at måtte have hund.. Hunde kan være så dejlige og så farlige afhængig hvilke hænder de er i.. En hund forstår ikke regler og love i en menneske verden.. DERFOR skal de være under kontrol.

Link til indlæg
Del på andre sites

Freya3010 det lyder bestemt ikke som en rar oplevelse, så slemt gik det heldigvis ikke for sig i dag.

Det er sørgeligt, at der ikke bliver gjort mere ud af sådan en sag! :cry:

Sam, vi har også mundkurven liggende, men havde den DESVÆRRE ikke på ham i dag. Vi er stadig ved at vænne ham til den, så det er ikke blevet en "rutine" at han får den på ved hver tur. Men det har vi lært nu - han får den på HVER gang fremover, selv om han som du siger, ikke kan forsvare sig - det er sgu en trist lov :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Freya3010 det lyder bestemt ikke som en rar oplevelse, så slemt gik det heldigvis ikke for sig i dag.

Det er sørgeligt, at der ikke bliver gjort mere ud af sådan en sag! :cry:

Sam, vi har også mundkurven liggende, men havde den DESVÆRRE ikke på ham i dag. Vi er stadig ved at vænne ham til den, så det er ikke blevet en "rutine" at han får den på ved hver tur. Men det har vi lært nu - han får den på HVER gang fremover, selv om han som du siger, ikke kan forsvare sig - det er sgu en trist lov :(

Ja det er en rigtig sindsyg lov.. Specielt når de kan risikere at dø af et overfald de ikke kan gøre noget ved.. det er direkte mishanding at de skal have de mundkurve på. Men desværre er den eneste løsning for at den muligvis bliver ændret eller ophævet, er at ALLE følger den så de an se folk med de racer kan opføre sig ansvarligt.. selvom jegsyntes det er uansvarligt at de skal have mundkurv på.. håber det stopper og de i det mindste kan f lov til at være hunde og ikke noget der skal behandles som bomber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for at opdatere har jeg snakket med politiet, og skal vende tilbage på mandag.

Naboerne som så episoden har sagt, at de hellere end gerne vil vidne, hvis det bliver nødvendigt. :)

Så nu må vi se hvad politiet siger på mandag.

God weekend til Jer alle :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Simpelthen for dumt og respektløst ikke at give den hund mundkurv på' date=' det er LOVEN i ødelægger det for alle også jeres hund det i sidste ende går ud over. SÅ FAT DET DOG[/b']. Og jeg vil lige sige hvad fanden har de idioter der lavede loven tænkt sig.. Hvis den havde mundkurv på, de kan overhovedet ikke forsvare sig.. Hvad mener de er fair.. At den så bliver bidt ihjel fordi dens race er forbudt og de SKAL have mundkurv på.. Forstår godt den ik er på, men i SKAL rette jer efter den lov. Den kan måske blive ophævet med at de ik skal ha mundkurv på, hvis alle i ejere af ulovllige hunde kan finde ud af at følge den, ellers bliver den ikke et HAK bedere.. Og meld ham .. Og gør det i en fart.. alene det at han ik har styr på hundende og lader dem være fri og ikke kan få dem væk selv og gir jer skylden.. Han skulle ikke ha lov til at ha dem.. De er pisse farlige når de er ude af kontrol og holdes så uansvaligt.. Se de burde også have mundkurv på.. MELD ham..

Til det første: Skru lige ned for charmen engang, du behøver ikke tale(se skrive) ned til folk...råber du også ind i hovedet på folk der ikke kører med sele?

Anden markering: hvorfor skulle man dog ophæve en lov der virker? Så snart medierne holder op med at skrive om kamphundeoverfald, som om de var de eneste overfald, så vil politikerne klappe i deres små fede hænder og sige "vi lavede en lov der virkede"...uanset hvordan det reelt ser ud med antallet af overfald...

Link til indlæg
Del på andre sites