Hop til indhold

Løwchen og allergi


Tine1
 Share

Recommended Posts

Har nyst og nyst, haft kløende, løbende øjne og hele svineriet hele dagen... Totalt mareridt...:megaked:

 

Er der ikke noget om, at Løwchen skulle være allergi-venlig ligesom bomuldshunden?:vedikke:

 

Ja, jeg mener bestemt, at den regnes blandt de allergivenlige.

Jeg lider selv af astma og allergi, men mine løver giver ingen udslag.

- Til gengæld reagerer min høfeber ret meget i denne periode:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nyst og nyst, haft kløende, løbende øjne og hele svineriet hele dagen... Totalt mareridt...:megaked:

 

Er der ikke noget om, at Løwchen skulle være allergi-venlig ligesom bomuldshunden?:vedikke:

 

löwchen er allergivenlig, ligesom de andre bichoner. selv om det selvfølgelig ikke er alle allergikere der vil kunne tåle den. men jeg tror ikke, at det er otto, du reagerer på så hurtigt, når du har besøgt ham så mange gange uden reaktioner- der har jo været masser af hunde og hundehår på dine besøg. jeg håber det i hvert fald ikke.

 

og en lille historie fra den virkelige verden: min kæreste er allergisk over for hunde og stort set alt ande - et værre skravl. og i en grad, så han får allergi af at klappe en golden retriever når vi er på tur i parken. men halfdan tåler han fuldstændigt, han kan børste og bade osv.

 

jeg krydser fingre for at allergien er noget plante-halløj, og snart går over :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Krydser også fingre herhjemme... Og håber det er det er noget andet...

 

Købte 2 killinger i efteråret, som jeg måtte skille mig af med pga allergi... Det er jo derfor, at jeg sidder med en lille hund nu..!! Kan slet ikke tåle tanken om at det skulle ske igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg reagerede også på Louie de første 3-4 dage vi havde ham hjemme. Havde ikke haft nogle reaktioner hos opdrætteren overhovedet.

 

Men det gik lynhurtigt væk, og nu kan jeg kun mærke min allergi efter jeg har børstet ham, samt når han er meget våd.

 

Håber det samme bliver tilfældet for dig :x2:

 

Hvorfor når han er våd egentlig?? Bliver der frigivet en masse der? Tænker... der er ikke så mange våde partikler, der er luftbårne... eller..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik for et par uger siden taget nogle blodprøvers for allergi pga en lidt voldsom allergisk reaktion der... Fik svar i dag... :-(

 

Kan ikke tåle hest, kat, HUND, en lang række pollen, skimmelsvamp og støv...

 

Håber godt nok at det ikke var Otto jeg reagerede på..!! Øv... Spiser fast antihistamin for tiden... Så finder vel først ud af om det er ham jeg ikke kan tåle, når pollensæsonnen er ovre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg har noget allergi, og jeg får lidt problemer pga. Laki. Men hvis jeg sørger for at støvsuge hans seng regelmæssigt, soveværelset hver dag, og at han bliver vasket og redt tit, så er det ikke så stort et problem. De dage, hvor han er nyvasket, der kan jeg virkelig mærke en forskel.

 

Du kunne jo lige prøve at vaske Otto og se om det hjælper?

 

Jeg håber at det er alt andet du reagerer på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er selv allergisk overfor pelsdyr og min allergi var virkelig slem som barn, hvor vi måtte skille os af med vores elskede kat :cry:

Bichonerne har ikke nogen underpels, som er den hunde fælder og den hvor skællen sidder fast til (som jeg har forstået det), så de fleste pelsallergikere kan netop godt tåle dem. Inkl. mig. Nu er min allergi som sagt blevet bedre, men da jeg var yngre kunne jeg mærke med det samme, når jeg var i rum hvor der var pelsdyr. Men der var ingen reaktion ved bichon friséen.

 

Så håber at det bliver bedre efter denne sommersæson med en masse pollen - som han måske slæber med sig ind..

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig...! Havde slet ikke tænkt så langt at der sidder pollen og støv i hans pels... Synes nemlig at jeg kan mærke det, når jeg reder ham f.eks...

 

Han var en tur under brusen i dag - for at besøge min yngste i brusebadet... Haha... Stakkels hund... Skulle føntørres og alt muligt uden overhovedet at være blevet ren... Eller skyllet igennem for den sags skyld. Tror lige jeg venter et par dage med den helt store tur... Han trænger også:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Annsofie1992
Fik for et par uger siden taget nogle blodprøvers for allergi pga en lidt voldsom allergisk reaktion der... Fik svar i dag... :-(

 

Kan ikke tåle hest, kat, HUND, en lang række pollen, skimmelsvamp og støv...

 

Håber godt nok at det ikke var Otto jeg reagerede på..!! Øv... Spiser fast antihistamin for tiden... Så finder vel først ud af om det er ham jeg ikke kan tåle, når pollensæsonnen er ovre...

 

Du skal ikke altid tro på de der tests, jeg har selv fået lavet flere af dem, hvor den siger jeg overhovedet ikke har allergi over for heste og hund men er meget allergisk overfor kat. men jeg er overhovedet ikke allergisk over for kat, men meget allergisk over for hest og hund. men jeg ved min allergi bliver bedre jo mere jeg er sammen med dyret. og igen hvis du bare husker at støvsuge der hvor det er værst, og måske lader vær med at tage ham op i din seng, så kan det være det bliver bedre :)

 

håber du finder ud af det :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke altid tro på de der tests, jeg har selv fået lavet flere af dem, hvor den siger jeg overhovedet ikke har allergi over for heste og hund men er meget allergisk overfor kat. men jeg er overhovedet ikke allergisk over for kat, men meget allergisk over for hest og hund. men jeg ved min allergi bliver bedre jo mere jeg er sammen med dyret. og igen hvis du bare husker at støvsuge der hvor det er værst, og måske lader vær med at tage ham op i din seng, så kan det være det bliver bedre :)

 

håber du finder ud af det :D

Det er en gammel tråd du har besvaret. tine har ikke bare Otto, men også en "søster" til ham nu :-D Det kan godt betale sig lige at tjekke datoen på et indlæg inden man svarer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...