Gæst WhoLetTheDogsOut Skrevet Juli 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2010 Hej alle hundeelskere . Mig og min mor skal have hund her engang i oktober, det er vores første hund og vi har jo valgt den største puttetrold - Grand Danois. Jeg ville hører om I ved hvor meget det cirka koster at få sådan en vovse vaccineret, chippet, ormekur og det generele sundhedstjek? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Nu ved jeg jo ikke hvor i køber fra, men vores kennel sørgede for chipning, første vaccination samt ormekur og det tror jeg er ret standard hvis man køber et nogenlunde ordentligt sted... Så jeg skal ikke kunne sige hvad det koster men anden vaccination kostede vist ca 500 kr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TineL Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 I følge den nye hundelov skal hvalpen være chippet som 8 uger gammel, dvs. det skal opdrætter sørge for Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Fantastisk, tak skal I ha' :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 I følge den nye hundelov skal hvalpen være chippet som 8 uger gammel, dvs. det skal opdrætter sørge for Har man ikke 4 måneder til det?? Mener jeg at have læst i nogle af de foldere jeg fik fra dyrelægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Har man ikke 4 måneder til det?? Mener jeg at have læst i nogle af de foldere jeg fik fra dyrelægen. Det er ændret i den nye hundelov. Før skulle hunden været chippet inden 4 måneder. Nu er det 8 uger, d.v.s. den skal chippes inden den flytter hjemmefra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Det er ændret i den nye hundelov. Før skulle hunden været chippet inden 4 måneder. Nu er det 8 uger, d.v.s. den skal chippes inden den flytter hjemmefra. Det var min ikke da jeg hentede den. Det blev den dog da den var ni uger gammel. Bør jeg gøre mere ud af det??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Det var min ikke da jeg hentede den. Det blev den dog da den var ni uger gammel. Bør jeg gøre mere ud af det??? Det ville jeg ikke gøre. De regler i den nye hundelov, som ikke omfatter raceforbud, er forsvundet lidt i al snakken om forbudet, så mange er ikke klar over, at nogle regler for alle hunde også er ændret. De fleste opdrættere har dog noteret sig den nye 8-ugers regel, men folk som kun laver et enkelt kuld og ikke er inde i opdrætter-verdenen er ikke klar over, at reglerne har ændret sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Da Mickey skulle til dyrelægen første gang gav jeg ca. 1200 kr. I den pris fik jeg: Sundhedstjek Chip Første vaccine Reg. to nye ormekure, for at være sikker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Min-Noah Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Jeg gav ca. 1000 kr (: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Okay, mange tak :blink: . Nu er jeg ikke så kendt angående alt det her med hunde, da vi sparer sammen til vores første hund. Har læst lidt rundt omkring angående forsikring, jeg ved det er lovpligtet, men hvor meget koster det cirka? (Vi vil virkelig have alle pengene i orden;-)) Og så har jeg læst noget om sygeforsikring også. Inkludere det med den normale forsikring, eller er det en man skal have foruden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Okay, mange tak :blink: . Nu er jeg ikke så kendt angående alt det her med hunde, da vi sparer sammen til vores første hund. Har læst lidt rundt omkring angående forsikring, jeg ved det er lovpligtet, men hvor meget koster det cirka? (Vi vil virkelig have alle pengene i orden;-)) Og så har jeg læst noget om sygeforsikring også. Inkludere det med den normale forsikring, eller er det en man skal have foruden? Uh uden du må hænge mig op på det så giver vi omkring 400 kr for den lovpligtige ansvarsforsikring hos dyrekassen danmark. Og så 1200 for sygeforsikringen. De penge er så godt givet ud! Vi har kun haft hund i 2 måneder og har allerede 600 kr tilgode så de 1200 er (desværre) snart tjent ind. Det er vist lidt dyrere hvis man ikke er medlem af dkk, dyrekassen giver 10% rabat til medlemmer. Du kan læse mere om det her https://www.dyrekassen.dk/?DK/HUND.aspx Andre forsikringsselskaber kan også bruges. Mange bruger vist alm. brand. Man skal bare huske at tjekke ved sygeforsikring om den dækker i hele hundens levetid, nogle stopper efter 10 år og det er jo tit når hunden er gammel der er mange udgifter... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Okay, mange tak :blink: . Nu er jeg ikke så kendt angående alt det her med hunde, da vi sparer sammen til vores første hund. Har læst lidt rundt omkring angående forsikring, jeg ved det er lovpligtet, men hvor meget koster det cirka? (Vi vil virkelig have alle pengene i orden;-)) Og så har jeg læst noget om sygeforsikring også. Inkludere det med den normale forsikring, eller er det en man skal have foruden? Du kan få det hele i en samlet pakke. Vælg evt. Alm. Brand eller Dyrekassen - der holder forsikringen hele hundens liv og ikke bare de første 10 år som mange andre steder. Redigeret: En ansvarsforsikring koster mellem 400 - 500 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Da vi fik Luna gav vi ca 500 for 2. vac og sundhedstjek og 558 for hunde ansvar (ved alm brand) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 Da vi fik Luna gav vi ca 500 for 2. vac og sundhedstjek og 558 for hunde ansvar (ved alm brand) Ved Alm. Brand skal jeg give 413 kr for ansvar. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Min-Noah Besvaret Juli 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2010 ved det som end ikke,... kan ikke andet end sige nok en del mere en min lille King Charles Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2010 Du skal tage hensyn til at en GD er dyr at opfodre og også vanskelig at opfodre korrekt. Det koster godt til, at fodre med et seriøst foder. Jeg kan ikke sige , hvad det vil koste/ måned. Desuden er dyrlæger meget dyre, og ikke alt dækkes af forsikring, der er selvrisiko på. Hvis man er uheldig og vovsen får en kompliceret sygdom, kan forsikringens max-beløb hurtig nåes, og hvis så der uheldigvis kommer f.eks et benbrud,der ofte koster ca 10.000 kr, så må man selv have pengene. Så man skal bare vide, at det kan være dyrt at have hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Ved Alm. Brand skal jeg give 413 kr for ansvar. Så husker jeg nok forkert... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst minmilo Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 giver omkring 400-500 ved tryg for ansvars, derudover skal hunden chippes inden den kan forsikres og self vaccineres:) de priser er normalt meget forskellige fra den ene til den anden dyrlæge:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Jeg er selv den heldige ejer af en grand danois, og jeg må give de andre ret i, at det er en meget dyr hund at eje... Først må jeg give dig og din mor et råd, som kunne have sparet os for mange penge. Få den udviddet forsikring på hunden!! Har selv lige stået med en regning på 10.000 kr for en mavedrejning, som racen er i højrisiko for at få. Jeg kan ikke huske hvad jeg gav for det første dyrlægetjek + vacc + chip, men mener det er omkring 1000 kr. Vil dog ikke anbefale en grand danois som første gangs hund, de er nogle specielle vovser. Man skal tage ufatteligt meget hensyn til dem mens de vokser, dvs de første 2-3 år! Ingen trapper, rigtigt foder, stimuli, de har et meget specielt sind og svag psyke... Jeg kunne skrive en roman... Men de er jo fantastiske og utrolig facinerende... Hvilken opdrætter skal i have hunden fra? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 Jeg er selv den heldige ejer af en grand danois, og jeg må give de andre ret i, at det er en meget dyr hund at eje... Først må jeg give dig og din mor et råd, som kunne have sparet os for mange penge. Få den udviddet forsikring på hunden!! Har selv lige stået med en regning på 10.000 kr for en mavedrejning, som racen er i højrisiko for at få. Jeg kan ikke huske hvad jeg gav for det første dyrlægetjek + vacc + chip, men mener det er omkring 1000 kr. Vil dog ikke anbefale en grand danois som første gangs hund, de er nogle specielle vovser. Man skal tage ufatteligt meget hensyn til dem mens de vokser, dvs de første 2-3 år! Ingen trapper, rigtigt foder, stimuli, de har et meget specielt sind og svag psyke... Jeg kunne skrive en roman... Men de er jo fantastiske og utrolig facinerende... Hvilken opdrætter skal i have hunden fra? Okay mange tak. Altså, nu har jeg jo læst utrolig meget om dem - min mor har snakket med nogle opdrættere, nogle der ejer og lidt hist og pist, og de sagde ellers at det ville være nogenlunde som en hund til første gang. Vi bor dog i lejlighed i en 3 værelses, på 1. sal. Men den kennel vi skal ud til nu her på næste torsdag sagde ellers at hun synes det er fint med lejlighed - da hun havde en idé om at hunde i lejlighed kommer mere udenfor og bliver luftet, end dem i hus?? Men vi har tænkt os at få en dreng, godt nok skal han kastreres, da han ikke skal bruges til avl, udstilling - kun som en dejlig familie hund. Han skal dog heller ikke være så meget hjemme alene, da jeg kun går i skole i cirka 3-4 timer, min kæreste 5-6 og min mor arbejder så en del mere da hun er alene. Synes du at det er bedst at få en dreng eller pige? Nu tænker jeg mere på temperament, sygdomme osv? - Jeg har hørt om mavedrejning og har hørt at det kan komme lige pludselig og at man skal være meget forsigtig angående foder. Nu har vi dog kun 1 hankat, som også er her i huset, så hunden ville aldrig skulle spise "om kamp" med nogle andre. Har i nogle gode oplysninger angående mavedrejning?? - Vi regner med at købe ham hos Great-Bel, der ligger i Roskilde, da det virker som et meget godt sted. Vi har kigget på Wikkis-Hundepension i Jylland, men det virkede som noget værre rod. De var dog billigere, men vi betaler de 10.000 hos Great-Bel og får en god hund, end at betale lidt og komme hjem med en hund der kan fejle alt muligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 Okay mange tak. Altså, nu har jeg jo læst utrolig meget om dem - min mor har snakket med nogle opdrættere, nogle der ejer og lidt hist og pist, og de sagde ellers at det ville være nogenlunde som en hund til første gang. Vi bor dog i lejlighed i en 3 værelses, på 1. sal. Men den kennel vi skal ud til nu her på næste torsdag sagde ellers at hun synes det er fint med lejlighed - da hun havde en idé om at hunde i lejlighed kommer mere udenfor og bliver luftet, end dem i hus?? Men vi har tænkt os at få en dreng, godt nok skal han kastreres, da han ikke skal bruges til avl, udstilling - kun som en dejlig familie hund. Han skal dog heller ikke være så meget hjemme alene, da jeg kun går i skole i cirka 3-4 timer, min kæreste 5-6 og min mor arbejder så en del mere da hun er alene. Synes du at det er bedst at få en dreng eller pige? Nu tænker jeg mere på temperament, sygdomme osv? - Jeg har hørt om mavedrejning og har hørt at det kan komme lige pludselig og at man skal være meget forsigtig angående foder. Nu har vi dog kun 1 hankat, som også er her i huset, så hunden ville aldrig skulle spise "om kamp" med nogle andre. Har i nogle gode oplysninger angående mavedrejning?? - Vi regner med at købe ham hos Great-Bel, der ligger i Roskilde, da det virker som et meget godt sted. Vi har kigget på Wikkis-Hundepension i Jylland, men det virkede som noget værre rod. De var dog billigere, men vi betaler de 10.000 hos Great-Bel og får en god hund, end at betale lidt og komme hjem med en hund der kan fejle alt muligt. Så er i godt klar over at hundens 1. leveår, som minimum, skal i bære den op og ned af trapperne?? Altså det er slet ikke for at være en strid k*lling, men bare så i er klar over konsekvenserne... :5up: Det er ikke så meget kamp om maden, det er mere motion før og efter de har spist. Jeg fodrede Nala kl 18 og gik en tur på 4 km med hende kl 20 og derefter fik hun en mavedrejning. Det er noget af det mest smertefulde for en hund at opleve og kun 30 % overlever indenfor de første 2 timer Vi var heldige at vi reagerede så hurtigt som vi gjorde og derfor var det på et hængende hår, at Nala er her endnu. Om det er en tæve eller en hanhund, er der vist ikke så meget forskel, sådan generelt ved GD'er. Altså en hanhund bliver jo en del større, og hvis i alligevel havde tænkt jer at hunden skal kastereres, ville jeg vælge en tæve og få hende stereliseret. Tæver er nemmere at opdrage, end hanhunde. Har selv kigget på Great-Bel, og de virker som et godt opdræt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 Så er i godt klar over at hundens 1. leveår, som minimum, skal i bære den op og ned af trapperne?? Altså det er slet ikke for at være en strid k*lling, men bare så i er klar over konsekvenserne... :5up: Det er ikke så meget kamp om maden, det er mere motion før og efter de har spist. Jeg fodrede Nala kl 18 og gik en tur på 4 km med hende kl 20 og derefter fik hun en mavedrejning. Det er noget af det mest smertefulde for en hund at opleve og kun 30 % overlever indenfor de første 2 timer Vi var heldige at vi reagerede så hurtigt som vi gjorde og derfor var det på et hængende hår, at Nala er her endnu. Om det er en tæve eller en hanhund, er der vist ikke så meget forskel, sådan generelt ved GD'er. Altså en hanhund bliver jo en del større, og hvis i alligevel havde tænkt jer at hunden skal kastereres, ville jeg vælge en tæve og få hende stereliseret. Tæver er nemmere at opdrage, end hanhunde. Har selv kigget på Great-Bel, og de virker som et godt opdræt :5up: Ja okay. Vi snakker med opdrætterne her på torsdag og forhåbentlig kan de give os nogle gode råd. Men hvis de allerede ved at vi bor i lejlighed, skal de jo nok sige noget angående trapperne. (Ellers, så spørger vi sgu selv;-)) Men kender du ellers nogle gode opdrættere? Det skal jo selvfølgelig helst være på Sjælland da familien her ikke har bil og vi bor i KBH. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Ja okay. Vi snakker med opdrætterne her på torsdag og forhåbentlig kan de give os nogle gode råd. Men hvis de allerede ved at vi bor i lejlighed, skal de jo nok sige noget angående trapperne. (Ellers, så spørger vi sgu selv;-)) Men kender du ellers nogle gode opdrættere? Det skal jo selvfølgelig helst være på Sjælland da familien her ikke har bil og vi bor i KBH. Nej ikke lige på Sjælland, desværre.... Husk at tage billeder når i skal på besøg :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts