Hop til indhold

Hvad sætter gang i fordøjelsen..??


Tine1
 Share

Recommended Posts

Otto har spist et eller andet, der har sat sig fast derinde. Han render rundt med en lort stikkende ud af numsen og er for at sige det mildt - ret ulækker deromme...:-(

Han er fuldstændigt upåvirket - leger, sover, drikker og spiser... Har haft afføring 2 gange i dag... Sådan nogen flade nogen formet efter hvad der nu sidder derinde... Og "det" kommer lidt længere ud hver gang..

 

Suk..!! Dårlig start...

 

Har fået en tid til dyrlægen i morgen klokken 13.15 og skal ned og hente parafinolie nu for at "glide" lidt på tingene...

 

Har I prøvet noget lignende..?? Er der andet jeg kan give ham, der lige kan skubbe det lidt mere..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal gå akut til dyrlægen med ham - det kan være en sten - en pind eller noget helt 3. - så af sted -

 

Ja det var jo også min første tanke... (efter mange års ansættelse på en skadestue tænker jeg akut behandlingskrævende inden det ender med tarmslyng eller andre skader på tarmen) men da jeg ringede til dyrlægen virkede det altså ikke som jeg skulle skynde mig... men at jeg bare skulle prøve med parafinolie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tænkte jeg også i går aftes... men det sidder desværre fast derinde...

 

Så ville jeg tage til dyrlægen med det samme....

 

Jeg har tidligere haft en dyrlæge, der tog ret løst på tingene, og det har min mavefornemmelse det dårligt med. Nu er jeg blevet sådan en, der bare kommer, hvis jeg er i tvivl, - og så undskylder jeg mig med, at jeg nok er lidt hysterisk, hvis det viser sig, at det ikke havde været nødvendigt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville mene, at gør det ondt på ham, når du hiver, så gør det også ondt at få det ud selv.. Så jeg ville helt klart gå til dyrlægen..

 

Du tror ikke bare det er fordi det er ubehag og underligt at du piller, at han piber?

 

Han plejer ikke at være bleg for at skrige meget højt, hvis noget gør ondt... og det er bare sådan noget piberi.. Er ret sikker på, at han ikke kan få det ud. Han har jo haft afføringen et par gange, hvor det bare er smuttet ud ved siden af det, der sidder der.

 

Har lige ringet til en anden dyrlæge... Hun mente også, at der skulle kigges på ham i dag. Så hun ringer tilbage med en tid, når hun har snakket med selve dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det næste problem er så bare, at jeg først tegnede forsikring i går via nettet hos Dyrekassen.. og har intet hørt fra dem...

 

Aarrghh... typisk..!!:damn:

 

Ring og hør - jeg hørtet intet i flere måneder, så jeg ringede for at sige, at girokortet var væk 'nej det er det ikke, du har oplyst cpr-nummer og vi hæver først om ½ år' - så jeg var dækket, længe før jeg troede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det næste problem er så bare, at jeg først tegnede forsikring i går via nettet hos Dyrekassen.. og har intet hørt fra dem...

 

Aarrghh... typisk..!!:damn:

 

Ring og hør - jeg hørtet intet i flere måneder, så jeg ringede for at sige, at girokortet var væk 'nej det er det ikke, du har oplyst cpr-nummer og vi hæver først om ½ år' - så jeg var dækket, længe før jeg troede!

 

Den dækker under alle omstændigheder ikke de første 30 dage, så lige meget hvad, får du ikke dækket denne omgang

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra dyrelægen... Vi fik det ud, der skulle ud og tømt analkirtler(:confused:)... Jeg nikkede vist bare og smilte, mens hun forklarede hvad det gik ud på og kunne umuligt koncentrere mig om det, når jeg stod der med en hylende hvalp på armen.

 

Vi fik lige klippet negle ved samme lejlighed...:-D

 

Sååe... vi er klar igen:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du/I fik det ud - men jeg undrer mig meget over at dyrlægen tømmer analkirtler på Otto - hvad er han 8-9 uger?:confused:

 

Analkirtlen skal kun tømmes hvis hunden ikke selv er i stand til og der begynder at gå betændelse.

Min ældste beagle har det problem og vi tømmer selv hans analkirtler med 5 måneders mellemrum

Oscar som er 3 år har aldrig fået det gjort og heller ikke Darwin - han er 4 måneder

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du/I fik det ud - men jeg undrer mig meget over at dyrlægen tømmer analkirtler på Otto - hvad er han 8-9 uger?:confused:

 

Analkirtlen skal kun tømmes hvis hunden ikke selv er i stand til og der begynder at gå betændelse.

Min ældste beagle har det problem og vi tømmer selv hans analkirtler med 5 måneders mellemrum

Oscar som er 3 år har aldrig fået det gjort og heller ikke Darwin - han er 4 måneder

 

Hun sagde at den ene var fyldt og spændt..

 

Han er 10 uger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sagde at den ene var fyldt og spændt..

 

Han er 10 uger...

 

så hellere få dem tømt... sørg for at holde øje med dem... begynder han at gnide mås på gulv / græs o.lign, så overvej en tur omkring dyrlægen og få dem tømt...

 

eller lær at gøre det selv... det gør enormt ondt på hunden hvis de først bliver betændte :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sagde at den ene var fyldt og spændt..

 

Han er 10 uger...

 

Åhh - håber ikke Otto er typen som skal have de problemer - og hvis er det en god ide at lære at tømme dem selv - hvilket er nemt nok når først man har fået taget på det - ellers vil det hurtigt blive dyrt i dyrlægeregninger :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh - håber ikke Otto er typen som skal have de problemer - og hvis er det en god ide at lære at tømme dem selv - hvilket er nemt nok når først man har fået taget på det - ellers vil det hurtigt blive dyrt i dyrlægeregninger :???:

 

Ellers kan man få dem fjernet jo.

Sitto fik fjernet sine analkirtler, op til sterilisering rendte vi til dyrlægen og fik dem tømt 3 gange på TO uger. :shock::ae: Hun var meget påvirket af det, og ville ingenting.. hun havde rigtig ondt. :cry: Så oveni steriliseringen blev analkirtlerne også fjernet - og dét var en god beslutning. :5up:

 

Det vil jeg fortrække, fremfor at tømme dem ofte. Især fordi på Sitto gik der længe før vi fik mistanke om at de var betændte, hun viste ikke tegn på smerte - før til sidst, hvor hun bare ingenting ville. Hun kørte ikke numsen på tæppet/græs el. lign., men da de blev tømt, var det vidst ret tydeligt at de havde været fyldte et stykke tid. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nu har du jo godt nok været til dyrlægen og fået klaret problemet... men for mig lyder det som om han har haft noget lort siddende bagi som er tørret ind.. Du skal sørge for at han er ren rundt om numsehullet altid..evt kan du klippe pelsen der, så der ikke sætter sig noget fast..en klat lort kan lukke numsehulelt totalt, og hvis du ikke er opmærksom på det kan han blive meget sløj, når han ikke kan komme af med noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du jo godt nok været til dyrlægen og fået klaret problemet... men for mig lyder det som om han har haft noget lort siddende bagi som er tørret ind.. Du skal sørge for at han er ren rundt om numsehullet altid..evt kan du klippe pelsen der, så der ikke sætter sig noget fast..en klat lort kan lukke numsehulelt totalt, og hvis du ikke er opmærksom på det kan han blive meget sløj, når han ikke kan komme af med noget..

 

Han har fået den helt store intimtrimning - både numsen og mavsen... Sådan en lille bitte tissemand i sådan en lang hvid pels er altså noget gris:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto har spist et eller andet, der har sat sig fast derinde. Han render rundt med en lort stikkende ud af numsen og er for at sige det mildt - ret ulækker deromme...:-(

Han er fuldstændigt upåvirket - leger, sover, drikker og spiser... Har haft afføring 2 gange i dag... Sådan nogen flade nogen formet efter hvad der nu sidder derinde... Og "det" kommer lidt længere ud hver gang..

 

Suk..!! Dårlig start...

 

Har fået en tid til dyrlægen i morgen klokken 13.15 og skal ned og hente parafinolie nu for at "glide" lidt på tingene...

 

Har I prøvet noget lignende..?? Er der andet jeg kan give ham, der lige kan skubbe det lidt mere..?

 

Nu har du fået løst problemet.:-D

 

Men for en del år siden var jeg til spisning hos mine forældre, og havde min første schipperke med.

På et tidspunkt tabte min mor et kyllinge-ben på gulvet, og væk var det.

Ingen tvivl om, at vovse havde snuppet det.

Jeg ringede til dyrlægen, som anbefalede mig at give ham 1 dl madolie ved hjælp af en engangs-sprøjte, og hvis der opstod problemer skulle jeg bare ringe igen, og dyrlægen lød nærmest som om, at han forventede at se mig og min hund i klinikken næste dag.

 

Vovse kunne bestemt ikke lide "mosten", men ned kom det.

Næste dag lignede hans afføring noget der var løgn, det stod nærmest ud i en stråle.

 

Der var ikke flere problemer med kyllinge-benet, men resten af hans liv forsvandt han når han så en engangs-sprøjte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...