Hop til indhold

Splint


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Hmmm.... dilemma :???:

 

Jeg flytter jo hjemmefra indenfor den nærmeste fremtid, hvilket er godt - fantastisk skønt og dejligt godt :mrgreen:

 

Hundene er mine, ingen tvivl om det - og jeg har indtil her til morgen overhovedet ikke overvejet tanken, at de ikke alle skulle med. Men.... Simon vil gerne beholde Splint som hyggehund - ikke noget krav, ikke noget vi bliver uvenner over eller noget. Hun vil så skulle være alenehund og med ham på arbejde, hvilket jo er helt ideelt. Reelt bruger jeg hende jo ikke til andet end at kramme på om natten... hun er selvfølgelig med, når de andre er på tur, men bliver ikke trænet eller noget (hun har en d-hofte og skæv ryg, så kan ikke klare så meget). Men jeg æææælsker jo min lille Splint dybt og inderligt, sådan er det jo :lun: Og Splint ææælsker hendes mor - og mig, men i virkeligheden vil hun jo få meget mere opmærksomhed, meget mere Splint-tid og meget mindre sidden-og-venten-i-bilen-uden-at-få-lov-til-det-sjove....

 

Han har ferie i uge 31-32 og som det ser ud nu, er aftalen, at hun bliver her i de uger og så må vi se, om hun kan undvære mor og mig :megaked: Åh, synes det er lidt svært allerede - men nok i virkeligheden bedst for Splint.... eller hvad?

 

Input, tak :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha den er svær..

 

Men set med Splints helbred for øje, er det nok det bedste for hende. Men damn den er svær for dig..

 

Prøv de to uger og se, hvordan hun er uden de to andre hunde.. Om hun overhovedet kan "leve" uden dem... Og uden dig..

 

Aj den er sgisme svær, og jeg aner ikke, hvad jeg selv ville gøre..

 

Rettet for at tilføje..

Link til indlæg
Del på andre sites

Av, den er svær. Og svær at råde om, synes jeg.

 

Det er klart, at I skal vælge den løsning, der vil være bedst for Splint (HVIS du kan holde ud at undvære hende i det daglige, altså). Men det er jo svært at sige, hvad det vil være, for det lyder til, at der er fordele og ulemper ved begge løsninger.

 

Min umiddelbare reaktion er, at det må være bedst for hende at blive sammen med sin flok, særligt dig og Kimmi. Du har jo ofte fortalt, hvor knyttet hun er til Kimmi. På den anden side kan jeg selvfølgelig godt se, at det måske vil være godt for hende at få mere individuel opmærksomhed og ikke altid være den, der er "til overs" og skal sidde og vente, når du træner osv. med de andre hunde. Jeg tænker stadig, om hun ikke ville vælge dig/Kimmi frem for mere individuel opmærksomhed hos Simon, men jeg kender hende jo ikke, så det er ikke sikkert, at jeg har ret.

 

Måske vil det være fint med en testperiode i Simons ferie, sådan som I har snakket om. Så kan I se, hvordan hun trives med det, og bedre foretage en vurdering derefter.

Redigeret af sonja77
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hmmm.... dilemma :???:

 

Jeg flytter jo hjemmefra indenfor den nærmeste fremtid, hvilket er godt - fantastisk skønt og dejligt godt :mrgreen:

 

Hundene er mine, ingen tvivl om det - og jeg har indtil her til morgen overhovedet ikke overvejet tanken, at de ikke alle skulle med. Men.... Simon vil gerne beholde Splint som hyggehund - ikke noget krav, ikke noget vi bliver uvenner over eller noget. Hun vil så skulle være alenehund og med ham på arbejde, hvilket jo er helt ideelt. Reelt bruger jeg hende jo ikke til andet end at kramme på om natten... hun er selvfølgelig med, når de andre er på tur, men bliver ikke trænet eller noget (hun har en d-hofte og skæv ryg, så kan ikke klare så meget). Men jeg æææælsker jo min lille Splint dybt og inderligt, sådan er det jo :lun: Og Splint ææælsker hendes mor - og mig, men i virkeligheden vil hun jo få meget mere opmærksomhed, meget mere Splint-tid og meget mindre sidden-og-venten-i-bilen-uden-at-få-lov-til-det-sjove....

 

Han har ferie i uge 31-32 og som det ser ud nu, er aftalen, at hun bliver her i de uger og så må vi se, om hun kan undvære mor og mig :megaked: Åh, synes det er lidt svært allerede - men nok i virkeligheden bedst for Splint.... eller hvad?

 

Input, tak :genert:

 

Jeg er desværre ikke helt med :oops: Hehe!

Du skal flytte, og en hr. simon vil gerne beholde Splint? Så langt så godt..:-)

 

Puha, jeg synes det må være så svært at skulle "sige" farvel til ens hund, men på den anden side så lyder det til at Splint vil få et rigtig dejligt hunde liv hos ham hvilket jo klart er det vigtigste:-D

 

Måske du lige skulle have noget tid til at tænke over det, og så lyder det som en god plan at hun prøver at være hos ham i den periode hvor han har ferie, så i ligesom kan se om det kan lade sig gøre hvis det endelig er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er en god ide at Splint kommer på ferie.

 

Det vil jo nok være svært for splint i starten, men hvis det nu kommer til aat gå godt, så tror jeg det ville være dejligt for splint at komme med på arbejde og være hyggehund :lun:

 

Når det så er sagt, så er det bare så NEMT for os andre og råde.

 

 

Jeg syntes ikke altid man kan sige "hvad der er bedst for hunden", hvis splint fungere som vente hund, så skal vi vel også tænke lidt på dig :ae: og om du kan undvære splint?

 

Men kan splint i det hele taget undvære simon?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... ja, det er svært! Jeg tror godt, jeg ville kunne undvære Splint, for hun er jo ikke væk - men bare på en slags ferie (inde i mit hovede :mrgreen:) Der er alligevel altid en lille snert dårlig samvittighed, fordi hun ikke får den alenetid, hun burde have - ikke at hun virker som om hun mangler den, men....

 

Jeg tror det vil være supergodt for hende (eller især hendes helbred, da der ikke vil være så meget knald på hele tiden) - men jeg er meget i tvivl om, hvor langt hendes navlestreng kan strækkes. Altså hun har jo lært at være alene hjemme og kan sagtens være alene i bilen f.eks. Men derfra og så til at skulle være alene hund? Som hun er i dag, er hun en meget nem hund - hun kræver ikke rigtig noget, sover når der ikke sker noget og affinder sig fint med ikke at få den store aktivering (udover lidt fodersøg og sådan), men hun har jo også de andre.

 

Hmmm.... det er vel kun tiden, der kan vise det - men ligepå og hårdt i de to uger eller mere gradvist?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

åhh for pokker hvor en svær situation du står i. Jeg kan ikke komme med et råd om hvad du skal for det er jer der kender hende bedst og i sidste ende ved hvad der er den bedst løsning for hende. Men jeg vil bare lige give dig sådan en her :5up: for at tænke på hvad der er bedst for hunden. Mange ville handle egoistisk og tænke på egne behov (jeg skal ikke kunne sige mig fri for at kunne finde på det samme) og jeg syntes det er dejligt at i prøver at gøre det der er bedst for hende. Men det kan så også være svært at finde ud af, men i kan kun vælge ud fra hvad i mener. Derfor syntes jeg da også det er en god ide at hun kommer på "ferie" ved Simon, og så kan i se hvordan det går, og derefter tage belsutningen med det i baghovedet.

Men for dælen det må ikke være nemt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Den er svær. Er egentlig enig med Jeanette, og især enig i, at i skal prøve de 2 uger og se hvordan det går. Men så tænker jeg på hvordan hun vil reagere på at i ikke er derhjemme? Hvis Simon laver nogle spændende ting med hende de dage, i det omfang hun kan, er det måske ok? Altså i modsætning til, at hun er hjemme, frisk og vågen og vel godt kan undre sig over hvor i er?

 

Kan du have hende engang imellem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det en lidt anden situation, men...

Ling har efterhånden prøvet at miste 3 (egentlig 4, men tæller af gode grunde ikke Kimba med, da Caisar stadig var her, og Ling brød sig ikke om Kimba) hunde han har boet sammen med og været meget knyttet til.

 

Hally som vi havde da vi fik ham, tog ham virkelig til sig, og fordi han var så misrøgtet og ødelagt da vi fik ham, knyttede hans sig meget til hende, og fik megen tryghed. Så det var bestemt meget svært for ham i starten da hun ikke var mere (de gik sammen i 1 år). Men han tilpassede sig...

 

Caisar gik han med i 2½ år, og de var virkelig knyttede. Og han sørgede da han var væk, det er der ingen tvivl om, men... Han tilpassede sig.

 

Også efter Ninja har han tilpasset sig, kan da mærke at han savner en anden hund at lege med - men det har faktisk bare fået ham til at blive mere social med andre hunde, når vi er ude at gå tur, så faktisk har det løst lidt af hans adfærdsproblemer overfor andre hunde. Og han ser ud til at trives fint med at være alene-hund og have al opmærksomheden for sig selv... Så tror egentlig ikke han synes at det er en fantastisk ide at Gizmo flytter ind :lol:;-)

 

Så tror også at Splint vil tilpasse sig, det vil sikkert være svært i starten, og 2 uger er måske ikke nok tid at give hende... Her har det taget omkring 2 uger før at den værste sorg var ovre, og maden blev begyndt at blive spist igen. Så ville nok sige i hvert fald 1 måned, for så kan Simon holde ferie med hende + komme igang med hverdagen og se hvordan det fungerer.

Og den måned vil jeg nok foreslå, at du holder dig helt væk fra Splint, for det kan måske gøre det sværere for hende hvis du ikke gør... Efter noget tid, kan du jo sagtens have hende f.eks. en hyggedag eller noget i den stil.

 

Og jeg kan godt forstå dit dilemma, men hvis Splint kan affinde sig med det, og have det som blommen i et æg, og udelukkende være nr. 1 hos Simon, så tror jeg at det vil være den ideelle løsning, og du kan måske også bedre få trænet med Kimmi og Vilya da den dårlige samvittighed over at Splint bare sidder i bilen, så du er nødt til også at tænke på hende, og så måske liiige ikke træner så længe/meget som du egentlig ville...

 

Krydser fingre for at det går godt med Splint hos Simon, selvom det selvfølgelig er svært ikke at have hende hos sig selv hele tiden :ae: Men det er jo ikke et farvel, men et på gensyn - det gør det måske lidt lettere at tænke sådan :ae: :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Er meget enig med BlackGSD.

 

Forstår jo helt fint dilemmaet, og ved det ikke er let. Sidder og forestiller mig samme scenarie herhjemme og kommer ikke let til et svar. Det eneste der rumsterer i mit hovede, er tanken om at ingen jo helt kan tage så godt vare på mine tøser som jeg selv. Også selvom jeg ved det ikke er sandt.

 

Tror det som regel er vores sorg og vores tanker der fylder mest. Hundene plejer at indordne sig og tilpasse sig i langt højere grad end vi starter ud med at tro. Så selvom Splint vil "miste" sin mor (gange to), så kan det meget vel være at hun blomstrer meget i det at være sig selv, og får knyttet nogle andre bånd end hvad hun har gjort hidtil.

 

Herhjemme er vi så heldige at have et sommerhus, som en af parterne nogle gange tager i på egen hånd fordi vi ikke begge kan få fri samtidig eller tager afsted på tøse- eller mandetur. I den forbindelse deler vi tit de tre hunde op for at de kan få lidt tid på egen hånd. Her ser jeg ikke at de ser ud til at mangle hinandens selskab, men i stedet slubrer enetiden i sig med stor appetit.

 

Så jeg syntes at det med at Splint bliver kan vise sig at være en rigtig god løsning. Hvordan det skal gøres, er jeg ikke helt sikker på. Oftest anbefales det jo at man laver en løbende overgang mellem forskellige situationer, men det er ikke altid det kan lade sig gøre, og jeg syntes det har givet gode hunde i nye omgivelser alligevel.

 

Hende vi overtog i starten af året blev leveret fra Jylland til København af tredje part, så det var ligepå og hårdt. Hvilket egentlig ikke gav os de store problemer i forhold til følelse af afsavn eller andet (som vi har kunne spore).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser ud til, at I er meget enige :mrgreen: Det er rart!

 

Kynisk er nok lidt mit mellemnavn, så hvis Splint har det godt hos Simon, så har jeg det godt. Hun vil stadig være min hund - dvs. stå i mit navn, så går det ikke, kommer hun bare tilbage til mig.

 

Jeg spekulerer dog lidt over, hvor meget jeg så skal slæbe hende med rundt nu her.... om det i virkeligheden ikke ville være nemmere, for hende, hvis hun bare blev. Men Simon er så ikke hjemme om dagen (der kan hun jo komme med ham på arbejde) og jeg + de andre hunde vil jo være der ind i mellem....

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste spørgsmål :oops:

 

Hvordan gør man så sådan noget bedst..... en udstationeringsaftale?

 

Er nok meget naiv normalt, men liiiiige når det kommer til hundene, vil jeg sgu gerne være på den sikre side. Vil ikke risikere, at hun kommer andre steder hen, bliver aflivet uden jeg ved det osv. osv.

 

tja det bedste ville jo være at i kunne snakke om det tænker det kunne blive lidt akavet at lave sån en kontrakt mellem to mennesker som kender hinanden godt.. ved ikke men aftal ned simon at under alle omstændigheder hvis han ikke kan have hende på et tidsunkt så skal hun retur til dig ......

 

men ellers ja så kan man vel lave en kontrakt men ved bare ikke hvor juridisk bindende sån nogle er???

Link til indlæg
Del på andre sites

tja det bedste ville jo være at i kunne snakke om det tænker det kunne blive lidt akavet at lave sån en kontrakt mellem to mennesker som kender hinanden godt.. ved ikke men aftal ned simon at under alle omstændigheder hvis han ikke kan have hende på et tidsunkt så skal hun retur til dig ......

 

men ellers ja så kan man vel lave en kontrakt men ved bare ikke hvor juridisk bindende sån nogle er???

 

Problemet er jo bare, at man nemt kan blive uvenner i situationer som denne :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er jo bare, at man nemt kan blive uvenner i situationer som denne :genert:

 

 

Så må man indføre "time-out" mens man aftaler hvad der skal ske... altså hver gang der en der er ved at tabe hovedet, så går man lige hver til sit og tæller ti, så man igen kan tale sammen konstruktivt :blink::5up:

- det virker ved jeg af erfaring, selvom at det kan virke kunstigt og opstillet :genert::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil mene at DKK's udstationerings-blanket kan være en god idé i dette tilfælde..

Så skulle der ikke blive nogle misforståelser.. :blink:

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Udstationering.pdf

 

Var jo den, jeg tænkte på - den kan man vel godt bruge selvom det bare er for at sikre, at hun stadig er min, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er jo bare, at man nemt kan blive uvenner i situationer som denne :genert:

 

Jeg synes det er rigtigt smart at tænke i en kontrakt.

 

Og så synes jeg i øvrigt, at det måske kunne blive meget godt for Splint at være ved Simon ... selvom jeg selv let ville kunne blive egoistisk i en situation som denne og sige miiiiiiin hund :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih altså - det er godt nok et svært dilemma. Men jeg må nok erklære mig enig med flertallet og hvis Splint har det fint hos Simon og ikke har problemer med at undvære de andre - ja, så er det vel fint for hende at blive der?

 

Jeg ville bruge en udstationeringsaftale og få alt på skrift. Så kan man jo kende hinanden nok så godt, men det er bare så dumt at havne i en situation hvor der opstår en tvist omkring hunden. Jeg har også særeje i huset, som jeg ejer sammen med min kæreste. Det er da ikke fordi jeg ikke holder af ham, men når det hele er skrevet ned, så er der bare ikke noget at komme efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...