Amocca Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 hmmm... i Karlas første løbetid lagde hun hale for alt og alle... hvalpe, tæver, katte, you name it... anden løbetid tænkte jeg vist ikke så meget over det... nu er hun i 3. løbetid og jeg havde egentlig troet at hun ikke var højløbsk endnu. Vi mødte en ung labrador hanhund på omkring de 7 mdr i eftermiddag. Hun var ikke interesseret i ham. Ville gerne snakke, men vendte ikke rumpen til ham... en halv time efter møder vi de to cairn-drenge Rasmus (1,5 år) og Simba (3 år) - så smed hun halen MED det samme... og gjorde sig til for dem begge... Her til aften møder vi 13 årige Lasse labrador, han får lov at slikke ører og hilse på hende, men igen har hun ingen trang til at vise ham bagen... Er hun selektiv mht hvilke gener hun mener skal "føres videre"? eller kan hun bare ikke lide labradorer Har i oplevet noget lignende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Omvendt har jeg bemærket med hanhunde at visse tæver som de ikke bryder sig om i det daglige kan være i løbetid uden at de lader sig anfægte af det. Men hvis det er en de kender fra det daglige er interessen der. Da min ex-babo skulle havehavlpe på sin tæve for mange år siden havde de udsøgt sig en højtpræmieret han. Hun var højløbsk,men den han skulle hun ikke nyde noget af. Hun splittde ham nærmest ad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 hmmm det kan være der er noget der... Den unge hanlab kendte hun ikke (og hun er ikke sædvanligvis særligt interesseret i unge hanhunde, da de jo ofter er uhøflige og voldsomme)... de to cairn-drenge har hun kendt i lang tid og ser relativt ofte. Den gamle labrador hilser vi på næsten dagligt, men udover at sige hej til ham har hun aldrig vist ham den store interesse... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Dette er ganske normal adfærd hos hunde - i følge forskerne, er blandet andet observeret videnskabeligt af flere forskere hos forvildede hunde :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Jeg har også kun lagt mærke til det den anden vej rundt. Mingus afviser gerne tæver der er højløbske og byder sig til. Jeg kan ikke mindes at Cajsa har svinget halen særlig meget til siden i løbetid, andet end til Mingus. Men det kommer måske for alvor næste gang, hvor det er den tredje. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 hmmm... i Karlas første løbetid lagde hun hale for alt og alle... hvalpe, tæver, katte, you name it... anden løbetid tænkte jeg vist ikke så meget over det... nu er hun i 3. løbetid og jeg havde egentlig troet at hun ikke var højløbsk endnu. Vi mødte en ung labrador hanhund på omkring de 7 mdr i eftermiddag. Hun var ikke interesseret i ham. Ville gerne snakke, men vendte ikke rumpen til ham... en halv time efter møder vi de to cairn-drenge Rasmus (1,5 år) og Simba (3 år) - så smed hun halen MED det samme... og gjorde sig til for dem begge... Her til aften møder vi 13 årige Lasse labrador, han får lov at slikke ører og hilse på hende, men igen har hun ingen trang til at vise ham bagen... Er hun selektiv mht hvilke gener hun mener skal "føres videre"? eller kan hun bare ikke lide labradorer Har i oplevet noget lignende? Misja fik 5 løbetider og hun var helt enormt selektiv i hendes sidste 3 løbetider, de 2 før da var hun alt for umoden og utryk ved hvad der forgik. Samlet set igennem alle 3 løbetider (de sidste) var der kun en meget lille håndfuld hanhunde (omkring 4-5 stykker) hun kunne acceptere i hendes løb og højløbe tid. Når jeg spurgte ind til hundene hos ejerne, var det altid meget sunde hanhunde og de var faktisk alle oppe i alderen/erfarne hunde. Jeg er slet ikke i tvivl om at Misja valgte gener ud og at hun var god til at vælge de bedste og sundeste, både mentalt sunde og fysisk sunde og jeg har ikke tal på alle de hanhunde i alle mulige aldre, former og farver der har lagt an på tøsen og som bare aldrig fik lov af hende til at komme hende nær. Derfor er jeg fx. også i mod tvangs parringer og stiller spørgsmål i den forbindelse, ved inseminering fordi jeg har hørt om så mange tæver - og har erfaring med min egen - der "ved" noget om en hanhund som vi andre ikke hverken kan se eller læse os til. Men det sidste er så bare mine egne tanker som jeg ikke har nogen videnskablig belæg for at have... Og så mener jeg ikke at du kan tolke, at hun ikke kan lide labber ud fra de to gange - hun synes nok at der er noget ved den gamle og den helt unge, der bare ikke passer hendes gener :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Misja fik 5 løbetider og hun var helt enormt selektiv i hendes sidste 3 løbetider, de 2 før da var hun alt for umoden og utryk ved hvad der forgik. Samlet set igennem alle 3 løbetider (de sidste) var der kun en meget lille håndfuld hanhunde (omkring 4-5 stykker) hun kunne acceptere i hendes løb og højløbe tid. Når jeg spurgte ind til hundene hos ejerne, var det altid meget sunde hanhunde og de var faktisk alle oppe i alderen/erfarne hunde. Jeg er slet ikke i tvivl om at Misja valgte gener ud og at hun var god til at vælge de bedste og sundeste, både mentalt sunde og fysisk sunde og jeg har ikke tal på alle de hanhunde i alle mulige aldre, former og farver der har lagt an på tøsen og som bare aldrig fik lov af hende til at komme hende nær. Derfor er jeg fx. også i mod tvangs parringer og stiller spørgsmål i den forbindelse, ved inseminering fordi jeg har hørt om så mange tæver - og har erfaring med min egen - der "ved" noget om en hanhund som vi andre ikke hverken kan se eller læse os til. Men det sidste er så bare mine egne tanker som jeg ikke har nogen videnskablig belæg for at have... Og så mener jeg ikke at du kan tolke, at hun ikke kan lide labber ud fra de to gange - hun synes nok at der er noget ved den gamle og den helt unge, der bare ikke passer hendes gener :blink: Spændende Min venindes shiba accepterer kun min hanhund når hun er i løbetid. Lidt træls, tvivler på Dansk Kennel Klub accepterer langhårede og langørede shiba-hvalpe Vi har joket om at en shibahan må iklædes et Mingus-kostume :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts