Hop til indhold

Alene hjemme et fremmed sted

Gæst Ida
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften lyder ville i så lade jeres hund være alene et fremmed sted?

Sofus og jeg skal besøge min kusine i et par dage, og i den forbindelse skal vi en tur i en zoologisk have, hvor Sofus naturligvis ikke kan komme med.

Det lød sjovt tænkte jeg, men efterfølgende er jeg kommet til at tænke på om det er synd for Sofus.

Han har aldrig været der før, men hun har selv en lille hund der som Sofus kender, og ham skal Sofus naturligvis være sammen med. Sofus har aldrig haft problemer med at være alene hjemme, og så godt som jeg efterhånden kender ham tror jeg ikke der vil gå lang tid før han slapper af når vi er gået.

Alligevel så bider min dårlige samvittighed mig i halen, og selvom det jo nok ender med at han skal være alene de timer, så vil jeg gerne have en ide om om jeg kan gøre det med god samvittighed, eller om jeg skal overveje at blive hjemme med hundene istedet... :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Når jeg har haft lejet hytte ved fiskesøen, så har Fie været alene i hytten, det har jeg aldrig skænket en tanke at det skulle blive et problem...

Men ok, hun har så aldrig haft nogen problemer med at være alene, hun sover bare

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft vores med i sommerhus et par gange, hvor de naturligvis nogle gange har været nød til at blive alene hjemme i sommerhuset. De to gamle har der aldrig været nogle problemer med og jeg har ikke haft nogle skrupler med at lade dem alene i sommerhus.

Chivas har været lidt svære og jeg har så vidt det har været muligt, undladt at lade ham være alene når vi har været afsted, nogle gange har det dog været nødvendigt, og det har da gået okay.

I pinsen blev han passet af en veninde og var alene hos hende et par gange sammen med hendes hunde, det gik fuldstændigt problemfrit :-D

Jeg ville se på hvor god jeres hund er til at slappe af det nye sted når I er der, og så vudere ud fra det, hvis han er normalt afslappet, ville jeg ikke have de store kvaler ved at lade ham være alene i et par timer :-)

- Og så er der jo også nogle zoologiskehaver hvor man godt må have hunde med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark for svarene... Han plejer at være ret god til nye steder, og falder hurtigt til ro når han har snuset det hele af.

Det er Odense zoo vi skal i, og jeg har været inde og tjekke på hjemmesiden, og man må desværre ikke have hund med, ellers havde jeg helt klart bare gjort det, han fylder jo ikke meget...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Narh... Det ville jeg nok ikke vove..

Men det er osse fordi Silke er så morsyg, så hun helt sikkert ikke ville bryde sig om at blive efterladt et fremmed sted.

Da hun var helt ung kunne hun godt være hos min gamle mor mens jeg ordnede lidt indkøb. --Men at være der alene, --eller endda sammen med en anden hund, -det ville jeg ikke være tryg ved.

Sandsynligvis GÅR det godt... Men går det galt, så ville jeg have det rigtig skidt bagefter..

---Min tidligere hund, Ronja (berner sennen) var jeg en dag nødt til at efterlade i min mors lejlighed, fordi min mor kom til skade og skulle på hospitalet.

Ronja hylede højt og gennemtrængende i de timer hun var alene, så man kunne høre det meget langt væk... Selv om vi havde været i min mors lejlighed rigtig mange gange.

Men du kender bedst selv din hund.

Og hvis I skal være der i flere dage, så kunne I prøve bare at være væk i en halv times tid, for at se om alt er vel når I kommer tilbage.

I kan måske osse nå at træne lidt "afsked".. Det kan gøre en forskel om alle går på samme tid, eller om f.eks. DU går først og lader din kusine om at sige farvel og lukke og låse lidt senere.

Eller en anden rækkefølge... Efter hvad der virker bedst for hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Det har jeg faktisk aldrig tænkt over. Nura har været alene masser af forskellige steder.

Det eneste jeg har været lidt betænkelig ved har været hvis det har været sammen med en anden hund. Så har jeg adskilt dem.

Men ellers - så kan jeg ikke se noget problem, hvis ikke alene hjemme er et problem normalt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark for svarene... Han plejer at være ret god til nye steder, og falder hurtigt til ro når han har snuset det hele af.

Det er Odense zoo vi skal i, og jeg har været inde og tjekke på hjemmesiden, og man må desværre ikke have hund med, ellers havde jeg helt klart bare gjort det, han fylder jo ikke meget...:lol:

Nej man må ikke have hunde med der ind, desværre.

Hvis I har mulighed for det så tag ti Ålborg her er hunde velkomne.

Jeg ville ikke lade Groa være alene et fremmed sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Sjovt jeg har faktisk slet ikke overvejet at det kunne være et problem for hunden at være alene hjemme et fremmed sted :hmm:.

Vi skal snart afsted til Lalandia et par dage og der skal Obelix selvfølgelig med men det betyder også han kommer til at være lidt alene i hytten imens vi er ovre og bade.. se nu blev jeg lige pluselig bekrymret :shock:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft besøg af min mors golden retriever Baloo fra i går til i dag.

Det var faktisk ikke meningen de skulle være alene, men jeg var nødt til at handle lidt ind i eftermiddags.

Han har som sådan ingen problemer med at være alene, men indimellem har han flyttet rundt på tingene, og et par gange bidt noget i stykker., hjemme hos min mor. Jeg tror han har gjort det, hvis hun er kommet 'forkert' ud af døren, eller han har været understimuleret.

Så jeg var ret spændt på hvad jeg kom hjem til, nu han var et fremmed sted med en anden hund, men intet var rørt. Nu har jeg også selv en hund der intet rører, og faktisk bare sover, så jeg håbede hendes ro ville smitte af på ham. Der var heller ikke noget der tydede på de havde leget eller på anden måde faret rundt, men de var også luftet godt forinden.

Her til aften var de så også alene et par timer uden problemer.

Det faldt mig ikke ind at skille dem ad. Jeg tror også det ville skabe uro hvis de kunne høre, men ikke se hinanden.

Så hvis både din egen og den anden hund kan finde ud af at være alene, ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved det.

Måske kan I teste det dagen før, ved at prøve at lade dem være alene en halv times tid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt jeg har faktisk slet ikke overvejet at det kunne være et problem for hunden at være alene hjemme et fremmed sted :hmm:.

Vi skal snart afsted til Lalandia et par dage og der skal Obelix selvfølgelig med men det betyder også han kommer til at være lidt alene i hytten imens vi er ovre og bade.. se nu blev jeg lige pluselig bekrymret :shock:.

Ikke for at tage glæden fra dig, men mener faktisk hunde ikke må efterlades alene i hytterne.

Link til indlæg
Del på andre sites