Gæst Pia J Skrevet Juli 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 Som jeg har skrevet i anden tråd, så har vi fået første svar fra dyrlægen nu har jeg så haft ringet idag fordi jeg ville tjekke med det der skab (tak Buju) det fik vi snakket om og aftale at for at være helt sikker så skulle jeg købe advocate (staves) og give ham for så var vi sikker på at der ikke var mider på ham. Vi er så lige kommet hjem fra København idag og hentede Zacko, så skulle jeg lige vaske poter for svamp som vi også er igang med at behandle det skal sidde lidt så jeg sidder og nusser ham "leder efter flåter" så opdager jeg et område lige i hans nakke som er et stort sår, jeg piller lidt og fuck det er helt fugtigt rødt og ser lidt betændt ud er nok et område på 5 cm i diameter og føj det må gøre ondt på ham Så nu skal jeg jo ringe til dyrlæge imorgen igen er sgu snart pinligt, men jeg kan jo ikke bare dryppe det der stads advocate på sådan en hud, og han skal da have noget til det Jeg er bare snart ved at være helt ødelagt over det her, der bliver bare ved at blive noget hele tiden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dimsen Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 :ae: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maja Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 :ae: Maja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 :ae: ai hvor er det bare træls for jer :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 ihh altså stakkels jer :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Det lyder som hotspot.. Du skal helst rense det og klippe pelsen af, så det kan få luft.. Det er noget fanden har skabt og kan sprede sig som lyn og torden.. Det er ikke alle dyrlæger, der kender til det, så hav det lige i baghovedet, når I ringer/tager derop.. Men I burde få renset det i aften... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 :ae::ae: Ej hvor er det synd for ham og jer - god bedring. Og ja, få klippet pelsen af rundt om såret og rens det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Det lyder som hotspot.. Du skal helst rense det og klippe pelsen af, så det kan få luft.. Det er noget fanden har skabt og kan sprede sig som lyn og torden.. Det er ikke alle dyrlæger, der kender til det, så hav det lige i baghovedet, når I ringer/tager derop.. Men I burde få renset det i aften... Dyrlægen ved hvad det er for vi snakkede om det da vi var der, men hvad mener du vi skal gøre nu her ???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 :ae::ae:Ej hvor er det synd for ham og jer - god bedring. Og ja, få klippet pelsen af rundt om såret og rens det. Jamen det er sådan noget sår skrope noget som sidder i pelsen, i klumper og når jeg så piller lidt af bliver det sådan lidt væskende og der sidder ganske lidt gul snask i det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Og jeg aner ikke hvor længe det har været der altså vi afleverede ham i mandags og har hentet idag så hvornår det er kommet ved jeg ikke dog er jeg ret sikker på det ikke var der søndag mener jeg ville have set det. Nå men jeg må jo bare ringe til dyrlægen imorgen, mon ikke snart hun bliver træt af sine nye kunder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Der ligger en tråd omkring behandling af Hot Spot her http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/17128-honning-mod-behandling-af-hotspot.html Mit indlæg lød som følger: Min "opskrift" mod Hot Spots: Fjern alt pels omkring såret. Dub med klorhexidin til sårskorpen opløses og kan fjernes. Rens det åbne sår yderlige en gang med klorhexidin. Sørg for at hunden ikke kan komme til såret. (skærm eller overvågning) Gentag processen en gang om dagen i et par dage, indtil sårskorpen er fri for bakterier og er blevet til en almindelig sårskorpe. Lad så såret få fred til at hele op. Hvis man starter straks Hot Spotten opstår, vil den kunne nedkæmpes på under en uge. Ved større angreb, f.eks. hvis Hot Spotten har fået lov til at sidde et par dage, kan der blive brug for en salve fra dyrlægen med cortisol og noget kløhæmmende. Min erfaring er, at en tur i saltvand absolut IKKE er godt. Håber du kan bruge det, for det skal gå stærkt med at starte behandlingen i denne varme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Det er sikkert "kun" hotspot. Men allergihunde har selvfølgelig en forhøjet risiko for at få det. Det plejer at gå hurtigt over ved korrekt behandling, og jeg tror ikke det gør så ondt som det ser ud :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Det er sikkert "kun" hotspot. Men allergihunde har selvfølgelig en forhøjet risiko for at få det.Det plejer at gå hurtigt over ved korrekt behandling, og jeg tror ikke det gør så ondt som det ser ud :ae: Håber ikke det gør så ondt som jeg tænker det ville gøre på mig hvis jeg så sådan ud. Men hvor meget mere kan det nå at udvikle sig til imorgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Dyrlægen ved hvad det er for vi snakkede om det da vi var der, men hvad mener du vi skal gøre nu her ???? Klippe pelsen af helt ind til huden, hvis I kan, så der kommer luft til.. Og vaske det.. OG ringe til lægen i morgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Håber ikke det gør så ondt som jeg tænker det ville gøre på mig hvis jeg så sådan ud. Men hvor meget mere kan det nå at udvikle sig til imorgen Følg Jeannettes råd - klip det og vask det med godt med sæbe så det tørrer ud. Så vokser det ikke mere. Jeg har brugt sæbespåner. Man kan også bruge brun sæbe eller helt almindelig håndsæbe, men helst uden for meget parfume. Sæb såret godt ind og lad sæben sidde et minut. Skyl let og tør efter med en opvredet klud. Såret skal have godt med luft så det tørrer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Ej altså.. Hvor er i bare uheldige . Jeg håber i hurtigt får bugt med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Nu har jeg lige kigget på det igen, og der er de her små skorpe ting i bunden af pelsen, men det væsker kun der hvor jeg har pillet, og de ligner faktisk det han før har haft bare i større omfang, og det har ikke været hotspot, har ihvertfald ikke udviklet sig, så tror at vi er blevet enige om at holde nallerne fra det og så ringe til dyrlægen imorgen for da vi var der snakkede vi også sår men der havde han ikke det helt store, men nu tror jeg hun så vil behandle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Stakkels jer. :ae: Om det er hotspot eller ej, så har såret godt af at få luft. Jeg ville ikke tøve med at klippe pelsen af, det vokser ud igen. Du kan læse om hotspot her. netdyredoktor - Retrievereksem (hotspot) Jeg hælder også til at det er hotspot, da symptomerne tyder på det, samt at hunde med allergi og hårsækmidder nemmere får det. Jeg syntes du gør klogt i at lytte til de råd der er givet og handle efter dem. Du skal ikke være så nervøs for at gøre noget forkert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Men hvor meget mere kan det nå at udvikle sig til imorgen Var til træning med et uhyggeligt eksempel, i løbet af to timer kunne man tydeligt se det havde bredt sig God bedring! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Stakkels jer, absolut ikke hvad I har brug for lige nu. Har også en allergihund, og det kan bare være så frustrerende. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Nå men her er så lige en opdate, jeg har lige nu talt med dyrlægen, og hun satte os igang med at vaske sår i samme shampoo som han får sine poter vasket med, det skulle gerne i løbet af 3 til 4 dage have taget det, og det har ikke bredt sig siden igår, så kommer han på en 14 dages prednisolon kur for at han kan holde op med alt det kløeri, men må sige at det er noget anderledes den måde hun siger vi skal give prednisolon på :hmm: og når så hans sår er hele skal han have advocate. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Årh for den da også! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Årh for den da også! :ae: Ja det er bare træls, men bare det her så hjælper, og det med prednisolonen havde vi allerede talt om da vi var nede ved hende, at hvis vi synes det blev for træls måtte vi snakkes ved og han måtte får en kur, og nu synes jeg bare at der skal lidt ro på den hud, og synes ikke han skal klø sådan, han stopper op når vi er ude på tur for at klø så det må være noget slemt. Men hold da op jeg er glad for hende vores nye dyrlæge, at vi valgte at tage hende istedet, for der får vi hjælp og forklaring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Årh, hvor synd for jer begge... :ae: God bedring. -og tak til alle jer andre for infoen ang. hotspot. Havde aldrig hørt om det før, men er da blevet en del klogere nu, og vil da holde øje med det i fremtiden :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts