Hop til indhold

Gåtur i uge 32


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Jeg kan nu se, vi kun bliver hanhunde på turen. Pajko er ikke helt vild med alle hanhunde, og vil gerne se dem an i ret lang tid inden han kan hilse uden det går galt.

 

Håber det er okay, hvis vi ikke hilser med det samme. Jeg vil helst ikke ha' han få flere dårlige oplevelser og vil ikke give de andre en dårlig oplevelse.

 

 

Og så vil gerne, hvis turen kan foregå i fastlinie, altså ingen flexilinier :)

 

 

Kan jeres hanhunde med andre hanhunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan nu se, vi kun bliver hanhunde på turen. Pajko er ikke helt vild med alle hanhunde, og vil gerne se dem an i ret lang tid inden han kan hilse uden det går galt.

 

Håber det er okay, hvis vi ikke hilser med det samme. Jeg vil helst ikke ha' han få flere dårlige oplevelser og vil ikke give de andre en dårlig oplevelse.

 

 

Kan jeres hanhunde med andre hanhunde?

 

Sherlock kan højst sandsynligt godt. På hundelejren var han uvenner med alle hanhunde i vores gruppe, men det var nok det med at han var der med mig alene, som han skulle passe på, og der var lidt uenighed om hvilken hund der bestemte.

Men han har været sammen med en anden hanhund efter, så jeg mener ikke, at der skulle være problemer. Jeg kan dog ikke udelukke, at hvis en anden hanhund begynder at udvise "truende" adfærd, så vil han svare igen med det samme

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Robin elsker absolut ALLE hunde :roll:

men... lidt irriterende når vi skal ud og gå, og han mener han har ret til at hilse på absolut allesammen.. men det er vi godt igang med at lære, at det skal han ikke! :stupid:

 

for er blevet træt af hunde der springer lige i flæsket på ham.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Jeg kan nok godt tage jer med. Har Robin et bur han kan sidde i eller kan han sidde mellem dine ben?

 

han kan godt sidde mellem mine ben :)

har ikke fået ordnet ham et bur endnu, da vi ikke har plads til det i bilen, og han derfor bare er vant til at sidde bagi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sherlock kan højst sandsynligt godt. På hundelejren var han uvenner med alle hanhunde i vores gruppe, men det var nok det med at han var der med mig alene, som han skulle passe på, og der var lidt uenighed om hvilken hund der bestemte.

Men han har været sammen med en anden hanhund efter, så jeg mener ikke, at der skulle være problemer. Jeg kan dog ikke udelukke, at hvis en anden hanhund begynder at udvise "truende" adfærd, så vil han svare igen med det samme

 

Okay.

 

Pajko skal lige ha' lov at se de andre end og så håber jeg ikke er nogen problemer. En af de hanhunde, som har hjulpet ham rigtig meget er faktisk en collie han :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

han kan godt sidde mellem mine ben :)

har ikke fået ordnet ham et bur endnu, da vi ikke har plads til det i bilen, og han derfor bare er vant til at sidde bagi.

 

Super. Pajko sidder i sit bur bagi, men tror ikke det vil være en god ide at ha' Robin til at sidde ved siden af ham...

 

Hvor skal jeg samle jer op?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay.

 

Pajko skal lige ha' lov at se de andre end og så håber jeg ikke er nogen problemer. En af de hanhunde, som har hjulpet ham rigtig meget er faktisk en collie han :-D

 

Altså, Sherlock tager det jo også ret pænt når vi har været ude at gå med Dumle, som vidst også har lidt problemer med andre hanhunde :-D Så det skal nok gå

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu se, vi kun bliver hanhunde på turen. Pajko er ikke helt vild med alle hanhunde, og vil gerne se dem an i ret lang tid inden han kan hilse uden det går galt.

 

Håber det er okay, hvis vi ikke hilser med det samme. Jeg vil helst ikke ha' han få flere dårlige oplevelser og vil ikke give de andre en dårlig oplevelse.

 

 

Og så vil gerne, hvis turen kan foregå i fastlinie, altså ingen flexilinier :)

 

 

Kan jeres hanhunde med andre hanhunde?

 

Flexliner er vi ikke indehavere af, da jeg er sådan lidt imod dem :genert:

 

 

Paco er en typisk glad lab, han elsker alle hunde!! Han er meget ivrig for at møde andre hunde og vil gerne tumle, når han ikke er i snor, men når han er i snor, ved han, at man "bare" hilser pænt.... Han har dog tendens til at brumme når han hilser, men det er bare en hygge-brummen, og der er INTET ondt i ham...

 

 

Men det er stadig ikke sikkert vi kommer endnu...

 

Hvor mange er HELT sikre på de kommer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal nok blive en sjov tur med ene hanhunde, hvor flere ikke har det vildt godt med andre hanhunde :genert:

 

Dumle har da været på fællestur her før, der var da vidst ingen problemer? Er sikker på at det nok skal gå, og hvis nogle af hundene ikke kan sammen, så må vi bare lige arrangere at de ikke skal gå oven i hinanden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle har da været på fællestur her før, der var da vidst ingen problemer? Er sikker på at det nok skal gå, og hvis nogle af hundene ikke kan sammen, så må vi bare lige arrangere at de ikke skal gå oven i hinanden :-)

 

 

 

Adele, hvor lang er turen? Overvejer godt nok om jeg skal tage Nala me di stedet. Hun er for det første SUPER dygtig til hvalpe og enorm rolig i hendes hilsen på fremmede hunde, så det kunne egentlig være bedst for jer/dem med lidt nervøse hunde....

 

Hvis turen er lang, er der så et sted, hvor vi kan sidde og vente på jer andre imens i går?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
hehe... Det ved jeg ikke hvor ligger :oops:

 

hmm :D det er en tværgade af vestergade :)

 

vestergade er så en forlængelse af gågaden (regner med du ved hvor den ligger) ? :D

 

altså! lige overfor lunden, eller 200m fra banegården. kommer helt an på hvilken vej man vælger at gå :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Adele, hvor lang er turen? Overvejer godt nok om jeg skal tage Nala me di stedet. Hun er for det første SUPER dygtig til hvalpe og enorm rolig i hendes hilsen på fremmede hunde, så det kunne egentlig være bedst for jer/dem med lidt nervøse hunde....

 

Hvis turen er lang, er der så et sted, hvor vi kan sidde og vente på jer andre imens i går?

 

Turen er så lang som vi gør den, der er mange ruter at gå herude :-D Det er til at finde en bænk eller lign. hvis det er. Hvor langt kan hun holde til at gå, vil du tro?

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm :D det er en tværgade af vestergade :)

 

vestergade er så en forlængelse af gågaden (regner med du ved hvor den ligger) ? :D

 

altså! lige overfor lunden, eller 200m fra banegården. kommer helt an på hvilken vej man vælger at gå :D

 

Kan jeg så ikke hente dig ved banegården eller Remstruplund Plejehjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Turen er så lang som vi gør den, der er mange ruter at gå herude :-D Det er til at finde en bænk eller lign. hvis det er. Hvor langt kan hun holde til at gå, vil du tro?

 

 

 

Ved det faktisk ikke :oops::oops::oops::oops:

 

 

 

MAX og jeg mener MAX 1 km.... Det har taget rigtigt god tpå hende, den operation hun var ude for... Jeg har dog ikke været ude og gå, sådan langt med fremmede hunde siden hun blev opereret, så det kan nemt være hun finder energi til det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det faktisk ikke :oops::oops::oops::oops:

 

 

 

MAX og jeg mener MAX 1 km.... Det har taget rigtigt god tpå hende, den operation hun var ude for... Jeg har dog ikke været ude og gå, sådan langt med fremmede hunde siden hun blev opereret, så det kan nemt være hun finder energi til det....

 

Det er også i orden, der er ingen der forventer at du skal vide det :kys:

 

Må hun ikke gå langt, eller har hun bare ikke energien til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også i orden, der er ingen der forventer at du skal vide det :kys:

 

Må hun ikke gå langt, eller har hun bare ikke energien til det?

 

 

 

Hmm... hun MÅ godt, men synes bare hendes kondi er blevet rigtig rigtig dårlig og hun pruster og skummer helt vildt... Men vi kan jo håbe på vejret bliver køligt, for så har hun lidt nemmere ved det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige tjekket vejret i Viborg til på onsdag:

 

 

 

Onsdag 11.08.2010

 

 

Natt kl 2 – kl 8

 

09.png 17°vindpil.0050.140.png Regn. Lett bris, 5 m/s fra sørøst. 3,3 mm nedbør.

 

Morgen kl 8 – kl 14

 

05d.png 15°vindpil.0075.185.png Regnbyger. Laber bris, 6 m/s fra sør. 2,0 mm nedbør.

 

Dagtid kl 14 – kl 20

 

02d.png 20°vindpil.0050.220.png Lettskyet. Laber bris, 6 m/s fra sørvest. 0,2 mm nedbør.

 

Kveld kl 20 – kl 2

 

03d.png 17°vindpil.0025.205.png Delvis skyet. Svak vind, 3 m/s fra sør-sørvest. 0 mm nedbør.

 

 

 

 

Det er fra en norsk hjemmeside, som for det meste er mere præcis end DMI... Vejret tegner da fint!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er Adele ikke kommer med burde det være til at finde nogle ruter alligevel. Om jeg kan finde nogle på under 1km er jeg dog lidt i tvivl om :oops:

 

Jeg kan nu se, vi kun bliver hanhunde på turen. Pajko er ikke helt vild med alle hanhunde, og vil gerne se dem an i ret lang tid inden han kan hilse uden det går galt.

 

Håber det er okay, hvis vi ikke hilser med det samme. Jeg vil helst ikke ha' han få flere dårlige oplevelser og vil ikke give de andre en dårlig oplevelse.

 

 

Og så vil gerne, hvis turen kan foregå i fastlinie, altså ingen flexilinier :)

 

 

Kan jeres hanhunde med andre hanhunde?

 

Helt enig i den med faste liner.

 

Vil lige informerer om at vi holder os meget i baggrunden til at starte med og eventuel også det første stykke tid af turen og at Dumle ikke er vild med at dele snusepletter og han må ikke få godbidder fra andre.

Dumle skal lige se det hele an og så kan det godt værre vi hilse på 1 eller 2 til at starte med, men han skal kun hilse på en ad gangen og så lige "komme sig"/falde til ro inden han hilser på den næste.

 

Dumle har da været på fællestur her før, der var da vidst ingen problemer? Er sikker på at det nok skal gå, og hvis nogle af hundene ikke kan sammen, så må vi bare lige arrangere at de ikke skal gå oven i hinanden :-)

Ja og det gik super. Jeg gik lidt for hurtig frem med hilsning til at starte med, hvilket desværre gik ud over Sherlock, men heldigvis er han så godmodig og tog pænt imod Dumles legeopfordring til sidst :5up:

 

At gå for tæt op ad fremmede duer som regel aldrig med Dumle, så vi holder lidt afstand til andre, men nyder turen og skal nok snakke med bagefter :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...