Gæst Dogue1 Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Bødetaksterne for ikke at have styr på sin hund er steget med op til 500 procent Hundejere risikerer kæmpe bøder | AOH - Sidste nyt fra Midtjylland Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg ved ikke om det stopper nogen før de har fået en bøde, men jeg synes det er fair nok at det skal koste hvis man ikke har styr på sin hund. Men tror i virkelig man får en bøde hvis man har hundetegn på, men der ikke er de rigtige oplysninger på? Vores har hundens navn + 2 mobilnr. Jeg ved godt det er lovpligtigt med ejers navn og adresse og det bliver også ændret på et tidspunkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg ved ikke om det stopper nogen før de har fået en bøde, men jeg synes det er fair nok at det skal koste hvis man ikke har styr på sin hund. Men tror i virkelig man får en bøde hvis man har hundetegn på, men der ikke er de rigtige oplysninger på? Vores har hundens navn + 2 mobilnr. Jeg ved godt det er lovpligtigt med ejers navn og adresse og det bliver også ændret på et tidspunkt Jeg er nu også helt ok med at det koster ikke at have tingen iorden. Problemet er jo bare at vi ikke har politi til at håndhæve loven, så hvad er loven egentlig værd:vedikke: ...Intet, desværre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Vores hunde har også "kun" deres navn og et telefonnr. Og vi har lige snakket om at det må vi bare lave om - hellere det end risikere at skulle af med en hulens masse penge Det eneste der ærger mig er at Darwin lige har fået et splinternyt hundetegn - men til gengæld skal de to store have et nyt - Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Så må Anton vist også hellere få et nyt hundetegn. Der står kun hans navn, mit navn og mobilnr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst skovtrold Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 har ledt efter link til hvad der helt præcist skal stå. men kan ikke finde det, anyone? Har lige fået et nyt for 2 dage siden og spugte nemli efter hvad der skulle står efter ny lov. Så på den ene side er : hundens navn og tlf nummer Den anden side: Vores adresse men det er vel ikke helt lovligt? skla det være mit navn istedet for hundens? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 har ledt efter link til hvad der helt præcist skal stå. men kan ikke finde det, anyone? Har lige fået et nyt for 2 dage siden og spugte nemli efter hvad der skulle står efter ny lov. Så på den ene side er : hundens navn og tlf nummer Den anden side: Vores adresse men det er vel ikke helt lovligt? skla det være mit navn istedet for hundens? Sådan som jeg har forstået det, så skal der stå dit navn og adresse. Personligt vil jeg også gerne have tlfnr. på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 har ledt efter link til hvad der helt præcist skal stå. men kan ikke finde det, anyone? Har lige fået et nyt for 2 dage siden og spugte nemli efter hvad der skulle står efter ny lov. Så på den ene side er : hundens navn og tlf nummer Den anden side: Vores adresse men det er vel ikke helt lovligt? skla det være mit navn istedet for hundens? Der står i artiklen Manglende hundetegn: Før: 600 kroner Nu: 1000 kroner NB! Der skal stå navn og adresse på ejeren, telefonnummer er ikke tilstrækkeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg tror næsten også jeg bestiller et nyt til Skipper, 1000 kr er godt nok mange penge at skulle af med, og ville ærgre mig ekstra meget hvis det bare var fordi der stod det forkerte :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg var ellers faldet for sådan et topsmart skilt, men når det skal være et lille skilt skal man altså kunne gravere på begge sider, før der er plads til alt det de vil have... Jeg har hans navn på den ene side og efternavn, adresse og tlf på den anden side. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg var ellers faldet for sådan et topsmart skilt, men når det skal være et lille skilt skal man altså kunne gravere på begge sider, før der er plads til alt det de vil have... Jeg har hans navn på den ene side og efternavn, adresse og tlf på den anden side. Du behøver jo kun gravering på den ene side. Navnet på hunden er jo kun nødvendigt for fremmede folk, der har en interesse i at lære din hunds navn at kende (læg lige mærke til min mistænksomme og paranoide anklage her :blink:). Hvis din hund bliver væk, så skal de jo kun bruge dit navn, adresse og telefonnummer. Det er også det eneste, der er lovpligtigt. Laki render aldrig rundt med sit, efter vi er begyndt at gå med sele i stedet. Det er lidt en dårlig vane, vi er begyndt på, og vi minder hinanden om det hele tiden at vi hellere må få det halsbånd på igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hviid Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Tjaaa...jeg tager nu hellere en bøde end giver min adresse til nogen jeg ikke kender.....så længe mit Navn og telefonnr x2 står på, så må det være det:fornaermet:Nemlig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Du behøver jo kun gravering på den ene side. Navnet på hunden er jo kun nødvendigt for fremmede folk, der har en interesse i at lære din hunds navn at kende (læg lige mærke til min mistænksomme og paranoide anklage her :blink:). Hvis din hund bliver væk, så skal de jo kun bruge dit navn, adresse og telefonnummer. Det er også det eneste, der er lovpligtigt. Laki render aldrig rundt med sit, efter vi er begyndt at gå med sele i stedet. Det er lidt en dårlig vane, vi er begyndt på, og vi minder hinanden om det hele tiden at vi hellere må få det halsbånd på igen. Jeg havde ellers lovet kæresten ikke at købe mere til hunden foreløbig, men nu er det jo lovpligtigt så skipper skal være pirat Hundetegn med Dødninghoved i den store størrelse er der faktisk også plads til vores meget lange vejnavn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Helt fint med de nye bøde takster. De får forhåbentlig mange til at tænke sig om en gang mere. Omkring hundetegn har jeg aldrig forstået hvorfor nogle lader hundens navn ingravere på tegnet ???? Ejerens navn, adresse og telefonnummer må da være det rigtige. Med hensyn til registrering skal man være opmærksom på, at det ikke engang er tilladt, at køre hvalpen hjem fra opdrætter uden den er registreret, det kan koste en bøde. Eller sagt på en anden måde, det er altid opdrætters pligt, at få hvalpe chippet og registreret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Bødetaksterne for ikke at have styr på sin hund er steget med op til 500 procentHundejere risikerer kæmpe bøder | AOH - Sidste nyt fra Midtjylland Hvis man gør noget aktivt, vil politiet se med formildende øjne står der sgu, jeg er meget forundret!:stupid: Det må betyde at en politidims, kan læse et hundetegn og måske ovenikøbet skanne en chip, tage oplysninger i DHR, den mand må da være guld værd for ETATEN, hvorfor er han ikke forfremmet, han kan mere end en fynsk Visepolitidirektør!:slem: Jeg er måløs, ja nærmest:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hviid Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg havde ellers lovet kæresten ikke at købe mere til hunden foreløbig, men nu er det jo lovpligtigt så skipper skal være pirat Hundetegn med Dødninghoved i den store størrelse er der faktisk også plads til vores meget lange vejnavn Er du helt klar over hvor STORT det er i str. L ?? Det er nærmest så stort som en underkop. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Helt fint med de nye bøde takster. De får forhåbentlig mange til at tænke sig om en gang mere. Omkring hundetegn har jeg aldrig forstået hvorfor nogle lader hundens navn ingravere på tegnet ???? Ejerens navn, adresse og telefonnummer må da være det rigtige. Med hensyn til registrering skal man være opmærksom på, at det ikke engang er tilladt, at køre hvalpen hjem fra opdrætter uden den er registreret, det kan koste en bøde. Eller sagt på en anden måde, det er altid opdrætters pligt, at få hvalpe chippet og registreret. Ja en gang lov og orden, tilsat en gang politiinsats, kan vel få betalingsbalangsen, til at kamme helt over, jeg tror kasseaparatets ringen, ville fryde lille Brian finans, han vil helt sikkert jagte et TVkamera! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Er du helt klar over hvor STORT det er i str. L ?? Det er nærmest så stort som en underkop. Hmm nej det var jeg ikke :hmm:men okay kan godt se at den han har nu vist er S, troede han havde M og så var springet ikke så stort øv øv må lige tælle bogstaver og se om M kan gå... hvorfor skal vi også bo et sted med et langt vejnavn :stupid: Ellers må jeg lære at leve med nogle af de mindre pæne hvor der er bedre plads til gravering Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Når der nu skal nye hundetegn til - hvorfor så ikke spare lidt penge? Jeg køber altid hundetegen hos hundetegn.com her er det nemlig fragtfrit Hundetegn.com - GRATIS LEVERING Og det har mange super seje tegn :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Jeg ved ikke om det stopper nogen før de har fået en bøde, men jeg synes det er fair nok at det skal koste hvis man ikke har styr på sin hund. Men tror i virkelig man får en bøde hvis man har hundetegn på, men der ikke er de rigtige oplysninger på? Vores har hundens navn + 2 mobilnr. Jeg ved godt det er lovpligtigt med ejers navn og adresse og det bliver også ændret på et tidspunkt Vores hunde har også "kun" deres navn og et telefonnr. Og vi har lige snakket om at det må vi bare lave om - hellere det end risikere at skulle af med en hulens masse penge Det eneste der ærger mig er at Darwin lige har fået et splinternyt hundetegn - men til gengæld skal de to store have et nyt - Så må Anton vist også hellere få et nyt hundetegn. Der står kun hans navn, mit navn og mobilnr. Kan varmt anbefale hundetegn fra Kirsten's Dyrebutik, www.kirstensdyrebutik.dk, hvor jeg flere gange har fået lavet hundetegn til Chilli og er meget tilfreds! :5up: Et alm. rundt messing-hundetegn koster fra 40-60 kr. inkl. gravering på for og bagside alt efter størrelsen og hvor mange tegn man skal have. Hun tager 60 kr. i fragt, og så har man pakken indenfor nogle få dage i sin postkasse, nemt, smart og en god kvalitet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Helt fint med de nye bøde takster. De får forhåbentlig mange til at tænke sig om en gang mere. Omkring hundetegn har jeg aldrig forstået hvorfor nogle lader hundens navn ingravere på tegnet ???? Ejerens navn, adresse og telefonnummer må da være det rigtige. Med hensyn til registrering skal man være opmærksom på, at det ikke engang er tilladt, at køre hvalpen hjem fra opdrætter uden den er registreret, det kan koste en bøde. Eller sagt på en anden måde, det er altid opdrætters pligt, at få hvalpe chippet og registreret. Det kommer an på... Her, hvor jeg bor kender vi nogenlunde hinandens hunde. Men især labberne, som der er mange af, kan det være svært at kende forskel på, hvis de ikke har ejer med. Så er det mindst traumatisk for hunden, hvis man kan fortælle den at man ved hvem den er mens man giver den snor på og følger den hjem. Silke har kun navn og telefonnummer. Resten må man finde i hunderegisteret, hvis det helt usandsynlige skulle ske, at hun rendte væk:mrgreen:.. Hendes hundetegn er et DKK lydighedsemblem, og vi har da godtnok et til, som der ikke er blevet graveret. Men gravøren brokker sig helt vildt og påstår at materialet knækker hans gravørnåle..... Såååeeh.. --Ellers ville jeg nok prøve på at få plads til både hendes navn og mit efternavn -plus vejnavn og husnummer og telefonnummer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Juli 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2010 Det kommer an på... Her, hvor jeg bor kender vi nogenlunde hinandens hunde. Men især labberne, som der er mange af, kan det være svært at kende forskel på, hvis de ikke har ejer med. Så er det mindst traumatisk for hunden, hvis man kan fortælle den at man ved hvem den er mens man giver den snor på og følger den hjem. Silke har kun navn og telefonnummer. Resten må man finde i hunderegisteret, hvis det helt usandsynlige skulle ske, at hun rendte væk:mrgreen:.. Hendes hundetegn er et DKK lydighedsemblem, og vi har da godtnok et til, som der ikke er blevet graveret. Men gravøren brokker sig helt vildt og påstår at materialet knækker hans gravørnåle..... Såååeeh.. --Ellers ville jeg nok prøve på at få plads til både hendes navn og mit efternavn -plus vejnavn og husnummer og telefonnummer. Du har lige opklaret et mysterie for mig! Jeg har ALDRIG fattet hvad de der små metaldimser, man nogle gange får med når man får sin præmie til LP konkurrencer var til. Nu giver det meget mere mening:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Belis Besvaret Juli 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 27, 2010 Jeg har lige været ude får at få lavet et hundetegn til min lille hvalp, og desværre er jeg ejeren af en meget lang adresse, og efternavn, så det kunne simpelthen ikke være på skiltet. Så kunne jeg vælge et stort skilt, men jeg har en Havanais hvalp, hun kan da ikke rende rundt med et kæmpe hundetegn, det vil både blive tungt og kloset, så jeg har valgt at sætte efternavn og to tlf numre på, ville ikke være tryg ved ikke at have nummer på. Så må jeg jo bare håbe jeg ikke bliver stoppet og får en bøde.. :hmm: Syntes ærligt talt at det må være nok med det nummer og navn hunden er registreret under, de skal jo også være chippet eller tatoveret. Malene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2010 tjaaa... jeg må jo så tage bøden... jeg har kun mit efternavn og mobilnummer... kald mig bare paranoid, men jeg har sgu ikke lyst til at min adresse hænger om halsen på min hund Indbrudstyvene ved jo så, at hunden ikke er hjemme og at jeg højst sandsynligt er ude at lede efter den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts